AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.
Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.
Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.
AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.
Autobusu vadītāji strādā atbilstoši iepriekš saskaņotam un apstiprinātam mēneša darba grafikam. Viens no uzņēmuma darba organizācijas pamatprincipiem ir autobusu vadītāju neiesaistīšana tādos tehnoloģiskos procesos kā autobusu remonts, mazgāšana un tīrīšana, tehniskā apkope un tehniskā apskate. Autobusu vadītājiem ir pieejams atpūtas centrs un dienesta viesnīca, lai atpūstos reisu starplaikā. Darbiniekiem ir nodrošināta 20% atlaide uzņēmuma ēdnīcā. Sertificētajā uzņēmuma mācību centrā darbiniekiem, tai skaitā autobusu vadītājiem, regulāri tiek organizētas mācības profesionālai izaugsmei un kvalifikācijas paaugstināšanai. Tas viss ir vērsts uz uzņēmuma sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, saka uzņēmums.
Izvirzot ultimatīvo pieprasījumu - noteikt autobusu vadītājiem stundas tarifu likmi 6 eiro, kas vairāk nekā 3 reizes pārsniedz pašreizējo likmi, un manipulējot ar nepārbaudāmiem un nepamatotiem izteikumiem, arodbiedrības LABA runasvīri izplata nepatiesu informāciju un mēģina radīt iespaidu, ka tā pauž viedokli visu AS Nordeka autobusu vadītāju vārdā un tai ir visu autobusu vadītāju atbalsts.
To, ka pat ne visi LABA biedri atbalsta arodbiedrības vadības pausto viedokli, apliecina fakts, ka no sākotnēji it kā 22 pieteiktajiem streikotājiem (oficiālo sarakstu, neskatoties uz LABA solījumiem streika sarunu laikā, uzņēmuma vadība nav saņēmusi vēl līdz šim brīdim) streikā piedalās vien 8, uzsver kompānija.
AS Nordeka darbojas arī arodbiedrības LAKRS organizācija, ar kuru kā ar nozares arodbiedrību tika noslēgts un no 2002.gada darbojas darba koplīgums. Ar tās pārstāvjiem notiek konsultācijas par iespējām veikt izmaiņas darba samaksas sistēmā. Ir panākta savstarpēja sapratne, ka situācijā, kad valsts joprojām nav pilnībā norēķinājusies ar uzņēmumu par 2013.gadu saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, šī jautājuma risināšanā nepieciešams ņemt vērā uzņēmuma finansiālo situāciju un valsts piešķirto finansējumu sabiedriskā transporta pakalpojumiem.
AS Nordeka uzskata, ka sakarā ar šobrīd nenoregulēto un mainīgo likumdošanu sabiedriskā transporta jomā, arī darba samaksas jautājums būtu skatāms visas nozares ietvaros, nevis katrā atsevišķā uzņēmumā. Tā konstruktīvai risināšanai nepieciešams iesaistīt ne tikai pārvadātājus, bet arī sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtītāju Valsts SIA Autotransporta direkcija un nozares politikas noteicēju Satiksmes ministriju.
Nomelnošanas kampaņa, ko arodbiedrība LABA ir izvērsusi tieši tagad, kad valstī norit vairāku nozīmīgu konkursu piedāvājumu vērtēšana, vedina aizdomāties, ka cīņa par darbinieku labklājības paaugstināšanu nav vienīgais šīs akcijas mērķis, norāda S. Zabavņikovs.
AS Nordeka paziņo, ka, neraugoties uz arodbiedrības LABA publiski paustajiem apgalvojumiem, kas varētu radīt šaubas par uzņēmuma iespējām izpildīt savas ar līgumiem uzņemtās saistības, AS„Nordeka kolektīvs darīs visu, lai reisi apkalpojamos maršrutos tiktu izpildīti saskaņā ar apstiprinātajiem kustības grafikiem. Tāpat AS Nordeka apliecina, ka šobrīd notiekošais autobusu vadītāju streiks neietekmē uzņēmuma finanšu stabilitāti un spēju nodrošināt noteikto reisu skaitu.