Neparedzētas pieturvietas var sist pa budžetu un radīt riskus pašiem pasažieriem
Vēlmi izkāpt no autobusa sev ērtākā vietā pasažieri izsaka ne tikai iekšzemes, bet arī starptautiskajos pārvadājumos. Šis jautājums īpaši aktualizējas gadījumos, kad autobuss kavē un ceļotājam ir svarīga katra minūte, jo var izveidoties situācija, kad pasažieris nokavē pēdējo reisu uz tālāko galamērķi. Taču, netiekot izlaists sev vēlamajā vietā, ceļotājs ir neizpratnē un paliek ļoti neapmierināts gan ar šoferi, gan uzņēmumu, kas sniedz pārvadājumu pakalpojumus. Dienas Bizness šādu gadījumu novēroja maršrutā Tallina‒Rīga, kad aizkavēšanās iemesls bija satiksmes sastrēgums Igaunijā. Kāds pasažieris, lai paspētu uz pēdējo sabiedriskā transporta reisu, vēlējās izkāpt Juglā, bet netika izlaists, šoferim norādot, ka tas nav atļauts un viņš par to var tikt sodīts. Sašutušais ceļotājs varēja izkāpt vien pieturvietā pie tirdzniecības centra Alfa, veltot šoferim neglaimojošus epitetus.
Vaicāts, vai tiešām būtu problēmas izlaist šādu pasažieri pieturvietā Juglā, kur apstājas arī starppilsētu autobusi, valsts SIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norāda, ka starptautiskie noteikumi un valsts iekšējā kārtība nosaka, ka starptautiskie pārvadātāji drīkst uzņemt un izlaist pasažierus tikai noteiktās pieturvietās. Bez pasažieru drošības aspekta viņš norāda uz vēl kādu problēmu, kurai tiktu pavērtas durvis, ja starptautiskie pārvadātāji izlaistu un uzņemtu pasažierus visās iekšzemes pieturvietās. Šādā gadījumā komersantiem varētu rasties vēlme tukšās vietas par lētu naudu piepildīt ar reģionālajiem braucējiem.
Tā kā reģionālie pārvadājumi ir valsts dotēti, tad nedrīkst radīt apstākļus tam, lai starptautiskie pārvadātāji šādi gribētu rīkoties, jo tas novestu pie dotāciju palielinājuma. Zaudētājs šādā gadījumā būs valsts budžets.
Visu rakstu No autobusa visur ārā nelaidīs lasiet 8. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.