Liepājas uzņēmējs, kura nelegālo naudas atmazgāšanas rūpalu Valsts ieņēmuma dienesta (VID) Finanšu policija aizvadītajā nedēļā pārtraukusi, iespējams, ir Artis Hartmanis, kurš iepriekš bijis vairāku tranzītuzņēmumu līdzīpašnieks un amatpersona.
DB rīcībā esoša neoficiāla informācija liecina, ka A.Hartmanis, iespējams, Latviju pametis un uzturas Krievijā. Pašlaik viņš ir valdes loceklis SIA Transit company group, liecina Lursoft dati. Iepriekš viņš strādājis arī virknē citu uzņēmumu, no kuriem daļu piemeklējis maksātnespējas un likvidācijas liktenis.
Zvanot uz Transit company group, DB neizdevās gūt apstiprinājumu par tur aizvadītajā nedēļā it kā veikto kratīšanu. Sieviete, kas atbildēja uz telefona zvanu, sacīja, ka negrasoties jebko komentēt.
VID neatklāj aizdomās turētā uzņēmēja identitāti, medijiem izplatītajā informācijā viņu saucot par A., vien norādot, ka nelikumīgi iegūtos līdzekļus viņš, iespējams, izmantojis privātas lidmašīnas, kutera un luksuss klases automašīnas Aston Martin iegādei.
Kā liecina DB arhīva materiāli, Aston Martin DB9 pirms vairākiem gadiem iegādājās SIA Baltic Bunkering Company, kuras apgrozījums tolaik bija vien 380 tūkst. Ls gadā, bet peļņa sasniedz 62 tūkst. Ls. Šī uzņēmuma lielākais īpašnieks bija tieši A. Hartmanis.
Korupcijas apkarošanas un novēršanas biroja publiskajā datu bāzē pieejamā informācija, liecina, ka A.Hartmanis 2002. gadā ziedojis 20 tūkst. Ls Latvijas Sociāldemokrātiskajai strādnieku partijai. Šo politisko spēku tajā pat gadā finansiāli ar 25 tūkst. Ls ziedojumu atbalstīja arī viņa dzīvesbiedre Ļubova Hartmane.
Dienas Bizness par A. Hartmani rakstīja arī 2006. gadā, jo viņš vēlējās privatizēt 6,2 ha Rīgā, Bauskas ielas rajonā. Tolaik viņam piederēja 25% SIA Liepaja Petroleum, 50% SIA Bunkering Liepaja Ltd., 60% SIA Liepājas naftas tranzīts un 26% SIA Kompass tranzīts un partneri.
Pēdējais minētais uzņēmums gan vēlāk tika pārsaukts par SIA LATMA un pērn tas tika likvidēts. 2007. gadā viņš bijis arī SIA Kuzemes tranzīta ekspresis padomes priekšsēdētājs, tomēr pēc gada arī šim uzņēmumam tika sākta likvidācija. Līdz ar A.Hartmani šajā uzņēmumā amatpersonas bija citi Liepājā pazīstami uzņēmēji - Pēteris Iesalnieks, Viktors Jansons, Viesturs Andersons, Iļja Segals.
Savukārt likvidētajā LATMA kopā ar A.Hartmani strādāja Oļegs Čepuļskis, Valdislavs Ignatjevs, V.Jansons, Dmitrijs Krapivins, Oļegs Mantuļņikovs un Sergejs Peškovs.
Masu medijos atrodamā informācija liecina, ka A.Hartmanis līdz 1999. gadam bijis amatpersona arī Liepājas kuģu remonta rūpnīcā, kas kļuva maksātnespējīga. Šī uzņēmuma maksātnespējas administrators bija Gaidis Bērziņš, kas pārstāv apvienību VL-TB/LNNK un ir bijis tieslietu ministrs.
DB jau ziņoja, ka aizvadītajā nedēļā VID Liepājā veicis septiņas kratīšanas saistībā ar kriminālprocesu pret kādu Liepājas uzņēmēju, kas atmazgājot naudu un izvairoties no nodokļu nomaksas četru gadu laikā apgrozījis 140 milj. Ls.