Interneta gigantam Google piederošā kompānija Motorola Mobility prezentējusi ilgi gaidīto viedtālruni Moto X .
Ierīce aprīkota ar skārienjūtīgu 4,7 collu ekrānu, 1,7 Ghz divkodolu Qualcomm Snapdragon S4 procesoru, 2GB RAM un Android 4.2.2 operētājsistēmu. Viedtālrunis būs pieejams divās versijās – ar 16 vai 32 gigabaitu atmiņu. Papildus tam lietotāji varēs izmantot Google Drive mākoņskaitļošanas pakalpojumu, kurā Moto X īpašniekiem uz diviem gadiem bez maksas tiks piešķirti 50 gigabaiti.
Viedtālruņa lietotāji varēs modificēt tā vizuālo izskatu – būs pieejami dažādu krāsu gan priekšēji, gan aizmugurējie vāciņi. Motorola apgalvo, ka tādējādi iespējams izveidot vairāk nekā divus tūkstošus kombināciju. Tāpat ierīce aprīkota ar balss asistentu, kas var atbildēt uz lietotāja uzdotiem jautājumiem un sniegt palīdzību un kontrolēt viedtālruni. Moto X tiek ražots ASV Teksasas štatā, tādējādi ilustrējot tendenci, kad kompānijas savas ražotnes pārceļ no Ķīnas atpakaļ uz mītnes zemi. Ierīces sastāvdaļas – displeji un mikroshēmas – gan joprojām tiks ražotas Āzijā. Tirdzniecībā ASV ierīce nonāks augusta beigās un maksās sākot no 200 dolāriem. Patlaban nav zināms, kad Moto X varētu nonākt tirdzniecībā Eiropā.
Tikmēr analītiķi norāda, ka Google piederošās kompānijas viedtālruņa nonākšana tirdzniecībā varētu ietekmēt spēku līdzsvaru Android ierīču tirgū, vēsta BBC. Eksperti norāda, ka ir vēl nav zināms, kādas pēc šīs ierīces prezentācijas izvērtīsies Google un Samsung savstarpējās attiecības.
Lai gan Samsung līdz šim nav izrādījis pazīmes, ka varētu atteikties no Android ierīču izgatavošanas, tomēr kompānija aizvadītajā nedēļā pavēstīja, ka tuvākajā laikā plāno sarīkot savu pirmo programmatūras izstrādātāju konferenci, kurā varētu tikt pārrunāta jaunu produktu izstrāde. Analītiķi uzskata, ka Moto X izgatavošana varētu būt veids, kādā Google gatavojas situācijai, kurā Samsung nav Google galvenais partneris šajā jomā.
Moto X radīšana ir arī pārbaudījumus Motorola Mobility, kuru Google iegādājās aizvadītā gada maijā, dzīvotspējai interneta giganta paspārnē, kā arī paša interneta giganta apjomīgo tēriņu (Motorlola tika pārņemta par 12,5 miljardiem ASV dolāru) pamatotībai. Ienākšana jau stabilā viedtālruņu tirgū, kuru savā starpā lielākoties sadalījuši divi spēlētāji – Apple un Samsung, arī var kalpot kā papildus izdevīgums. Šādos apstākļos Motorola kopā ar Google būs maz ko zaudēt un tāpēc varēs uzņemties riskus, lai veicinātu savas ierīces noietu.