Viedierīces

Minecraft sacensībās demonstrēs Baltijas valstu kultūras mantojumu

Zane Atlāce - Bistere,23.11.2018

Jaunākais izdevums

Starptautiskās kampaņas Programmēšanas stunda ietvaros Latvijas, Lietuvas un Igaunijas skolēni Baltijas valstu simtās dzimšanas dienas gadu noslēgs, virtuālajā vidē atveidojot savu valstu kultūras un vēstures mantojumu.

Minecraft sacensības Baltijā notiek jau trešo gadu un ir radījušas lielu skolēnu atsaucību un interesi. Šī gada konkursa tēma ir Kad pagātne satiek nākotni, tāpēc dalībnieki tiek aicināti palūkoties sev apkārt un atrast interesantu materiālās vai nemateriālās kultūras objektu, kuru tie spēj atveidot iecienītajā Minecraft vidē. Izstrādājot savas idejas, skolēniem ir iespēja plašāk iepazīties ar sava dzimtā novada vai pilsētas vēsturi, tautas tradīcijām un svētkiem.

Konkursa dalībniekiem tiek dota pilnīga radošā brīvība – viņi paši var izvēlēties – būvēt sava novada muižu, klēti, svētvietu vai vikingu kuģi, atainot dziesmu svētkus vai rudzu maizes cepšanu. Galvenie nosacījumi ir maksimāli izmantot Minecraft piedāvātās iespējas un radīt oriģinālu, pašu izgudrotu darbu, izmantojot savas zināšanas par valsts vēsturi un kultūru.

«Jau sen ir pagājuši laiki, kad datorspēles bija veids, kā »nosist laiku«. Šodien izglītošanos caur spēli pedagogi vērtē kā nopietnu procesu, kurš bieži vien izrādās pat efektīvāks par tradicionālajiem mācību veidiem. Minecraft vide skolēniem ļauj iejusties arhitekta lomā, jo būvēšana sākas ar plānošanu, pēc tam savu ideju īstenojot digitālajā vidē. Diezgan līdzīgi darbojas arī programmēšanas principi. Mums ir liels prieks, ka Microsoft ar partneriem var iesaistīties uz tehnoloģiju pratību vērstas izglītības veidošanā,» stāsta Renāte Strazdiņa, Microsoft vadītāja Baltijā.

Sacensības tiek īstenotas sadarbībā ar programmēšanas skolu «Hello IT» Latvijā, nevalstisko organizāciju «Look@World» Igaunijā un «Robotikos Akademija» un «Three Cubes» Lietuvā.

Programmēšanas skola «Hello IT» šogad pirmo gadu kļuvusi par Microsoft partneri šajās sacensībās. Skolas dibinātājs un vadītājs Andris Cišs uzsver: «Priecājamies kļūt par partneriem šajā iniciatīvā. Bērnu izglītība un interese programmēšanā ir strauji jāattīsta, jo 21. gadsimtā programmētāja profesija tiek uzskatīta par vienu no vispieprasītākajām un apmaksātajām pasaules darba tirgū, jo informācijas tehnoloģijas tiek izmantotas gandrīz ikvienā uzņēmumā. Tāpat svarīgi attīstīt citas prasmes – radošu domāšanu, darbu komandā un spēju analizēt. Bērnu interese par šīm sacensībām turpina pieaugt, kas pierāda to, ka jāturpina šāda veida iniciatīvas arī turpmāk.»

Konkursam var pieteikties ikviens bērns un jaunietis vecumā no 7 līdz 18 gadiem. Sacensības notiks no 1. līdz 8. decembrim trīs vecuma grupās – no 7 līdz 11, no 12 līdz 14 un no 15 līdz 18 gadiem. Skolēniem jāizveido komanda līdz trīs dalībniekiem un jāpiereģistrē tā Hello IT mājaslapā.

Darbi tiks vērtēti vairākās kategorijās – zināšanas, inovācija, radošums un tehniskās izstrādes sarežģītība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Otrs ekrāns darbam un nedarbiem

Jānis Vēvers,22.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Asus" plānā klēpjdatora "ZenBook 14" skārienpaliktnis "ScreenPad 2.0" ir ekrāns, kurā nemanīti var skatīties kaut filmu, vienlaikus strādājot galvenajā displejā.

Kopš klēpjdatoru pirmsākumiem lietotāji ir ilgojušies pēc plānākām un vieglākām iekārtām, un daudziem joprojām atmiņā ir episkais mirklis, kad Stīvs Džobss izņēma jauno "MacBook Air" no aploksnes. Vēlme lietot kompaktu datoru ir loģiska, jo kurš gan vēlas ikdienā nēsāt līdzi lielas, smagas somas. Taču šodien ar parocīgu izmēru vairs nepietiek pircēju piesaistīšanai, jo viņi vēlas arī pienācīgu jaudu un papildu lietošanas ērtības. Tas piespiež ražotājus atraisīt radošo garu.

Ja pirms pāris gadiem pietika reklāmas materiālos pateikt, ka izdevies 14 collu ekrānu ievietot 13 collu displejam paredzētā korpusā, tad tagad ar to ir par maz. Tādēļ "Asus" jaunāko "ZenBook 14" piesaka kā kompaktāko 14 collu klēpjdatoru ar "ScreenPad 2.0" skārienpaliktni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pieciem mēnešiem Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), tiks atklāta izstāde EXPO 2020.

Dalībai šajā grandiozajā starptautiskajā notikumā šobrīd pieteikušies jau 90 Latvijas uzņēmumi, kas pārstāv visdažādākās nozares – farmāciju, kokapstrādi, medicīnu, tehnoloģiju inovācijas, programmatūru izstrādi u. c.

Par AAE gatavību 1. oktobrī atklāt vienu no šī gada lielākajiem notikumiem pasaulē tikko pārliecinājušies vairāk nekā 170 dalībvalstu delegāti. Turklāt iespēja to apmeklēt neklātienē ar digitālo rīku starpniecību būs ikvienam interesentam.

Izstādei EXPO 2020 Dubaija ir gatavojusies 10 gadus. Tas būs viens no šī gada lielākajiem notikumiem pasaulē: kaut arī Covid-19 dēļ izstāde sāksies gadu vēlāk, nekā bija plānots sākotnēji, tās rīkotāji plāno uzņemt 25 miljonus apmeklētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV datortehnoloģiju milzis "Microsoft" atlaidīs 1900 darbiniekus jeb 8% no kopējā darbinieku skaita videospēļu izstrādes struktūrvienībā, uzņēmumam pārņemot videospēļu izstrādātāju "Activision Blizzard".

"Microsoft" ceturtdien norādīja, ka kopā arī "Activision" centīsies atrast ilgtspējīgu izmaksu struktūru, lai attīstītu videospēļu izstrādes biznesu, kas nodarbina 22 000 cilvēku.

"Kopīgi mēs esam noteikuši prioritātes un jomas ar pienākumu pārklāšanos, lai nodrošinātu labāko ieaspējamo izaugsmi," skaidro uzņēmums.

Kā ziņots, "Microsoft" oktobrī pabeidza "Activision" iegādes darījumu, kura summa bija 69 miljardi dolāru.

"Activision" radītā kara spēļu "Call of Duty" sērija ir viena no pasaulē pieprasītākajām konsoļu spēlēm. Kompānija piedāvā arī, piemēram, "Candy Crush", "Overwatch" un "World of Warcraft".

Tikmēr "Microsoft" portfelī ir tādas iecienītas spēles kā "Minecraft", "Elder Scrolls" un "Fallout". "Microsoft" spēļu pakalpojumam "Game Pass" ir 25 miljoni abonentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Apple klienti App Store vienā nedēļā iztērējuši 1,4 miljardus dolāru

Lelde Petrāne,08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"IPhone" un "iPad" īpašnieki 2019. gada nogalē bijuši īpaši aktīvi, ziņo "CNN"

"Apple" klienti laika posmā no Ziemassvētku vakara līdz Vecgada vakaram lietotnēm iztērējuši 1,42 miljardus ASV dolāru, kas ir par 16% vairāk nekā 2018. gadā, paziņojusi tehnoloģiju kompānija. Savukārt Jaungada dienā "Apple" uzstādījusi vienas dienas lietotņu pārdošanas rekordu - 386 miljonus ASV dolāru, kas ir par 20% vairāk nekā pirms gada.

Kopš "App Store" atvēršanas 2008. gadā lietotņu izstrādātāji ir nopelnījuši vairāk nekā 155 miljardus ASV dolāru, liecina "Apple" aplēses.

"IPhone" lietotājiem "karstākās" bezmaksas lietotnes bijušas "YouTube", "Instagram", "Snapchat", "TikTok" un "Facebook Messenger". Starp maksas lietotnēm vislabāk veicies "Facetune", fotoattēlu rediģēšanas lietotnei "iOS" vai "Android" tālruņiem, kam seko plānošanas lietotne "HotSchedules" un laika prognožu lietotne "DarkSky".

Komentāri

Pievienot komentāru