Rīgas domes (RD) apņemšanās sakārtot mikroautobusu maršrutus un uzlabot pārvadājumu kvalitāti nerit tik gludi, kā cerēts, vēsta laikraksts Diena.
Kopš janvāra, kad sākās reforma, dažs maršruts gan mainīts pat divreiz, taču pamatproblēmas saglabājušās - mikroautobusos cilvēki stāv kājās, lai gan tas ir aizliegts, mikriņi pietur ne tikai pieturvietās, kaut gan citur it kā nedrīkstētu, bet šoferiem reizēm gadās piemirst izsniegt braukšanas biļetes.
Gada pirmajos sešos mēnešos ar minibusiem Rīgā pārvadāti pieci miljoni pasažieru, liecina RD dati. Reformu mikroautobusu lauciņā Rīgas dome uzsāka, no janvāra šos pārvadājumus nododot SIA Rīgas satiksme (RS) pārziņā. Realitātē gan nekas neesot mainījies – par galvaspilsētas ielām brauc to pašu firmu mikroautobusi, kas līdz šim.
Diena norāda, ka RS gan nekad nav grasījusies pati nodrošināt visus mikroautobusu reisus, bet izsludināja iepirkuma konkursu, kura rezultātus atcēla pēc Igaunijas firmas Riga Transport sūdzības. Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu RS pārsūdzēja, taču šobrīd uzņēmums strādājot pie jauna konkursa nolikuma.
Tikmēr ar līdzšinējiem pārvadātājiem spēkā ir pagaidu līgumi, bet firmām nav pienākuma iepirkt jaunus mikroautobusus, kas būtu jādara, ja konkurss būtu noticis - bija noteikts, ka vidējais autobusu vecums nedrīkst pārsniegt trīs gadus, bet neviens autobuss nedrīkst būt vecāks par pieciem gadiem.
Vienīgās izmaiņas, ko izjuta pasažieri pēc mikroautobusu nonākšanas RS pārziņā, bija vairāku maršrutu galapunktu maiņa pilsētas centrā. Ir arī tādi maršruti, piemēram, nr. 216., kam centra galapunkts kopš janvāra mainīts jau divreiz. RS šobrīd nerunā arī par pērn vēl pieļauto iespēju organizēt mikriņu nakts reisus.