Auto

Mercedes-Benz pērn saglabājis lielākā luksusa automašīnu ražotāja statusu

LETA,08.01.2018

Jaunākais izdevums

Vācijas autobūves uzņēmums «Mercedes-Benz» pērn saglabājis lielākā luksusa automašīnu ražotāja statusu, pateicoties spēcīgam pieprasījumam, jo sevišķi Ķīnā, liecina pirmdien publiskotie dati.

«Mercedes-Benz» pagājušajā gadā pasaulē pārdeva aptuveni 2,3 miljonus automobiļu, kas ir par gandrīz 10% vairāk nekā 2016.gadā.

Turklāt «Mercedes-Benz» rekordaugstu tirdzniecības apjomu sasniedzis jau septīto gadu pēc kārtas, galvenokārt pateicoties izaugsmei Ķīnā, kā arī vieglo apvidus automobiļu pārdošanas apjoma pieaugumam, norāda autoražotājs.

Uzņēmums 2016.gadā atguva lielākā luksusa automobiļu ražotāja statusu, kas 2005.gadā tika pazaudēts konkurentam BMW.

BMW automašīnu tirdzniecības datus par 2017.gadu vēl nav publicējis, bet iepriekšējie dati par novembri liecina, ka kompānija ievērojami atpaliek no «Mercedes-Benz».

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mercedes CLA: Jā, cena nav maza

Aldis Zelmenis,19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Mercedes CLA četrdurvju kupeja izskatās ievērojami šarmantāk, tostarp arī gaita ir kļuvusi izkoptāka un komfortablāka nekā iepriekšējās paaudzes modelim

Tehniski CLA ir izaudzis no Mercedes A klases hečbeka, taču kupejai ir vairākas būtiskas atšķirības, tostarp nedaudz lielāks attālums starp asīm, citādi amortizatori un atsperes, visbeidzot pati kupejas virsbūve iespaidos automašīnas gaitu. Tas viss rezultējas ar to, ka arī savā uzvedībā CLA būs pavisam citāds auto. Tam ir izteikts mini limuzīna raksturs, vairāk grācijas un vairāk pašpārliecinātības, lai to sauktu par samazināto Mercedes CLS. Tajā pašā laikā kopīgs ar A klases hečbeku ir tas, ka arī CLA būs azartisks un stilīgs braucamrīks, kas centīsies iepatikties jauniem un moderni domājošiem cilvēkiem.

Kāpēc jāpērk?

Pagaidām salīdzinoši necila izmēra premium automobiļu pirkšana pie mums nav cieņā. Atšķirībā no Rietumeiropas pie mums joprojām modīgi ir pirkt lielu un salīdzinoši liesāk aprīkotu, nevis kompaktu un grezni aprīkotu Mercedes. Tiesa, ledus ir sakustējies arī šajā virzienā, jo tajā brīdī, kad, piemēram, aizejošam Mercedes CLA modelim tika piesolītas brangākas atlaides, gribētāju netrūka. Vēl vairāk piekritēju šāda izmēra Mercedes kļūst, kad auto nonāk mazlietota auto statusā. Interesenti Mercedes CLA izmēra jaunam modelim ir, taču tos lielākoties atbaida cena. Jā, cena nav maza. Piemēram, jaunākajam CLA tā ir, sākot no 29 960 eiro, bet, pat diži nepiepūloties, to var ātri saskrūvēt līdz 40 vai pat 50 tūkst. eiro. Tie ir iespaidīgi cipari, kurus ieraugot praktiskais latvietis vienmēr pretnostatīs frāzi: «Bet par to naudu tad jau labāk nopirkt to, to un to.» Nepagāžams fakts. Šajā cenu diapazonā ir patiešām galvu reibinoša izvēle, taču ir situācijas, kad nav nemaz vajadzīgs liels, bet tieši kompakts un manevrētspējīgs auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Arī Mercedes GLE ir gatavs kompromisam

Aldis Zelmenis,04.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mercedes GLE ir kļuvis vēl lielāks un daudzpusīgāks, tiesa, tā motoru ēdienkarte turpmāk sāksies ar četrcilindru dīzeli

Arī Mercedes GLE nav pagājusi secen downsizing ēra. Nav šaubu, ka četrcilindru dīzelis ir augstas veiktspējas tehnika. Uz papīra tas daudz neatpaliek no iepriekš izmantotā sešcilindru dīzeļa. Bāzes modeļa GLE 300 d 4 Matic 245 zirgspēki ir gana daudz tik lielam auto, kāds ir jaunais GLE, tomēr tie nav seši stobri, un tas ir jūtams. Iespējams, ka, nezinot. kā brauca un ar kādu patīkamu skaņu to darīja sešcilindru dīzelis, šādi aizspriedumi vairs nemocīs. Tomēr Mercedes klients ir konservatīvs un tajā pašā laikā ar asu prātu un labu atmiņu apveltīts indivīds, attiecīgi neliels rūgtumiņš par četrcilindru sniegumu būs. Četrcilindru motors ir ievērojami skaļāks, to gan salonā nevarēs dzirdēt, jo Mercedes GLE virsbūve ir perfekti nopakota un akustiskais komforts salonā ir teicams. Toties paātrinājuma brīžos četrcilindru dīzeļa sniegums nebūs tik spilgts un nešūsies kopā ar Mercedes lozungu The best or nothing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Mercedes A klases hečbeks ir dzīvespriecīgākais šā brīža vācu ražotāja modelis ar supermodernu pildījumu, ko vajadzības gadījumā var nopakot tikpat grezni kā Mercedes S klases limuzīnu

Savulaik par pensionāru un mājsaimnieču sapņu auto dēvētā A klase ar t.s. sendvičtipa jeb paaugstināto virsbūvi kopš iepriekšējās paaudzes kardināli mainīja savus dzīves uzskatus. Izmetot mēslainē 1997. gadā sūri grūti būvētā auto koncepciju un uzrakstot pilnīgi jaunu scenāriju, Mercedes A klase kļuva vismaz par 20 gadiem jaunāka, transformējoties par vienu no jauneklīgākajiem un stilīgākajiem premium klases hečbekiem. Tas nostrādāja par 200%! Mercedes A klase iemantoja milzu popularitāti, turklāt pircēju auditorija zibenīgi kļuva gados jaunāka. Ar svaigāko modeli Mercedes turpina iesākto, jo šis auto būs vēl jauneklīgāks un azartiskāks par iepriekšējo, turklāt apveltīts ar visa veida digitāliem gadžetiem jeb un komforta risinājumiem, tostarp tādiem, kas ir sastopami Mercedes S klases limuzīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mercedes» britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu karjerā.

Hamiltons par čempionu tika kronēts arī 2008., 2014. un 2015.gadā.Svētdien notikušajā sezonas 18.posmā - Meksikas «Grand Prix» - Hamiltons finišēja devītais, bet viņa sīvākais konkurents cīņā par titulu, vācietis Sebastjans Fetels no «Ferrari», izcīnīja ceturto vietu, taču ar to nepietika, lai turpinātu pretendēt uz uzvaru kopvērtējumā. Savukārt uzvaru posmā izcīnīja «Red Bull» nīderlandiešu pilots Makss Verstapens, kuram tas bija trešais panākums karjerā.

Tikmēr uz goda pjedestāla otrā un trešā pakāpiena kāpa Hamiltona un Fetela komandas biedri. Otrais bija «Mercedes» somu pilots Valteri Botass, bet trešo vietu izcīnīja «Ferrari» somu braucējs Kimi Reikenens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Bayerische Motoren Werke» (BMW) vadītāja amatā Haraldu Krīgeru nomainīs Olivers Cipse, kompānija paziņoja pēc padomes sēdes.

55 gadus vecais Cipse darbu jaunajā amatā sāks 16.augustā. Pēdējos četrus gadus viņš bijis BMW valdes loceklis, kas atbildīgs par ražošanu kompānijas 31 rūpnīcā visā pasaulē.

BMW padomes sēde notika ceturtdien kompānijas lielākajā ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnas štata Spartenburgā.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Cipsi raksturoja kā «izlēmīgu, stratēģiski un analītiski domājošu līderi». «Viņš «BMW Group» sniegs jaunu pamudinājumu, veidojot nākotnes mobilitāti,» piebilda Reithofers.

Cipse, kurš pēc profesijas ir inženieris, kompānijā pazīstams kā mierīgs, patstāvīgs un ar labām spējām panākt savu prasību izpildi.

53 gadus vecais Krīgers atstāj kompāniju pēc četriem gadiem BMW vadītāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jums ir auto, tātad periodiski būs nepieciešamība pēc autodaļām. Var iet uz tuvāko veikalu

vai arī pašam atrast nepieciešamo auto rezerves daļu. Nevienā veikalā uz pasaules navpieejams pilnīgi viss. Tātad skatāmies interneta veikalā, kuru princips ir piedāvāt labākorisinājumu no dažādiem piegādātājiem un dažādām valstīm.

autoSKAN rekomendē sākt ar piedāvājumu izpēti.

Iegādājoties auto detaļas un arī motoreļļas, ielūkojieties vairākās interneta vietnēs.Atšķirīgs būs piedāvājums, cenas, atrašanās vieta (ja vēlaties izņemt preci pats) un vietnes darbības ātrums, rezerves daļu meklēšanas ērtums, sadaļu izkārtojums un vienkārši, vai interneta veikals šķiet simpātisks, vai ne pārāk.

Jums ir ne tikai jānopērk pareizās auto detaļas par iespējami pieņemamāko cenu, bet arījāpārliecinās, ka pastāv atgriešanas politika un garantijas nosacījumi. Ja auto rezerves daļasun piederumi kāda iemesla dēļ ir bojāti, Jums ir jābūt iespējai tos atdot atpakaļ vai nodot tosgarantijas remontā. Ja ir gadījusies kļūda un internetā ir nopirktas nepareizās rezerves daļas,Jums ir jābūt opcijai tās samainīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automobiļu ražotāji attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus, kas nodrošinātu zemāku izmešu līmeni un degvielas patēriņa samazinājumu

Turklāt šie motori ir ievērojami klusāki, kas ir moderna pilsētvides transporta mērķis.

Attīsta alternatīvas

Pēc būtības šobrīd visi lielie kravas automobiļu ražotāji Volvo, Scania, Mercedes vai MAN aktīvi attīsta dažādu alternatīvo degvielu motorus. Nav noslēpums, ka līdzīgi kā vieglo autobūvē, kas jau «jūk prātā» ar vērienīgiem elektrifikācijas plāniem, nekur tālu neatpaliek arī kravas transports. Daudzu ražotāju prātos elektromobilitāte ir arī ilgtspējīga transporta pamats. Piemēram, amerikāņu Tesla radītie elektriskie kravas auto ir radījuši precedentu nozarē un iezīmējuši attīstības ceļu pārējiem. Nav šaubu, ka Volvo, Scania, Mercedes un citu Eiropā pazīstamo zīmolu izpētes centros arī tiek attīstīti līdzīgas tehnoloģijas kravas auto, tomēr, ja par elektriskajiem kravas automobiļiem šobrīd varam runāt vēl aizvien nākotnes formā, ir alternatīvas, kas tautsaimniecībā pieejamas jau šodien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jauna tautas vāģa recepte

Aldis Zelmenis,27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai ir iespējams budžeta klases priekšpiedziņas pseidokrosovers ar Mercedes S klases limuzīna cienīgu elektronisko asistentu atbalstu? Izrādās, ka Škoda Kamiq tāds ir

Lakonisks salona iekārtojums maksimālajā aprīkojumā apvieno veselu elektronisko asistentu armiju, kas pirms desmit gadiem nebija iespējama pat Mercedes S klases limuzīnā, bet Kamiq ir un turpmāk rūpēsies gan par drošību, gan par komfortu. Neuzskaitīšu visus labumus, jo to ir pārāk daudz. Jaunais Škoda Kamiq priekšpiedziņas krosovers jau oktobrī ieradīsies Latvijā, attiecīgi ir iemesls pašiem pārbaudīt, kas lācītim ir vēderā. Ne mazāku apbrīnu ir pelnījis kvalitatīviem materiāliem tapsētais Kamiq salons, kurā nav tikai lēta plastmasa, kā tas ir VW T-Cross vai Seat Arona. Vēl lielāks pārsteigums, – neraugoties uz to, ka arī Kamiq izmanto Volkswagen koncerna MQB 0 platformu, uz kuras sēž jau pieminētie T-Cross un Arona, reālā dzīvē Kamiq riteņu bāze ir par 8 cm garāka nekā Arona un T- Cross, toties garumā Kamiq ir par 10 cm garāks nekā T- Cross, bet par Aronu vēl par dažiem centimetriem garāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

Piedāvājam ieskatu vācu autoražotāja Porsche Štutgartes Cufenhauzenes ražotnē.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

FOTO: Vācijas rūpnīcā, kur ražo Mercedes S-Class

FOTO: Durvis aizver pēdējā auto rūpnīca Austrālijā

FOTO: Auto ražotāja Jaguar Land Rover rūpnīcā Solihalā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla alternatīva tiem pircējiem, kam nepietiek naudas Toyota Landcruiser?

Šis korejietis ir milzīgs auto ar iespaidīgiem salona plašumiem, kam aizmugurē vēl paliks pāri 820 litru liels bagāžas nodalījums. Ja salonā pasažieru vietu skaits ir svarīgāks par bagāžnieka litriem, var pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Glīts un funkcionāls vadības panelis ar negaidīti augstas izšķirtspējas 9,2 collu ekrānu. Noteikti gudrs pirkums tiem, kam vajag lielu apvidus auto par iespējami zemāko cenu. Rexton labi iederēsies pilsētvidē, taču vēl jo vairāk būs piemērots lauku dzīvei.

29 900 eiro ir zemākā cena, kas tiek prasīta par Rexton ar manuālo transmisiju. Par 34 900 eiro Rexton rīcībā esošais dīzeļmotors tiks sapārots ar automātu. Tam visam klāt Rexton pircējs iegūs līdz «zobiem apbruņotu» apvidnieku ar teju visu iespējamo aprīkojumu, kādu vien var vēlēties. Vēloties salonā iegūt trešo sēdekļu rindu, vajadzēs noskaitīt vēl 2000 eiro, bet arī 36 990 eiro nav tā summa, kas varētu nobiedēt šāda izmēra drosmīga apvidus auto pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness,09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa atalgojums kompānijā pagājušajā gadā samazinājies par 41,8% - līdz 686 701 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas gada ienākumu deklarācija par 2020.gadu.

Vienlaikus Gauss pagājušajā gadā deklarējis arī 23 000 eiro ienākumus no automašīnas pārdošanas. Gauss pērn par 23 000 eiro pārdevis 2016.gada izlaiduma automašīnu "Mercedes".

Deklarācija liecina, ka Gausa īpašumā joprojām ir būves Vācijā, Austrijā un Itālijā, kā arī viņam kopīpašumā joprojām pieder nekustamais īpašums Rīgā. Vienlaikus deklarācija liecina, ka 2020.gadā Gauss par 110 000 eiro iegādājies arī nekustamo īpašumu Jūrmalā.

Miljarda apgrozījums un biržas plāni 

Globālajai pandēmijai ir bijusi graujoša ietekme uz starptautiskajām aviokompānijām. Covid-19...

"airBaltic" vadītājam arī pilnībā pieder Vācijā reģistrēts uzņēmums "MaGau GmBH".

Tāpat aviokompānijas valdes priekšsēdētāja īpašumā pagājušā gada beigās bija 2017.gada kvadricikls "Canam Quard", bet lietošanā viņam ir vēl četras automašīnas - 2017.gada un 2019.gada "Tesla", 2019.gada "Audi Q5", kā arī 2020.gada "Audi e-tron".

Gausam 2020.gada beigās nebija deklarētu skaidrās naudas uzkrājumu, kamēr 2019.gada beigās viņa skaidras naudas uzkrājumi veidoja 15 000 eiro. Savukārt bezskaidrās naudas uzkrājumi 12 dažādās iestādēs 2020.gada beigās kopumā veidoja 703 337 eiro, kas ir par 88 663 eiro mazāk nekā gadu iepriekš.

Deklarācija liecina, ka pērn Gauss veicis deviņus darījumus, kuru summa pārsniedz 20 Ministru kabineta noteiktās minimālās mēnešalgas, kopējai summai veidojot 299 180 eiro. Tostarp viņš veicis četrus pirkumus par kopējo summu 142 180 eiro, vienu pārdošanas darījumu par 23 000 eiro, bet par pārējo summu veikti "citi" darījumi, tostarp Gauss apmaksājis studiju maksu 24 000 eiro apmērā.

2020.gada beigās Gausam bija arī divi aizņēmumi par kopējo summu 383 000 eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir par 29 000 eiro mazāk.

Jau ziņots, ka 2019.gadā Gausa kopējie ienākumi bija 1,181 miljons eiro, tostarp visa summa tika saņemta no "airBaltic".

Tāpat vēstīts, ka Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes laikā no 2020.gada aprīļa Gauss atteicās no algas, lai atbalstītu uzņēmuma centienus pārvarēt ārkārtējo situāciju. "Sākot no aprīļa un līdz brīdim, kad mēs atkal varēsim atsākt regulāros lidojumus, es atsakos no sava atalgojuma. Arī padomes un valdes locekļi un priekšsēdētāji, kā arī vadītāji jau brīvprātīgi piekrituši samazināt savu atalgojumu par 20%," 2020.gada marta beigās pauda Gauss.

"airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaguar «zaļknābis» rāda klasi

Aldis Zelmenis,20.04.2018

Jau miera stāvoklī jaunais E-Pace iekārdinās ar savu atlētisko augumu. Būtiski, ka E-Pace arī paātrināsies un vadīsies, kā pienākas trenētam un visos fiziskajos parametros attīstītam atlētam.

Foto: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pirmajā iznācienā Jaguar E-Pace demonstrē tik nobrieduša un pārliecināta krosovera sniegumu, lai to neminstinoties pievienotu klases labākajiem modeļiem.

Pašlaik mazākais Jaguar krosovers pievienojas BMW X1, Audi Q3 un Mercedes GLA klubiņam. Gandrīz 4,4 metrus garais E-Pace ir būvēts uz tās pašas platformas, kas ir arī «pižoniskajam» Land Rover Range Rover Evoque. Moderna daudzsviru piekare aizmugurē, 2681 milimetru gara riteņu bāze, četrcilindru motori ar jaudu līdz 300 ZS un vācu kompānijas ZF deviņpakāpju automāts ir tikai dažas svarīgākās lietas, ar ko Jaguar ir gatavs nobiedēt savus konkurentus.

Valdzinošs izskats. Īsas pārkares, atlētiska stāja un tehniskais arsenāls izceļ Jaguar E-Pace sportisko orientāciju. Kompaktā auto siluetā nav nekā lieka, tam ir dabas doti talanti, lai sagādātu patīkamas braukšanas emocijas. Arī salonā viss ir pienācīgā līmenī. Patīkami, ka jauno laiku skārienjutīgie ekrāni labi sadzīvo ar klasiskajām pogām un slēdžiem. Starp citu, pogas ir tādā izmērā, lai tās par ērtām atzītu piloti ne tikai ar smalkām rociņām. Par multifunkcionālo stūri var teikt to pašu. Brangas pogas ar skaidri saprotamu nozīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis,17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka "BlueOrange" aizdevusi pasažieru pārvadātājam AS "Nordeka" 7,2 miljonus eiro septiņu elektrisko mikroautobusu iegādei, informē "Nordeka" pārstāvji.

"Nordeka" augustā sāks reģionālos pasažieru pārvadājumus ar elektriskajiem mikroautobusiem "Altas Novus Ecoline".

Autobusi ir būvēti uz "Mercedes Sprinter" modeļa bāzes. Attālums, ko elektriskie mikroautobusi spēj veikt ar pilnu uzlādi, ir 200 kilometri, un tiem kopskaitā patlaban ir pieejamas sešas uzlādes vietas "Nordeka" autobusu parka teritorijā - Bauskā un Rīgā.

"Lēmums startēt reģionālajos pasažieru pārvadājumos ar elektriskajiem mikroautobusiem apliecina mūsu stratēģisko tālredzību uzņēmuma attīstības plānošanā un gatavību sekmēt bezizmešu transporta izmantojumu sabiedriskajā transportā," pamato "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu, ekonomisku ne premium zīmola spēkratu, laikrakstam Dienas Bizness saka Sixt vadītājs Baltijā, SIA Transporent valdes priekšsēdētājs Arnis Jaudzems.

Fragments no intervijas, kas publicēta 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kā vērtējat Latvijas auto parku? Vai mēs vēl aizvien Eiropas kontekstā izceļamies ar to, ka Latvijas iedzīvotāji brauc ar salīdzinoši vecām mašīnām?

Latvijas iedzīvotāju autoparks vēl aizvien ir salīdzinoši vecs, un arī jauno spēkratu pārdošanas apjomi nav īsti salīdzināmi ar veco automašīnu importu, kas ir aptuveni četras reizes lielāks jau vairākus gadus pēc kārtas. Pamatā arī neved iekšā mazlietotus auto, bet desmit un divpadsmit gadus vecas mašīnas. Protams, ir arī labs pieaugums jauno automašīnu tirgū, bet šobrīd tas ir zem 20 tūkst. auto gadā. Ja salīdzina ar kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju, tad mēs šajā ziņā atpaliekam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gausa ienākumi no airBaltic pērn pieauguši par 12,2% līdz 1,3 miljoniem eiro

LETA,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās lidsabiedrības «airBaltic Cooperation» valdes priekšsēdētājs Martins Gauss pērn nopelnījis 1,302 miljonus eiro, kas ir par 12,2% vairāk nekā 2017.gadā, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas gada ienākumu deklarācija par 2018.gadu.

Tostarp 578 490 eiro bijis atalgojums uzņēmumā «airBaltic», kas ir par 0,1% mazāk nekā 2017.gadā. Savukārt prēmijās Gauss saņēmis 669 436 eiro, kas ir par 22% vairāk nekā gadu iepriekš. 53 935 eiro saņemti kompensācijā no «airBaltic» par veselības apdrošināšanu.

Deklarācija liecina, ka Gausa īpašumā ir trīs būves - pa vienai Vācijā, Austrijā un Itālijā, bet kopīpašumā viņam pieder viens nekustamais īpašums Rīgā. Viņam pilnībā pieder Vācijā reģistrēts uzņēmums «Moosinning», kura akciju kopējā vērtība ir 25 000 eiro.

Tāpat «airBaltic» valdes priekšsēdētāja īpašumā ir divas automašīnas - 2017.gada «Canam Quard» un 2016.gada «Mercedes», bet viņa lietošanā ir trīs automašīnas - divas 2017.gada «Tesla» un 2015.gada «Volkswagen».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau paredzēts piegāžu problēmas ietekmē automašīnu pārdošanas apjomus arī novembrī. Jauno pasažieru automašīnu pārdošanas apjomi sarukuši par 17% salīdzinot ar šo pašu mēnesi pērn. (853 pret 1029), informē Latvijas Auto asociācijā.

"Ja darbam ar privātā sektora klientiem tirgotāji vairāk vai mazāk ir pielāgojušies, tad šobrīd ar vien biežāk saskaramies ar problēmām publiskā sektora iepirkumos, kuros daudzi nevēlas piedalīties neadekvāti noteikto piegādes termiņu dēļ. Tādēļ, lai nodrošinātu maksimālu plašu pretendentu loku un izdevīgāko piedāvājumu, vēlos aicināt iepirkumos ņemt vērē esošo situāciju un tos veikt laicīgi, paredzot pietiekami lielus piegāžu termiņus," komentē Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Pieaugumu uzrāda vieglais komerctransports, kas novembrī piedzīvojis 18% pieaugumu. Pateicoties tam, kopumā, vieglo auto segmentā 2021. gada novembrī ir piedzīvots 11% pieaugums (1234 pret 1094) un gadā kopumā pieaugums veido 8% pret 2020. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau piekto gadu pēc kārtas Dienas Bizness balsojumā noskaidrojis lasītāju iecienītāko automašīnu markas, un jau piekto gadu pēc kārtas nepārprotams līderis ir BMW, kurš saņēmis 602 balsis. Balsojuma rezultāti pieejami Dienas Biznesa izdotajā Auto žurnālā, kas 25.aprīlī tika prezentēts Auto nozares forumā.

Arī otrā vieta nav nesusi pārsteigumu, jo to ar 439 balsīm ieņem Audi.

Tomēr trešā vieta pārsteidz, jo tajā ir ierindojies SAAB. Jāmin, ka šis zīmols jau vairākus gadus rūpnieciski ir nomiris, tomēr joprojām turas savu fanu sirdīs. Par šo zīmolu atdotas 348 balsis.

Tas, ka pirmajā pieciniekā pārsvars ir tieši Vācijā ražotām automašīnām, nav nekas neparasts, jo tieši šo marku automašīnas gan vecas, gan jaunas visbiežāk var sastapt uz Latvijas ceļiem.

Ceturtajā vietā ir Volvo, bet piektajā Volkswagen zīmols.

Tāpat mīlētāko auto zīmolu desmitniekā ir iekļuvis tāds zīmols kā Citroen, kas ir vēl viens pārsteigums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu balsojumiem. Jo lēciens ir no 31. uz sesto pozīciju. Citroen seko Mercedes, Toyota, Subaru un Opel markas auto. Jāmin, ka 0,21% no kopējo balsu skaita ir nodotas par automašīnu zīmolu Lada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu pārtraukuši sadarbību ar Krieviju

LETA--UNIAN,03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 70 pasaules uzņēmumu ir pārtraukuši sadarbību ar Krieviju, protestējot pret tās plašo iebrukumu Ukrainā, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

No Krievijas "aizgājuši un aiziet: "Apple", "Audi", "Chevrolet", "Cadillac", "Coca Cola", "Danone", "Dell", DHL, "Ericsson", "Ford", HP, "Harley Davidson", "General Motors", "Jaguar", "Lenovo", "LinkedIn", "Maersk" (ardievu, "Ali express" un ASOS), "Nike", "Scania", "Porsche", "Renault", "OnlyFans", AMD, "Adobe", BMW, "Dropbox" (pēc dažām dienām), "FedEx", "Intel", "Mercedes", "Nestle"," teikts paziņojumā.

Krieviju bloķējuši uzņēmumi "Apple Pay", "Amazon", "Cex Io", "Etsy", "Facebook" (slēgti Krievijas mediju konti), "Google Pay", "Google Maps", "Instagram" (Krievijas propagandas bloķēšana), "Paysera", "Samsung pay".

Krievijas dalību dažādos pasākumos atcēluši to rīkotāji "Cannes Festival", "Eurovision", "Formula 1", FIFA, MOK, "Mobile World Congress", NHL, bet uzņēmums "Adidas" atteicies strādāt ar Krievijas futbola izlasi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MyTaxi, Moia, e-mobilitāte, autonomās mašīnas – runājot par digitalizāciju, mobilitāte ir sektors, kas šobrīd mainās un attīstās visstraujāk. Nākotnes mobilitātes sadaļa izstādē CEBIT apvienos mobilitātes pionierus, kā arī vizionāru un stratēģu prezentācijas par nākotnes mobilitātes risinājumiem.

ADAC uzsāk ilgtermiņa sadarbību ar CEBIT

CEBIT biznesa festivāla sadarbības partnera, Eiropas lielākā automobiļu kluba ADAC stendā no 11. līdz 15. jūnijam apmeklētājiem būs iespēja apskatīt virkni inovāciju un aktuālo modeļu. ADAC ir CEBIT Startup Scale 11 platformas kopienas kapteinis, kas uzņems mobilitātes sektora jaunās kompānijas. Papildus tam uz d!talk skatuvēm mobilitātes kluba eksperti dalīsies ar prezentācijām un viedokļiem par mobilitāti, mārketingu un digitālajām pārmaiņām.

Deutsche Bahn prezentēs dzelzceļa transporta nākotni

50 miljoni papildu pasažieru un tūkstošiem jaunu vilcienu – tādas milzu iespējas Deutsche Bahn attīstībai piedāvā digitālās pārmaiņas transporta jomā. CEBIT nākotnes mobilitātes arēnā būs iespēja uzzināt par turpmākajiem Deutsche Bahn attīstības virzieniem, tai skaitā par kompānijas plāniem nākotnes reģionālo vilcienu atpūtas telpās rādīt FIFA pasaules čempionāta mačus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vēl viens solītis autonomās braukšanas virzienā

Aldis Zelmenis,26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotais astotās paaudzes VW Passat sper vēl vienu soli autonomās braukšanas virzienā, tostarp neaizmirst par pamatlietām, kas virza auto uz priekšu

Rietumeiropā D segmenta sedani ir izzūdoša parādība un visai ticams, ka devītās paaudzes Passat, ja tāds vispār būs, iespējams, būs tikai universāla čaulā. Pagaidām nav pamata spekulācijām un būtu aplami Passat, kas savā mūžā kopš 1974. gada ir tiražēts vairāk nekā 30 milj. eksemplāru, norakstīt pirms laika. Starp citu, Vācijā, kur norisinājās atjaunotā Passat testa braucieni, izdevās izbraukt tieši ar jubilejas 30 milj. modeli, kas pēc testa braucieniem taisnā ceļā devās uz Volkswagen muzeju.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

VW Passat ir viens no atpazīstamākajiem dienesta vāģiem Baltijā, kas iepriekš sīvi cīkstējās ar citu tikpat pieprasītu personību Toyota Avensis. Šobrīd, kad japāņu ražotājs ir nolēmis pārtraukt Toyota Avensis ražošanu, Volkswagen tirgotājiem tā ir ļoti priecīga ziņa, jo jaunais Toyota Camry hibrīds ir dārgāks, konkurējot vienīgi ar dārgā gala Passat un viņam līdzīgiem modeļiem, turpretim, lai kā Toyota vēlētos, nedz jaunais Toyota Corolla universālis, nedz arī sedans pilnvērtīgi neaizstās Avensis. Atšķirībā no Rietumeiropas, D segmenta sedani pie mums ir lielā cieņā, piemēram, Lietuvā bilance starp Passat sedanu un universālu ir 70% pret 30%. Arī Latvijā sedani ir tikpat lielā cieņā kā universāli, jo visbiežāk dažāda līmeņa privātā sektora menedžeri izvēlas sedana virsbūvi. Tas liek domāt, ka arī uzlabotajam Passat netrūks pircēju, kas līdzīgi kā līdz šim nesmādēs arī dīzeļmotorus. Passat tiek mīlēts arī privātpersonu vidū. Vācijā vai citās bagātajās Rietumeiropas valstīs salīdzinoši viegli sasniedzams, turpretim pie mums tas jau vairāk apliecinās bagātas ģimenes statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa atalgojums kompānijā pagājušajā gadā pieauga par 2,9% - līdz 853 460 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas gada ienākumu deklarācija par 2022.gadu.

Vienlaikus Gauss pagājušajā gadā deklarējis arī 417 519 eiro cita veida ienākumus no AS "Air Baltic Corporation".

Deklarācija liecina, ka Gausa īpašumā joprojām ir būves Vācijā, Austrijā un Itālijā, un īpašums Jūrmalā. Tāpat Gausam kopīpašumā joprojām pieder nekustamais īpašums Rīgā.

"airBaltic" vadītājam arī pilnībā pieder Vācijā reģistrēts uzņēmums "MaGau GmBH".

Tāpat aviokompānijas valdes priekšsēdētāja īpašumā pagājušā gada beigās bija 2017.gada kvadricikls "Canam Quard", bet lietošanā viņam bija četras automašīnas - 2019.gada un 2021.gada "Tesla", 2022.gada "Audi e-tron", kā arī 2019.gada "Mercedes GLE".

Gausam 2022.gada beigās nebija deklarētu skaidrās naudas uzkrājumu. Savukārt bezskaidrās naudas uzkrājumi 11 dažādās iestādēs 2022.gada beigās kopumā veidoja 645 929 eiro, kas ir par 94 526 eiro mazāk nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šeit var braukt jebkurš, bet īpaši priecīgi esam par radošām personībām – māksliniekiem, pavāriem, dzejniekiem un citiem,» biznesa portālam db.lv saka māksliniece Patricija Brekte, kura Siguldā kopā ar dzīvesbiedru Ksavjēru no Francijas izveidojusi mākslinieku māju «Peahen Residence».

Iepriekš biedrība «Peahen» 12 gadus darbojusies Andrejsalā, Rīgā. Tur Patricija Brekte izveidoja savu mākslas studiju «Art Studio Peahen», bet nu jau aptuveni divarpus gadus savas jaunās mājas atradusi Siguldā. «Art Studio Peahen organiski attīstījās, izveidojās rezidence un komandai pievienojās Ksavjērs, kurš pameta labi apmaksātu darbu Londonā un pārcēlās uz Latviju. Piepildījām lielāku sapni un iekārtojām savu mākslas māju, es pati izveidoju savu darbnīcu, bet viņš savu virtuvi!»

Mākslinieces iedvesmas avots un mākslas bagātināšanās veids ir ceļošana, tāpēc viņa sākusi nodarboties ar mākslas tūrismu un izveidojusi «Peahen Art Holidays». Nedēļas garumā viņa piedāvā braucienu uz Franciju, nelielai klientu grupai. «Pirmo braucienu es nosapņoju un realizēju to ar saviem pirmajiem gleznošanas studentiem, pati īrēju māju, pavāru, mašīnu,» atceras P.Brekte. Brauciens parasti ilgst 7 dienas, no sestdienas līdz sestdienai un tajā piedalās 7 personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo S60 negrasās padoties

Aldis Zelmenis,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu maiņa

Būtisks pagrieziens modeļa attīstībā ir tas, ka pirmo reizi S60 modelis tiks ražots otrpus okeānam, Volvo Cars pirmajā ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā. Otrkārt, jaunākās paaudzes Volvo S60 ir pilnībā atteicies no dīzeļmotoriem, paļaujoties tikai uz hibrīda un divu litru četrcilindru benzīnmotoru atbalstu. To pavisam būs trīs – T4 ar 190 ZS, T5 ar 250 ZS un T8 Twin Engine hibrīds ar 390 ZS lielu jaudu. Visām versijām standartā piesaistīts moderns astoņpakāpju automāts. Visbeidzot tas, ka Volvo S60 modelis turpina savu dzīvi, ir vēstījums, ka Volvo joprojām negrasās padoties vācu BMW, Audi un Mercedes. Tas ir gana drosmīgs lēmums, it īpaši zinot, ka šajā segmentā vācu zīmolu ražotie modeļi joprojām tiek uzskatīti par labākajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru