2018. gads būs pavērsiena gads tirdzniecībā, kad sagaidāma konkurences cīņas pastiprināšanās un cīņa par pircēju kļūs asāka, to SIA Maxima Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers uzsvēra otrdien, tiekoties ar masu mediju pārstāvjiem.
Viņaprāt, noteicošie faktori būs vairāki – cenas, sortiments un veikalu lokācija.
Jo īpaši svarīgs būs cenu faktors. «Pirmkārt, no 1. janvāra stājusies spēkā samazinātā PVN likme Latvijai raksturīgajiem augļiem un dārzeņiem un ceram, ka tas veicinās patēriņa pieaugumu. Otrs faktors – izejvielu cenas pieaugs, ko ietekmē jaunā nodokļu politika. Pirmajās janvāra dienās degvielai cena ir augusi, martā tabakai un alkoholam augs akcīzes nodoklis. Tas veicinās izmaksu pieaugumu ražotājiem un piegādātājiem pieaugs transporta izdevumi. Piegādātāji ies pie mazumtirgotājiem un teiks, ka cenas jāceļ. Tāpēc ļoti svarīgs būs trešais faktors – ražotāji un tirgotāji strādā pie tā, lai optimizētu izmaksas un spētu kompensēt izmaksu pieaugumu,» pauda A. Vilcmeiers.
Šogad tiks atvērti jauni veikali, bet noteicošais būs preču cena un sortimenta plašums. Šajā jomā sacentīsies visi mazumtirgotāji. Tāpat jāņem vērā arī straujā e-komercijas attīstība, kas aug par 20% un pat 30% gadā.
Maxima prioritāte būšot cenu samazināšana – otrdien kompānija paziņoja par būtisku cenu samazinājumu gandrīz 1000 precēm.
Lasi Arī:
airBaltic bijušais runasvīrs Vanags pievienojas Maxima Latvija komandai