Jaunākais izdevums

Nelielā beigeļnīca Big Bad Bagels Baznīcas ielā Rīgā «izgriezusi pogas» ne vienam vien restorānam, gadu tā turas viesmīlības vietnes TripAdvisor ieteikto ēdinātāju pirmajā trijniekā

Pirms trim gadiem SIA Big Bad Bagels līdzīpašniece Zane Nuķe nolēma mainīt nodarbošanās sfēru par 180 grādiem un no IT jomas ielēca ēdināšanas biznesā, iegādājoties trīs mēnešus vecu uzņēmumu, kuram piederēja kafejnīca, kurā pasniedz beigeļus. «Mani kulinārija vienmēr ir aizrāvusi, bet, vēloties savu biznesu, nezināju, no kura gala sākt. Lai kaut ko sāktu, ir nepieciešama nauda un pats galvenais – arī sapratne par ēdināšanas biznesu. Iepazinos ar cilvēkiem, kuriem īsu brīdi piederēja šī vieta, viņi to par man ļoti patīkamu cenu bija gatavi pārdot, jo redzēja, ka es ar lielu degsmi viņu iesākto vēlos turpināt. Šiem pašiem uzņēmējiem pieder arī Muffins and More. Nomainīju SIA nosaukumu un sāku darbu. Būtībā beigelis manā dzīvē pašā sākumā bija nejaušība, bet tas noteikti tā vairs nav,» atklāj Zane.

Paši cep un pārdod

Biznesu viņa sāka ar biznesa partneriem, ar kuriem gan kopīgi ejamais ceļš diezgan ātri aprāvies, līdz ar to bija nepieciešams meklēt jaunu partneri. «Sākumā uzrunāju māsu, bet man par izbrīnu lielu interesi izrādīja viņas vīrs Aigars Krūmiņš, ar kuru kopā tandēmā strādājam divus gadus. Viens pats to nevar «pavilkt», jo tad, kad vienam beidzas enerģija, otrs spēj dot jaunas idejas un iedvesmu. Es vairāk atbildu par virtuvi, bet Aigars – par finansēm. Viņš ir arī galvenais, kurš uzrauga beigeļu cepšanas procesu, ko viņš ir izzinājis līdz niansēm,» stāsta Zane, kura nolūkā papildināt savas zināšanas sākusi mācīties arī par pavāri un drīz iegūs diplomu.

«Pēc izglītības esmu ekonomists, līdz šim «lēkāju» no projekta uz projektu, kas bija saistīti ar finansēm. Arī kafejnīcas gadījumā biju domājis, ka viss būs vienkārši. Domāju, ka atnākšu, palīdzēšu Zanei tikt galā ar uzņēmuma grāmatvedību. Zane ceps, un es rēķināšu. Viss izvērties pavisam citādi, jo ēdināšanas bizness ir grūts un darbietilpīgs, ar daudzām mazām problēmiņām. Tagad es ne tikai rēķinu, bet katru dienu gatavoju arī beigeļu mīklu un tos cepu,» atklāja Aigars. Sākumā uzņēmums pircis saldētus beigeļus, kas ir populāri citviet. Tas nav nekas slikts, jo maizi var saldēt un tā šajā procesā nekļūst nekvalitatīvāka. Pavisam ātri jaunie uzņēmēji nolēma paši sākt cept beigeļus un domāt dažādus variantus, ar ko tos sapildīt.

Visu rakstu Nejauši iemīl beigeļus lasiet 9. maija laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Kas īsti ir beigelis?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augot pieprasījumam pēc pārtikas piegādes uz mājām, virtuālā tirgus "Svaigi.lv" komanda izkāpa no komforta zonas un dažu dienu laikā dubultoja sava darba jaudu un piegādātās produkcijas apjomu.

Db.lv jau rakstīja, ka plašāku noliktavas telpu nepieciešamības dēļ uzņēmumus pārcēlās uz "Imantas tirgu", kur tagad tiek komplektēti sūtījumi, kā arī pēc saviem pirkumiem ierodas nu jau līdz 20% no visiem klientiem.

Tiešas saskarsmes klientiem ar uzņēmuma pārstāvjiem nav, sūtījumi lielākoties tiek nodoti attālināti. Pārējā daļa sūtījumu uz klientu mājām nonāk, pateicoties kurjeru darbam, no kuriem liela daļa kļuva par SIA "Svaigi" komandu reizē ar pārcelšanos uz "Imantas tirgu" pēc ārkārtējās situācijas izsludināšanas valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Izvēlēti uzņēmumi, kuri piedalīsies SEB bankas 60 tūkstošus eiro vērtajā programmā

Lelde Petrāne,14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 75 saņemtajiem pieteikumiem ir izvēlēti 12 Latvijas uzņēmumi, kas piedalīsies SEB bankas īstenotās Uzņēmumu izaugsmes programmas pirmajā ciklā. Tās mērķis ir sagatavot uzņēmumus straujai biznesa izaugsmei caur digitālajām tehnoloģijām un inovācijām.

Izaugsmes programmā piedalīsies uzņēmumi no dažādām nozarēm, dažādiem reģioniem, kā arī ar atšķirīgu mērogu biznesu.

Tukuma uzņēmums Pure Chocolate pārstāv pārtikas ražošanas nozari, Centrālā laboratorija sniedz veselības aprūpes pakalpojumus, Blue Bridge Technologies darbojas IT risinājumu jomā, bet New Black ir digitālā satura mārketinga aģentūra.

Limbažu novada uzņēmums Krogzeme nodarbojas ar bioloģisko upeņu audzēšanu, kompānija MINT print ražo personalizētus sporta apģērbus, Big Bad Bagels strādā sabiedriskās ēdināšanas jomā, savukārt Woltec ir Valmierā bāzēta būvkompānija, kas veic arī elektromontāžas, telekomunikāciju un citu komunikāciju izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmuma Printful valdei pievienojies vēl viens neatkarīgs valdes loceklis Ernsts Tenisens, TripAdvisor finanšu direktors, līdz ar to turpmāk valdē darbosies seši valdes locekļi.

Pirms pievienošanās TripAdvisor komandai E.Tenisens bija finanšu direktors uzņēmumā Cimpress, kur viņš palīdzēja palielināt ieņēmumus no 500 miljoniem līdz 1,5 miljardiem ASV dolāru. Cimpress ir māteskompānija uzņēmumiem, kas speciālizējas personalizētu produktu ražošanā, tostarp Vistaprint, Pixart Printing un ExaPrint.

“Esam pagodināti, ka mūsu komandai pievienojies tik augsta līmeņa profesionālis ar zināšanām pieprasījumdrukas nozarē un pieredzi publiskos uzņēmumos. Vēl viena neatkarīga valdes locekļa pievienošanās komandai spēcinās Printful attīstību,” komentē Dāvis Siksnāns, Printful izpilddirektors un līdzdibinātājs.

E. Tenisens strādās kā uzņēmuma revīzijas komitejas loceklis un konsultēs akcionārus un vadības komandu finanšu un stratēģiskos jautājumos. Viņa plašā starptautiskā pieredze kā publiskā uzņēmuma TripAdvisor finanšu direktoram noderēs Printful, formulējot turpmākos stratēģiskos virzienos, attīstot korporatīvās pārvaldības prakses un gatavojoties potenciāliem kapitāla tirgus darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pasaules ceļojumu galamērķu TOP 10 iekļauta arī Rīga

Zane Atlāce - Bistere,16.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais ceļojumu portāls TripAdvisor izveidojis 2018.gada ceļojumu galamērķu TOP 10, kurā iekļauta arī Latvijas galvaspilsēta Rīga.

Jau vēstīts, ka Latvijas galvaspilsēta Rīga sacensībā par Eiropas labākā tūrisma galamērķa jeb European Best Destination titulu 2018.gadā ieguvusi piekto vietu, februāra sākumā informēja Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB).

Kuri ir šī gada populārākie ceļojumu galamērķi TripAdvisor vērtējumā, skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Piedzīvot negaisu tuksnesī

Iesaka Līva Pērkone, aģentūras Helve īpašniece; tekstu sagatavojusi Anda Asere,21.03.2019

Pērkonu ģimene Jordāniju izvēlējās kā drošu Tuvo Austrumu galamērķi, lai parādītu bērniem ko citādu nekā Eiropu. Pārējās fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jordānija ir labs tūrisma galamērķis ģimenei ar bērniem, jo tā ir diezgan droša Tuvo Austrumu valsts, kur ir iespēja apskatīt vēsturi klātienē

Kāpēc turp doties?

Mēs ar vīru Māri gribējām aizbraukt uz kādu tālāku galamērķi tieši ar bērniem. Gribējām viņiem parādīt kaut ko mazliet citādu, nekā viņi ir redzējuši līdz šim, un izvēlējāmies Jordāniju, jo likās, ka tas ir piedzīvojumiem bagāts galamērķis, ļoti atšķiras no tā, ko bērni ir redzējuši Eiropā, vienlaikus šī ir reģionā teju vai drošākā vieta, ja neskaita slēgtās kūrortu zonas. Mēs savā laikā esam diezgan daudz ceļojuši Tuvo Austrumu reģionā, arī vienā no saviem pirmajiem ceļojumiem divatā bijām Omānā, un mums no tā ir siltas atmiņas.

Braukt kā ģimenei uz Tuvajiem Austrumiem patiesībā ir lielisks ceļošanas formāts. Kultūrās ar salīdzinoši konservatīvu vai tradicionālu sabiedrību ceļotāji ar bērniem ir lielā cieņā, nav nekādu iespējamo problēmu vai jautājumu, kādus varētu uzdot individuāliem ceļotājiem vai jauniem pāriem. Jutāmies pietiekami droši doties arī ārpus standarta tūristu takām. Bērni vietējiem ļoti patīk, visi vēlas ar viņiem parunāties, kaut ko simbolisku uzdāvināt, parādīt telefonā paši savus bērnus un pastāstīt par viņiem. Šķiet, brīžiem mūsu bērni bija pat mazliet samulsuši no tā, cik liela uzmanība viņiem tika pievērsta, piemēram, tur katrs viesmīlis centās pajautāt pašam bērnam, ko viņš vēlas, kamēr Eiropā tomēr ierasts, ka personāls runā tikai ar pieaugušajiem. Protams, jārēķinās, ka, ceļojot ar bērniem, viss notiek lēnāk un ir jāpielāgojas, visu darījām viņu tempā un arī aktivitātes pielāgojām viņu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies TripAdvisor ikgadējā aptauja Travellers’ Choice awards, kuras laikā nosaukti pievilcīgākie tūristu galamērķi.

Uzvarētāji noteikti, izmantojot speciālu algoritmu, kas balstīts uz ceļotāju atsauksmēm un reitingiem, kas piešķirti viesnīcām, restorāniem un pieredzi konkrētajā valstī 12 mēnešu periodā.

Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kuras, pēc ceļotāju domām, ir pievilcīgākās pilsētas pasaulē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

CryproPolice kļūst par TrustSearch

Anda Asere,02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar koncepcijas maiņu un fokusu uz uzticamības veidošanu internetā, kompānija maina arī nosaukumu un tagad strādā kā "TrustSearch"

"Iepriekš aizsargājām no krāpniecības internetā, secinājām, ka cilvēkiem tas ir svarīgi tikai tad, kad krāpniecība jau ir notikusi. Piemēram, pēc tam, kad veiktas transakcijas ar zagtiem karšu datiem. Taču pamanījām, ka interneta lietotājam interesē atsauksmes par uzņēmumiem. Viņi nemeklē informāciju par krāpniekiem, bet gan lasa atsauksmes, lai saprastu, vai uzņēmumam var uzticēties kā labam pakalpojuma sniedzējam. Uzņēmumi – potenciālie klienti – nebija gatavi saistīt savu vārdu ar "CryptoPolice", turklāt mūsu darbībai vairs nebija ciešas saistības ar "kripto" kā agrāk. Šie bija iemesli, kāpēc nolēmām mainīt arī nosaukumu," skaidro Mikus Losāns, "TrustSearch" līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: 19 labākās viesnīcas pasaulē

Db.lv,24.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balstoties uz miljoniem viesnīcu apmeklētāju viedokli pēdējā gada laikā, TripAdvisor apkopojis datus par labākajām viesnīcām pasaulē, raksta Business Insider.

Pētījums 2019 Travellers Choice awards notiek jau 17.gadu, un, apkopojot datus, tiek ņemtas vērā visas viesnīcu kategorijas, apkopojot gan kvalitatīvos, gan kvantitatīvos kritērijus, izvēloties 19 labākās viesnīcas pasaulē.

Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kuras tās ir!

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Iespēja tiešsaistē apgūt digitālo mārketingu bez maksas

Lelde Petrāne,18.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkuram interesentam ir iespēja bez maksas uzlabot savas zināšanas par reklāmu veidošanu pasaulē zināmākajos sociālajos tīklos. Apmācība platformā Httpool Education notiek moduļu formātā, un par katru apgūtu moduli lietotājs saņem sertifikātu. Šis bezmaksas instruments noderēs gan rūdītiem mārketinga speciālistiem zināšanu pilnveidošanai, gan studentiem un entuziastiem to iegūšanai, norāda veidotāji.

Apmācības platformā Httpool Education notiek moduļos un ir par reklāmas izvietošanu tādos sociālajos tīklos kā Twitter, Spotify, LinkedIn, Snapchat, Outbrain, TripAdvisor un citos. Moduļu skaits pastāvīgi tiks papildināts. Tāpat ir iespēja apskatīt dažādus konkrētu reklāmu izvietošanas piemērus un mācīties no labākajām kampaņām.

Vispirms ir jāreģistrējas platformā http://education.httpool.com Pēc tam jāizvēlas sociālais tīkls, kurā reklāmas izvietošanu ir vēlēšanās padziļināti apgūt. Tad jāiepazīstas ar informāciju par konkrēto platformu un jāatbild uz testa jautājumiem. Kad eksāmens veiksmīgi nokārtots, ir iespējams lejupielādēt sertifikātu, kas apliecina noteiktu prasmju līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru