Latviešiem jātiek vaļā no noslieces uz paškritiku, uzskata populāro ceļvežu izdevēja Lonely Planet žurnālists, Kanādā dzimušais un Ņujorkā dzīvojošais Brendons Pressers.
Viņš uz trim nedēļām ieradies Latvijā, lai vāktu informāciju jaunam tūrisma ceļvedim, un latviešos ievērojis savādu īpašību: no vienas puses, viņi jūtoties lepni par savu valsti, bet, no otras – ir pārāk pieticīgi.
Kad, sajūsmināts par kādu no Latvijas bagātībām – skaistajām pilīm un muižām, kluso jūras krastu vai lauku ainavām, B. Pressers iesaucoties: «Ak, tas nu gan ir lieliski!», vietējie viņam parasti attrauc: «Ak, tik lieliski tas nav. Mēs mīlam savu valsti, bet tas nav pats labākais, kas varētu būt.» Viņaprāt, lai iedrošinātu tūristus apmeklēt Latviju, sava zeme vairāk jāslavē.
«Pēc garām, tumšām ziemām latvieši izskatās kā apņēmušies uzsūkt tik daudz gaismas, cik vien iespējams, un visa valsts izstaro mežonīgu, turbouzlādētu enerģiju. Alus dārzi uzplaukst pat vismazākajos ciematiņos, uzdzīvotājiem cilājot alus kausus līdz pat naktij,» tā par Latvijas vasarām B. Pressers raksta Lonely Planet ceļvedī Estonia, Latvia and Lithuania, kas iznāca pirms trim gadiem. Tagad žurnālists Latvijā esot ieradies, lai vāktu materiālu jaunam ceļvedim, kas tiks veidots uz iepriekšējā bāzes, atsvaidzināts ar jauniem faktiem.
Pirmais, kas B. Presseram nāk prātā, nosaucot lietas, kas Latvijā mainījušās kopš 2008. gada, kad šeit viesojās iepriekšējo reizi, esot pārtikas kvalitāte un restorānu līmenis.
Viņš arī priecājoties, ka arvien vairāk ēstuvju saimnieku piedāvā nacionālos ēdienus: «Tas vairs nav tikai Lido, tagad daudzos restorānos var pamieloties ar vietējām zivīm. Vienkārši ēdieni, bet tie ir vietējie!»
Tiem, kuri Latvijas provincē vēlas izmantot publisku pieeju internetam, žurnālists iesakot meklēt iestādījumu, ko latviski dēvē par «datorsalonu». Tā ir vieta, kas pieblīvēta ar bērniem, kuri kvadrātveida acīm blenž ekrānā, spēlēdami nogalināšanas datorspēles. «Dariet zināmu, ka vēlaties piekļūt internetam (nevis ienirt datorspēlē Lara Croft), un bērns tiks pavākts malā, lai atbrīvotu ceļu jums,» instruē autors.
Ceļojums uz Latviju Lonely Planet žurnālistam sācies jau labu laiku pirms ierašanās šeit, pa e-pastu sazinoties ar milzumu cilvēku Latvijā. Katrai dienai, atrodoties Latvijā, viņam ir grafiks: «Tas nozīmē celties agri no rīta, doties uz pilsētas centru, apciemot, piemēram, rekonstruēto teātri, tikties ar tā direktoru, mēģināt iegūt papildu informāciju par ēkas vēsturi, fotografēt. Savukārt nākamajā dienā – uz Liepāju, pēc tam uz Siguldu, un tā tālāk.» Lielākā daļa laika gan tomēr paiešot Rīgā: «Rīga ir nozīmīgākais Latvijas pārdošanas faktors.» Tādēļ arī turpmāk, lai piesaistītu vairāk tūristu, Latvijai jāpopularizē tieši galvaspilsēta. «Un, kad cilvēki pamudināti atbraukt uz Rīgu, tad lēnām vest tālāk: uz Siguldu, Jūrmalu, Pedvāli un citām vietām,» viņš ieteicis.