Lietuvas valsts kontrolētā kuģniecības kompānija Lietuvos jūru laivinkistyte (LJL) iesniegusi tiesā bankrota pieteikumu.
LJL ģenerāldirektors Sigits Dobilinsks bankrota pieteikumu iesniedza Klaipēdas apgabaltiesā, kompānija pavēstīja paziņojumā Viļņas biržai.
«Tiesa ir saņēmusi un reģistrējusi iesniegumu,» aģentūrai BNS apstiprināja tiesas pārstāvis Ķēstutis Butvīds.
LJL vairākuma akcionāra Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas Lietuvos geležinkeliai ģenerāldirektors Stasis Dailīdka piektdien teica aģentūrai BNS, ka kuģniecības bankrots ir nenovēršams.
Viņš sacīja, ka Lietuvos geležinkeliai ceturtdien panāca vienošanos ar LJL lielāko kreditoru SEB bankas par 1,2 miljonu eiro piešķiršanu, lai varētu nodrošināt kuģu un to apkalpju drošu nogādāšanu ostās Eiropā.
Uzņēmuma akciju kotēšana Viļņas biržas otrajā sarakstā ir pārtraukta.
Jau vēstīts, ka LJL pagājušajā nedēļā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu, ko vēlāk atsauca, jo SEB bankas izteikusi priekšlikumu par kuģu un to apkalpju finansēšanu.
Dobilinsks šomēnes sacīja aģentūrai BNS, ka uzņēmums ir grūtā situācijā, kad tikai viens no tā pieciem kuģiem veic komerciālo darbību un diviem kuģiem parādu dēļ ir noteikts arests. Kompānijai, kurai vairs nav darba kapitāla, apkalpei ir parādā algu par diviem mēnešiem. Dobilinsks atzina, ka prognozes ir drūmas, jo situācija tirgū neuzlabojas.
Lietuvos geležinkeliai augusta sākuma piekrita izsniegt LJL trīs miljonu eiro lielu aizdevumu. LJL lielākais kreditors SEB bankas jūlija beigās piekrita atlikt kredīta atmaksu par deviņiem mēnešiem. 31.jūlijā LJL SEB bankas būtu bijis jāmaksā 15 miljonus eiro.
LJL kuģi ir tikuši aizturēti ASV, Itālijas, Portugāles un Senegālas ostās, jo uzņēmums nespēja norēķināties ar piegādātājiem un darbiniekiem.
Ziņots arī, ka Lietuvā līdz gada beigām tika plānots izveidot valsts kontrolēto transporta uzņēmumu holdingkompāniju, kurā bijia paredzēts iekļaut arī LJL.
LJL gada pirmajā ceturksnī strādāja ar 2,659 miljonu eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 425 tūkstošu eiro zaudējumiem pērn tajā pašā laika posmā. Pirmā ceturkšņa apgrozījums gada izteiksmē samazinājās par 25% - līdz 4,442 miljoniem eiro.
Lietuvos jūru laivininkyste akciju kontrolpakete (56,6%) pieder valstij, kas to no Transporta un sakaru ministrijas nodeva Lietuvos geležinkeliai. Otrs lielākais akcionārs ir Dānijas kuģniecība DFDS, kam pieder 5,53% akciju.