Paredzot, ka decembrī saistībā ar Eiropas Savienības un ASV sankcijām pret Baltkrievijas uzņēmumu "Belarusjkaļij" apstāsies tā ražoto minerālmēslu transports caur Lietuvu, valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" uz laiku apturējusi svarīgas dzelzceļa līnijas posma attīstības projektu gandrīz 60 miljonu eiro vērtībā.
"Ģeopolitiskā situācija saistībā ar ES un ASV sankcijām pret Baltkrieviju liek mums pārskatīt dažu projektu investīciju atdevi," skaidrojis "Lietuvos geležinkeliai" uzņēmuma "LTG Infra" ģenerāldirektors Karolis Sankovskis, norādot, ka runa ir par otra sliežu ceļa būvdarbiem posmā Pluņģe-Šateiķi dzelzceļa līnijā, kas Viļņu caur Šauļiem savieno ar Klaipēdu.
Pēc viņa teiktā, prognozēts, ka sankcijas var negatīvi ietekmēt uzņēmuma ieņēmumus, jo saruks kravu un pasažieru plūsma.
"Izvērtējot iespējamos riskus, uz laiku apturam 60 miljonus eiro vērta projekta īstenošanu," norādījis Sankovskis, piebilzdams, ka iespējas atsākt projekta īstenošanu tiks vērtētas, izstrādājot dzelzceļa jaudu palielināšanas plānu nākamajam gadam.
Uzņēmums tuvākajā laikā sāks procedūras, kas nepieciešamas, lai lauztu 2019.gada nogalē noslēgto līgumu ar uzņēmumu "Kauno tiltai". Līdz šim brīdim bija saskaņots tehniskais projekts, pabeigta tā ekspertīze, uzsāktas būvatļaujas saņemšanas procedūras un veikta daļa sagatavošanās darbu - izcirsti koki un krūmi, ierīkoti tehnoloģiskie ceļi un būvlaukumi un iegādāta daļa materiālu.
Bija paredzēts, ka uzņēmums rekonstruēs esošo dzelzceļa līniju 13,9 kilometru garumā un izbūvēs tikpat garu jaunu sliežu ceļu, rekonstruēs tiltus, pārbrauktuves un pārmijas, ierīkos trokšņu barjeras, elektroenerģijas padeves, signalizācijas un sakaru sistēmas un sakārtos Pluņģes un Šateiķu dzelzceļa stacijas.
Īstenojot šo projektu, pasažieru vilcieniem pieļaujamais ātrums šajā posmā būtu pieaudzis no 120 līdz 160 kilometriem stundā, bet kravas vilcieniem - no 90 līdz 120 kilometriem stundā.