Lidosta Rīga aizvadītajā gadā strādājusi ar 16 257 000 latu apgrozījumu, kas ir par 21% vairāk salīdzinot ar 2005. gadu, liecina 2006. gada darbības pārskats, Db.lv informēja VAS Starptautiskā lidosta Rīga sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Mārtiņš Langrāts.
2006. gadā lidostas Rīga peļņa sasniedza 961 tūkst. latu, kas ir 4,7 reizes vairāk nekā 2005. gadā, kad lidosta nopelnīja 202 tūkst. latu.
Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters: "Aizvadītajā gadā esam stabili nostiprinājušies lielākās Baltijas reģiona lidostas statusā, sekmīgi īstenojuši strauju tiešās gaisa satiksmes pieaugumu un ievērojamu neaviācijas pakalpojumu ieņēmumu pieaugumu. Apkalpoto pasažieru pieaugums par 33% un pozitīvie finanšu rādītāji liecina, ka lidostas īstenotā atlaižu politika, kas tika ieviesta 2004. gada nogalē ir pareizais ceļš lidostas attīstībai."
"Ir pagājuši divi pilni gadi, kopš ieviesta lidostas atlaides un šajā laikā sasniegtie rezultāti apliecina stratēģiskā lēmuma savlaicīgumu. Mēs esam soli priekšā Viļņai un Tallinai. Mums ir drošs pamats uzskatīt, ka atlaižu ieviešana ir veicinājusi aviosatiksmes straujāku attīstību, nodrošinot lidostai līdera lomu Baltijas valstīs un dodot pozitīvu efektu valsts tautsaimniecībai. Esam apņēmības pilni turpmākajiem ambiciozajiem plāniem, kas vērsti, lai šogad lidosta pārsniegtu 3 miljonus, tuvāko gadu laikā 10 miljonus un ilgtermiņā 30 miljonus pasažieru gadā. Rīga par galveno lidostu kļūs ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas un Lietuvas iedzīvotājiem. Jau tagad arvien vairāk tieši Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji izvēlas mūsu lidostu saviem lidojumu galamērķiem," stāsta Krišjānis Peters.
2006. gadā lidosta investējusi 5,355 miljonus latu. Nodots ekspluatācijā pasažieru ziemeļu termināls, nodrošinot avio kompāniju airBaltic ar biroja telpām, atklāta pasažieru 2.ielidošanas zāle, paplašināts VIP centrs, uzbūvēta tehnikas apkopes un uzglabāšanas novietne, nobrauktuve uz kravas termināliem, paplašināta P3 autostāvvieta. Investīcijas novirzītas arī pasažieru drošības pārbaudes zonas rekonstrukcijai, kā rezultātā radītas papildus komercplatības veikaliem terminālā. Iegādāta gaisa kuģu apkalpošanas tehnika: pasažieru trapi, stūmēji, mobilie barošanas avoti, bagāžas ratiņi un lieljaudas skrejceļa tīrāmās automašīnas.
Pagājušā gada nogalē ar SIA EBO International parakstīts līgums, kurā atbilstoši detālplānojumam trīs līdz piecu gadu laikā lidostas biznesa parka teritorijā 21 hektāra platībā tiks uzbūvētas 3, 3+ un 4 zvaigžņu viesnīcas, biroju ēkas, konferenču un izstāžu centrs, izveidots parks un zaļumzona. Līdz ar to lidosta kļūs ne tikai par vietu, kurā cilvēki šķērso Latvijas robežu, bet arī par nozīmīgu sabiedrisku centru. Jau pašreiz biznesa parka teritorijā ir uzbūvēts Latvijas pasta šķirošanas komplekss, kravu apstrādes centri, tiek būvēta SAS pilotu akadēmijas ēka, Preses nama ražošanas komplekss, loģistikas centrs.
"Prioritārais uzdevums ir izstrādāt lidostas attīstības ģenerālplānu turpmākajiem 50 gadiem. Ir jāapzina apkārtējā teritorija, lai piecdesmit gadu perspektīvā mums būtu skaidri zināmas iespējas, kur attīstīties," uzsver Krišjānis Peters.
Redzamāko darbu vidū ir skrejceļa pagarināšana no 2550 m līdz 3200 m, skrejceļa apgaismojuma sistēmas kategorijas paaugstināšana. Šie darbi jau tiks uzsākti maijā un pilnībā realizēti 2008. gada rudenī. Darbu kopējā summa ir 15 331 000 latu. Apmēram 75% izmaksu tiks segtas no Kohēzijas fonda līdzekļiem. Bez tam iekārtu iegāde skrejceļa apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijai izmaksās 1,95 milj. latu . Tuvākajā laikā jāpaveic lidostas termināla projektēšana un iespējami ātrāka būvdarbu uzsākšana.
2006.gadā regulārus pasažieru reisus no lidostas Rīga veica 18 aviosabiedrības (2005. gadā - 16): airBaltic, Aer Lingus, Aero, Aeroflot, Austrian Airlines, British Airways, ČSA, easyJet, KLM Royal Dutch Airlines, Latcharter, Lithuanian Airlines, LOT, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, SAS, Turkish Airlines, Ryanair, Uzbekistan Airways.
2006.gadā no Rīgas lidojumus veica četras zemo izmaksu aviosabiedrības: Ryanair; easyJet, Aer Lingus un Norwegian Air Shuttle.
Regulārie tiešie reisi 2006. gadā Rīgu savienoja ar 46 pilsētām (2005. gadā - 38 pilsētām). 2006.gadā jauni reisi tika atklāti uz Diseldorfu, Bergenu, Tbilisi, Glazgovu, Simferopoli, Baku, Cīrihi, Kaļiņingradu, Hirghadu, Šarm-el-Šeihu, Gēteborgu, Dubaju.
Rādītājs | 2006 | 2005 | 2006/ 2005 |
Komercdarbības rezultāti |
|
|
|
Apkalpoti gaisa kuģi | 40 162 | 34 552 | 16 % |
Apkalpoti pasažieri | <_st13a_phone phone_number="2 495 020" _w3a_st="on">2 495 020 | <_st13a_phone phone_number="1 878 035" _w3a_st="on">1 878 035 | 33 % |
Apkalpota krava (t) | 12 559 | 15 896 | -21 % |
Maršruti | 46 |
|
|
Finansiālie rādītāji (tūkst. Ls) |
|
|
|
Apgrozījums aviācijas pakalpojumiem | 11 590 | 10 242 | 13 % |
Apgrozījums komerciāliem pakalpojumiem | 4 667 | 3 178 | 47 % |
Peļņa | 961 | 202 |
|
Finansiālā rentabilitāte (peļņa pirms nodokļiem pret gada vidējo kapitālu) |