Auto restaurācija ir gana dārgs un laikietilpīgs process. Latvijā netrūkst šīs jomas entuziastu, kuri savās darbnīcās izlolo krāšņus mākslas darbus – vēlams, tādus auto, kas apvīti ar leģendām un pasaulē ir reti sastopami. Starptautiski izskanējuši gan atsevišķu meistaru veikumi, gan kāda uzņēmuma sasniegumi, restaurējot unikālus auto, kuru vērtība mērāma pat pusmiljona eiro apmērā.
Latvijā ir vairākas labas darbnīcas, kuras strādā privātā līmenī un restaurē klientu automašīnas, taču tikai viens uzņēmums, kas sevi starptautiski piesaka auto restaurācijas pakalpojumu tirgū. «Līdz ar to Latvijā konkurenci neizjūtam,» paskaidro 2005. gadā darbību sākušās Riga Master Workshop īpašnieks Māris Bebris.
Sākotnēji uzņēmums restaurēja automašīnas un tās tirgoja, bet pēc tam pievērsās tikai restaurācijai – «produktam», ko ir krietni grūtāk pārdot, jo tas ir netverams. Uzņēmums pārsvarā restaurē 50.–60. gadu ielu mašīnas, kurām var nopirkt rezerves daļas un kuras var atjaunot samērā prognozējami. Tas ir iemesls, kādēļ ar šo jomu nodarbojas daudzi restaurācijas uzņēmumi pasaulē.
Savukārt pirmskara automašīnu restaurācija ir tīrie meistardarbi, jo visas detaļas jāizgatavo no jauna. Ar šo jomu nodarbojas ļoti nedaudzi uzņēmumi, pārsvarā muzeji. «Tas nav komercijas objekts – nevar paredzēt, cik ilgi restaurācija ievilksies, cik izmaksās rezerves daļu izgatavošana. Riga Master Workshop cenšas atrast klientus, kas uztic augstas klases restaurācijas darbus, kam nepieciešams ne vien stabils uzņēmums, bet arī reputācija un atzinība no citiem pasaules restauratoriem. Pēc katras restaurācijas uzņēmumu apmeklē vācu eksperts un novērtē darbu. Kopumā ir piecas kvalitātes kategorijas, un Riga Master Workshop cīnās par to, lai katra restaurētā automašīna iegūtu augstāko novērtējumu – labāks par jaunu, kas palīdz nostiprināt reputāciju pasaulē.
Restaurētu un unikālu automašīnu iegāde ir ļoti laba investīcija un naudas ieguldīšanas veids. Restaurētas automašīnas peļņas procents, pieaugot auto vērtībai, ir lielāks nekā bankā. Tā ir prece, kas pārdodama visā pasaulē, un cilvēku zināšanas par iespējām ieguldīt naudu šādi pieaug.
Īpaši uzņēmums lepojas ar trīs automašīnu modeļu restaurāciju – 1939. gadā ražotu Mercedes 320 un Alfa Romeo, kas izgatavota 1943. gadā, kā arī leģendām apvīto Porsche 356. sērijas automobili.
Cits biznesa mērķis ir uzņēmumam RetCar, kas nodarbojas ar mašīnu izīrēšanu un restaurāciju, uzsvaru liekot uz padomju laika spēkratiem. Uzņēmuma autoparkā lielākā daļa ir pašu restaurētās automašīnas, ko iespējams izīrēt ar vienu noteikumu – kopā ar šoferi, lai novērstu auto sabojāšanu vai nevērīgu braukšanu. Restaurējot auto, profesionāļiem ir dažādas pieejas. Rīgas Motormuzejs restaurācijas procesā pretstatā citām darbnīcām cenšas maksimāli saglabāt visas vēsturiskās automašīnas detaļas un aksesuārus.