AS Latvijas kuģniecība un tās meitas sabiedrību (LK koncerns) neto zaudējumi šā gada deviņos mēnešos sasniedza 14,17 miljonus ASV dolāru, kas ir par 10,47 miljoniem dolāru mazāk nekā 2013. gada atbilstošā periodā, liecina uzņēmuma paziņojums Nasdaq Riga.
Šā gada deviņu mēnešu uzkrāto rezultātu pozitīvi ietekmēja ienākumi no daļējā izlīguma saistībā ar Antonio Gramsi Corporation lietu Londonas Augstākajā tiesā 20,05 miljonu dolāru apmērā, nekustamā īpašuma Rīgā, Jēkaba ielā pārdošana, kā arī ieguldījuma ārstniecības klīnikā SIA Via Una pārvērtēšana. Tomēr koncerna rezultātus negatīvi ietekmējuši uzkrājumi kuģu vērtības samazinājumam par 32,25 miljoniem dolāru, zaudējumi no kuģa Rīga atsavināšanas 0,34 miljonu dolāru apmērā, kā arī ieguldījuma AS Latvijas Naftas tranzīts vērtības samazinājums 8,34 miljonu dolāru apmērā.
30. septembrī flotē bija 16 tankkuģi ar vidējo vecumu 7 gadi. Šā gada deviņos mēnešos flotes kopējie ieņēmumi bija 69,36 miljoni dolāru, savukārt flotes neto reisu rezultāts bija 57,99 miljoni dolāru. Peļņa no kuģu darbības pēc nolietojuma atskaitījuma un kuģu sausā doka amortizācijas šā gada deviņos mēnešos bija 20,66 miljoni dolāru – līdzīgi iepriekšējā periodā sasniegtajam rezultātam (2013. gada deviņos mēnešos – 21,38 miljoni).
Pārskata perioda beigās 88% no LK flotes (četrpadsmit kuģi) tika nodarbināti laika nomā. Vidējais izmantošanas laiks tai flotes daļai, kura strādāja laika nomā un saskaņā ar berbouta frakts līgumiem, bija aptuveni desmit mēneši, bet bez berbouta frakts līgumiem (divpadsmit kuģi) – astoņi mēneši.
Trešā ceturkšņa noslēgumā LK koncerna likviditāte bija uzlabojusies, un koncernam bija naudas līdzekļi un īstermiņa depozīti ar termiņu līdz divpadsmit mēnešiem 40,29 miljonu dolāru vērtībā. 30. septembrī LK koncerna aktīvu kopsumma bija 470,31 miljons dolāru, savukārt pašu kapitāls bija 201,88 miljoni dolāru.
LK vadība norāda, ka līdz šim 2014. gadā produktu tankkuģu tirgus segmenta sniegums lika vilties. Taču, kā jau iepriekš minēts, LK koncerna flote lielākoties strādāja pēc laika nomas līgumiem, tādējādi LK koncerns varēja nodrošināt vienmērīgu ieņēmumu plūsmu.
Starptautiskā enerģētikas aģentūra (IEA), kura industriālās valstis informē par politiku naftas nozarē, turpina sniegt samazinātas prognozes attiecībā uz naftas pieprasījuma kāpumu pasaulē atlikušajā 2014. gada daļā un tālāk, atsaucoties uz mazāku par cerēto pieprasījuma pieaugumu. Nesenais jēlnaftas cenas kritums arī norāda uz šo vispasaules pieprasījuma samazinājumu. Tas varētu negatīvi ietekmēt gan peļņu, gan LK koncerna flotes vērtību. Tomēr stratēģijai, izmantot lielāko daļu LK koncerna flotes laika frakts līgumos vismaz īstermiņā, vajadzētu zināmā mērā pasargāt no iespējamā ieņēmumu krituma.
Šobrīd, neskatoties uz negatīvo prognozi, 4. ceturksnis ir izrādījies daudz pievilcīgāks produktu tankeru tirgū kā tas tika prognozēts, ģenerējot kuģu īpašniekiem labākus ienākumus kā cerēts. Tāpēc pastāv cerības, ka šī tendence turpināsies līdz 2014. gada beigām un arī turpmāk, norāda uzņēmums.