Latvijas kuģniecība un tai piederošās kompānijas 2012.gadā strādājušas ar 19,22 miljonu latu zaudējumiem, kas gan bija ar 20% mazāki nekā pirms gada.
Tā skaitā 2012.gada ceturtajā ceturksnī Latvijas kuģniecības (LK) koncerns strādājis ar 55 tūkstošu latu zaudējumiem, līdz ar to pirmo reizi kopš 2008.gada var uzskatīt, ka koncerna darbības rezultāts ir ļoti tuvu neitrālam, bezzaudējumu līmenim, teikts LK paziņojumā biržai Nasdaq OMX. Tomēr pēdējos gados uzkrāto zaudējumu apjoms 2012.gada beigās sasniedza 65,2 miljonus latu, kompānijas pašu kapitālu samazinot līdz 124 miljoniem latu. Kuģniecības lielākai akcionārs ir starptautiskā koncerna Vitol kontrolētā Ventspils nafta.
LK flotes kopējie ienākumi 2012.gadā bija 62,61 miljoni latu, kas ir par 28% labāks rādītājs nekā 2011.gadā, kad kopējie flotes ienākumi sasniedza 48,84 miljonus latu. Šis palielinājums atspoguļo faktu, ka 2012.gadā lielāks skaits kuģu tika nodarbināti reisu nomā, kur ienākums var būt augstāks, un kuģa frakts likmju lēno, bet tomēr kāpumu. 2012.gadā handy tipa tankkuģu frakts likmes pieauga par 13% (salīdzinājumā ar 2011.gadu) un vidēja izmēra tankkuģu likmes pieauga par 2%. Savukārt LK vienīgā panamax tipa tankkuģa frakts likmes turpināja pazemināties tāpat kā iepriekšējos gados – 2012.gadā tās samazinājās par 11%.
LK valdes priekšsēdētājs Saimons Bleids skaidro, ka «neskatoties uz LK finansiālās darbības rezultātu uzlabošanos, pasaules kuģošanas tirgus ir saglabājies izaicinājumiem pilns. Tomēr LK pamatdarbības segments – maza un vidēja izmēra produktu tankkuģu tirgus, ir vismazāk cietis kuģošanas nozarei vājinoties, salīdzinot ar citiem tankkuģu segmentiem un kuģošanas tirgu kopumā». Pēc viņa skaidrotā, produktu tankkuģu tirgus ir ļoti elastīgs iespējamo maršrutu un pārvadājamo kravu ziņā. LK flotei ir 19 ledus klases tankkuģi, ar kuriem ir iespējams pārvadāt gan gaišos produktus – augu un palmu eļļas, gan arī standarta naftas produktus.
Vājais pieprasījums kuģošanas tirgū 2012.gadā ir radījis nepieciešamību veidot ievērojamus uzkrājumus flotes vērtības samazinājumam, norāda kuģošanas kompānija. Pērn ir atzīts flotes vērtības samazinājums par 15,28 miljoniem latu. Šie uzkrājumi ir finanšu pārskata postenis, kas neietekmē naudas plūsmu un koncerna naudas atlikumu. LK koncerna rīcībā uz 2012.gada beigām bija nauda un tās ekvivalenti 13,88 miljonu latu apmērā. LK pārskatā minēts, ka pērnā gada beigās LK panāca vienošanos ar LK floti kreditējošo banku sindikātu par atsevišķu kredītlīgumos noteikto rādītāju neievērošanu arī 2013.gadā. Viens no šīs vienošanās nosacījumiem ir prasība, lai LK lielākais akcionārs Ventspils nafta turpinātu finansēt LK Koncernu, ja tas nepieciešams, ar nosacījumu, lai LK Koncerna minimālā naudas rezerve nesamazinātos zem 17 miljoniem ASV dolāru. Kuģniecības finanšu pārskats liecina, ka kompānijas ilgtermiņa aizņēmumi no bankām pērna gada beigās bija 141,4 miljoni latu.
«LK nesagaida būtiskus uzlabojumus kuģošanas tirgū 2013.gada laikā, jo kuģošanas tirgu joprojām negatīvi ietekmēs vājā ekonomiskā izaugsme, it sevišķi ES un ASV un sekas, ko radījusi kuģu jaunbūvju pasūtīšana iepriekšējos gados, nerēķinoties ar reālo pieprasījumu. Tomēr ir vērojami arī pozitīvi signāli, kas liecina par pieprasījuma pēc produktu tankkuģiem palielināšanos, ko izraisīs naftas produktu pieprasījuma pieaugums Dienvidamerikā, Āfrikā, Austrālijā, tur slēdzot novecojušās naftas pārstrādes rūpnīcas, un ASV kļūstot par naftas produktu eksportētājvalsti,» tā Sai. Bleids. 2012.gada 31.decembrī LK Koncerna aktīvu kopējā vērtība bija 321,44 miljoni latu.