Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadošais Lietuvas horizontālās un vertikālās marķēšanas un ceļu infrastruktūras ierīkošanas uzņēmums SAS (UAB) "Biseris" paplašina darbību Latvijas tirgū.

Uzņēmums ir sācis aktīvi piedalīties vietējos ceļu marķēšanas iepirkumos un šogad plāno Latvijā sasniegt vismaz 2,5 miljonu eiro apgrozījumu, bet nākamajos četros gados vismaz 5 miljonus eiro gadā. Tostarp "Biseris", atbilstoši publiskotajiem iepirkuma rezultātiem, ir piedāvājis zemāko cenu iepirkumā par Latvijas valsts autoceļu asfaltēto segumu brauktuvju horizontālo apzīmējumu atjaunošanu 2020. - 2025. gadam.

"Latvija ir mūsu tuvākais kaimiņš - attālums no Viļņas līdz Latvijai vai Lietuvas pilsētai Klaipēdai būtībā ir vienāds. Tāpēc visai loģiski, ka sekojam līdzi un izrādām interesi piedalīties ceļu infrastruktūras sakārtošanā arī Latvijā. Turklāt mūsu tehnoloģijas, ko izmantojam arī Beļģijā un Nīderlandē, ļaus Latvijai piecos gados ietaupīt 11 miljonus eiro," uzsver "Biseris" ģenerāldirektors Neds Karkļus.

Latvija ir ceturtais ārvalstu tirgus, kurā ienāk "Biseris". Jau otro gadu uzņēmums strādā Saūda Arābijā, Beļģijā un Nīderlandē. "Beļģijā strādājam kā apakšuzņēmēji, marķējam ielas Briselē. Mūsu partneri no Beļģijas ieradās pie mums un veica uzņēmuma procesu auditu. Tā kā mūsu darba principi viņiem patika, vienojāmies, ka 3-4 mūsu brigādes dosies strādāt uz Beļģiju. Savukārt Saūda Arābijā jau otro ziemu strādā mūsu marķēšanas brigāde. Tas ļauj mums mazināt sezonalitātes ietekmi, jo tur strādājam tad, kad Lietuvā laikapstākļi neļauj izbraukt uz ceļiem. Turklāt vietējiem partneriem palīdzam uzlabot darba organizācijas procesus un palielināt ražīgumu. Nīderlande ir vēl viena valsts, kurā strādājam ar ražīgāko tehniku ‒ "RME Mini Light". Šajā valstī marķējam maģistrālos ceļus," stāsta N. Karkļus.

Uzņēmuma vadības procesi ir pilnībā automatizēti, tos izmanto gan administrācijas darbinieki, gan ceļu marķēšanas brigādes. Procesu automatizācijā, tehnikas atjaunošanā, darbā bez noliktavām pēdējos piecos gados uzņēmums ir ieguldījis vairāk nekā 1,2 milj. eiro.

"Esam izveidojuši pilnībā automatizētu procesu vadības sistēmu, varam attālināti kontrolēt krāsu patēriņu, tehnikas pārvietošanos. Katrā ceļa marķēšanas mašīnā darbojas sistēma, kas darba dienas beigās automātiski nosūta datus: cik kilometru ceļa ir marķēts, cik krāsas iztērēts," par ieviesto sistēmu stāsta N. Karkļus.

Uzņēmums ir atteicies arī no iekšējās loģistikas un daudzos gadījumos strādā bez noliktavām - krāsas no ražotāja tiek piegādātas brigādēm tieši uz darba vietu. Šim nolūkam tiek nolīgts ārējās loģistikas partneris. Kā stāsta N. Karkļus, tas ir ļāvis vēl vairāk mazināt izmaksas, palielināt efektivitāti un paātrināt procesus.

Uzņēmums regulāri investē modernā tehnikā. Kopā ar partneriem ir izveidota arī tehnikas koplietošanas sistēma, kas ļauj progresīvu tehniku, piemēram, līniju tīrīšanai ar augstspiediena ūdensstrūklu, izmantot tad, kad šādi darbi ir nepieciešami. Viena no jaunākajām uzņēmuma investīcijām - pagājušajā gadā nopirktā skandināvu tipa termoplasta marķēšanas mašīna "RME Mini Light". Šajā progresīvajā tehnoloģijā uzņēmums investēja 0,5 milj. eiro.

"Šo mašīnu vada viens autovadītājs operators. Apsildītā un kondicionētā kabīnē, kas ir apgādāta ar datoriem un jaunākajām tehnoloģijām, operators no videokamerām saņem informāciju par marķēšanu, var mainīt marķēšanas tipu un citus parametrus, pat neizkāpjot no transportlīdzekļa. Mašīnas aizmugurē ir piestiprināts īpašs aizsargbuferis, kas aizsargā autovadītāju un iekārtas no iespējamām ceļu satiksmes negadījuma sekām," stāsta N. Karkļus.

Šobrīd uzņēmumā "Biseris" sezonas laikā strādā vairāk nekā 80 augsti kvalificēti speciālisti. Uzņēmuma pārdošanas apjoms 2019. gadā sasniedza 11 milj. eiro. "Biseris" ir lielākais uzņēmums Lietuvā, kas sniedz horizontālās un vertikālās marķēšanas un ceļu infrastruktūras ierīkošanas pakalpojumus.

Kopumā visās valstīs "Biseris" gadā marķē vidēji 1,8 milj. kvadrātmetru horizontālo marķējuma līniju un simbolu, kā arī gadā ierīko vidēji 11 tūkstošus ceļa zīmju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ko būtu jāņem vērā turpmākajos ceļu būves iepirkumos?

Boleslovas Vengris (Boleslovas Vengrys), ceļu infrastruktūras ierīkošanas uzņēmuma SAS Biseris tirdzniecības vadītājs,26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī izskatās, ka Latvija ar Covid19 pandēmiju no šodienas perspektīvas tiek galā labāk kā kaimiņvalstis, nesen kā Latvijas Republikas Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādīja, ka ekonomiskās situācijas "atkausēšanai" nākamgad būtu nepieciešami papildu līdzekļi ceļu projektiem ap attīstības centriem, minot, ka par ekonomikas atkopšanos un tautsaimniecībai nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem pēc vīrusa izraisītās krīzes beigām ir jādomā jau tagad.

Pilnībā piekrītu! Šajā kontekstā vēlos padalīties, kā, veicinot konkurenci ceļu satiksmes iepirkumos, panākt ietaupījumu valsts budžetā.

Piedaloties dažādos projektos esam strādājuši ar partneriem visā pasaulē, pielāgojoties ceļu kvalitātes standartiem Baltijas valstīs, Rietumeiropā, kā arī pat Saūda Arābijā. Dalība vairākos iepirkuma konkursos dažādās valstīs ļauj uzņēmumam iepazīt dažādus apstākļus un tirgus prasības. Minot piemērus, Lietuvā ceļu stāvoklis, kā arī laikapstākļi ir ļoti līdzīgi kā Latvijā, kas sniedz iespēju novērtēt uzņēmuma iespējas nodrošināt augstas kvalitātes ceļu apzīmējumu darbus par zemāku cenu kā to pašlaik piedāvā vietējie tirgus spēlētāji. Nīderlandē pasūtītājs norāda, kādas kvalitātes ceļa atjaunošanas darbi nepieciešami, atkarībā no ceļa nozīmes un satiksmes intensitātes. Pašlaik Saūda Arābijā notiek aktīvi infrastruktūras atjaunošanas darbi un veidoti vairāki jauni ceļi, ievērojot ļoti augstas kvalitātes prasības. Šajā tirgū pirms līguma noslēgšanas tiek veikti kvalitātes testi, katram ceļa posmam pirms darbu uzsākšanas. Arī ceļu infrastruktūras nozarē globāla pieredze ir uzņēmuma priekšrocība, kas veicina augstākas kvalitātes pakalpojumu sniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru