Pārtika

Latvijā McDonald’s burgerus ēd jau 25 gadus

Lelde Petrāne,12.08.2019

Jaunākais izdevums

Restorānu tīkls «McDonald’s» šogad svin 25 gadu jubileju Latvijā. «McDonald’s» darbību Latvijā uzsāka 1994.gadā, atverot restorānu Vecrīgā, kas bija pirmais visās Baltijas valstīs.

«Šogad aprit 25 gadi kopš «McDonald’s» pirmā restorāna atklāšanas Rīgā, vecpilsētā, un tas joprojām ir vispopulārākais un apmeklētākais «McDonald’s» restorāns Baltijā. 25 gadu laikā «McDonald’s» ir sasniedzis vērienīgu izaugsmi, un šobrīd Latvijā ir jau 13 restorāni, kurus ik gadu apmeklē vairāki miljoni viesu,» stāsta Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski), «McDonald’s» rīkotājdirektors Baltijas valstīs.

«McDonald’s» investīciju apjoms biznesa attīstībā pēdējo piecu gadu laikā bijis 5,6 miljoni eiro, un restorānus 2018.gadā apmeklēja rekordliels skaits viesu - 4,6 miljoni.

«McDonald’s» ir viens no vadošajiem darba devējiem ēdināšanas nozarē, nodrošinot darba vietas 660 cilvēkiem. 2019.gadā «McDonald’s» plāno investēt vairāk nekā 300 000 eiro darbinieku izaugsmē, apmācībās un motivācijas programmās Latvijā.

«McDonald’s» restorānu modernizācija Latvijā būs pilnībā noslēgta līdz ar rekonstruētā restorāna atvēršanu tirdzniecības centrā «Alfa», kas jaunā veidolā viesiem būs atvērts no 1.septembra. Modernizētajā restorānā būs ieviestas visas jaunākās «McDonald’s» inovācijas darbinieku un viesu ērtībām, to skaitā pašapkalpošanās viedkioski un apkalpošana pie galdiņiem, kas ir viena no jaunākajām inovācijām «McDonald’s» restorānos Latvijā.

«McDonald’s» attīstības licences turētājai Maltas kompānijai «Premier Capital» pieder 146 «McDonald’s» restorāni Baltijas valstīs, Maltā, Grieķijā un Rumānijā, apkalpojot 119 miljonus viesu gadā un nodarbinot vairāk nekā 8000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot restorānu tīklu un izvēršot darbību Latvijā, restorānu ķēde McDonald’s gatavojas atklāt vēl vienu restorānu galvaspilsētā, radot 50 jaunas darbavietas, informē uzņēmumā.

Jaunais McDonald’s restorāns drīzumā tiks atvērts topošajā tirdzniecības centrā Akropole, Db.lv informē uzņēmuma vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis, plašāku informāciju solot tuvojoties atklāšanas datumam.

Tuvojoties vasaras sezonai, uzņēmums plāno pieņemt darbā vēl aptuveni 250 darbinieku. Darba vietu piedāvājums ir īpaši pielāgots jauniešiem, lai sniegtu viņiem pirmo darba pieredzi un nodrošinātu platformu karjeras un personības izaugsmei, norāda uzņēmumā.

«McDonald’s» restorānu darbību Latvijā nodrošina gados jaunu darbinieku komanda: 85% no visiem 660 «McDonald’s» uzņēmuma darbiniekiem Latvijā ir jaunāki par 34 gadiem, savukārt, 63% darbinieku – jaunāki par 24 gadiem. Restorānu darbinieku vidējais vecums ir 23 gadi, bet restorānu vadītājiem – 29 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonald’s izvēlējies Latviju kā inovatīvu produktu testa valsti

Ilze Žaime,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija izvirzīta kā viena no dažām pasaules valstīm, kur 2020.gada laikā tiks testēti jauni un inovatīvi produkti, pastāstīja «McDonald's» rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

25 gadu laikā «McDonald's» restorānos Latvijā apkalpots 171 miljons apmeklētāju un pagatavoti vairāk nekā 140 miljoni burgeru, lepojas V. Janevskis.

Viņš atklāj, ka ēdienkartē ir plānotas būtiskas izmaiņas, tomēr detalizētāka informācija par plāniem šobrīd netiek sniegta.

Jautāts par veģetāru produktu piedāvājumu, V. Janevskis norāda, ka drīzumā veģetāru burgeru testēšana tiks uzsākta Kanādā. Atkarībā no rezultātiem un apmeklētāju izrādītās intereses, vēlāk veģetāro produktu sortiments varētu papildināt arī restorānus citviet pasaulē. Vienlaikus V. Janevskis piebilst, ka pagaidām izteikta interese par veģetāriem produktiem Baltijas valstu «McDonald's» restorānos novērota neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

McDonald's kopā ar Rīgas mežiem uzstādījuši pirmās viedās atkritumu tvertnes

Db.lv,25.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par tīru vidi, padarot ērtāku atkritumu apsaimniekošanu, īpaši galvaspilsētas centrā, restorānu ķēde "McDonald"s" sadarbībā ar SIA "Rīgas meži" uzstādījusi viedas, jaunas funkcionalitātes atkritumu tvertnes.

Tās ir aprīkotas ar mehānismu, ko darbina saules enerģija, nodrošinot gudru un ilgtspējīgu atkritumu izmešanu, saplacināšanu un apsaimniekošanu SIA "Rīgas meži" apsaimniekotajās teritorijās.

"Cilvēki labprāt bauda "McDonald"s" maltītes gan uz vietas 14 "McDonald"s" restorānos Latvijā, gan izvēlas tās līdzņemšanai un ēšanai ārpus restorāna – mājās, ielās vai parkos. Kā atbildīgam uzņēmumam mums rūp iepakojums, tādēļ "McDonald’s" stratēģijas ietvaros mērķtiecīgi izstrādājam dažādus risinājumus, kas samazina iepakojuma daudzumu un atkritumu apjomu. Šogad "McDonald"s" pirmo reizi ir apvienojis spēkus ar "Rīgas mežiem", lai kopā aicinātu iedzīvotājus atbildīgi parūpēties par izlietoto iepakojumu, iemetot tos atkritumu tvertnēs. "Rīgas mežu" apsaimniekotajos parkos uzstādītās viedās atkritumu tvertnes būs mūsdienīgs un ērts risinājums atkritumu izmešanai un mudinās cilvēkus parūpēties gan par izlietoto "McDonald"s" maltīšu iepakojumu, gan citiem atkritumiem, kopā uzturot tīru un patīkamu vidi galvaspilsētā," saka "McDonald"s" vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonald’s apgrozījums Latvijā pērn bija 40,5 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere,04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu tīkla Latvijā «McDonald's» apgrozījums pērn bija 40,5 miljoni eiro, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, bet pļņa augusi par 20%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

«McDonald's» arī veicis ievērojamas investīcijas 1,9 miljonu eiro apmērā restorānu modernizācijā un jaunā koncepta ieviešanā, tai skaitā 780 000 eiro investīcijas restorānā Vecrīgā. Jaunā koncepta restorānos ir ieviestas jaunākās «McDonald’s» inovācijas, to skaitā pašapkalpošanās viedkioski, atsevišķi nodalītas maltīšu pasūtīšanas un saņemšanas vietas, kā arī ieviesta apkalpošana pie galdiņiem un viesu apkalpošanas speciālisti.

«Pagājušais gads mums bija ļoti aktīvs un veiksmīgs. McDonald's turpināja nostiprināt savas līderpozīcijas ēdināšanas nozarē gan Latvijā, gan visās Baltijas valstīs. Uzņēmuma spēcīgie finanšu rezultāti un pastāvīgie ieguldījumi inovācijās un restorānu modernizācijā ļauj ar pārliecību raudzīties uz McDonald’s attīstību arī turpmāk,» saka «McDonald's» rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mudinātu «McDonald’s» restorānu apmeklētājus samazināt plastmasas salmiņu izmantošanu, «McDonald’s» Latvijā uzsāk testu, pasniedzot salmiņus pie dzērieniem tikai pēc īpaša pieprasījuma, informē uzņēmumā.

Šāda aktivitāte testa režīmā uzsākta «McDonald’s» restorānā Jelgavā. Jūnija sākumā to plānots ieviest arī pārējos «McDonald’s» restorānos Latvijā. Testa periods sāksies 9. aprīlī un ilgs 45 dienas.

Atsevišķi dzērieni, kā, piemēram, piena kokteiļi, arī turpmāk tiks pasniegti ar salmiņu.

«McDonald’s ir apņēmies rast ilgtspējīgas alternatīvas ierastajiem plastmasas salmiņiem. Ņemot vērā visā pasaulē aktuālo tendenci pievērst uzmanību ilgtspējīgiem risinājumiem ikdienā, mēs nepārtraukti strādājam pie tā, lai savos restorānos nodrošinātu videi draudzīgas izvēles iespējas. Šis ir tikai sākums vēl plašākai plastmasas patēriņa samazināšanai mūsu restorānos,» saka «McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas uzņēmums "McDonald’s" investējis 1,3 miljonus eiro un atvēris jaunu ēstuvi Rīgā, Juglas ielā, informē kompānijā.

Tādējādi "McDonald’s" Latvijā pieder 14 filiāles.

Jaunā "McDonald’s" platība ir 405 kvadrātmetri.

Līdz ar jaunās ēdināšanas vietas atvēršanu "McDonald’s" ir palielinājis savu komandu Latvijā līdz vairāk nekā 850 darbiniekiem.

Jau vēstīts, ka nekustamo īpašumu projektu attīstītājs "VPH Latvia" investēs deviņus miljonus eiro jaunā projektā Juglas ielā pretī tirdzniecības centriem IKEA un "Sāga".

Projektā ietilps četras dažādas ēkas - "McDonald’s" un "KFC" ātrās ēdināšanas vietas, "ProBro" automazgātava un tirdzniecības centrs ar nomnieku "SuperAlko".

"Premier Restaurants Latvia", kas Latvijā pārvalda "McDonald’s" tīklu, apgrozījums 2021.gadā bija 50,656 miljoni eiro, kas ir par 12,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 16,2% un bija 1,871 miljons eiro. Finanšu dati par 2022.gadu vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas giganta «McDonald's» vadītājs Stīvs Īsterbruks atlaists no vadītāja amata saistībā ar uzņēmuma politikas pārkāpumiem, iesaistoties romantiskās attiecībās ar darbinieci.

«McDonald's» norāda, ka Īsterbruks, kurš vadītāja amatu ieņēma kopš 2015.gada, demonstrējis nesaprātīgu rīcību, jo uzņēmums aizliedz vadītājiem iesaistīties romantiskās attiecībās ar tiešajiem vai netiešajiem pakļautajiem.

Darbiniekiem nosūtītā e-pastā Īsterbruks atzinis attiecību esamību ar darbinieci un to, ka ka tā bijusi kļūda.

«McDonald's» direktoru padome par Īsterbruka atlaišanu nobalsoja piektdien.

Īsterbruka vietā «McDonald's» vadītāja amatā stāsies līdzšinējais «McDonald's» ASV meitasuzņēmuma «McDonald's USA» prezidents Kriss Kempčinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas gigants "McDonald's" pirmdien paziņoja, ka pārdos savu biznesu Krievijā, kas ietver 850 restorānus.

Komentējot šo lēmumu, "McDonald's" norādīja uz Ukrainas kara izraisīto humanitāro krīzi, uzsverot, ka Krievijas biznesa paturēšana vairs neatbilst uzņēmuma vērtībām.

Marta sākumā "McDonald's" paziņoja, ka uz laiku slēgs visus savus restorānus Krievijā, taču 62 000 darbinieku turpinās maksāt algas.

Pirmdien uzņēmums norādīja, ka centīsies panākt, lai jaunais pircējs pieņem darbā šos darbiniekus un maksā viņiem algas, līdz tiek noslēgts darījums. Potenciālo pircēju "McDonald's" šobrīd nemin.

Kamēr tiek veikti mēģinājumi pārdot Krievijas biznesu, "McDonald's" plāno sākt valstī demontēt ar uzņēmuma saistītos simbolus un tā nosaukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

McDonald's jaunos papīra salmiņus - ko ASV ātrās ēdināšanas gigants raksturojis kā «videi draudzīgus» - nevar pārstrādāt, ziņo BBC.

Pagājušajā gadā McDonald's atteicās no plastmasas salmiņiem, kaut arī tie bija pārstrādājami, visās Apvienotās Karalistes filiālēs, pasludinot to kā soli uz «zaļāku» dzīvesveidu.

Taču - kā norāda McDonald's - jaunos papīra salmiņus šobrīd nav viegli pārstrādāt un tie ir jāizmet kopējos atkritumos. Materiāls kā tāds esot pārstrādājams, taču biezums pārstrādi apgrūtina.

McDonald's no plastmasas uz papīra salmiņiem Apvienotajā Karalistē un Īrijas Republikā pārgāja pagājušā gada rudenī.

Salmiņus ražo uzņēmums Transcend Packaging.

Par jaunajiem salmiņiem tika saņemtas sūdzības no klientu puses. Tā, piemēram, tika norādīts, ka tie izšķīst pirms vēl pagūts dzērienu izdzert. Un īpaši grūti tie lietojami kokteiļos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

McDonald’s attīstības licences turētājs Premier Capital iesaldē kapitālu

Lelde Petrāne,25.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltā bāzētā uzņēmumu grupa "Premier Capital", kas ir "McDonald’s" attīstības licences turētājs sešos Eiropas tirgos, 2019. gadā strādājusi ar 28 miljonu eiro peļņu pirms nodokļu nomaksas. 2020.gada plānus un prognozes ir ietekmējusi Covid-19 pandēmija.

Grupas apgrozījums pagājušajā gadā pieaudzis par 16,2%, ieņēmumiem sasniedzot 341 miljonu eiro. Pateicoties 8800 cilvēku lielajai komandai 156 "McDonald’s" restorānos Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Grieķijā, Maltā un Rumānijā, "Premier Capital" apkalpoja kopumā 131 miljonu viesu. Tas ir par 11 miljoniem vairāk nekā 2018.gadā, tādējādi sasniedzot jaunu apkalpoto viesu skaita rekordu.

Uzņēmuma darbība pēdējo nedēļu laikā tikusi ierobežota saskaņā ar veselības institūciju un valdību norādījumiem. Dažos no darbības tirgiem vajadzēja uz laiku slēgt restorānus, taču lielākā daļa turpinājusi apkalpot viesus, sagatavojot maltītes līdzņemšanai, izmantojot "McDelivery" piegādes un "McDrive".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltā bāzētais uzņēmums «Premier Capital», kas ir «McDonald’s» attīstības licences turētājs sešos Eiropas tirgos, 2019.gada attīstības plānus uzņēmums ir uzsācis ar jauna restorāna atvēršanu Grieķijā, un paredzēts, ka šogad grupa atvērs kopumā 13 jaunus restorānus.

2018.gadā atvēra tika atvērti 10 jauni restorāni.

Restorānu atvēršanas ir daļa no uzņēmuma 64 miljonu investīciju programmas ar mērķi izvērst «Premier Capital» piederošo restorānu tīklu Baltijas valstīs, Grieķijā, Rumānijā un Maltā, sasniedzot kopumā 176 restorānus līdz 2021.gadam.

«Premier Capital» šobrīd pieder 147 «McDonald’s» restorāni, ieskaitot 11 jaunos restorānus, kas tika atvērti laika posmā no 2018. gada janvāra līdz 2019. gada janvārim. Četri no tiem tika atklāti Rumānijā pērnā gada decembrī. Grupas uzņēmumos šobrīd strādā vairāk nekā 8200 darbinieki. Astoņi no jaunajiem restorāniem ir atvērti Rumānijā, un četros no tiem atrodas arī «McDrive» un «McCafe» kafejnīcas. «McDrive» atrodas arī jaunajā restorānā Lietuvā un divos restorānos Grieķijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Darbinieku izaugsmē un vides uzlabošanā McDonald's Baltijā investēs 1,65 miljonus eiro

Db.lv,10.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas ķēde "McDonald's" darbinieku izaugsmē un darba vides uzlabošanā šogad Baltijas valstīs investēs 1,65 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

Tostarp Latvijā šim mērķim plānots investēt aptuveni pusmiljonu eiro.

Kā atzīmē kompānijā, "McDonald’s" Latvijā plāno pieņemt darbā kopumā 250 jaunus darbiniekus. Tāpat darbiniekiem būs pieejamas dažādas iekšējās izaugsmes programmas, labsajūtas veicināšanas iniciatīvas un atzinības programmas.

"McDonald’s" pārstāvji norāda, ka uzņēmums veic arī pastāvīgas investīcijas atalgojuma fondā, kas 2023. un 2024.gadā kopumā Latvijā audzis vidēji par 16%.

Jau ziņots, ka "McDonald's" pārvaldītājs SIA "Premier Restaurants Latvia" 2022.gadā strādāja ar 66,139 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 30,6% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pieauga par 73,6% - līdz 3,248 miljoniem eiro. Finanšu dati par 2023.gadu vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

McDonald’s atvēris jauna koncepta restorānu, kur var iegādāties tikai ēdienu līdzņemšanai

Žanete Hāka,19.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas uzņēmums McDonald’s atvēris pirmo «McDonald’s to Go» koncepta restorānu, kas atrodas Londonā, raksta Business Insider.

Jaunā koncepta restorāna telpu platība ir daudz mazāka nekā citos šī uzņēmuma restorānos, tajās nav sēdvietu un restorānā var iegādāties tikai ēdienu līdzņemšanai. Restorānā ir tikai skārienjūtīgie ekrāni un nav neviena fiziskā kasiera, tāpat iekštelpas nav nevienas mēbeles vai dizaina elementu. Pēc pasūtījuma veikšanas un apmaksas klientam jādodas tālāk uz izsniegšanas vietu, kur iespējams vērot, kas notiek virtuvē.

Tādējādi šis ir pirmais jaunais restorāna koncepts kopš McDonald’s ieviesa «Drive-thru» konceptu.

Šajā restorānā no ēdienkartes izslēgti tādi McDonald’s pamatēdieni kā Big Mac, McNuggets un frī kartupeļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģina gan riskēt, gan ieņemt nosacīti drošas pozīcijas ar mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevējiem un ražotājiem.

Šis gads daudziem finanšu aktīviem cenu ziņā pagaidām padevies lielisks. Vērtība palielinās arī akcijām - turklāt izaugsme vērojama gan tādu uzņēmumu akcijām, kuru nozares ir cikliskākas, gan arī nosacītam drošajam patvērumam. Tas izceļ to, ka pamata pieņēmumi par notikumu attīstību pārskatāmā nākotnē joprojām ir visai optimistiski. Tomēr šajā pašā laikā valda arī saprašana, ka cenu pieaugums nupat jau ir bezmaz vai pārāk dāsns un kaut kur būtu jāmēģina paslēpties.

Pēdējā laikā tādējādi iecienīta stratēģija ir uzpirkt tādu milzīgu kompāniju vērtspapīrus, pēc kuru produktiem liels pieprasījums varētu saglabāties, ja ekonomika tomēr noiet no ceļa. Parasti pie šiem sektoriem tiek pieskaitīti mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevēji un ražotāji (Consumer Staples). Tie savus akcionārus ar stabilu peļņu spēj aplaimot gandrīz pie jebkādiem daudzmaz jēdzīgiem ekonomikas nosacījumiem. Šādu aizsardzības sektoru vērtspapīriem parasti iet labāk laikos, kad centrālās bankas samazina likmes (un tas no tām tiek šobrīd gaidīts), kas pamatā ir atbilde uz sliktākiem nosacījumiem ekonomikā. Tikmēr sliktāk tiem var klāties, ja mazināsies satraukums par pašreizējiem ekonomikas un ģeopolitiskajiem izaicinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Trīs gadu laikā pārveidos tirdzniecības centru Dole

LETA,05.02.2020

"Hili Ventures", kas ir arī ātrās ēdināšanas restorāna "McDonald's" tīkla pārvaldītājs, vadītājs Melo Hili.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Hili Ventures" plāno trīs gadu laikā pārveidot 2019.gada sākumā iegādāto tirdzniecības centru "Dole", sacīja "Hili Ventures", kas ir arī ātrās ēdināšanas restorāna "McDonald's" tīkla pārvaldītājs, vadītājs Melo Hili.

Kompānijas vadītājs skaidroja, ka "Doles" iegāde ir laba biznesa iespēja.

""Dole" tika uzcelta pirms daudziem gadiem, un tai ir nepieciešamas pārmaiņas. Pašlaik mēs izskatām plānus pārveidot "Dole", lai tas būtu pievilcīgs ne tikai atsevišķiem klientu segmentiem, bet arī sabiedrībai kopumā," skaidroja Hili.

Jautāts, cik gadu perspektīvā tas varētu notikt, Hili sacīja, ka tas būs atkarīgs no tā, cik ātri izdosies saņemt dažādas atļaujas renovācijai, taču pieļāva, ka kaut ko varēs sākt darīt jau gana drīz, bet visu pabeigt - trīs gadu laikā.

"Tas ir liels tirdzniecības centrs, attiecīgi būs liels darbu apjoms. Šobrīd tirdzniecības centra platība ir 16 000 kvadrātmetru, bet tirdzniecība notiek vien 8000 kvadrātmetru. Izskatām rekonstrukcijas iespējas, un esam apņēmušies izveidot īpašumu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, estētiski patīkams un atbilstošs to klientu vajadzībām, kurus mūsu īrnieki cenšas piesaistīt, bet arī iederīgs vietējā vidē. Mūsu mērķis ir, ka "Dole" kļūst par vēl vienu nozīmīgu objektu galvaspilsētā, kad projekts būs pabeigts," sacīja Hili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Piegāžu problēmu dēļ McDonald's Lielbritānijā aptur atsevišķu dzērienu pārdošanu

LETA--AFP,25.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas gigants "McDonald's" vairumā Lielbritānijas reģionu pārtraucis piena kokteiļu un pudelēs pildīto dzērienu pārdošanu, ņemot vērā piegādes tīklu problēmas.

"McDonald's" norāda, ka piena kokteiļi un pudelēs pildīti dzērieni šobrīd nav pieejami restorānos Anglijā, Skotijā un Velsā.

Uzņēmums šobrīd strādā pie tā, lai šo problēmu pēc iespējas ātrāk atrisinātu.

Šāds paziņojums izplatīts pēc tam, kad Dienvidāfrikas ātrās ēdināšanas tīkls "Nando" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka nespēj nodrošināt pietiekamas vistas gaļas piegādes un Lielbritānijā slēdz aptuveni 50 restorānus.

Uzņēmums šajās problēmās vaino darbinieku trūkumu piegādes kompānijās un nepietiekamu kravas automobiļu vadītāju pieejamību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Lietā par izvairīšanos no nodokļiem McDonald's Francijā maksās 1,25 miljardus eiro

LETA/AFP,16.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ātrās ēdināšanas gigants "McDonald's" Francijā maksās 1,25 miljardus eiro, lai izvairītos no tiesvedības saistībā ar izvairīšanos no nodokļu maksāšanas laika periodā no 2009.gada līdz 2020.gadam.

Tādējādi šis ir Francijā visu laiku otrs vērienīgākais izlīgums nodokļu nemaksāšanas lietā.

Vienošanās paredz, ka "McDonald's" samaksās 508 miljonu eiro naudassodu un 737 miljonus eiro nenomaksātos nodokļos.

Uzņēmums bija apsūdzēts nodokļu nemaksāšanā, mākslīgi samazinot savu peļņu.

Izmeklēšana šajā lietā tika sākta 2016.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Burger King bērnu komplektos vairs nepiedāvās plastmasas rotaļlietas

Žanete Hāka,19.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšnas kompānija Burger King Lielbritānijā bērnu komplektiem vairs nepievienos plastmasas rotaļlietas, ņemot vērā augošo tendenci samazināt plastmasas atkritumus, raksta BBC.

Tāpat uzņēmums aicinājis pircējus nest atpakaļ iepriekš pārdotās plastmasas rotaļlietas, ko tas plāno pārstrādāt, lai izgatavotu jaunas lietas.

Šis solis sekojis pēc tam, kad divas Hempšīras skolnieces izveidojas petīciju, ko iesnieguši gan Burger King, gan Mcdonald’s, aicinot pārtraukt bezmaksas plastmasas rotaļlietu dāvināšanu. Viņas uzsvērušas, ka bērni ar šīm rotaļlietām paspēlējas tikai dažas minūtes, un tad tās tiek izmestas. Tā vietā viņas ierosinājušas ražot rotaļlietas no ilgstpējīgiem materiāliem.

Burger King paziņojis, ka vēlas samazināt plastmasas izstrādājumu ražošanas apjomus, un paredz savos restorānos izvietot konteinerus, kuros apmeklētāji varēs izmest vecās rotaļlietas. Šāds solis, pēc uzņēmuma pārstāvju, aplēsēm, varētu samazināt plastmasas ražošanas apjomus par 320 tonnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs "Burger King" savus centienus izsvītrot mākslīgos konservantus un citas piedevas no uzņēmuma ēdienkartes reklamē ar sapelējušiem burgeriem, vēsta "CNN".

Burgeru ķēde ASV tirgū nākusi klajā ar sava jaunā produkta "Whopper", kas brīvs ko konservantiem, reklāmas kampaņu. Netradicionālajā kampaņā parādīts, kā "Whopper" palēnām, 34 dienu periodā pārklājas ar pelējumu, fonā skanot 1959. gada dziesmai "What A Difference A Day Makes".

Līdz 45 sekunžu garās reklāmas beigām "Whopper" ir pilnībā sabojājies.

"Restaurant Brands International", kam pieder "Burger King", uzsver, ka klienti vēlas veselīgākas, organiskas sastāvdaļas. Arī pētījumi pierādījuši, ka gados jaunāki cilvēki ir gatavi maksāt augstākas cenas par produktiem, kas izgatavoti no dabīgām, videi draudzīgākām sastāvdaļām.

"McDonald's", "Burger King" un "Wendy's" ir trīs lielākās burgeru ķēdes Amerikas Savienotajās Valstīs. "McDonald's" dažās burgeru sastāvdaļās pārtrauca lietot konservantus jau 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju cenas ASV un Eiropas biržās otrdien pārsvarā kritās, bet naftas cenas pieauga pēc tam, kad ASV nolēma aizliegt Krievijas energoresursu importu tās iebrukuma Ukrainā dēļ.

ASV prezidents Džo Baidens otrdien paziņoja, ka Savienotās Valstis, reaģējot uz Krievijas agresīvo karu pret Ukrainu, aizliedz Krievijas naftas, gāzes un citu energoresursu importu.

Savukārt Lielbritānija paziņoja, ka līdz gada beigām atteiksies no Krievijas naftas importa.

Eiropas Komisija (EK) izstrādājusi plānu, kā šogad aizstāt vairāk nekā 70% no Krievijas gāzes importa ar citiem resursiem, tostarp palielinot sašķidrinātās gāzes (LNG) importu, zaļās enerģijas izmantošanu un laikus piepildot gāzes krātuves.

Degvielas cenas Latvijā pieaugušas par vairāk nekā 40 centiem/litrā 

Turpinoties karadarbībai Ukrainā, degvielas cenas pamatīgi aug visā pasaulē, arī Latvijā strauji...

Lai gan ASV no Krievijas importē mazāk nekā 10% tai vajadzīgās naftas, analītiķi atzina tās noteikto Krievijas energoresursu importa aizliegumu par svarīgu. Tirgus analītiķis Favads Razakzada to nosauca par "vispārēja ekonomiska kara uzsākšanu pret Krieviju".

Pieaugot spiedienam ar mērķi ekonomiski izolēt Krieviju par tās iebrukumu Ukrainā, "Coca-Cola", "McDonald's" un "Starbucks" pievienojās daudzajiem uzņēmumiem, kas apturējuši darbību Krievijā.

Augošā Krievijas izolācija sekmēja arī citu preču, tostarp niķeļa, cenu celšanos.

ASV biržu indekss "Dow Jones Industrial Average" otrdien kritās par 0,6% līdz 32 632,64 punktiem, indekss "Standard & Poor's 500" saruka par 0,7% līdz 4170,70 punktiem, bet indekss "Nasdaq Composite" samazinājās par 0,3% līdz 12 795,55 punktiem.

Londonas biržas indekss FTSE 100 otrdien pieauga par 0,1% līdz 6964,11 punktiem, Frankfurtes biržas indekss DAX 30 kritās par mazāk nekā 0,1% līdz 12 831,51 punktam, bet Parīzes biržas indekss CAC 40 samazinājās par 0,3% līdz 5962,96 punktiem.

Ņujorkas biržas elektroniskajā tirdzniecībā WTI markas jēlnaftas cena otrdien pieauga par 4,4% līdz 124,70 ASV dolāriem par barelu. "Brent" markas jēlnaftas cena Londonas biržā palielinājās par 4,7% līdz 128,06 dolāriem par barelu.

Eiro vērtība pret ASV dolāru otrdien pieauga no 1,0854 līdz 1,0895 dolāriem par eiro, britu mārciņas vērtība pret ASV dolāru saruka no 1,3104 līdz 1,3096 dolāriem par mārciņu, bet ASV dolāra vērtība pret Japānas jenu palielinājās no 115,32 līdz 115,69 jenām par dolāru. Eiro vērtība pret britu mārciņu pieauga no 82,83 līdz 83,17 pensiem par eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slava šim kraupjainajam dīvainim nenācās viegli un prasīja miljonus un daudzus gadus

Tur nav daudz, kam patikt. Avokado nav kartupelis vai tomāts, pat ne cukurzirnis. Taču tā slava pārsniedz jebkura cita dārzeņa (kaut avokado tehniski ir auglis) slavu. Nemaz tik ļoti nebūtu pārspīlēts, ja mēs teiktu – visu dārzeņu kopā ņemtu. Tā gan nav bijis vienmēr, kaut šķiet, ka avokado apsēstībai nav gala un malas.

Krokodilbumbieris

Vai vēl atceries sava mūža pirmo avokado? Cilvēces pirmais avokado ēsts kaut kad pirms 10 tūkstošiem gadu. Nu, tās vismaz ir pirmās mums pieejamās liecības, un liecība šajā gadījumā bija avokado kauliņš kādā Meksikas alā. Ļoti, ļoti ilgus gadus tas tā arī palika tikai kā šim reģionam raksturīgs produkts, un, kā Scientific American atceras viens Peru izcelsmes žurnālists, avokado viņa dzimtenē tika ēsts ar visu un visur, un viņam tas galīgi, galīgi negaršoja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ēdinātāji norāda uz sarežģījumiem ievērot valdības izvirzītās prasības

LETA,16.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji izvēlējušies neatsākt darbu iekštelpās, jo ne tikai nevēlas šķirot apmeklētājus pret Covid-19 vakcinētajos un nevakcinētajos, bet ir arī grūtības īstenot atsevišķas no noteiktajām prasībām, izriet aptaujāto ēdinātāju pārstāvju teiktā aģentūrai LETA.

Viedokli par uzņēmēju nevēlēšanos šķirot savus apmeklētājus aģentūrai LETA pauda Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis. Viņš uzskata, ka valdības iepriekšējie lēmumi bijuši nekonsekventi un mainīgi, kas nozares uzņēmējos radījis neizpratni un neļauj īstenot plānotās ieceres.

"Ir daļa uzņēmēju, kas pateica, ka viņi nediskriminēs vienu sabiedrības grupu, un neuzņems viesus iekšā vispār, kamēr regulējums netiks sakārtots. Apmēram tikai 10% mūsu biedru teica, ka mēģinās strādāt šādā formātā," teica Jenzis.

Picērijas "Pica Lulū" pārvaldītāja un franšīzes turētāja "Later LTD" mārketinga un pārdošanas vadītāja Agnese Puriņa aģentūrai LETA atzina, ka sākotnēji bija plānots atsākt "Pica Lulū" picēriju darbu iekštelpās, tomēr tas nav noticis. "Mēs mēģinājām [sākt darbu iekštelpās], vakar pat iepirkām testus, lai šodien varētu visu veiksmīgi izdarīt, bet saņēmām ziņu, ka apkalpojošajam personālam ēdināšanas nozarē diemžēl tas neattiecas. Līdz ar to iesākām, bet tā arī nepabeidzām to īstenot," teica Puriņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Ģenerālprokuratūra piektdien pavēstīja, ka tiks pastiprināta kontrole pār ārzemju uzņēmumiem, kas nolēmuši valsti pamest pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā.

Daudzi Rietumu uzņēmumi - no H&M un "McDonald's" līdz "Ikea" - kopš kara sākuma apturējuši darbu Krievijā.

"Prokuratūra īsteno stingru kontroli pār Darba likuma ievērošanu, arī attiecībā uz darba līgumu nosacījumiem, algu samaksas procedūru un algu apjomu noteikšanu," teikts Ģenerālprokuratūras paziņojumā.

Pasākumi tiks īstenoti, lai "nodrošinātu apzinīgo uzņēmēju un darbinieku" intereses uzņēmumos, kas paziņojuši par aiziešanu no Krievijas.

Krievijā katrai aizdomīgai aktivitātei "tiks dots juridisks izvērtējums" saistībā ar fiktīva vai tīša bankrota pazīmēm, norādīja Ģenerālprokuratūra, piebilstot, ka šādi pārkāpumi ir krimināli sodāmi.

Vienpusēja atteikšanās pildīt saistības no uzņēmumu pauses, kas pamet Krieviju, ir nepieņemama, teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, iepretī tirdzniecības centriem IKEA un Sāga top jauns projekts 9 miljonu eiro vērtībā, kurā ietilps 4 dažādas ēkas - McDonald’s un KFC ātrās ēdināšanas restorāni, ProBro automazgātava un tirdzniecības centrs ar nomnieku SuperAlko, informē VPH Latvia projektu vadītājs Raivo Kalderauskis.

"Lai gan pasaulē un būvniecības industrijā pēdējā gada laikā ir daudz izaicinājumi, mēs vēlamies turpināt attīstīt jaunus projektus, kas rada jaunas darba vietas, jaunus pakalpojumus un palīdz Latvijas ekonomikai šajā sarežģītajā laikā. Mēs redzam, ka šis Rīgas reģions strauji attīstās un ir ar lielu potenciālu, ko novērtējuši arī Rimi, Lidl, Bonava un citi zināmu uzņēmumi, kas veic attīstību tieši šajā apkārtnē. Mēs kā VPH Latvia šeit esam attīstījuši TC Mežciems un TC Sāga un redzam nākotnes potenciālu šai apkaimei," komentē VPH Latvia direktors Juris Barkāns.

Juglas ielā 95 būvniecības darbi sākās šī gada septembrī. Projekta vadībai un sadarbības partneru mērķis ir pabeigt būvniecību līdz nākamā gada pirmajai pusei.

Komentāri

Pievienot komentāru