Arī šogad, 29.jūnijā, Drive eO komanda un pilots Jānis Horeliks piedalīsies Pikes Peak kalnā braukšanas sacensībās Kolorādo štatā, ASV. Latviešu inženieri radījuši jaunu elektriskās piedziņas sistēmu, kas iebūvēta Tesla Roadster šasijā. Par galveno uzdevumu šoreiz ir uzstādīta šo elektroiekārtu pārbaude, lai nodrošinātu to veiksmīgu pielietojumu nākotnes projektos, liecina medijiem sniegtā informācija.
Autoinženiera Andra Dambja vadībā izstrādātajā PP02 automobilī ir uzstādīts elektromotors ar maksimālo īslaicīgo jaudu 360 kW (490 ZS), kura vadību veic eO izgatavotais kontrolieris. Enerģiju nodrošina 40 kWh liela litija jonu akumulatoru paka, kas eO izpildījumā ir par trešdaļu vieglāka kā tuvākajiem konkurentiem. «Šo mezglu izstrāde un savstarpēja integrācija ir mūsu uzņēmuma kompetence, » stāsta Dambis. «Mūsu resursus pašreiz novirzām šo komponentu attīstīšanai, tāpēc ir pavisam loģiski izmantot jau gatavu «ārējo čaulu» jeb automobiļa šasiju. Par piemērotāko izvēlējāmies pasaulē zināmo Tesla Roadster, kas tā arī nekad vēl nav redzēts sacensību trasēs.»
Asfaltētajā 20 kilometru distancē līdz Pikes Peak virsotnei 4300 metru augstumā šogad sacentīsies 72 automobiļi. Galvenie uzvaras pretendenti ir Le Mans sacensību uzvarētājs Romāns Dumā (Norma M20), daudzkārtējs Pikes Peak uzvarētājs Nabuhiro Tadžima (Monster Sport E-Runner), divkārtējs Dakaras rallija uzvarētājs Hiroši Masuoka (Mitsubishi MiEV Evo III) un kādreizējais Pikes Peak motociklu klases rekorda īpašnieks Gregs Treisijs (Mitsubishi MiEV Evo III).