Jaunākais izdevums

Krosoverkupeja Toyota C-HR diezgan paredzami kļūs par nākamā gada japāņu autogiganta modīgāko un pirktāko modeli Baltijā

Kāpēc? Vispirms jau tāpēc, ka šis uz Toyota Prius platformas būvētais krosovers ir apveltīts ar tādu eksterjera un interjera dizainu, kas ir viens no visu laiku emocionālākajiem dizainiem, kāds Toyota sērijveida modeļiem jebkad ir bijis. Var jau pārmest, ka Toyota apzināti vai neapzināti ir paviesojusies sava tautieša Honda dizaina elementu skapī un dažas detaļas, piemēram, aizmugurējos lukturus, ir «nospērusi» no Honda Civic. Arī pats modeļa nosaukums C-HR drīzāk ir hondisks, nevis tojotisks. Globalizācijas laikmetā to visu var piedot, kaut vai tikai tāpēc, ka Toyota modeļu paletē beidzot ir aizkrāsots baltais plankums, kur savulaik neveiksmīgi mēģināja startēt Toyota Urban Cruiser modelis.

Kas attiecas uz C-HR modeļa cenu, tad tā ir negaidīti zema, vismaz salīdzinot ar to, kas iepriekš kuluāros tika solīts. Bāzes modeļa priekšpiedziņas Toyota C-HR maksās, sākot no 18 390 eiro. Ar Multidrive S variatoru – sākot no 22 570 eiro, bet, pieliekot klāt tam pilnpiedziņu, – sākot no 24 660 eiro. Visbeidzot zaļās domāšanas piekritējiem C-HR hibrīds maksās, sākot no 24 990 eiro. Šie skaitļi liek noprast, ka no C-HR 2017. gadā būs jauzmanās ne tikai citu marku līdzīgas koncepcijas modeļiem, bet arī kompaktklases hečbekiem, tostarp arī Toyota Auris nāksies sajust C-HR klātbūtni tirgū.

Visu auto apskatu Toyota beidzot ļauj vaļu emocijām lasiet 2. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Prius Plug in jeb spraudņa tipa jaunākais hibrīdmodelis panācis lielāku sniedzamību, ātrāku uzlādi un patīkamākas gaitas īpašības

Jāsāk ar to, ka Toyota ir veiksmīgi «saindējusi» arī Vecā kontinenta pircējus, un viss, kas attiecas uz hibrīdtehnoloģijām, ar katru dienu uzstājīgāk kļūst populārāks, samazinot dīzeļautomašīnu potenciālu. Hibrīdmodeļu popularizāciju nenoliedzami veicina arī Eiropas drastiskās atgāzu normas, tāpēc pilnīgi droši var apgalvot, ka arī Prius Plug in hybrid atradīs savu pircēju gan privātajā, gan komercsektorā. Toyota Prius plug in fani būs arī Latvijā, taču to skaits būs nesalīdzināmi mazāks nekā, piemēram, Nīderlandē vai citviet Eiropā, kur dažāda veida hibrīdi ir modes prece. Lielākais šķērslis, lai hibrīdmodeļu auditorija pie mums būtu lielāka ne tikai Toyota, bet arī citu ražotāju produktiem, ir šo auto cena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pat pie automašīnu aizdegšanās.

Drošības pārbaudēm tiks atsaukti aptuveni 1,03 miljoni automobiļu, kas ražoti laika periodā no 2015.gada jūnija līdz 2018.gada maijam.

Atsaukums aptver «Prius», «Prius PHV» un C-HR modeļus.

No šiem 1,03 miljoniem automašīnu 554 000 atrodas Japānā, 217 000 Ziemeļamerikā un 219 000 Eiropā.

«Toyota» norāda, ka elektroinstalācija braukšanas laikā radītās vibrācijas dēļ var nodilt, kas var novest pie īssavienojuma.

«Sliktākajā gadījumā tas var izraisīt automašīnas aizdegšanos,» skaidro autoražotājs.

«Toyota» kopš 1997.gada kopumā pasaulē pārdevusi vairāk nekā desmit miljonus hibrīdautomobiļu, tostarp «Prius» modeļu.

Lielākais «Prius» automašīnu atsaukums piedzīvots 2014.gada februārī, tad tika atsaukti 1,9 miljoni automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» piektdien paziņoja, ka pasaulē atsauc vairāk nekā 2,4 miljonus hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pie avārijas.

Par šo atsaukumu paziņots vien mēnesi pēc tam, kad uzņēmums pasaulē jau atsauca vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu.

Jaunākais atsaukums aptver vairākus «Prius» un «Auris» hibrīdu modeļus, kas ražoti no 2008.gada oktobra līdz 2014.gada novembrim. Vairāk nekā miljons šo automobiļu atrodas Japānā.

Vēl 830 000 automašīnu tiks atsauktas Ziemeļamerikā, 290 000 Eiropā, 3000 Ķīnā un pārējie automobiļi citās pasaules valstīs.

«Toyota» norāda, ka šīs automašīnas jau tikušas iesaistītas iepriekšējos atsaukumos 2014. un 2015.gadā, taču tajā laikā veiktie remonti nav spējuši paredzēt jaunos apstākļus.

Jaunā problēma rodas, kad automašīnas nespēj pārslēgties uz drošas braukšanas režīmu, kā paredzēts. Ja šāda situācija tiek piedzīvota, tad automašīnas dzinējs var zaudēt jaudu un automobilis var apstāties..

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota pirmajā pusgadā zaudējis pasaulē lielākā autoražotāja titulu

LETA--AFP,28.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp. šogad varētu zaudēt pasaulē lielākā autoražotāja titulu, jo tās tirdzniecības apjoms sācis atpalikt no Vācijas konkurenta Volkswagen, liecina ceturtdien publiskotie dati.

Toyota šā gada pirmajos sešos mēnešos pārdevis 4,99 miljonus automašīnu, tirdzniecības apjomam piedzīvojot kritumu salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn.

Tikmēr Volkswagen pārdošanas apjoms pirmajā pusgadā sasniedzis 5,12 miljonus automobiļu, kas ir arī vairāk par trešajā vietā esošā ASV autobūves uzņēmuma General Motors (GM) pārdotajiem 4,76 miljoniem automašīnu.

Volkswagen bija apsteidzis Toyota jau pērnā gada pirmajā pusgadā, taču tad uzņēmumu skāra vērienīgs kaitīgo izmešu datu falsificēšanas skandāls, kas negatīvi ietekmēja tirdzniecības apjomu.

Šogad Toyota piedzīvojusi pārdošanas apjoma samazināšanos Ziemeļamerikā, bet hibrīdautomašīnu Prius tirdzniecība ASV sarukusi par ceturtdaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS padomes priekšsēdētājs: Auto dīleriem nav tik liels uzcenojums, kā daudzi uzskata

Uldis Andersons,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Esmu vietējais cilvēks, nevis ārzemnieks, kurš atbraucis uz šejieni, tikai lai nopelnītu un aizvestu peļņu uz savu dzimto zemi

Te dzīvoju un strādāju, lai šeit arī ieguldītu savu nopelnīto, » tā intervijā Dienas Biznesam atzīst Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, kurš auto tirdzniecības biznesā aizvadījis 25 gadus.

Fragments no intervijas:

Ar abreviatūru WESS nosaukumā ir vairāki uzņēmumi. Kuri no tiem tad ir galvenie biznesa stūrakmeņi?

Šodien lielākā un pazīstamākā kompānija ir AS WESS, kā trade name jeb tirdzniecības marka ir WESS motors, kas ir Toyota un Lexus bizness – kā jaunu, tā lietotu auto pārdošana, apkope un remonts. Vēl ir uzņēmums WESS Select, kas septiņus gadus bija BMW dīleris un tagad ir autorizētais BMW automašīnu servisa dīleris. Uzņēmums WESS Financial Services nodrošina līzinga un apdrošināšanas pakalpojumus – tā ir spēcīga brokeru kompānija, kas sadarbojas ar visiem apdrošinātājiem un līzinga sniedzējiem, piedāvājot klientiem pilnu izvēli. Vēl ir WESS Capitals u.c. uzņēmumi, kas vairāk saistīti ar nekustamajiem īpašumiem, ko izmatojam. Kopā mums ir četri autocentri – divi Toyota, viens BMW un viens Lexus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota Motor Corp., ko vada A. Toioda, paziņojusi, ka pasaulē atsauc vairāk nekā vienu miljonu hibrīdautomobiļu saistībā ar tehniskām problēmām, kas var novest pat pie automašīnu aizdegšanās. Atsaukums aptver Prius, Prius PHV un C-HR modeļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pallādija cena pieaugusi virs 1500 dolāriem, tuvojoties rekordaugstam līmenim, raksta Bloomberg.

Cenas pieaugumu veicina šīs izejvielas iztrūkums, ņemot vērā automašīnu ražotāju pieprasījumu.

Kopumā kopš pērnā gada augusta pallādija cena ir augusi par vairāk nekā 50%.

Pallādiju izmanto kā alternatīvu zeltam vai platīnam, un lielākā daļa jeb vairāk nekā 80% šī materiāla tiek izmantots katalītisko neitralizatoru izgatavošanā. Ņemot vērā augošos emisiju ierobežojumus, pallādija pieprasījums ir daudz lielāks nekā iepriekš.

Kā liecina Wall Street Journal informācija, pieaugot pallādija cenām, palielinās arī katalītisko neitralizatoru zādzību skaits. Tā, piemēram, Toyota Prius neitralizatorā ir aptuveni 2 grami pallādija, kuru nododot, var dabūt aptuveni 450 dolārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Lasvegasā demonstrē jaunākos tehnoloģiskos izgudrojumus

Žanete Hāka,09.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lasvegasā šonedēļ, no 7.janvāra līdz 10.janvārim, norit ikgadējā tehnoloģiju izstāde - Patērētāju elektronikas preču šovs (Consumer Electronics Show) - šajā gadā tā pulcējusi tūkstošiem dalībnieku, kuri demonstrē savus jaunākos tehnoloģiskos izgudrojumus.

Pasākumā piedalās gan lielie tehnoloģiju giganti, piemēram, "Google" un "Samsung", gan pagaidām nezināmi start-up, un izstādē var aplūkot gan jaunas, inovatīvas ierīces, gan diezgan dīvainus izgudrojumus, no kuriem daļa plašākam tirgum būs pieejama jau šogad, bet daļa patērētājiem vispār netiks piedāvāta.

Izstādē iespējams aplūkot gan robotus - personīgos asistentus, ierīces - palīgus mājsaimniecībā, robokaķus, jaunus virtuālos asistentus, TV ar jaunām iespējām, viedtālruņus, elektriskās automašīnas un pat lidojošu velosipēdu.

Tā, piemēram, "Sony" demonstrējis automašīnas "Vision-S", "Mercedes" izrādīja savu konceptauto "Vision AVTR", kas veidots, iedvesmojoties no režisora Džeimsa Kamerona 2009.gada zinātniskās fantastikas filmas “Avatars”. Savukārt Krievijas kompānija "Yandex" demonstrējusi pašbraucošās tehnoloģijas automašīnai "Toyota Prius". Kompānija "Byton" prezentējusi elektrisko SUV "M-Byte", bet "Bosch" atklājis savu mākslīgā intelekta vadīto "LCD Virtual Visor", kas ļauj uzlabot vadītāja redzamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno nosaukumu Ioniq korejiešu Hyundai ir sagatavojis trīs pēc izskata identiskus videi draudzīgus eksemplārus, no kuriem kā pirmais jau šogad pie pircējiem dosies klasiskais Ioniq hibrīds

Patiesībā tā ir daļa no autogiganta Hyundai&KIA kopprojekta, kas pasaulei jau devis pirmo sērijveida krosoverhibrīdu KIA Niro, par ko DB nesen jau stāstīja. Uz tās pašas platformas, izmantojot tieši to pašu hibrīdsistēmu, kas summāri nodrošina 141 ZS un 265 ņūtonmetru lielu griezi, šogad pie pircējiem Eiropā startēs arī sērijveida Hyundai Ioniq Hybrid. Tā galvenā atšķirība no KIA Niro ir aerodinamiskā čaula, kas līdzinās tam virsbūves tipam, zem kuras parasti tiek «pastumtas» zaļās tehnoloģijas. Neba velti Hyundai Ioniq Hybrid cenšas salīdzināt ar visiem labi zināmo Toyota Prius Hybrid, tomēr apkārtmēru ziņā Ioniq ir acīmredzami mazāks braucamais. Tas gan nenozīmē, ka no iekšpuses Ioniq būs mazāk funkcionāls. Noteikti ne. Šajā auto itin labi varēs satilpt un ar solīdām ērtībām kopā braukt četri pieaugušie, turklāt izaicinot sevi un auto arī tālākiem galapunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru