Jaunākais izdevums

Krievijas autoražotāja AvtoVAZ akcionāri, proti, Krievijas valdība un franču Renault, kuram pieder 25 % uzņēmuma akcijas, piektdien Parīzē parakstīšot tuvu kraham esošā uzņēmuma glābšanas plānu, vēsta Automotive news.

Krievijas valdības kontrolētā investīciju grupa Russian Technologies, Maskavas banka Troika Dialog un Renault ir gatavas parakstīt darījumu, kas sakrīt ar Krievijas premjerministra Vladimira Putina vizīti Francijas galvaspilsētā. Krievijas premjerministra vietnieks Jurijs Ušakovs pavēstīja, ka šis dokuments ir vairāku mēnešu darba rezultāts.

Krievija ir ieinteresēta, lai Renault aktīvi piedalītos uzņēmuma glābšanas procesā, daloties ar jaunākajām tehnoloģijām, kā arī izmantojot AvtoVAZ rūpnīcas jaudas ražotu šeit kādu no Renault modeļiem.

AvtoVAZ rūpnīca, kura atrodas Toljati pilsētā nodarbina gandrīz 100 000 cilvēku. Krievijas valdība baidās par milzīgiem sociālajiem nemieriem, gadījumā, ja lielākā daļa AvtoVAZ strādājošo zaudēšot darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krievijas valdība joprojām cer uz Renault investīcijām AvtoVAZ

Vēsma Lēvalde, Db,10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas valdība atteikusies no idejas konvertēt kompānijas AvtoVAZ parādus bankām, ziņo lenta.ru.

Tas bija viens no priekšlikumiem, apgalvojis Krievijas vicepremjers Igors Šuvalovs pēc sēdes, kurā spriests par Krievijas ekonomikas stabilizāciju.

I. Šuvalovs uzskata, ka AvtoVAZ parāda regulējums nav izstrādāts, un gala lēmumu varēšot pieņet tikai tad, kad būs zināma pārējo autoražotāja investoru nostāja. Valdība esot gatava piedāvāt Renault palielināt savu daļu kompānijā AvtoVAZ, taču francūži nav izrādījuši ieinteresētību. Savukārt Šuvalovs uzsvēris, ka parāda regulējums, AvtoVAZ personāla atbalsts, ieskaitot sociālo nodrošinājumu, jāskata tikai kopā ar potenciālā investora Renault-Nissan iespējām. Pēc viņa teiktā, Francijas kompānija vai nu saglabāšot līdzšinējo ietekmi, vai arī palielināšot to.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Fuego šogad atzīmē 30 gadu pastāvēšanas jubileju. Fuego, kas ir Megane Coupe priekšgājējs, savu debiju piedzīvoja 1980.gada martā Ženēvas auto izstādes laikā.

Renault Fuego vēsture aizsākās 1976.gada sākumā, kad jaunais Renault direktors Bernards Vernjers – Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) uzsāka darbu pie programmas, kas paredzēja atjaunot visu Renault modeļu līniju. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidēja izmēra automašīnām, kas līdzinātos jau vecajam Renault 12 modelim. Ieviešot pārmaiņas, tika radīts kupejas modelis -Renault 15/17 pēctecis.

Modeļa virsbūve – futūriskais dizains ar apaļotiem galiem – tika prezentēta 1976.gada nogalē slēgtā Renault valdes sanāksmē. Bernards Vernjers-Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) bija ļoti entuziastisks – jaunās dizaina līnijas bija kā 80-to gadu stila prognoze. Runājot par tehnoloģiju, jaunā modeļa virsbūve bija gandrīz identiska modelim Renault 18. Visnozīmīgākās atšķirības vērojamas tieši modeļa aizmugurējās daļas dizainā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Renault gatavs finansiāli atbalstīt AvtoVAZ

,02.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AvtoVAZ akcionārs Renault ir gatavs finansiāli atbalstīt Krievijas uz bankrota sliekšņa esošo automašīnu ražotāju, taču noraida Krievijas aicinājumu injicēt AvtoVAZ lielus finanšu resursus. Tā norādījis Francijas auto ražotāja izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata), vēsta Reuters.

Iepriekš Krievijas premjerministrs norādīja, ka gadījumā, ja Renault atteiksies piedalīties AvtoVAZ glābšanā ar finansiālu atbalstu, Francijas auto ražotājs varētu zaudēt savus 25% akciju Krievijas kompānijā.

«Viņi gribētu, lai mēs iegrūstu lielu naudu, jo AvtoVAZ vajadzīga nauda, taču mums nav šādas naudas. Mēs viņiem pateicām, ka vairāk naudas mēs nevaram ieguldīt mūsu kopuzņēmumā,» Reuters rīkotā autoražotāju samitā norādījis P. Pelata.

Viņš gan arī sacīja, ka Renault atbalstīšot AvtoVAZ ar pagaidām vēl nezināmu naudas summu, kas būs papildu ieguldījums jau investētajiem 650 miljoniem eiro, ko Francijas ražotājs 2007./2008. gada ziemā ieguldīja AvtoVAZ apmaiņā pret 25% AvtoVAZ akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB,26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault un Nissan vēlas palielināt klātbūtni Krievijas AvtoVAZ

Ritvars Bīders,28.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Renault kopā ar savu Japānas sabiedroto Nissan Motor patlaban risina sarunas ar kompāniju Troika Dialog par tai piederošo Krievijas automašīnu ražotāja AvtoVAZ akciju iegādi, citējot Renault vadītāju Karlosu Gosnu (Carlos Ghosn), vēsta Bloomberg.

«Mēs plānojam iegādāties Troika Dialog piederošo AvtoVAZ akciju paketi un tagad par to diskutējam,» sacījis K. Gosns.

Patlaban Renault pieder 25% liela AvtoVAZ akciju pakete. Renault savu daļu kompānijā 2007. gada decembrī iegādājās par miljardu ASV dolāru.

Krievijas premjers Vladimirs Putins iepriekš norādījis, ka gadījumā, ja Renault nolemtu palielināt savu klātbūtni Krievijas autoražotājā, Krievija varētu iegādāties Francijas valsts īpašumā esošo Renault 15% akciju paketi.

Kompānijai Troika Dialog patlaban pieder 25% AvtoVAZ akciju pakete.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db,03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā uzskata franču autoražotāja Renault ekoprogrammas eksperti. Lai to pierādītu 10. un 11.oktobrī, skvērā pie Kongresu nama tiks rīkotas Renault Eco² dienas, kuru laikā ikvienam interesantam būs iespēja iepazīties ar ekonomiskām un ekoloģiskām braukšanas metodēm.

Renault Eco² pasākuma ietvaros no pulksten 10.00 līdz 18.00 sestdien un no 10.00 – 16.00 svētdien, 10. un 11.oktobrī, Renault teltī būs iespēja piedalīties mikro semināros par ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principiem, veikt eko braukšanas apmācības uz unikāla Eco simulatora, piedalīties praktiskās braukšanas apmācībās Rīgas ielās ar Renault automašīnām Renault eco2 instruktoru uzraudzībā. Bērniem plānotas Renault zaļās atjautības spēles visas diena garumā.

„Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu – ar eko braukšanu vien gadā var ietaupīt 200 – 300 latus. Pozitīvi, ka Renault Eco2 programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze. Jāsaka, ka arī Renault modeļi ir ļoti interesanti tieši no degvielas taupīšanas viedokļa,” norāda Renault Eco2 instruktors Atis Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu darbu zaudējis Renault izpilddirektors

Lelde Petrāne,12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata) pirmdien atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par mulsinošo fiasko, kas sākās kā izmeklēšana par iespējamu rūpniecisko spiegošanu un beidzās ar krāpšanas lietu, vēsta CNBC.

Francijas Renault janvārī atlaida trīs vadītājus, sakot, ka tā elektrotransportlīdzekļu projekts kļuvis par spiegu upuri, bet vēlāk atzina, ka ir apmuļķots - šie cilvēki nav izdarījuši neko nepareizu un spiegošana nav notikusi.

Renault, kura 15% pieder Francijai, pieņēmis izpilddirektora atkāpšanos ārkārtas valdes sēdē pirmdien.

Morgan Stanley analītiķis Stjuarts Pīrsons (Stuart Pearson) sacījis, ka Pelatas aiziešana ir zaudējums Renault, lai gan investorus tas nevarētu pārsteigt, un fakts, ka Karloss Gosns (Carlos Ghosn) saglabā vadītāja amatu ierobežo ietekmi uz akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākā autobūves kompānija AvtoVAZ pirmdien paziņoja, ka plāno piesaistīt finansējumu aptuveni 85 miljardu rubļu (1,1 miljarda eiro) apmērā, tādējādi cenšoties atgūties no tirdzniecības apjoma krituma valsts ekonomikas krīzes laikā.

AvtoVAZ, kas pieder Francijas autoražotāja Renault un tā Japānas partnera Nissan Motor Co. aliansei, norādīja, ka 10.oktobrī paredzētajā ārkārtas sanāksmē tiks pārrunāts jautājums par atvērtu parakstīšanos uz akcijām.

«Tas kļūs par pirmo svarīgo soli, īstenojot uzņēmuma rekapitalizācijas plānu aptuveni 85 miljardu rubļu apmērā,» vēsta kompānija.

Pirmais akciju tirdzniecības posms 25 miljardu rubļu apmērā iecerēts decembrī, un Renault paudis gatavību nodrošināt finansiālu atbalstu.

AvtoVAZ zaudējumi pērn pieauga līdz 73,8 miljardiem rubļu, salīdzinot ar 25 miljardiem rubļu 2014.gadā.

Savukārt aprīlī AvtoVAZ direktora amatā stājās Francijas autoražotāja Renault Rumānijas struktūrvienības Dacia vadītājs Nikolā Mors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Lada ražotāja zaudējumi dubultojušies

Ritvars Bīders,17.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lielākā automašīnu ražotāja Avtovaz zaudējumi 2009. gadā sasniedza 49,2 miljardus rubļu, kas ir par 24,5 miljardiem rubļu vairāk nekā 2008. gadā, kad kompānija strādāja ar 24,7 miljardu rubļu lieliem zaudējumiem, ziņo BBC.

Neskatoties uz lielajiem zaudējumiem 2009. gadā, Krievijas autoražotājs cer šo gadu noslēgt ar peļņu, jo kompānija bijusi lielākais ieguvējs Krievijas valdības veiktajā auto tirgus atbalsta programmā, kura ļāva iedzīvotājiem apmainīt veco automašīnu pret iemaksu jaunas iegādei.

Avtovaz sadarbībā ar Renault, kura kontrolē ir ceturtdaļa Avtovaz kapitāldaļu, arī plāno nākt klajā ar jaunu ekonomiskās klases automašīnu.

Krievijas Avtovaz ražošanas kapacitāte ir 800 tūkst. automašīnu gadā. Kompānijas pārdošanas apjomi 2009. gadā bijuši vāji - Avtovaz pērn pārdeva mazāk nekā 350 tūkst. auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs "Renault" pārdevis savus Krievijas aktīvus Krievijas valdībai, pirmdien paziņojušas abas puses.

"Renault" piederēja 68% Krievijas autobūves uzņēmuma "AvtoVAZ" akciju, taču uz Francijas uzņēmumu tika izdarīts aizvien lielāks spiediens aiziet no Krievijas pēc tās īstenotā uzbrukuma Ukrainai.

"Parakstīta vienošanās nodot "Renault Group" Krievijas aktīvus Krievijas Federācijai," norāda Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija.

Vienošanās paredz, ka "Renault" saglabās iespēju uz sešiem gadiem atpirkt "AvtoVAZ" akcijas. Tāpat šī vienošanās ietver arī "Renault" ražotni Maskavā.

Šī darījuma finanšu informācija netiek atklāta, taču Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs aprīlī sacīja, ka "Renault" plāno savus Krievijas aktīvus pārdot par vienu simbolisku rubli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA,06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ministrija uzskata AvtoVAZ par bankrotējušu

,15.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs ir pārliecināts, ka AvtoVAZ de facto ir bankrotējis un ir bezjēdzīgi tērēt naudu kompānijas atbalstam, atsaucoties uz vēstuli, ko ministrija sūtījusi uzņēmumam, raksta Kommersant.

Ministra vietnieks Andrejs Dementjevs analizē situāciju AvtoVAZ un, atsaucoties uz autoražotāja biznesa plānu, izlems, vai piešķirt uzņēmumam 70 miljardu rubļu (1.106 mljrd. latu) lielu valsts atbalstu.

Pēc Krievijas ierēdņu domām, glābt uzņēmumu varēs tikai tad, ja no darba uzņēmumā atlaistu 50 tūkstošus darbinieku. Pašlaik uzņēmumā strādā 100 tūkstoši cilvēku un ar šādu darbinieku skaitu būtu jāsaražo 660 tūkstošus automašīnu gadā, tomēr pašlaik AvtoVAZ tāda ražošanas jauda nav nepieciešama.

Ministrija prognozē, ka AvtoVAZ parādi 2010. gadā sākumā būs 76.3 miljardi rubļu (1.144 mljrd.latu) , neskaitot parādus piegādātājiem, kas ir vēl 9.8 miljardi rubļu (147 milj. Ls) . Tāpat ministrija norāda, ka AvtoVAZ ir visas pazīmes, kas, saskaņā ar likumu, norāda uz uzņēmuma bankrotu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault-Nissan Aliance ieguldīs 160 milj. ASV dolāru Dienvidkorejā

Gunta Kursiša,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault-Nissan Alliance plāno investēt 160 miljonus dolāru Dienvidkorejā, cerot palielināt ražošanas kapacitāti par 80 tūkst. Nissan Rouge vienībām, kas ir viens no «Renault Samsung Motors atdzimšanas plāna» punktiem.

Investīcijas ir daļa no kompānijas starptautiskās stratēģijas ieviešanas plāna, kas paredz arī Renault Samsung Motors ražošanas palielināšanu Busanas rūpnīcā. Kompānija cer rūpnīcā sasniegt konkurētspējīgas izmaksas un pēc tam uzsākt jaunu modeļu ražošanu Dienvidkorejas un eksporta tirgiem, informē kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka Dienvidkoreja ir «Renault paplašināšanās atslēga».

Paredzams, ka krosovera Nissan Rouge ražošana Busanā, Korejā, tiks uzsākta 2014. gadā. Šogad rūpnīcā plānots saražot 180 tūkst. dažādu modeļu automašīnas pārdošanai Dienvidkorejā, kā arī eksportam uz 60 citām valstīm. Busanas ražošanas kapacitāte patlaban ir 300 tūkst. automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Putins vizītes laikā Francijā Sarkozī tā arī nesatika

,27.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

26. novembra vakarā Krievijas Federācijas prezidents Vladimirs Putins ieradās divu dienu vizītē Francijā. Tūlīt pēc ierašanās V. Putins devās vakariņās kopā ar savu Francijas kolēģi Fransuā Fijonu. Nākamajā dienā oficiālās vizītes programmas ietvaros Krievijas premjeram bija pusdienas ar bijušo Francijas prezidentu Žaku Širaku. Taču tikšanās ar Francijas tagadējo prezidentu Nikolā Sarkozī netiek plānotā, jo viņš patlaban atrodas ārpus valsts.

27. novembrī V. Putins kopā ar Francijas premjerministru piedalījās 14 stundu ilgā sanāksmē, kurā tika runāts par Krievijas un Francijas savstarpējo sadarbību. Pēc tikšanās Krievijas premjers atzīmēja, ka krīzes iespaidā tirdzniecības apjomi Krievijas un Francijas starpā ievērojami samazinājušies, taču pavērušās jaunas iespējas jauniem projektiem. Putins arī uzsvēra veiksmīgo abu valstu sadarbību kosmosa nozarē, par piemēru minot Francijas pilsētā Gviānā topošo kosmodromu, kur nākotnē plānota Krievijas raķešu Sojuz-ST palaišana.

V. Putins pozitīvi izsakās arī par abu valstu sadarbību aviācijas nozarē, īpaši uzsverot Francijas un Krievijas kopīgo projektu, kurš paredz lidmašīnu SuperJet 100 ražošanu. Viņš izteica arī cerību, ka šīs lidmašīnas varētu tikt ražotas ne tikai Krievijas tirgum, bet arī citu valstu vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autobūves uzņēmums "AvtoVAZ" trešdien paziņoja, ka apturēs automobiļu ražošanu līdz aprīļa beigām, ņemot vērā detaļu trūkumu rietumvalstu Maskavai noteikto sankciju dēļ.

"AvtoVAZ" norāda, ka ikgadējo trīs nedēļu atvaļinājumu, kas parasti darbiniekiem tiek nodrošināts no jūlija beigām, organizēs jau no 4.aprīļa.

Tādējādi uzņēmums spēs uzkrāt pietiekami daudz detaļu, lai rūpnīcās Toljati un Iževskā nodrošinātu stabilāku ražošanu, sākot no 25.aprīļa.

"AvtoVAZ" ražo ne tikai "Lada" automobiļus, bet arī "Renault" zīmola automašīnas.

Eiropas Savienība, ASV, Kanāda un citas pasaules valstis noteikušas sankcijas pret Krieviju saistībā ar tās sākto karu Ukrainā. Daudzas kompānijas ir pārtraukušas darbību Krievijā un izstājušās no kopprojektiem ar partneriem Krievijā. Darbu Krievijā apturējušas arī autobūves kompānijas "Volkswagen Group", "General Motors", BMW, "Renault", "Hyundai", "Toyota" un "Mercedes-Benz".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas banka Sberbank, kas kopā ar Kanādas auto detaļu ražotāju Magna International no General Motors iegādājās Vācijas autobūves kompānijas Opel, paziņoja, ka Krievijas lielākais autoražotājs AvtoVAZ varētu pievienoties darījumam, ziņo Reuters.

«Sadarbība ir iespējama. Mēs esam ļoti ieinteresēti, lai stabilizētu situāciju AvtoVAZ, jo tas ir liels mūsu klients. AvtoVAZ, kas plāno likvidēt ievērojamu skaitu darba vietu, neskatoties uz valsts finansiālas palīdzības saņemšanu, varētu piedalīties Opel darījumā, tostarp ražot kompānijas automašīnas,» paziņoja Sberbank vadītājs Germans Grefs.

Db.lv jau ziņoja, ka jaunie Opel īpašnieki līdz ar kompānijas kapitāldaļām ieguva arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu. Intelektuālā īpašuma piederība darījuma pārrunu laikā bijis viens no strīdīgākajiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AvtoVAZ atkal lūdz valdībai finansiālo palīdzību

,17.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija AvtoVAZ jau otro reizi pusgada laikā vērsies pēc finansiālas palīdzības pie Krievijas valdības. Kompānija lūdz, lai valsts piešķir garantijas 30 miljardu rubļu (468 milj. LVL) vērtībā aizdevuma iegūšanai, ziņo Vedomosti.

AvtoVAZ norāda, ka saņemto summu tā jau ir paguvusi iztērēt, samaksājot daļu parādsaistības, norēķinoties ar piegādātājiem un izmaksājot darbiniekiem algas. Laikraksts norāda, ka kompānijas parādsaistības šobrīd sasniegušas 37 miljardus rubļu (577 milj. LVL), no kuriem 14 miljardi rubļu kompānijai šā gada septembrī jāatmaksā bankai Sberbank.

Atsaucoties uz kompānijai tuvu esošu informācijas avotu, Vedomosti raksta, ka AvtoVAZ valsts garantijas nepieciešamas parādsaistību restrukturizēšanai un aizdevumu atmaksas termiņa pagarināšana. Taču bankas šādus pasākumus gatavas īstenot tikai gadījumā, ja tiek piešķirtas valsts garantijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis,20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Detaļu trūkuma dēļ Krievijā pārtrauc automašīnu Lada ražošanu

LETA--UKRINFORM,03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas autobūves uzņēmums "AvtoVAZ" vismaz uz četrām dienām apturējis automašīnu "Lada" komplektēšanu, jo trūkst detaļu, ziņu aģentūru "Interfax" informējuši kompānijas pārstāvji.

Lēmums apturēt automašīnu komplektāciju "saistīts ar ieilgušo elektronikas detaļu piegāžu krīzi un ar mērķi nepieļaut būtisku kompānijas darbinieku ienākumu līmeņa samazināšanos".

Vienlaikus "AvtoVAZ" rūpnīcās Toljati un Iževskā 5.marts pasludināts par apmaksātu dīkstāves dienu. No 9.līdz 11.martam gaidāma dīkstāve, par kuru maksas divas trešdaļas no vidējās mēneša algas. Darbiniekiem šajās dienās ir iespēja izmantot pilnībā apmaksātu atvaļinājumu.

Iepriekš Krievijas lietišķais laikraksts "Vedomosti" vēstīja, ka "AvtoVAZ" ir problēmas ar mikroelektronikas piegādēm, kuras līdz šim nodrošināja Vācijas uzņēmums "Bosch". Vienlaikus kompānijā laikrakstam apgalvoja, ka runa ir par plānotu dīkstāvi, kas nav saistīta ar Rietumvalstu noteikto sankciju ietekmi. "Bosch" uz "Vedomosti" jautājumiem nav atbildējis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā februārī Lada pārdošanas apjomi ir krietni auguši, un viens no galvenajiem iemesliem ir Krievijas iedzīvotāju ienākumu samazinājums.

Krievijas ekonomikas stagnācija, pārbaudot iedzīvotāju reālās algas, ir liels palīgs ekonomisko automašīnu ražotājam AvtoVAZ, kura īpašnieks ir Renault. Pateicoties mazākai pirktspējai, Krievijas iedzīvotāji vairs nedodas pie rietumu autoražotāju dīleriem, bet drīzāk vērš savu skatu žiguļu virzienā. Protams, tiek iegādāti jaunie AvtoVAZ modeļi, nevis labi pazīstamie Fiat 124 atdarinājumi, kuri bija AvtoVAZ galvenie ienākumu avoti gadu desmitiem ilgi.

Pēc AEB (Association of European Businesses) datiem, salīdzinot ar 2016. gada februāri, šogad Krievijas vieglo automašīnu pārdošanas apjoms ir nokrities par 4%.

Komentāri

Pievienot komentāru