Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne, 11.02.2011

Jaunākais izdevums

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Kā vēstīts, Kraft noslēdza 11,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērto Cadbury pārņemšanu 2010.gada sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Starbucks maksās Kraft Foods gandrīz trīs miljardus dolāru

Gunta Kursiša, 13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafejnīcu tīklam Starbucks būs jāšķiras no 2,76 miljardiem ASV dolāru, lai apmaksātu Kraft Foods radītos zaudējumus jeb, pareizāk sakot, negūtos ieņēmumus, lēmusi ASV šķīrējtiesa.

Kraft un Starbucks strīds ir par iepakotas Starbucks kafijas pārdošanu. Kraft sāka pārdot Starbucks kafiju 1998. gadā, vienojoties ar kafejnīcu ķēdi, ka pārdošana norisināsies līdz 2014. gada martam. Tomēr Starbucks lēma pārtraukt līgumu 2010. gadā, apsūdzot, ka Kraft Foods nepilda līgumā noteiktās saistības, ziņo BBC.

Saķeršanās rezultējusies šķīrējtiesā, Kraft norādot, ka uzņēmums no iepakotās Starbucks kafijas pārdošanas spējis uzbūvēt biznesu, kura vērtība gadā sasniedz 500 miljonus ASV dolāru.

Tiesa lēmusi, ka Starbucks būs jāmaksā Kraft 2,23 miljardus ASV dolāru par radītajiem zaudējumiem biznesam, kā arī vēl 527 miljonus ASV dolāru par papildu izmaksām, piemēram, juridisko pakalpojumu izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigants «Kraft Heinz Company» paziņojis par apņemšanos līdz 2025.gadam pilnībā atteikties no sprostos dētu olu izmantošanas savos produktos visā pasaulē.

Kompānija norāda, ka šī politika attieksies uz visām valstīm, kurās ir uzņēmuma filiāles, ieskaitot tās, kurās līdz šim nav bijusi ieviesta progresīva dzīvnieku labturības politika.

«Kraft Heinz» jaunā globālā politika palīdzēs reformēt dažas no viscietsirdīgākajām industriālās lopkopības praksēm. Lielākā daļa dējējvistu ir iesprostotas A4 izmēra lapas būra platībā, kur pavada gandrīz visu savu mūžu. Šīs vistas nevar pat izplest savus spārnus un cieš no ievainojumiem un izkropļojumiem, kas rodas no būtiskajiem dzīves telpas ierobežojumiem sprostu sistēmās, uzsver uzņēmums.

«Apņemoties izskaust sprostus no saviem olu piegādes tīkliem, «Kraft Heinz» pievienojas aizvien augošam uzņēmumu pulkam, kas publiski iestājas pret šo cietsirdīgo praksi,» norāda koalīcijas dējējvistu atbrīvošanas no sprostiem «Open Wing Alliance» dalīborganizācijas «Dzīvnieku brīvība» vadītājs Aivars Andersons. «Kraft Heinz» lēmums iezīmē būtisku soli sprostu ēras norietā, aicinot citus pārtikas uzņēmumus, restorānus un mazumtirgotājus veikt līdzīgas apņemšanās.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša, 04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investori neatbalsta naudas atņemšanu iedzīvotājiem un valsts iestādēm, bet iesaka valdībai īstenot strukturālās reformas un nodokļu sloga pārnesi.

Izdevumu samazinājums ceļu rekosntrukcijas un kapitālo remontu darbiem – tā nav striukturālā reforma, uzsver Ārvalstu investoru padomes Latvijā priekšsēdētāja vietnieks Sandis Šteins.

Pārvadājumi

Cauri muitai 20 minūtēs

No 1. janvāra Krievijas muitā spēkā stājas iepriekšēja deklarēšanās sistēma, pēc kuras ieviešanas darbībām uz robežas nevajadzētu aizņemt vairāk kā 20 minūtes. Lai gan testa režīmā šī sistēma jau darbojas, Latvijas pārvadātāji atzīst, ka bez aizķeršanās tā līdz šim darbojusies tikai kravu kustības virzienā no Krievijas, kamēr otrādā virzienā problēmas saglabājas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par patērētāju maldināšanu Kraft Heinz Austrālijā piemērots 1,4 miljonu eiro naudassods

LETA, 24.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigantam «Kraft Heinz Company» Austrālijā piemērots 2,25 miljonu Austrālijas dolāru (1,4 miljonu eiro) naudassods par patērētāju maldināšanu, piektdien paziņoja Austrālijas Konkurences un patērētāju komisija (ACCC).

Austrālijas Federālā tiesa martā konstatēja, ka «Kraft Heinz» pārkāpis valsts patērētāju aizsardzības likumus, apgalvojot, ka «Little Kids Shredz» produkti uzlabo 1-3 gadu vecu bērnu veselību, taču patiesībā tas tā nav.

ACCC, kas tiesā bija iesniegusi šo prasību, vēlējās, lai uzņēmumam tiek piemērots desmit miljonu dolāru naudassods, lai tādējādi atturētu citas kompānijas no līdzīgas rīcības pārtikas nozarē.

Tiesa piektdien gan nolēma, ka 2,25 miljonu dolāru naudassods ir pietiekami liels.

«Little Kids Shredz» produkti bija no augļu un dārzeņu sastāvdaļām veidoti našķi, kas nesaturēja konservantus un mākslīgās krāsvielas, taču tiem bija augsts cukura saturs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas gigantam Kraft Heinz Company, kura valdes priekšsēdētājs ir Bernards Hīzs, Austrālijā piemērots 2,25 miljonu Austrālijas dolāru (1,4 miljonu eiro) naudassods par patērētāju maldināšanu. Austrālijas Federālā tiesa martā konstatēja, ka Kraft Heinz pārkāpis valsts patērētāju aizsardzības likumus, apgalvojot, ka Little Kids Shredz produkti uzlabo 1-3 gadu vecu bērnu veselību, taču patiesībā tas tā nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft lauž solījumu un slēdz Cadbury ražotni

Ritvars Bīders, 05.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury īpašnieks ASV kompānija Kraft pretēji saviem solījumiem nolēmusi slēgt Cadbury ražotni Somerdeilā. Ražošana šajā rūpnīcā tiks pārtraukta dažu tuvāko dienu laikā, ziņo BBC.

Cadbury ražotnes slēgšanas rezultātā bez darba paliks aptuveni 400 cilvēki. Tiklīdz ražošanas process rūpnīcā beigsies, tajā līdz šā gada martam paliks vien 50 cilvēku liels darbinieku pulks, kas turpinās rūpēties par ražotnes apsaimniekošanu.

Kraft, kas Lielbritānijas saldumu ražotāju pārņēma pērn februārī, nolēmis ražošanu pārcelt uz Poliju.

ASV pārtikas gigants norāda, ka nekādi īpaši pasākumi saistībā ar Somerdeilas rūpnīcas slēgšanu neesot plānoti. Konkrētā rūpnīca ražo Cadbury saldumus kopš 1919. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Mainīta SIA Mondelez Latvija valde

Žanete Hāka, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Mondelez Latvija, kas līdz 27. jūnijam bijusi zināma kā SIA Kraft Foods Latvija, valdē, liecina Lursoft dati.

Sākot ar šā gada 5. septembri Mondelez Latvija valdes locekļa amatā Andreja Dudko vietā stājies Māris Lukss. Vēl uzņēmuma valdē strādā Slovākijas pilsonis Lubomirs Ivanovs un Lietuvas pilsone Kristine Raubiene.

Aizvadītajā finanšu gadā Mondelez Latvija neto apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu, palielinājās par 6,6%, sasniedzot 564,177 tūkstošus eiro. Gadu uzņēmums noslēdza ar peļņas sarukumu par 21%, peļņa nokritusies no 28,561 tūkstoša eiro 2012. gadā līdz 22,544 tūkstotim eiro pērn. Uzņēmuma vadība plāno pārskata gada peļņu atstāt nesadalītu.

Uzņēmuma iesniegtajā gada pārskatā teikts, ka aizvadītais bijis SIA Mondelez Latvija divpadsmitais darbības gads. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn Mondelez Latvija turpināja sekmīgi darboties, nodrošinot reklāmas, tirgus izpētes un informācijas sniegšanas pakalpojumus mātes uzņēmumam Kraft Foods Lietuva AB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Kraft Foods ir izvietojusi Ņujorkā interaktīvu reklāmu – attēlu, kas mainās atkarībā no Twitter lietotāju noskaņojuma, vēsta AdWeek.

Jell-O pudiņu reklāmas stends seko amerikāņu Twitter lietotāju rakstītajām ziņām. Atkarībā no tā vai tajās pārsvarā ir bēdīgi, vai priecīgi «smaidiņi», reklāmā attēlotā cilvēka seja maina savu izteiksmi – no priecīgas līdz bēdīgai. Reklāmas stends skenē Twitter ziņojumus ik pēc septiņām sekundēm.

Gadījumā ja skumju «smaidiņu» skaits pārsniedz 50%, kompānija Kraft Foods nosūta bezmaksas pudiņu, kā arī uzmundrinošu ziņojumu visiem tiem, kuru «tvītos» pēdējo sekunžu laikā ir bijis skumjais «smaidiņš».

Db.lv jau rakstīja, ka McDonnald’s Stokholmā bija izvietojis līdzīgu, interaktīvu reklāmas stendu, ar kuru mijiedarbojoties garāmgājēji varēja vinnēt bezmaksas ēdienu McDonnald’s restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Heinz un Kraft Foods paziņo par apvienošanos

LETA, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas giganti Heinz un Kraft Foods Inc. trešdien paziņoja par apvienošanos, tādējādi izveidojot Ziemeļamerikas trešo lielāko pārtikas produktu un dzērienu ražotāju.

Panāktā vienošanās paredz, ka Heinz pašreizējie akcionāri saglabās 51% akciju jaunajā uzņēmumā Kraft Heinz Company, bet Heinz kontrolējošās akciju daļas īpašnieki - ASV investīciju kompānija Berkshire Hathaway un ASV-Brazīlijas investīciju uzņēmums 3G Capital - jaunajā grupā investēs desmit miljardus dolāru (9,13 miljardus eiro).

3G Capital un Berkshire Hathaway jau 2013.gadā satricināja pārtikas produktu ražošanas nozari, kad par 23 miljardiem dolāru tika pārņemts ASV kečupa ražotājs Heinz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan konkurence ir sīva, vietējais patērētājs spēcīgi reaģē uz cenu izmaiņām, pārtikas ražotāji saskata izaugsmes iespējas.

Pēdējos divos, trīs gados Baltijas valstis piedzīvoja strauju ekonomikas lejupslīdi, pēc tam valstīm bija un ir jātiek galā ar krīzes radītajām sekām, un tas nenoliedzami spēcīgi ir ietekmējis daudzus biznesa veidus, tostarp plaša patēriņa preču ražotājus un tirgotājus. Patērētāju uzvedība mainās, bet eksperti sākuši runāt par gudro iepirkšanos. Dramatiski ir palielinājies pircēju «cenu jūtīgums», līdz ar to var novērot ārkārtīgi daudz un dažādus noieta veicināšanas pasākumu, jo neapšaubāmi cena diktē patērētāja lēmumu – pirkt vai nepirkt vienu vai otru lietu. Konkurence ir ārkārtīgi spēcīgi faktiski visās preču kategorijās, turklāt ne jau tikai starp ražotājiem, bet arī starp mazumtirdzniecības ķēdēm, situāciju tirgū raksturo Darjus Jalovecks (Darius Jaloveckas), Kraft Foods Lietuva pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Unilever panāk vienošanos par margarīnu ražošanas biznesa pārdošanu

LETA, 18.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes un Lielbritānijas plaša patēriņa preču ražošanas uzņēmums «Unilever» panācis vienošanos, lai par 6,8 miljardiem eiro pārdotu margarīnu ražošanas biznesu ASV privāto investīciju gigantam KKR.

«Unilever» jau aprīlī paziņoja, ka pārdos margarīnu ražošanas biznesu, šādu lēmumu pieņemot vien dažas nedēļas pēc tam, kad tika noraidīts ASV pārtikas giganta «Kraft Heinz Company» izteikts pārņemšanas piedāvājums.

Paredzams, ka margarīnu ražošanas biznesa pārdošanas darījums tiks pabeigts līdz 2018.gada vidum.

Starp uzņēmuma margarīnu zīmoliem ir tādi produkti kā «Flora», «Blue Band» un «Rama».

«Unilever» lēmums pārdot šo struktūrvienību tiek skaidrots ar ieceri padarīt kompāniju pievilcīgāku investoriem un novērst turpmākas negaidītas tuvošanās no konkurentiem.

Kā ziņots, «Unilever» februārī noraidīja «Kraft Heinz» izteiktu pārņemšanas piedāvājumu, uzskatot, ka tas nepietiekami novērtējis uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Forbes par pasaulē ietekmīgāko sievieti šogad atzīst Mišelu Obamu

Lelde Petrāne, 07.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pirmā lēdija Mišela Obama (Michelle Obama) pārspējusi valstu un kompāniju vadītājas, kā arī slavenības, kļūstot par pasaulē ietekmīgāko sievieti žurnāla Forbes veidotajā simts ietekmīgāko sieviešu sarakstā.

Saraksta, ko žurnāls veido katru gadu, otrajā vietā ierindota Kraft Foods vadītāja Irēne Rozenfelde (Irene Rosenfeld).

Top pieci noslēdz amerikāņu televīzijas zvaigzne Opra Vinfrija (Oprah Winfrey), Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) un ASV valsts sekretāre Hilarija Klintone (Hillary Clinton).

Sestajā vietā ierindota PepsiCo Inc. vadītāja Indra K. Noji (Indra K. Nooyi), septītajā - dziedātāja Lady Gaga, astotajā - Austrālijas bankas Westpac vadītāja Geila Kelija (Gail Kelly), bet devītajā - dziedātāja Bejonsa Noulza (Beyonce Knowles).

Forbes norādījis, ka M. Obama ir kļuvusi par paraugu jaunajai paaudzei visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šokolādes tirgū skriešus dodas pakaļ pasaules tendencēm

Anda Asere, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šokolādes tirgū Latvijā parādās jauni spēlētāji; nereti veikalu plauktā to produkcija ir grūti atšķirama

Šokolādes tirgus Latvijā ir liels, patēriņš ir pārsteidzoši apjomīgs, uzskata Pēteris Žimants, SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs. Pēc viņa aplēsēm, Igaunijā šokolādes tirgus apmērs ir aptuveni 70 miljoni eiro, Latvijā – mazliet lielāks.

Plaša patēriņa tirgū dominē Laima, Kalev, Kraft Jacobs Suchard, Fazer u.c., raksturo Gints Strazdiņš, ChocoSpoon (SIA Gardmutis) vadītājs. Savukārt mazāku uzņēmumu pulkā vietējo ražotāju konkurence pieaug. «Lielāko izaugsmi piedzīvo tie, kuri ir spējuši attīstīt eksportu – Pure Chocolate un Emils Gustavs Chocolate,» viņš uzskata.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cerot uz tūristu interesi, Latvijas pārtikas rūpnieki sākuši veidot muzejus

Sandra Dieziņa, 16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas vietas tūrisma kartē un labu mārketinga pasākumu saviem produktiem rada uzņēmumi, kas sākuši veidot savus muzejus.

Ir virkne ārvalstu uzņēmumu, kuru iekārtoto muzeju apmeklēšanu dažs labs ēdienu un dzērienu eksperts uzskata par goda lietu, piemēram, Coca-Cola muzejs, Jell-O želejas muzejs, McDonalds hamburgeru muzejs, kukurūzas pārslu Kellog muzejs vai pārtikas ražošanas gigantu Nestle un Kraft Foods muzeji. Cerot uz tūristu interesi, arī Latvijas pārtikas rūpnieki pēdējos gados aktīvi sarosījušies, pierakstot savu uzņēmumu vēsturi un veidojot ekspozīcijas, kas ļauj ielūkoties vēstures līkločos.

Pure Chocolate īpašnieku veidotais Šokolādes muzejs viesus sāka uzņemt šogad. Muzeja otrā kārta tiks atklāta augusta beigās, kad muzejs tiks pappildināts ar vēl septiņām ekspozīciju telpām Pūres muižas senatnīgajā ēkā. Muzejs veidots kā šokolādes kaste ar īpašu stāstu par trifelēm, kas šobrīd ir galvenais Pure Chocolate produkts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē – sevišķi Eiropā - topot lieliem plāniem saistībā ar klimata mērķiem, vairāki sektori saskaras ar arvien lielāku sabiedrības un investoru skepsi.

Pie tā saucamā grēku biznesa tradicionāli tiek pieskaitītas tabakas, alkohola, azartspēļu un ieroču kompānijas. Tomēr morāli vēl pat nepopulārāka varētu būt kļuvusi naftas industrija, nemaz nerunājot par oglēm. Vēl var paspekulēt, ka nākamā lieta, kas pievienosies lielākajiem mūsdienu grēkiem, būs cukura patērēšana.

Kopumā ekspertu teiktais liek domāt, ka nākotnē visam tam biznesam, kas tiks atzīts par dabai nedraudzīgu, var nākties saskarties ar lielākām barjerām un pat grūtībām tikt pie daudzmaz lēta finansējuma. Šādu biznesu riskantāku padara vēl tas, ka tas būs atkarīgs no politiķu lēmumiem, un pagaidām uzņemtais kurss šajā ziņā izskatās daudzmaz skaidrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas attīstītājs Hermitage sācis trīs miljardu ASV dolāru vērtu projektu Parīzē, cerībā pārspēt Londonas debesskrāpi Shard, kas pašlaik ir augstākā celtne Rietumeiropā, raksta Bloomberg.

Hermitage paredz uzcelt divas 320 metrus augstas celtnes Parīzes La Defense biznesa rajonā, vienpadsmit metro pieturvietu attālumā no Parīzes Dievmātes katedrāles

Paredzēts, ka debesskrāpjos atradīsies luksusa dzīvokļi, biroji, kā arī pieczvaigžņu viesnīca.

Parīzē vēl augstāka celtne par Hermitage debesskrāpjiem būs vien Eifeļa tornis.

«Jūs redzēsiet abas celtnes no jebkuras pilsētas daļas,» norāda Emins Iskanderovs, 37 gadus vecais Hermitage vadītājs. Viņš pauda, ka līdz gada beigām tiek plānots slēgt visas ar finansēm saistītās norunas, savukārt projekta īstenošanas darbi varētu sākties nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Portrets: Rūjienas saldējums valdes priekšsēdētājs Igors Miezis

Monta Šķupele, 05.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igora Mieža profesionālā pieredze ir gana raiba. Vairāk nekā 25 gadus viņš strādājis vadošos amatos tādos zināmos Latvijas pārtikas un cita veida uzņēmumos kā Tabakas fabrika, Kraft Jacobs, Ādažu čipsi, Latvijas balzams, Rīgas piena kombināts, Laima un citi. Un viņš joprojām ar interesi seko līdzi visu šo uzņēmumu darbībai.

"Latvijas pārtikas uzņēmumu vidē vadošo darbinieku rotācija vispār ir ļoti interesanta, jo liela daļa no man zināmiem, vadīt spējīgiem speciālistiem veic savu karjeras goda apli, iekļaujot pieminētos un citus uzņēmumus. Mēs tomēr esam ļoti mazs tirgus," stāsta I. Miezis. Savā pieredzē viņš lielākoties visur bijis atbildīgs par pārdošanas un mārketinga sektoriem.

"Protams, katra darbavieta ir devusi savu pienesumu profesionālo iemaņu izveidē. Domājot par bijušajām darbavietām, pret visām izjūtu dziļu cieņu un pateicību kolēģiem. No agras bērnības nevaru iedomāties savu dzīvi bez sporta. Kādreiz tie bija daudzi gadi austrumu cīņās, esmu noskrējis sešus maratonus, bet pēdējos gados izbaudu motokrosa braukšanu. Uzskatu, ka sports kādreiz ir reāli palīdzējis sakārtot sevi un tumšākos dzīves brīžos ļāvis kā Minhauzenam izvilkt sevi aiz matiem laukā," atklāj SIA Rūjienas saldējums valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas cenas kāpums turpinās - pēdējā laikā tā sadārdzinājusies par 15%, ceturtdien informē laikraksts Dienas bizness.

Pagaidām vēl grūti prognozēt tirgus uzvedību nākotnē, taču eksperti jau šobrīd paredz - visticamāk, cena turpinās pieaugt.

Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa skaidro, ka šobrīd tādiem zīmoliem kā Kraft, Merrild, Paulig, Tchibo, Nescafe vidēji cenas pieaugušas par 15%, kam par iemeslu ir izejvielu - kafijas pupiņu - straujā sadārdzināšanās pasaules tirgū.

Arī Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš informē, ka kafijas piegādātāji cenas pacēluši par 10-25 % un par aptuveni tādu pašu summu cenas janvārī nācies celt Maxima veikalos. Kā piemēru I. Andiņš min kafiju Merrild 500 g, kas agrāk maksāja 3,99, tagad maksā 4,85 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kas Tev jāzina 13. novembrī

Dienas Bizness, 13.11.2013

Latvijā.
Saeimas komisija atbalstījusi ieceri noteikt Maksātnespējas likumā valdes locekļu atbildību par zaudējumiem. Likuma grozījumi noteic, ka parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbild par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ ir iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi ir rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas metalurga maksātnespējas procesā gaismā var nākt patiesais parādu apjoms. Turpmāk parādnieka kapitālsabiedrības valdes locekļi solidāri atbildēs par zaudējumiem, ja pēdējo trīs gadu laikā pirms maksātnespējas procesa pasludināšanas valdes locekļu rīcības dēļ būs iestājusies parādnieka maksātnespēja un viņi būs rīkojušies ar ļaunu nolūku vai aiz rupjas neuzmanības. Tikmēr Sīrijas kurdi izveidojuši pagaidu valdību, bet Starbucks nāksies maksāt Kraft Foods 2,79 miljardus ASV dolāru. Laikrakstā Dienas Bizness šodien lasiet - apakšveļu pamanās pārdot pat Libānā. Veļas šūšanas SIA V.O.V.A. pēdējos trīs gados ražošanā ieguldījusi vairāk nekā pusmiljonu latu un daudz ko citu.

Uzziniet vairāk par svarīgāko šorīt galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kakao cenas sasniedz pēdējo 32 gadu augstāko līmeni

Ritvars Bīders, 23.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties kakao pupiņu eksporta aizliegumam Kotdivuārā, kakao cena biržā sasniedza 3 608 ASV dolārus par tonnu, kas ir pēdējo 32 gadu augstākais cenu līmenis, ziņo Reuters.

Kotdivuāra kakao eksporta aizliegumu pagarinājusi līdz šā gada 10. martam.

Kakao tirdzniecība piegādēm šā gada maijā noslēdzās ar cenu 3 586 ASV dolāri par tonnu, kas ir augstākais līmenis kopš 1979. gada februāra. Tirdzniecības sesijas laikā augstā sasniegtā cena bija 3 608 dolāri par tonnu.

Jau ziņots, ka kakao eksporta aizliegumu ieviesis Kotdivuāras jaunais prezidents Alasans Katara (Alassane Quattara). Tajā pat laikā līdzšinējais prezidents Laurents Gbagbo (Laurent Gbagbo) atteicies pamest savu amatu, sastopoties ar spiedienu no starptautiskajām organizācijām.

Tajā pat laikā kafijas cena biržā ir nedaudz samazinājusies no nesen sasniegtā pēdējo 30 gadu rekorda. Sliktās ražas dēļ Kolumbijā un Brazīlijā kafijas cena kopš 2010. gada jūnija bija dubultojusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Supermodeli šokējusi kampaņa, kuras ietvaros viņa salīdzināta ar Dairy Milk Bliss šokolādi, vēsta guardian.co.uk.

Saldumu gigants Cadbury nāks klajā ar oficiālu atvainošanos Naomi Kempbelai (Naomi Campbel), jo supermodele uzskata, ka reklāma, kur viņa salīdzināta ar šokolādi, ir rasistiska.

Cadbury šokolādes Bliss reklāmā izmantoja saukli: «Pavirzies Naomi, pilsētā ir jauna dīva.»

Kempbela pavēstījusi, ka jūtas šokēta par šo reklāmu, kurā izzobotas Kempbelas dīvas stila dusmu lēkmes un uzvedība.

«Ir nelāgi tikt salīdzinātai ar šokolādi, ne tikai man, bet visām melnādainajām sievietēm un melnādainajiem cilvēkiem,» teikusi supermodele, turpinot:«Es tajā neredzu nekādu humoru. Tas ir apvainojoši un aizskaroši.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Microsoft palielina dividendes

Žanete Hāka, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmums Microsoft palielinājis savas ceturkšņa maksājamās dividendes apjomu par 11%, kā arī mainījis valdi, ievēlot divus jaunus valdes locekļus, raksta MarketWatch.

Microsoft informē, ka tā dividenžu maksājumi palielināsies no 28 centiem par akciju līdz 31 centiem par akciju. Uzņēmums jau vairākus gadus pēc kārtas septembrī ziņo par dividendes palielināšanu. Pērn dividendes maksājums bija 23 centi.

Uzņēmums norādījis, ka augstākas dividendes ir vēl viens apliecinājums, ka kompānija pilda solījumu palielināt kapitāla atdevi akcionāriem.

Microsoft arī ziņo, ka valdei no 1.oktobra pievienosies Kraft Foods finanšu direktore Terija Lista-Stolla un Visa vadītājs Čārlzs Šarfs. Tādējādi valdē strādās 12 cilvēki, jo diviem līdzšinējiem valdes locekliem beidzas pilnvaru termiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru