SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta un igauņu kompānija Reach-U AS apvieno spēkus un izstrādā ģeotelpisko risinājumu pašapkalpošanās platformu GeoDataHub, ar ko iecerējuši kopīgi attīstīties pāri robežām
Kad globālās kompānijas vēlas ienākt Baltijas valstīs un izveidot IT risinājumus, trūkst kvalitatīvu ģeodatu un saistīto pakalpojumu. «Problēma tāda, ka katram no šiem IT sistēmu izstrādātājiem ir jāiet pie katras valsts datu un pakalpojumu piegādātāja un jāprasa dati atsevišķi par Latviju, Igauniju un Lietuvu, jāslēdz dažādi līgumi, ir dažādas datu struktūras, nosacījumi, viss jāintegrē ar pārējām IT sistēmām. Taču bieži vien biznesa darbības notiek Baltijā kā vienā reģionā un tas tiek uztverts kā vienots tirgus. Tāpēc tas ir neērti, dārgi, neefektīvi, un nereti kompānijas izvēlas globālo piegādātāju pakalpojumus, taču tie nav pārāk aktīvi uz datu atjaunošanu un papildināšanu. Nereti globālo piegādātāju informācija ir novecojusi par diviem trim gadiem. Mūsdienās tas neder,» stāsta Mārtiņš Vimba, SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta vadītājs. Tāpēc uzņēmums kopīgi ar Igaunijas ģeoinformātikas kompāniju Reach-U AS uzsāka darbu projektā Baltic Geodata Marketplace, tā mērķis ir izveidot vienkopus pieejamu ģeogrāfisko datu pakalpojumu avotu, ko citi uzņēmumi var izmantot savos IT risinājumos. Šī projekta rezultātā radīts portāls GeoDataHub.eu, kas nodrošinās datu pakalpojumu saņemšanu un izmantošanu citos IT risinājumos. Plānots, ka projekts tiks pabeigts šī gada augustā.
Risina kopīgu problēmu
Reach-U un SIA Karšu izdevniecība Jāņa sēta darbojas līdzīgās nozarēs un atsevišķās jomās iepriekš mazliet konkurēja. Vienā no tikšanās reizēm igauņi stāstīja par savu pieredzi Tuvajos Austrumos, kur saskārās ar problēmu, ka, ieviešot kādu IT risinājumu sadarbībā ar ārvalstu partneriem, atdūrās pret to, ka nav pieejami kvalitatīvi vietējie ģeogrāfiskie dati, un pat tad, ja tie ir pieejami, tie ir jānopērk, pašiem jākonvertē, jāmēģina iestrādāt risinājumā, bet pēc dažiem gadiem attopas situācijā, kad nav iespējas iegūt jaunākus datus. Atsevišķos tirgos Jāņa sētai bija līdzīgas problēmas – lai gan ir gana kvalitatīvs vietējais datu piegādātājs, tam nav IT kompetenču, lai tos pārvērstu automātiski izmantojamos pakalpojumos. Tā radās doma radīt GeoDataHub, ar ko pēc kāda laika varētu kopīgi doties pasaulē.
Līdz šim šis ir lielākais šī Latvijas uzņēmuma pārrobežu sadarbības projekts. «Mūsu atbildība vairāk saistīta ar ģeogrāfiskajiem datiem un ģeogrāfiskās informācijas sistēmām, bet igauņu kolēģi vairāk atbildīgi par risinājuma izstrādi. Mums ir ideāls kompetenču sadarbības modelis. Sadarbojoties diviem partneriem, ir lielāka pievienotā vērtība. Varētu to darīt arī vienatnē, bet tad tas būtu vietējs Latvijas skatījums. Arī no līdzekļu izmantošanas viedokļa tas nav pārlielu racionāli,» spriež M. Vimba. Kopējā projekta summa ir 765,6 tūkst. eiro; 493,2 tūkst. eiro ir ERAF Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības programmas Interreg V-A finansējums.
Visu rakstu lasiet 16. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!