Jaunākais izdevums

Turpina vērtēt, vai Rīgas pašvaldības uzņēmumi nekropļo godīgu konkurenci saistībā ar autostāvvietu apmaksas shēmu galvaspilsētā

Tā norāda SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Uzņēmums solīto pāris nedēļu vietā jau vairākus mēnešus gaida Konkurences padomes (KP) atbildes lēmumu vēstulei, kurā Mobilly vērš uzmanību uz SIA Rīgas satiksme (RS) iespējamo dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, liedzot citiem tirgus dalībniekiem tiesības darboties elektroniskās naudas tirgū, nododot ekskluzīvas tiesības rīdzinieku elektroniskās naudas kontus uzturēt savam meitasuzņēmumam Rīgas Karte. KP vēl nevar sniegt informāciju par SIA Mobilly iesniegumu, jo šobrīd iesaistītajām pusēm lūgts viedoklis par vēstulē minētajiem pārmetumiem.

Gan Mobilly, gan RS neatkāpjas no sava viedokļa, un vasaras vidū izveidojusies strīdus situācija turpina burbuļot. Uz to vienaldzīgi noraudzīties tagad vairs nespēj arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), aicinot Rīgas domi izvērtēt, vai pašvaldībai piederošās kapitālsabiedrības nekropļo godīgu konkurenci Rīgā, tostarp atrisināt situāciju, kas izveidojusies ar Mobilly un autostāvvietu jautājumu. Par to arī LTRK ir uzrunājis KP, aicinot pašvaldības netraucēt konkurencei un veicināt uzņēmējdarbību, lai attīstītu biznesa vidi, nodrošinātu darba vietas un godīgu nodokļu nomaksu.

Ģ.Slaviņš atgādina, ka, uzņēmuma ieskatā, RS un tās meitasuzņēmums SIA Rīgas Karte ierobežo gan konkurenci, gan patērētāju iespēju izvēlēties, un cer, ka tā lietu skata pēc būtības.

Visu rakstu Konkurences strīds turpinās lasiet 8. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sīkmaksājumu lietotne Mobilly laiž klajā risinājumu, kas ikvienam aplikācijas lietotājam ļaus ziedot izvēlētajam labdarības mērķim, informē uzņēmumā.

Platformas izveide ir Mobilly ieguldījums sabiedrībai, ne peļņas projekts. «Pēdējo pāris gadu laikā mūsu ikdienas paradumi ir piedzīvojuši ievērojamas izmaiņas. Ja šodien ierasta lieta ir maksājumu veikšana ar vienu pieskārienu vai kartes pīkstienu, tad kāpēc, lai ziedošana nebūtu tikpat vienkārša?» teic «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

«Līdz šim ikvienam, kurš vēlējās atbalstīt kādu labdarības projektu, bija tikai dažas, lietošanas ziņā nedaudz novecojušas izvēles – iemest naudu ziedojuma kastītē, zvanīt uz kādu maksas numuru, nosūtīt maksas īsziņu, vai pārskaitīt ziedojumu uz konkrētās organizācijas kontu. Mēs, Mobilly, vienmēr esam par vienkāršām idejām un lietotājam ērtām tehnoloģijām, tāpēc uzdevām sev jautājumu – kāpēc mūsdienās ar vienu pieskārienu var veikt stāvvietas apmaksu vai nopirkt vilciena biļeti, bet nevar noziedot sev tīkamam mērķim? Mums arī vienmēr ir rūpējuši sociālie jautājumi, tāpēc, izmantojot savas stiprās puses, kas ir mūsdienīgu un lietotājam draudzīgu tehnoloģiju attīstība, realizējām ideju par jaunas ziedojumu platformas izveidi jau esošajā Mobilly aplikācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Mobilly: Mūsu lielākais veiksmes stāsts ir Jūrmala

Anda Asere,13.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šobrīd kompānija veic priekšdarbus, lai, sākot no nākamā gada, nopietnāk raudzītos eksporta virzienā.

Pērn finanšu tehnoloģiju uzņēmuma Mobilly izaugsme bijusi vairāk nekā 20%, un kompānija strādā pie jauniem produktiem, investējot aptuveni 400 tūkstošus gadā, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Pagājušais gads mums ir bijis tiešām ļoti, ļoti labs. Esam auguši visās produktu grupās. Stāvvietās absolūtos skaitļos joprojām augam visvairāk, bet biļešu tirdzniecībā – procentuāli visstraujāk. Lielāko biznesa pienesumu dod stāvvietas. Mēs apkalpojam vairāk nekā pusi īstermiņa stāvvietu maksājumu Rīgā un augam gandrīz par 20% gadā. Tas ir daudz, ņemot vērā, ka tirgus neaug strauji. Mūsu lielākais veiksmes stāsts ir Jūrmala, kur gada laikā esam dubultojuši apgrozījumu un katrs ceturtais pircējs Jūrmalas caurlaidi pērk ar Mobilly. Pērn vilcienu biļešu tirdzniecībā bija 50% izaugsme, bet autobusu biļetēs – 79%. Protams, tā ir matemātika, un no mazas bāzes ir viegli lēkt,» stāsta Ģirts Slaviņš, SIA Mobilly direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārstus nedrīkst padarīt par datu ievades operatoriem

Rūta Kesnere,09.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attālināta ārstēšana noteikti ir attīstāms virziens, kam gan vēl nepieciešamas izmaiņas normatīvajos aktos

To uzsver Dienas Biznesa un holdinga Repharm rīkotā apaļā galda, kas veltīts e-veselībai, dalībnieki: Nacionālā Veselības dienesta direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane, holdinga Repharm ģenerāldirektors Dins Šmits, ģimenes ārste Aija Šnikvalde, Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras daļas vadītājs Kārlis Bētiņš, uzņēmuma Lattelecom Korporatīvo klientu dienesta vadītājs Jānis Kirilka un SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš.

Diskusiju sākšu ar aktualitāti. Latvijas ģimenes ārstu asociācija (LĢĀA) vēl joprojām uztur spēkā prasību, ka e-veselības sistēmas, kas attiecas uz e-receptēm un e-darba nespējas lapām, ieviešana ir jāatliek, jo sistēma vēl nav tik gatava, lai ārsti ar to varētu strādāt. Turklāt LĢĀA īpaši uzsver, ka nav pret e-veselības lietošanu kā tādu, bet iebilst pret negatavo sistēmu. Kāda ir Nacionālā veselības dienesta nostāja?

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Kopīgus pakalpojumus Citadele banka un Mobilly plāno ieviest jau 2019. gadā

Db.lv,19.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut apvienošanos, kuras laikā AS «Citadele banka» kļūst par 12,5 % SIA «Mobilly» kapitāla daļu īpašnieci, tādējādi iegūstot kopīgu izšķirošu ietekmi SIA «Mobilly» kopā ar esošajiem SIA «Mobilly» vairākuma dalībniekiem, informē KP.

KP nekonstatēja iespējamu kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

AS «Citadele banka» ir Latvijas kredītiestāde, kas sniedz tradicionālos banku un finanšu pakalpojumus, tostarp inovatīvus maksājumu pakalpojumus. Savukārt SIA «Mobilly» piedāvā pakalpojumus tūlītējiem maksājumiem par pirkumiem Latvijā. Tūlītēju maksājumu pakalpojumi, kurā darbojas SIA «Mobilly», ietver kontakta un bezkontakta karšu maksājumus, maksājumus ar mobilo tālruni, piemēram, ar īsziņas vai aplikācijas palīdzību, maksājumus ar aprocēm un uzlīmēm un citus.

SIA «Mobilly» un AS «Citadele banka» turpinās saimniecisko darbību kā līdz šim, integrējot SIA «Mobilly» mobilo maksājumu pakalpojumus Citadele grupas piedāvājumā, kā arī izstrādājot kopīgus jaunus mobilo maksājumu pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums Mobilly paplašina savu pakalpojumu klāstu, sniedzot iespēju norēķināties par autostāvvietām Igaunijas teritorijā.

Dodoties uz ziemeļu kaimiņvalsti, Latvijas klienti lietotnē turpmāk varēs apmaksāt vairāk nekā 140 uzņēmuma “Ühisteenused AS” stāvvietas dažādās lielākajās Igaunijas pilsētās, tostarp arī Tallinā, Tartu, Narvā un citviet valsts teritorijā.

Šobrīd Mobilly lietotni var izmantot tikai klienti ar Latvijas operatoru telefona numuriem, taču paralēli noris aktīvs darbs pie tā, lai Mobilly pakalpojumus varētu izmantot arī lietotāji ar ārvalstu numuriem.

“Iziešana ārpus Latvijas robežām mums ir nozīmīgs jaunums, tāpēc ar prieku gaidīsim klientu atsauksmes un ieteikumus, kā uzlabot jauno pakalpojumu, kā arī esam atvērti sadarbībai ar citiem auto stāvvietu operatoriem ne tikai Igaunijā, bet arī Lietuvā,” komentē Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Iedzīvotājus saziņā ar klientu servisu visvairāk kaitina ilga gaidīšana un lieka pogu spaidīšana

Db.lv,26.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā pusi Latvijas iedzīvotāju saziņā ar klientu servisu kaitina pārāk ilga gaidīšana pie tālruņa klausules un nepieciešamība sazināties pa maksas tālruni, liecina finanšu tehnoloģiju uzņēmuma «Mobilly» veiktā aptauja.

Arī «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš atzīst, ka labā prakse būtu pēc iespējas atvieglot saziņu ar klientu servisu, lai sniegtu nepieciešamo palīdzību.

Trīs galvenās lietas, kas Latvijas iedzīvotājus visvairāk kaitina saskarsmē ar dažādu uzņēmumu un pakalpojumu sniedzēju klientu servisu, ir pārāk ilga gaidīšana pie tālruņa klausules (61%), nepieciešamība sazināties pa maksas tālruni (53%) un sastapšanās ar automātisko atbildētāju (41%). Teju trešdaļai jeb 29% aptaujāto nepatīk, ja, gaidot savienojumu, jāklausās mūzika vai savs vēstījums jāierunā automātiskajā atbildētājā. Savukārt 27% kaitinošs šķiet ilgais ceļš līdz savienojumam ar operatoru, kad vispirms jāizvēlas sarunas valoda, temats un citi soļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskā transporta īpatsvaram strauji pieaugot, uzņēmums Mobilly kopš jūlija beigām ir uzsācis sadarbību ar elektroauto uzlādes tīklu “Eleport”.

Turpmāk Mobilly mobilajā lietotnē papildus jau esošajām uzlādes stacijām visā Latvijas teritorijā iespējams norēķināties arī “Eleport” uzlādes stacijās Baltijas valstīs.

Līdzās citiem ikdienas norēķinu pakalpojumiem Mobilly jau kopš 2020. gada saviem klientiem piedāvā arī elektroauto uzlādes iespējas, aizvien aktīvi paplašinot lietotnē pieejamo eletrouzlādes tīkla sadaļu, kā arī īstenojot jaunas sadarbības ar šī pakalpojuma nodrošinātājiem.

Šobrīd Mobilly mobilajā lietotnē apvieno jau gandrīz visus lielākos eletrouzlādes tīklus Latvijā, un arī uzsāktā sadarbība ar “Eleport” ir stratēģi nozīmīgs pagrieziena punkts elektrouzlādes pieejamības veicināšanā. “Eleport” ir viens no elektroauto uzlādes infrastruktūras attīstītājiem Baltijā un Polijā. Šobrīd uzņēmums nodrošina lielāko ultra ātrās uzlādes staciju tīklu valstī, kā arī saviem klientiem piedāvā elektroenerģiju no atjaunīgiem, ES sertificētiem avotiem par pieejamām cenām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Citadele» plāno iegādāties 12,5% mobilo pakalpojuma sniedzēja «Mobilly» kapitāldaļu, liecina Konkurences padomes publiskotā informācija.

Konkurences padome informē, ka 2018.gada 14.novembrī saņemts ziņojums par darījumu, ar kuru banka «Citadele» kļūs par 12,5% «Mobilly» kapitāldaļu īpašnieci, tādējādi iegūstot izšķirošu ietekmi kompānijas kapitālā kopā ar esošajiem «Mobilly» vairākuma dalībniekiem.

Konkurences padomei viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas ir jāpieņem lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem vai papildu izpētes uzsākšanu. Ja lietā būs nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.

Uzņēmumi, kas varētu sniegt būtisku un pamatotu viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz tirgu un konkurenci tajā, aicināti sazināties ar Konkurences padomi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vairākās autostāvvietās Rīgā ieviesta automātiskas apmaksas sistēma

Zane Atlāce - Bistere,04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu apsaimniekotājs «EuroPark Latvia» sadarbībā ar uzņēmumu «Mobilly» ieviesis jaunu stāvvietu apmaksas pakalpojumu «Mobilly Automatic», kas stāvvietas apmaksu ļauj veikt automatizēti.

Apmaksas sistēma jau šobrīd pieejama stāvvietās Rīgā, tai skaitā arī četrās «EuroPark» pazemes autostāvvietās kas aprīkotas ar barjersistēmu.

«Mobilly Automatic» ir stāvvietas apmaksas sistēma, kas laika uzskaiti par stāvvietas izmantošanu un apmaksu veic automātiski – iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sāk laika atskaiti. Pēc tam, klientam no stāvvietas izbraucot, kamera atkal nolasa automašīnas numuru, tiek aprēķināts stāvvietā pavadītais laiks un stāvvietas izmantošanas maksa, kas tiek ieturēta no klienta «Mobilly» konta. Lai izmantotu «Mobilly Automatic», jāpiereģistrējas pie vēlamās autostāvvietas Mobilly aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Mobilly sācis piedāvāt jaunu pakalpojumu – Mobilly Automatic jeb iespēju autostāvvietu Rīgas centrā apmaksāt automātiski.

Pirmā Mobilly Automatic stāvvieta darbu sākusi t/c «Galleria Riga».

Iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sistēma sāk laika atskaiti. Un tāpat izbraucot – kamera nolasa auto numuru, Mobilly pārbauda konta atlikumu, apmaksa automātiski apstājas un barjera atveras.

«Balstoties uz pieredzi, rēķināmies, ka mūsu klientiem būs nepieciešams laiks un atbalsts, lai ar jauno sistēmu sadraudzētos. Turpmāko mēnešu laikā plānojam automātiskās apmaksas zonas ieviest vēl citās vietās Rīgā,» norāda uzņēmuma Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš.

Gan pie iebraukšanas stāvvietā, gan Mobilly aplikācijā automātisko apmaksas zonu var atpazīt pēc īpašas zīmes. Stāvvietas burtu norāde ir gaiši zaļā krāsā, savukārt aplikācijā stāvvietu sarakstā parādās zaļa atzīme – Automatic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. jūlija Latvijā pirmo reizi tiks uzsākta Čeku loterija, kurā piedalīties varēs ikviens nodokļu maksātājs ar čeku par jebkuru pirkumu vērtībā virs 5 eiro.

Čeku loterija notiks interneta vietnē cekuloterija.lv. Pēc uzvaras Valsts ieņēmumu dienesta (VID) izsludinātajā iepirkumā čeku loterijas tehnisko risinājumu īstenos mobilo maksājumu uzņēmums Mobilly.

Plānots, ka izveidotā vietne cekuloterija.lv būs lietotājam draudzīga un ērta, kalpojot kā piemērs valsts un privāta biznesa veiksmīgai partnerībai. Lai piedalītos Čeku loterijā un pretendētu uz naudas laimestiem, kā arī uz Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku sarūpētajām balvām, tīmekļa vietnē cekuloterija.lv jāreģistrē čeks, kvīts vai biļete par kopējo summu vismaz 5 eiro vērtībā. Darījumu apliecinošam dokumentam jābūt izsniegtam par preci vai pakalpojumu, kas saņemts no Latvijā reģistrēta nodokļu maksātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Mobilly: Visa peļņa joprojām tiek ieguldīta attīstībā

Linda Zalāne,11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolūkā panākt nozīmīgāku attīstības lēcienu SIA Mobilly, investējot 1,1 milj. eiro, izstrādā jaunus produktus un uzlabo jau esošos

MOBILLY BIROJA FOTOGRĀFIJAS SKATĀMAS RAKSTA GALERIJĀ!

Mobilo maksājumu pakalpojuma sniedzējs SIA Mobilly kāpinājis apgrozījumu no 709 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 1,5 milj. eiro 2015. gadā, kas ļāvis tam iekļūt Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā. Uzņēmuma pēdējo gadu apgrozījuma lēcienu nodrošināja autostāvvietu klientu skaita pieaugums un jaunu pakalpojumu piedāvāšana. «Mūsu izaugsmes dzinējspēki ir klientu uzticība un mūsu neatlaidība,» spriež SIA Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Pērn uzņēmuma apgrozījums samazinājies līdz 1,2 milj. eiro, bet tas ir skaidrojams ar grāmatvedības politikas maiņu, kas paredz izmaiņas caurplūstošās naudas uzskaites metodoloģijā. Lēmums par šādām izmaiņām tika pieņemts, balstoties uz Finanšu un kapitāla tirgus komisijas rekomendācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

VIDEO: VID demonstrē, kā reģistrēt čeku loterijai

LETA/Monta Glumane,01.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas sāk darboties čeku loterija, un pirkumu jeb pakalpojumu čekus var reģistrēt jaunā čeku loterijas vietnē «www.cekuloterija.lv», informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Tīmekļa vietnes «www.cekuloterija.lv» izstrādātājas SIA «Mobilly» izpilddirektors Ģirts Slaviņš norādīja, ka lielākais izaicinājums ir lielā čeku dažādība Latvijā, tāpēc tīmekļa vietnes izveidošanā netiks piesaistīts mākslīgais intelekts. Viņaprāt, mākslīgais intelekts vēl nevar aizstāt to, ko spēj cilvēks.

Viņš sacīja, ka, strādājot pie tehniskā risinājuma, «Mobilly» krāja dažādus čekus un izrādījies, ka ir vairāki desmiti to veidu. «Tas sākotnēji apgrūtina lielāku mākslīgā intelekta iesaisti tehniskajā risinājumā, jo šis mākslīgais intelekts ir jāapmāca, lai tas atpazīst visus iespējamos čeku veidus,» sacīja Slaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais uzņēmums «KOOL Latvija», kas šovasar atvēris desmito «KOOL» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS), piedāvā dzērienus un ēdienus iegādāties mobilo maksājumu lietotnē.

«Mobilly» lietotnē var iegādāties pieprasītākos «KOOL» produktus – kafiju un burgerus, kas pieejami siltumvitrīnās «KOOL» DUS. Savukārt jaunākajā «Jūrmalas šosejas» stacijā klienti ar «Mobilly» starpniecību var iegādāties arī zupu, saldējumu un auksto dzērienu. Neatkarīgi no atrašanās vietas klients lietotnē izvēlas degvielas uzpildes staciju, kas ir pa ceļam, piekrīt produkta iegādei un maksājums tiek veikts automātiski. Iegriežoties izvēlētajā DUS 24 stundu laikā, jānoskenē QR kods un jāpaņem gatavais produkts.

Uzņēmuma veiktie tirgus pētījumi liecina, ka viens no svarīgākajiem DUS apmeklējuma faktoriem ir rindu neesamība un īss gaidīšanas laiks, lai saņemtu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 15. novembri, muzeji visā Latvijā sāks pakāpeniski vērt durvis apmeklētājiem un pateicoties Latvijas Muzeju biedrības un SIA “Mobilly” kopīgai iniciatīvai 50 Latvijas muzeji ieejas biļetes un pakalpojumus piedāvās iegādāties, izmantojot mobilo maksājumu lietotni "Mobilly".

Projekta rezultāts – muzeja apmeklētājs saņem pakalpojumus ātrāk un ērtāk, savukārt muzeju nozares dalībnieki spēj piedāvāt vienotu, mūsdienīgu, un kvalitatīvu risinājumu.

Lietotne ļaus nodrošināt bezkontakta maksājumus un paātrināt biļešu pārbaudes procesu, kas šajā laikā ir nozīmīgs aspekts, rūpējoties par epidemioloģiski drošu muzeja apmeklējumu. Jaunā iespēja turpmāk ļaus muzejiem pārdot biļetes 24 stundas diennaktī tādējādi padarot tos pieejamākus apmeklētājiem, kuri plāno savas brīvdienas, ceļojumus vai vēlas pieņemt spontānus lēmumus.

Projekta rezultātā tiek atslogots arī darbinieku resurss, jo samazinās telefona zvani, e-pasti un mazinās rindu veidošanās pie kasēm, tiek celtas arī muzeju darbinieku profesionālās prasmes un veidota jauna pieeja darbam ar sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par informācijas tehnoloģiju uzņēmuma SIA "Mobilly" vienīgo īpašnieku kļuvis uzņēmums SIA "Mobilly SPV", liecina informācija "Firmas.lv".

Iepriekš "Mobilly" kapitālā 26,63% piederēja Normundam Bergam, 23,5% - Jānim Bergam, 20,32% - Uldim Pabērzim, 12,5% - bankai "Citadele", 9,17% - fondam "ZGI-3", 4,7% - Ģirtam Slaviņam, bet 3,18% - SIA "VVMV".

Attiecīgās izmaiņas "Mobilly" dalībnieku sastāvā Uzņēmumu reģistrā ir iegrāmatotas pirmdien, 5.augustā.

Vienlaikus likvidēta "Mobilly" padome, kurā līdz šim darbojās Normunds Bergs, Jānis Bergs, Ģirts Rungainis, Pabērzis, kā arī Slovākijas pilsonis Mizaks Slavomirs.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Mobilly" 2022.gadā strādāja ar 2,155 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 26,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 58,1% un bija 12 398 eiro. Finanšu rādītāji par 2023.gadu vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo maksājumu pakalpojumu sniedzējam Mobilly šonedēļ izdevies piesaistīt vērienīgas investīcijas 1,1 miljonu eiro apmērā, tajā skaitā, 700 tūkstošus eiro no riska kapitāla fonda ZGI-3, lai paplašinātu savu darbību un iekarotu vēl citus Eiropas tirgus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmums plāno iegūtās investīcijas izlietot transporta apmaksas risinājumu uzlabošanā, kā arī pavisam jauna pakalpojumu veida – neredzamo maksājumu izstrādē.

Parakstot investīciju līgumu ar ZGI Capital, Mobilly kļuvis par lielāko investīciju piesaistītāju šogad Latvijā FinTech nozarē. Veiktās investīcijas palīdzēs paplašināt Mobilly esošo pakalpojumu klāstu un to pieejamību arī reģionos, kā arī attīstīt digitālo maksājumu platformu. Tāpat Mobilly plāno izstrādāt inovatīvus risinājumus maza un vidēja līmeņa uzņēmumiem, ļaujot līdzšinējo norēķinu veidus pamazām aizstāt ar neredzamajiem maksājumiem.

«Esam pārliecināti, ka 21. gadsimtā ir vieta pavisam jaunam norēķinu veidam, atstājot pagātnē tādus tradicionālos elektronisko norēķinu risinājumus, kā piemēram, kodu kartes un kalkulatori. Ņemot vērā, cik dinamiska ir mūsdienu cilvēka ikdiena, maksājumiem ir jābūt tik integrētiem preču un pakalpojumu iegādāšanās procesā, ka tiem faktiski jābūt teju neredzamiem. Tas nozīmēs, ka cilvēkam ir tikai jāpiekrīt kāda pakalpojuma lietošanai vai produkta iegādei, un maksājums tiek veikts automātiski. Nav šaubu, ka nepavisam ne tālā nākotnē šāds norēķinu veids atvieglos dzīvi gan uzņēmējiem, gan viņu klientiem. Pateicoties piesaistītajām investīcijām, Mobilly jau tuvākajā laikā varēs uzsākt darbu pie šī norēķinu veida risinājumu izstrādes, pietuvinot to dienu, kad maksājumus varēs veikt tikai ar vienu pirksta pieskārienu viedtālruņa ekrānam,» stāsta Ģirts Slaviņš, SIA Mobilly izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju uzņēmuma SIA "Mobilly" padomē iecelts investīciju baņķieris Ģirts Rungainis, liecina "Firmas.lv" informācija.

Viņš amatā nomainījis Ivaru Ķirsonu, kurš uzņēmuma padomē bija kopš 2016.gada rudens, tostarp no 2016.gada 19.oktobra līdz 2019.gada 4.janvārim viņš bija "Mobilly" padomes priekšsēdētājs.

Izmaiņās kompānijas padomes sastāvā Uzņēmumu reģistrā iegrāmatotas 3.jūnijā.

"Mobilly" valdes priekšsēdētājs Valdis Bergs norādīja, ka lēmumu par pārstāvja nomaiņu padomē pieņēmis alternatīvo ieguldījumu fondu pārvaldnieks "ZGI Capital", kura alternatīvo ieguldījumu fondam "ZGI-3" pieder 9,17% "Mobilly" kapitāldaļu.

2019.gadā "Mobilly" strādāja ar 1,537 miljonu eiro apgrozījumu un 2356 eiro peļņu. Savukārt kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo maksājumu platforma "Mobilly" ir saņēmusi elektroniskās naudas iestādes licenci no Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK).

Šī licence dod tiesības sniegt maksājumu pakalpojumus ne tikai vietējā tirgū, bet visā Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas teritorijā.

Licence dos iespēju "Mobilly" atvērt maksājumu kontus ar savu unikālo IBAN identifikatoru, kā arī potenciālu iespēju nākotnē pieslēgties Latvijas Bankas uzturētajai zibmaksājumu sistēmai, kas nodrošinātu iespēju veikt ātros maksājumus, kā tas ir paredzēts SEPA Instant Credit Transfer (SEPA ātro kredītpārvedumu) principos.

Nākotnē "Mobilly" plāno ieviest lielāko daļu Eiropas Savienības Maksājumu pakalpojumu direktīvā (PSD2) paredzētos pakalpojumus, lai varētu piedāvāt pakalpojumus vienā ērti lietojamā lietotnē, tostarp sniedzot iespēju klientiem izmantot "Mobilly" pakalpojumus visiem iespējamajiem finanšu darījumiem, piemēram, iespēju reģistrēties "Mobilly" sistēmā ar citā dalībvalstī reģistrētu tālruņa numuru, piedāvāt klientiem iespēju papildināt elektroniskās naudas kontus, izmantojot zibmaksājumu sistēmas ātros maksājumus, un realizēt citus projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Kritizē apmaksas shēmu un atlaižu saņemšanas sistēmu Rīgas autostāvvietās

Zane Atlāce - Bistere,27.07.2016

Enerģijas un veselības sveiciens – daudzi kilogrami iedzīvotāju parakstītu apelsīnu – kopā ar balsojumu trešdien tika iesniegts Rīgas mēram Nilam Ušakovam ar aicinājumu pārskatīt esošo RS atlaižu piešķiršanas kārtību

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 1. jūlija Rīdzinieka kartes īpašniekiem pieejama 20% atlaide automašīnas novietošanai SIA Rīgas satiksmes (RS) apsaimniekotajās maksas autostāvvietās B, C un D zonās. Taču RS izstrādātais risinājums atlaides saņemšanai ir sarežģīts – ar vairākām autorizācijām un garu apmaksas procesu, uzskata mobilo pakalpijumu sniedzējs SIA Mobilly.

Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš norāda, ka RS izstrādātais risinājums kavē rīdziniekus ērti saņemt Rīgas domes piešķirtās atlaides auto novietošanai. Šobrīd tā paredz vairākas autorizācijas un jauna elektroniska konta – e-maciņa izveidi. Tādējādi klientiem ir nepieciešams paralēli uzturēt divus elektroniskus naudas kontus – Rīdzinieka kartes maciņu un Mobilly kontu. Tāpat sarežģītās sistēmas dēļ būtiski paaugstinās iespēja kļūdīties, proti, klientam var nākties maksāt sodus un saskarties ar citām neērtībām par neapzināti pieļautām kļūdām.

Rūpējoties par iedzīvotāju ērtībām, Mobilly iesniedza priekšlikumus Rīgas satiksmei par daudz vienkāršāku risinājumu atlaides saņemšanai – automātisku atlaides piešķiršanu, tiklīdz klients reģistrējis savu Rīdzinieka karti portālā ridziniekakarte.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada Ogres novadnieka kartei ir piesaistīts jauns maksāšanas līdzeklis - "Mobilly" maciņš.

Pievienojot savu Ogres novada iedzīvotāja karti "Mobilly" kontam, iespējams apmaksāt pusdienas Ogres 1. vidusskolā un Jaunogres vidusskolā un iegādāties braukšanas biļeti pašvaldības sabiedriskajā transportā, maksājot ar līdzekļiem no sava virtuālā maciņa.

"Mobilly" lietotnē vai Ogres novada pašvaldības tīmekļvietnē jebkurš Ogres novada iedzīvotājs savam "Mobilly" kontam var pievienot pilsētnieka karti, un turpmāk, iegādājoties braukšanas biļeti pašvaldības sabiedriskajā transportā un maksājot par pusdienām skolā, pirkuma summas subsidētā daļa tiks segta automātiski, savukārt atlikusī daļa - ieturēta no "Mobilly" konta.

Izmantot karti kā maksājuma līdzekli īpaši ērti ir vecākiem, kuriem tagad ir iespējams nosūtīt naudu uz bērna "Mobilly" kontu, lai ikdienā bērns varētu norēķināties skolā vai sabiedriskajā transportā, neņemot līdzi skaidru naudu vai maksājumu karti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilly vadītājs Ģirts Slaviņš par biznesa attīstību

Sākumā mums nebija skaidras vīzijas. Bija tikai skaidrs, ka pasaule mainās, ka tā kļūst mobila un ka tur kaut kas būs. Pirmie gadi Mobilly bija lēni, jo pieradumi jau nemainās ātri. Kaut vai skatoties uz elektronisko dokumentu parakstīšanu – daudziem tāpat ierastāk ir ar roku parakstīt.

Šobrīd Mobilly jau ir krietna vēsture, ir reāla naudas plūsma, esam pašpietiekams uzņēmums ar peļņu. Attīstām jaunus produktus, un tā rezultātā pēdējo trīs gadu laikā mums ir izdevies mazināt stāvvietu dominanci mūsu portfelī.

Taču vienā brīdī sapratām, ka ar to ir par maz. Esam uzņēmums, kuram ir pietiekami liela tehnoloģiskā vēsture, un, protams, ka vairākas lietas bija savu laiku nodzīvojušas. Lai varētu straujāk tehnoloģiski uzlaboties un aptvert arī ārvalstu tirgus, bija jāiziet ārpus savas komforta zonas, no savas ierastās teritorijas. Tam bija vajadzīgs papildu finansējums, un tā nonācām līdz ALTUM un ZGI fondam, kurus pārliecinājām, ka mums ir laba komanda un labas idejas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences strīds starp SIA Mobilly un Rīgas satiksmi kārtējo reizi apliecina, ka valstij (tās sastāvdaļām) iesaistīties esošā uzņēmējdarbībā nav laba prakse, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konflikts starp mobilo pakalpojumu sniedzēju Mobilly un Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) samilzis saistībā ar automašīnu stāvvietu apmaksas shēmu Rīdzinieka kartes saņēmējiem. Kā zināms, RS apsaimniekotajās autostāvvietās B, C un D zonā Rīdzinieka kartes īpašnieki no 1. jūlija var saņemt 20% atlaidi, norēķinoties tikai SMS Rīga sistēmā. Šī risinājuma izstrādātājs ir RS meitasuzņēmums SIA Rīgas karte. Pret šādu kārtību un pakalpojuma sarežģīšanu asi iebilst mobilo pakalpojumu (no kā populārākais ir autostāvvietas apmaksa) sniedzējs Mobilly. Pirmkārt, Rīdzinieka kartes īpašnieki lietotnē Mobilly nevar saņemt paredzētās RS autostāvvietu atlaides. Uzņēmuma izpilddirektors Ģirts Slaviņš pat saka: lai kaut kas šajā ziņā mainītos, «tiek izvirzīti nosacījumi, kas nav pamatoti un apdraud mūsu eksistenci».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar straujo biznesa kvartāla attīstību, Mūkusalas Biznesa Centra vadība pirms gada uzsāka daudzstāvu autostāvvietas projektu, kura būvniecībā un tai piegulošās teritorijas labiekārtošanā kopumā ieguldīti aptuveni 4,5 miljoni eiro.

Ekspluatācijā nodotā autostāvvieta atrodas Dēļu ielā 6 un tā ir piecus stāvus augsta, četri no kuriem atrodas virszemē un viens – pazemē. Celtnē ir paredzētas 371 stāvvieta – tai skaitā 19 stāvvietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām un 11 elektrisko automobiļu uzlādes stacijas, kā arī 48 velosipēdu novietnes. Tāpat veikti arī apkārtējās teritorijas labiekārtošanas darbi. Daudzstāvu autostāvvietas būvdarbus īstenojis būvniecības un projektēšanas uzņēmums Pillar Contractor, savukārt atbalstu procesā sniedzis arī inženieruzņēmums BLV Advisory Group.

“Strauji augot ne tikai teritorijas lietotāju skaitam, bet arī vispārējiem standartiem par to, ko nozīmē pilsētvides mobilitāte un cilvēkiem piemērota vide, daudzstāvu autostāvvietas būvniecība daudzējādā ziņā bija nākamais loģiskais solis,” stāsta Mūkusalas Biznesa Centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane. “Tikai nodrošinot biznesa centra iemītnieku pamatvajadzības mēs varam runāt par turpmāku teritorijas attīstību – galu galā mēs redzam, ka nomnieki pārmaiņas uztver ļoti pozitīvi. Tieši tāpēc neplānojam apstāties pie jau paveiktā un attīstība noteikti turpināsies,” viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties aizvien pieaugošajam pieprasījumam, sākot no šī gada novembra mobilajā lietotnē Mobilly ir iespējams apmaksāt elektroauto uzlādes pakalpojumu plašākajā tīklā.

Papildus līdz šim tur atrodamajām “e-mobi” CSDD tīkla stacijām, kā arī vairākiem privātajiem uzlādes punktiem klāt nākušas arī Elektrum stacijas visā Latvijā.

Kā liecina CSDD apkopotā statistika, 2022. gada nogalē Latvijā uzskaitē ir 3478 elektromobiļi, un to skaits kopš gada sākuma ir pieaudzis par 60%. Ja 2015. gadā valstī reģistrēto elektromobiļu skaits sasniedza nepilnus divus simtus, tad šobrīd tas ir jau gandrīz 20 reizes lielāks, norādot uz iedzīvotāju vēlmi pāriet uz dabai draudzīgākiem pārvietošanās līdzekļiem. Līdz ar strauji augošo elektriskā transporta īpatsvaru pieaug arī nepieciešamība pēc to uzlādes. Mobilly lietotnē pašlaik ir iespējams norēķināties par auto uzlādi jau 243 stacijās, kurās kopā izvietoti 592 individuālie uzlādes spraudņi, tostarp degvielas uzpildes stacijās, tādējādi padarot uzlādi elektroauto īpašniekiem vēl pieejamāku.

Komentāri

Pievienot komentāru