Foto & Video

Ķīnas kompānijas izkrīt no pasaules 10 vērtīgāko saraksta

Žanete Hāka, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Pirmo reizi kopš 2006. gada Ķīnas uzņēmumi izkrituši no saraksta, kurā iekļautas pasaules desmit lielākās kompānijas pēc tirgus vērtības, raksta Bloomberg.

To veicinājusi likviditātes krīze, zemāka izaugsme un lielākais ASV kompāniju akciju cenu pieaugums pēdējā desmitgadē.

Ķīnas naftas ražotājs PetroChina, kas vēl maijā bija sestā lielākā kompānija, šomēnes zaudējis 35 miljardus ASV dolāru no savas vērtības, sarūkot līdz 214 miljardiem dolāru un ierindojoties 12. vietā, liecina Bloomberg apkopotie dati. Tāpat Industrial&Commercial Bank of China nokritās par četrām vietām līdz 13. vietai, zaudējot 28 miljardus dolāru savas tirgus vērtības.

Rezultātā visas pirmās desmit vietas ieņem ASV kompānijas, jo iepriekšminēto uzņēmumu vietā ienācis ķermeņa kopšanas līdzekļu ražotājs Johnson&Johnson un finanšu gigants Wells Fargo & Co.

Pasaules lielākais naftas pārstrādātājs Exxon Mobil ir ieņēmis pirmo vietu, aiz sevis atstājot Apple. Pirmajā desmitniekā atrodas arī Google, Microsoft Corp, Berkshire Hathaway, Wal-Mart Stores Inc, General Electric un Chevron Corp.

Jāpiebilst, ka akciju tirgus augšupejas laikā 2007. gada oktobrī Ķīnas kompānijas aizņēma piecas no desmit topa vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Interneta pārmērību laiks. Jāuzmanās, lai neatkārtotu deviņdesmito gadu kļūdas

Mārtiņš Apinis, 15.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen notikušais sociālā tīkla Twitter akciju publiskais piedāvājums (IPO) vērtspapīru tirgū, lai arī ļoti veiksmīgs akciju pārdevējiem, tomēr zināmā mērā norāda arī uz to, ka investori no savām kļūdām gan deviņdesmito gadu interneta burbuļa, gan pirms pusotra gada notikušā Facebook kontekstā neko daudz nav mācījušies.

Patiesībā, ja salīdzinām ar Facebook piemēru, tad investoru rīcība bijusi vēl radikālāka, jo akcijas cenas pirmās dienas kāpums bija ievērojami straujāks. Proti, jau tūlīt pēc akciju nokļūšanas biržā Twitter akcijas cena salīdzinājumā ar publiskajā piedāvājumā noteikto bija palielinājusies gandrīz divas reizes, pārsniedzot 50 dolāru atzīmi (IPO akciju vērtība tika noteikta 26 dolāru līmenī par vērtspapīru).

Tas zināmā mērā līdzinās «trakajiem deviņdesmitajiem», kad simtos procentu vērts akcijas cenas pieaugums jau pirmajā dienā pēc nokļūšanas biržā bieži vien nebija nekas neparasts. Tomēr līdzīgi kā Facebook gadījumā sākotnējais entuziasms strauji pierima un akciju cena ātri vien zaudēja ap desmit procentus vērtības salīdzinājumā ar dienas sākuma augstāko punktu. Arī tālāks Twitter akcijas cenas samazinājums neizpalika, un, trešdien biržu slēdzot, šīs akcijas tika kotētas pie 42,60 dolāru atzīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru