Jaunākais izdevums

Četrpadsmit Karību valstis vērsušās ANO, ceļot prasību pret Eiropas valstīm saistībā ar to lomu verdzībā un vergu tirdzniecībā. Karību valstis savās prasībās vērsušās pret Lielbritāniju, Franciju un Nīderlandi, kas aktīvi piedalījās Atlantijas vergu tirdzniecībā.

Uzrunājot ANO Ģenerālo Asambleju, Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs Ralfs Gonzaless pauda uzskatu, ka Eiropas valstīm ir jāmaksā par savu nodarīto. «Šo noziegumu pret cilvēci briesmīgais mantojums, kas joprojām eksistē Karību valstīs, ir jālabo atbalstot reģiona sabiedrību attīstību,» sacīja R. Gonzaless.

«Vācieši maksāja kompensācijas ebrejiem. Tas ir vēsturisks ļaunums, kas ir jālabo,» uzsvēra Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs.

Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs ir šās iniciatīvas virzītājs Karību reģiona valstu apvienojošas organizācijas Karību reģiona kopiena (Caricom) vārdā. Organizācija noalgojusi britu juridiskos konsultantus, kas specializējušies cilvēktiesībās, kompāniju Leigh Day, lai sāktu tiesvedību pret Eiropas valstīm Hāgas Starptautiskajā tiesā. Leigh Day jau veiksmīgi cīnījās par kompensāciju Kenijas iedzīvotājiem, kurus spīdzināja britu varasiestādes tā sauktās Mau Mau sacelšanās laikā 1952. – 1960. gadā.

Patlaban nav zināms Karību valstu prasītās kompensācijas apmērs. Aplēsts, ka tie varētu būt vairāki miljardi eiro, vēsta Euobserver. Iepriekš atsevišķas Karību valstis mēģināja arī vienatnē piedzīt kompensācijas, tomēr tagad tās savus centienus apvienojušas.

«Šis iemesls ir taisnīgs. Mēs turpināsim cīnīties [par kompensācijām], neskatoties uz jebkādu iznākumu. Verdzība ilga 300 līdz 400 gadus. Salīdzinājumā ar to mūsu cīņa bijusi ļoti īsa,» sacīja Jamaikas Nacionālo repatriāciju komisijas vadītāja Verēna Šeparda. Viņa atgādināja, ka 1834. gadā, kad Lielbritānijas impērijā tika atcelta verdzība, britu ieceļotājiem, kuriem piederēja vergi Karību reģionā, tika samaksātas kompensācijas, kas mūsdienās būtu līdzvērtīgas 240 miljardiem eiro. «Mūsu senči nedabūja neko. Viņiem tika piešķirta brīvība un pateikts - «ejiet un attīstieties»,» sacīja V. Šeparda.

Paredzams, ka juridiskās cīņas starptautiskajās institūcijās saistībā ar kompensācijām par verdzību būs ilgstošas un sarežģītas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Irma Francijai piederošajās salās nodarījusi postījumus vairāk nekā 200 miljonu eiro apmērā

LETA--AFP,08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viesuļvētra Irma Francijai piederošajās salās Karību jūrā nodarījusi postījumus vairāk nekā 200 miljonu eiro apmērā, piektdien paziņojusi Francijas nacionālā apdrošināšanas kompānija CCR.

Parasti viesuļvētru nodarītie postījumi naudas izteiksmē ir no 100 miljoniem līdz 200 miljoniem, norādīja CCR vadītājs, uzsverot, ka Irmas radītais kaitējums būs daudz lielāks.

Taču vēl ir pāragri nosaukt precīzu skaitli, viņš piebilda.

«Lielākie postījumi no Irmas vēl tikai gaidāmi, sevišķi Floridā, kur apdrošināts īpašums par aptuveni 100 miljardiem eiro,» sacīja CCR vadītājs.

Jau ziņots, ka Irma, kas ir pēdējās desmitgades spēcīgākā Atlantijas vētra, šonedēļ traucās pāri Karību jūras salām, nodarot tur plašus postījumus, bet nedēļas nogalē varētu sasniegt arī ASV Floridas štatu.

Viesuļvētrā Irma cietuši aptuveni 1,2 miljoni cilvēku, bet šis skaitlis var pieaugt līdz 26 miljoniem, ceturtdien brīdināja Sarkanais Krusts. Vairāki cilvēki vētras dēļ zaudējuši dzīvību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saasinoties drošības situācijai Haiti, Dominikānas Republika sākusi būvēt žogu uz robežas ar kaimiņvalsti.

"No tāda viedā robežžoga izbūves iegūs abas valstis, jo tas ļaus iedarbīgāk kontrolēt divpusējo tirdzniecību," tviterī paziņoja Dominikānas prezidents Luiss Abinaders.

Abinaders norādīja, ka būvdarbi sākti uz robežas ar Karību jūras salas kaimiņzemi Dahabonas ciemā valsts ziemeļrietumos.

Sākotnējā posmā žogu izbūvēs 173 kilometru garā posmā. Dominikānas un Haiti robeža ir 391 kilometru gara.

Dominikāna ir iecienīts brīvdienu galamērķis Karību jūrā, bet blakus esošā Haiti tiek uzskatīta par nabadzīgāko valsti rietumu puslodē, turklāt tā ir nonākusi dziļā krīzē pēc vairākām dabas katastrofām un politiska satricinājuma kopš prezidenta Žovenela Moiza nogalināšanas pērn jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ no Rīgas kuģu būvētavas (RKB) piestātnes aizceļojis Aframax klases kuģis V8 Stealth II, kas ir lielākais kuģis, kādam jebkad veikts remonts visā RKB darbības laikā.

Milzīgā naftas tankkuģa V8 Stealth II remontdarbu laikā kuģa bortam RKB nomainīja ārējā apvalka daļu, kas bija cietusi jūras satiksmes negadījumā.

Ņemot vērā tankkuģa ievērojamo izmēru, pēc remontdarbu veikšanas kuģis no RKB tika vilkts ar veseliem pieciem velkoņiem - Sfinksu, Santu, Stellu, Orkānu un Nečiporenko, no kuriem pirmie trīs pieder Rīgas brīvostai.

Pirms V8 Stealth II iepeldēšanas Daugavā, jūrā izgāja Tallink kruīza kuģis, un tikai pēc tam tankkuģis varēja doties ceļā pa Daugavu.

Aframax klases kuģu platums nav mazāks par 32 metriem, un tankkuģa „V8 Stealth II” garums ir 250 metri, platums – 44 metri, svars - 62 775 tonnas, kravnesība - 112 871 tonna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā 18.septemnrī ieradīsies pirmais ar zaļo metanolu darbināmais konteinerpārvadājumu līnijas Green Baltic X-PRESS kuģis ECO UMANDE, tā atkājot regulāru konteinerkuģu satiksmi kompānijas X-Press Feeders zaļajā kuģošanas maršrutā Roterdama - Antverpene Brige - Klaipēda - Rīga - Roterdama.

Maršrutā kuģos tikai ar zaļo metanolu (alternatīva degviela, kas rada vismaz par 60% mazāk emisiju nekā konvencionālā kuģu degviela) darbināmi kuģi.

Kuģis ECO UMANDE ir būvēts Ķīnā, kuģu būvētavā New Dayang Shipyard. Tā kravnesība ir 1260 TEU konteineru un garums ir 148 metri. Kuģis ir aprīkots ar duālās degvielas dzinējiem, kas var darboties ar konvencionālo degvielu vai zaļo metanolu. Kompānija X-Press Feeders izmanto OCI Global zaļo metanolu, kas ir ISCC EU (International Sustainability and Carbon Certification) sertificēts un samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz 65%. Kuģis ir aprīkots arī ar krasta elektroapgādes sistēmu, kas dod iespēju vēl vairāk samazināt emisijas atrodoties ostās un terminālos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kruīza kuģu kompānija Cunard Line apstiprinājusi Latvijas uzņēmumu par mārketinga pārstāvji Baltijā

Gunta Kursiša,30.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kuģu kompānija Cunard Line apstiprinājusi uzņēmumu Baltic GSA par savu pārdošanas un mārketinga pārstāvi Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, informē kompānijas pārstāvji.

Baltic GSA pārstāve Astra Kalniņa Db.lv gan atzina, ka Cunard Line kruīza kuģi Rīgā pagaidām piestāt negrasās, taču tuvākā pieturvieta Latvijai ir Tallina, kas atrodas pa ceļam uz Pēterburgu. Kruīza kuģa maršruts ir Lielbritānija – Norvēģija – Dānija – Vācija – Igaunija – Somija – Zviedrija – Lielbritānija.

Baltic GSA Baltijā pārstāv lidsabiedrības, kruīza kuģu operatorus, viesnīcu ķēdes, autonomas u.c. tūrisma pakalpojumu sniedzējus. Starp Baltic GSA pārstāvētajiem uzņēmumiem patlaban ir Brussels Airlines, Holiday Autos, Carnival Cruise Lines, Costa Cruises, Princess Cruises, P&O Cruises, Royal Caribbean International un Silversea Cruises.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas maksā vairāk nekā 40 miljonus eiro - ievērojami vairāk nekā privātā sala Karību jūrā, kuru iespējams iegūt par 11 miljoniem eiro. Taču tajā nav iespējams dzīvot un tam nav peldbaseina, šādu mīklu uzdod britu Metro.

Atbilde - tas ir rokas pulkstenis, kas klāts ar dimantiem un kuru radījuši britu juvelieri Graff Diamonds.

Pulkstenis ar nosaukumu - Halucinācija, izstādīts izstādē Baselworld Šveicē, un nodēvēts par vērtīgāko pulksteni, kāds jebkad tapis.

Kā apgalvo juvelieri, pulksteņa radīšana aizņēmusi «tūkstošiem stundu». Veikumu var aplūkot raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne visi sajūsmā par videi draudzīgākas flotes degvielas prasībām.

No 2020. gada sēra saturs flotes degvielā nedrīkstēs pārsniegt 0,5% (masas) līdzšinējo 3,5% vietā, nule kā apstiprinājusi Starptautiskā Jūrniecības organizācija (IMO). Paliekot pie jau 2008. gadā izvirzītajām un 2016. gadā apstiprinātajām prasībām, IMO veica grozījumus MARPOL konvencijā, ka no marta neatbilstošas degvielas izmantošana būs aizliegta, ja vien kuģis nebūs aprīkots ar skruberiem (izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām). IMO lēš, ka vairums kuģu tomēr izmantos tīrāko degvielu.

Savukārt Porttechnology.com atzīmē, ka gaidāmais aizliegums mudinājis konteinerlīnijas pētīt un izmantot videi draudzīgas tehnoloģijas, jo īpaši tādas, kas izmanto alternatīvās degvielas, tostarp sašķidrināto dabasgāzi. DB jau rakstījis, ka Sēra oksīdu emisijas kontroles rajonā (SECA: Baltijas jūra, Ziemeļjūra, Ziemeļamerika un Karību jūras reģions) gan nekas nemainīsies, jo jau kopš 2015. gada šajos reģionos sēra saturs flotes degvielā nedrīkst pārsniegt 0,1%. Par to, vai tikpat stingras prasības kā SECA izvirzīt attiecībā uz kuģiem Vidusjūrā, IMO turpinās diskutēt tehnisko ekspertu līmenī šā gada decembrī, rakstīja Portnews.ru.

Komentāri

Pievienot komentāru