Jaunākais izdevums

Pavasarī, vidējai diennakts temperatūrai paaugstinoties virs +7oC, lai nepasliktinātu automašīnas vadāmības drošību un komfortu, ieteicams ziemas riepas nomainīt pret vasaras riepām. Soļi, kā izvēlēties kvalitatīvas vasaras riepas, ietver ne tikai atbilstošāka izmēra atrašanu, bet arī prasa ikdienas braukšanas paradumu salāgošanu ar riepu dizaina nodrošinātajām īpašībām.

Jānosaka pamatprasības

Pirmais solis, kā izvēlēties vasaras riepas, ir noteikt prasības riepu īpašībām, kas vislabāk atbilstu ikdienas maršrutu izvēlei un autovadīšanas stilam. Ja automašīna tiek izmantota pārsvarā pilsētvidē, svarīga būs lielāka degvielas ekonomija, bet sportiskam autovadīšanas stilam uz šosejām ar garām distancēm – vasaras riepas ar labu saķeri uz sausa un slapja seguma, kā arī stingrām sānu malām lielākai stabilitātei pagriezienos.

Jāatrod atbilstošākais riepu izmērs

Izvēloties neatbilstoša izmēra riepas, nav iespējams nodrošināt labu automašīnas vadāmību, komfortu vai drošību. Lai arī R16 ir viens no populārākajiem riepu diametriem, pieejamas ir arī citu izmēru riepas, sākot no R13 nelielām kompaktklases automašīnām līdz R22 - sporta un luksusa klases transportlīdzekļiem. Konkrētajam automašīnas modelim piemērotāko riepas augstumu, platumu un diametru var atrast:

• automašīnas vadītāja rokasgrāmatā;

• marķējumā uz autovadītāja puses sānu durvju rāmja;

• uz esošajām riepām, ja tās atbilst orģinālajai, auto ražotāja noteiktajai komplektācijai.

Jāpārbauda riepu marķējums

Vēl viens būtisks apstāklis secībā, kā izvēlēties vasaras riepas, kas visprecīzāk atbilst ikdienas braukšanas paradumiem un individuālajām vēlmēm, ir rūpīga iepazīšanās ar riepas marķējumu gan uz ES vienotā marķējuma uzlīmēm, gan uz pašām riepām, iegūstot pamatinformāciju par riepu īpašībām. Ja uz pašas riepas ir atrodama informācija par tās vecumu, kravnesību un ātruma indeksu, tad marķējuma uzlīme norādīs:

• degvielas ekonomijas novērtējumu;

• saķeres spēju uz slapja ceļa;

• trokšņainību.

Jāizvēlas vēlamais riepu protektora dizains

Riepas protektora daļa, nodrošinot saskares laukumu starp ceļu un automašīnas riteni, tieši ietekmēs to, kā riepa reaģēs, saskaroties ar dažādiem ceļa apstākļiem. Tādēļ, izvēloties jaunas vasaras riepas, ir jāapsver visu trīs protektora dizainu priekšrocību un trūkumu atbilstība ikdienas autovadīšanas paradumiem, jo:

• simetrisks raksts noder īsiem maršrutiem pilsētvidē;

• virzienveida raksts nodrošina izcilu saķeri uz slapja ceļa, mazinot akvaplanēšanas risku;

• asimetrisks raksts – optimālu saķeri gan ar sausu, gan slapju ceļu arī lielā ātrumā.

Jāizvēlas riepu ražotāja zīmols

Riepu kvalitāte, ilglaicīgums un veiktspējas īpašības ir tieši saistītas ar to cenu. Jo augstākas kvalitātes materiāli, ražošanas tehnoloģijas un inovācijas tiek izmantotas riepu ražošanā, jo dārgākas tās būs. Riepu zīmoli nodrošina automašīnas riepas trijās cenas kategorijās – premium, vidējā un budžeta klasē.

MMK Riepu centra daudzveidīgais vasaras riepu piedāvājums ietver riepas no populāriem un jomas ekspertu novērtētiem riepu ražotājiem, kas piedāvā uzticamas un kvalitatīvas riepas visās cenu kategorijās. Detalizētāk ar aktuālajiem riepu piedāvājumiem var iepazīties https://mmkriepas.lv/

Reklāmraksti

Riepu garāžas plauktos svaigas vasaras riepas – iegādājies izdevīgi pirms sezonas sākuma!

Reklāmraksts,22.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Pavasaris tuvojas, un tas nozīmē, ka jau pavisam drīz autovadītāji sāks aktīvi domāt par vasaras riepām un riepu maiņu. Taču vai zināji, ka labākais laiks iegādāties jaunas vasaras riepas nav tieši pirms sezonas sākuma, bet tagad – klusajā starpsezonā? Riepu garāžā plaukti jau ir piepildīti ar svaigām vasaras riepām no vadošajiem zīmoliem, un šobrīd tās iespējams iegādāties par īpaši izdevīgām cenām!

Kāpēc šis ir īstais brīdis, lai pirktu vasaras riepas?

Liela daļa autovadītāju mēdz atcerēties par riepu iegādi tikai tad, kad vasaras sezona jau ir tepat aiz stūra. Rezultātā rodas vairākas problēmas:

  • Populārākie riepu modeļi var būt izpirkti;
  • Cenas var būt augstākas, jo pieprasījums ir lielāks;
  • Servisi ir pārpildīti, un uz montāžu var nākties gaidīt rindā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riepu izvēle un iegāde ir svarīgs process, lai nodrošinātu drošu un komfortablu braukšanu jebkuros laikapstākļos. Autovadītājiem bieži rodas jautājums – kur Rīgā vai citur Latvijā iegādāties riepas par labu cenu, vienlaikus nezaudējot kvalitāti? Pareizā atbilde uz šo jautājumu ir Riepu garāža – tās piedāvājumā ir gan plašs riepu klāsts, gan ātra riepu piegāde Latvijas teritorijā!

Plašs riepu klāsts jebkurām vajadzībām

Riepu garāžas piedāvājums ietver dažādas riepas, kas pielāgotas Latvijas mainīgajiem klimatiskajiem apstākļiem. Neatkarīgi no tā, vai tu meklē jaunas ziemas riepas, vasaras riepas vai vissezonas riepas, tieši Riepu garāžā tu atradīsi piemērotāko risinājumu savam auto. Pircēju ērtībai Riepu garāža piedāvā arī radžotas riepas, kas īpaši piemērotas skarbiem ziemas apstākļiem, nodrošinot lielisku saķeri ar apledojušām un sniegotām ceļa virsmām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikviens autovadītājs zina, ka kvalitatīvas, sezonai atbilstošas riepas ir svarīgs elements drošai un komfortablai dalībai ceļu satiksmē.

Ziemas riepas ir obligātas laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam, tādēļ tuvojoties siltajam laikam, daļa autovadītāju jau savlaicīgi sāk domāt par vasaras riepu izvēli. Ar riepu nomaiņu gan pavasarī steigties nevajadzētu - ņemot vērā mainīgos laikapstākļus, ar ziemas riepām drošāk braukt ilgāk par noteikto datumu. Taču, ja jau zināt, ka pavisam drīz Jums būs jāizvēlas jaunas vasaras riepas savam auto, lasiet raksta turpinājumu!

Ziemas un vasaras riepu būtiskākās atšķirības

Vasaras riepas no ziemas riepām atšķiras vairākos veidos - tām ir atšķirīgs gumijas sastāvs, struktūra un protektora raksts. Vasaras sezonai paredzētas riepas visefektīvāk savu veiktspēju parāda, kad gaisa temperatūra sasniegusi + 7 grādus. Tām ir cietāks gumijas sastāvs, kas nodrošina labāku saķeri ar sausu un slapju ceļa virsmu.

Reklāmraksti

Riteņu ģeometrijas regulēšana: kas tā ir, un kāpēc īpaši būtiska ziemas apstākļos?

Reklāmraksts,01.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Riepugaraza.lv / Riepu garāža

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir viens no svarīgākajiem automašīnas apkopes darbiem, kas bieži tiek atstāts novārtā. Tomēr tieši ziemas apstākļos tā kļūst īpaši aktuāla. Precīzi noregulēta riteņu ģeometrija ne tikai palīdz pagarināt riepu mūžu, bet arī būtiski uzlabo saķeri ar ceļu un rūpējas par kopējo braukšanas drošību. Šajā rakstā uzzināsi, kāpēc riteņu ģeometrija ir tik svarīga un kādas pazīmes liecina par nepieciešamību to pārbaudīt!

Kas ir riteņu ģeometrijas regulēšana?

Riteņu ģeometrijas regulēšana ir process, kurā tiek pielāgoti trīs svarīgi leņķi:

Reklāmraksti

Kāpēc auto kondicioniera sistēmai jāfunkcionē visu gadu (un kur pieejama kondicionieru uzpilde)

Reklāmraksts,15.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Freepik.com / freepik

Auto kondicionieris ne vien sniedz komfortu karstās vasaras dienās, bet arī palīdz uzturēt optimālu salona klimatu visa gada garumā. Diemžēl daudzi autovadītāji kondicionieri ziemā neizmanto, uzskatot, ka tas nav nepieciešams. Tomēr patiesībā tā darbība ir svarīga ne tikai komfortam, bet arī automašīnas tehniskajam stāvoklim. Lai nodrošinātu ilgstošu un efektīvu kondicioniera darbību, laiku pa laikam jāveic arī kondicionieru uzpilde un diagnostika. Kāpēc? Par to varēsi uzzināt šajā rakstā!

Trīs iemesli, kāpēc ir svarīgi lietot auto kondicionieri arī ziemā

Eksperti

Latvijas bizness pērk uzņēmumus ārvalstīs

Valērija Lieģe, “Oaklins” partnere Latvijā un "Oaklins" globālās izpildkomitejas pārstāve,31.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norises uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) nozarē bieži vien norāda par kādiem agrīniem procesiem uzņēmējdarbībā un ekonomikā. Tā, investoru intereses intensitāte liecina par ticību izaugsmei nākotnē, ieguldījumi konkrētās nozarēs rāda, kur ir gaidāma straujākā attīstība. Daudzi veiksmīgi Latvijas uzņēmumi ilgu laiku ir bijuši ārvalstu investoru interešu objekts, bet dažu pēdējo gadu laikā ir parādījušies arī pirmie biznesa pircēji no Latvijas.

Galvenie iemesli – vairāki Latvijas uzņēmumi ir nobrieduši nākamajam attīstības solim, ir izaugusi jauna ambiciozu uzņēmēju paaudze, kā arī kovida pandēmijas perioda ietekme, kad biznesa pasaule strauji digitalizējās un tika nojauktas robežas, kas uzņēmējiem agrāk radīja grūtības un sarežģījumus.

Oaklins Latvijas komandas pieredzē pēdējo gadu laikā ir bijuši vairāki šādi darījumi. Piemēram, Latvijas uzņēmums Digital Mind (tagad – Digmatix), kas nodrošina procesu digitalizāciju organizācijām, 2023. gada nogalē iegādājās Polijas uzņēmumu EIP Dynamics. Darījuma mērķis – palielināt uzņēmuma pakalpojumu piegādes kapacitāti klientu apkalpošanai Baltijas un Centrāleiropas reģionā. Igaunijā izveidotais tiešsaistes spēļu uzņēmums TonyBet aizvadīto gadu laikā iegādājās uzņēmumu A Nossa Aposta Portugālē un uzņēmumu Eurobox Spānijā. Abi darījumi no paša sākuma līdz pat tā noslēgumam notika tikai attālināti, pircējam un pārdevējam tā arī klātienē ne reizi nesatiekoties. Savukārt Latvijas uzņēmēju dibinātais logu ražošanas uzņēmums Arbo Windows 2024. gada sākumā iegādājās lielāko koka logu ražotāju Lietuvā Arlanga Wood. Minētie ir tikai Oaklins klientu darījumi, bet, protams, ir vēl daudz citu, piemēram, Balticovo sekmīgā ekspansija Igaunijas un Lietuvas tirgos, kā arī Latvenergo un tā zīmola Elektrum izplešanās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neplānoti ilgās dzinēju apkopes dēļ "airBaltic" darba kārtībā šajā vasaras sezonā nebūs trīs lidmašīnas, raidījumam "TV3 ziņas" skaidroja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Tā dēļ uzņēmums atcēlis 4670 lidojumus, kas kopumā skars ap 67 000 pasažieru. Vienlaikus sagaidāms, ka ar "airBaltic" šajā gadā lidos vairāk nekā pieci miljoni pasažieru.

Lidojumi tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs "Pratt & Whitney". Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī "airBaltic" "Airbus A220-300" floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.

Saskaņā ar Gausa teikto, ziņu par dzinēju apkopes kavēšanos "airBaltic" saņēmusi īsi pirms Ziemassvētkiem. Attiecīgi lidsabiedrība lēmusi situāciju risināt tā, kā to paredz starptautiskā prakse - iespējami ātri atcelt lidojumus un par to informēt pasažierus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas nacionālās lidsabiedrības "Lufthansa" grupā ietilpstošā Austrijas nacionālā aviokompānija "Austrian Airlines" no Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" iznomātās trīs lidmašīnas "Airbus 220-300" sāks izmantot šā gada vasaras sezonā, ziņo portāls "Aviation Direct".

Lēmums izmantot trīs lidmašīnas Airbus "A220-300" lidmašīnas ar apkalpi ir "Austrian Airlines" stratēģisks solis, lai apmierinātu vasaras sezonas pieprasījumu. Līgums par nomu ar apkalpi nozīmē, ka "airBaltic" nodrošina ne tikai lidmašīnas, bet arī apkalpi, apkopi un apdrošināšanu. Tādējādi "Austrian Airlines" var īsā laikā nodrošināt papildu jaudu, neieguldot līdzekļus lidaparātos vai personālā, norāda "Austrian Airlines".

No "airBaltic" nomātās lidmašīnas tiks izmantotas vairākos maršrutos no Vīnes, tostarp lidojumos uz Berlīni, Diseldorfu, Frankfurti, Amsterdamu, Stokholmu, Romu, Nicu, Sevilju un Salonikiem.

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā noslēgtais "airBaltic" un "Lufthansa" līgums paredz trīs gadu sadarbību, kuras laikā līdz 21 "airBaltic" lidmašīnai A220-300" izpildīs lidojumus "Lufthansa" grupas vārdā tās maršrutu tīklā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" pasažieriem, kuri ir pieprasījuši atpakaļ naudu par biļetēm uz atceltajiem reisiem vasaras sezonā, būs jāatmaksā vairāk nekā viens miljons eiro, intervijā sacīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš skaidroja, ka summa attiecas uz naudu, ko daļa pasažieru ir pieprasījuši atpakaļ naudas vai dāvanu kartes kupona veidā.

Gauss salīdzināja, ka aptuveni tik daudz naudas "airBaltic" nopelna vienā dienā no jaunām rezervācijām."Tātad arī finansiāli aviokompānija to var viegli izdarīt, jo daži cilvēki spekulēja un teica, ka tas apgrūtina mūsu situāciju. Nē, nemaz ne. Tas ir standarta bizness," viņš uzsvēra.

Komentējot, vai visi pasažieri ir informēti par atceltajiem reisiem, Gauss sacīja, ka tas ir procesā, tomēr gandrīz visi ietekmētie pasažieri ir apkalpoti.

"Mēs te runājam par lidojumiem, kas ir vasaras sezonā. Tādēļ ir iespējams, ka kāds, kuram ir lidojums septembrī, vēl nav atbildējis uz mūsu e-pastiem, jo cilvēkiem tas pagaidām nav tik svarīgi," sacīja Gauss.

Eksperti

Jaunuzņēmumu panākumu atslēga ir drosme un ticība savai idejai

Beāte Krauze-Čebotare, “Riga TechGirls” programmas “SPRING UP” dalībniece,23.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmumu kopiena apvieno gan pieredzējušus cilvēkus, kuri izgājuši cauri uzņēmuma dibināšanas un attīstīšanas procesam un gatavi dalīties zināšanās, gan jaunus talantus, kuru biznesa plāni vēl, ir tikai idejas līmenī.

Piederība kopienai ļauj paraudzīties uz savu ideju citām acīm, gūt pieredzi, mentora atbalstu, kā arī motivē soli pa solim veikt visus nepieciešamos mājasdarbus, lai no idejas nonāktu līdz reālam biznesam. Kopiena ar dažādām programmām sniedz īpašu atbalstu jaunuzņēmumiem, kuru dibinātājas ir sievietes, kas palīdz sekmēt dzimumu līdzsvaru jaunuzņēmumu vidē.

Kopienā ir daudzi pieredzējuši un zinoši cilvēki

Lai gan man ir plaša pieredze dažādu nozaru uzņēmumu vadībā, nekad nebiju sekojusi savai idejai, veidojot biznesu no nulles. Taču jau ilgstoši prātā pārcilāju sava uzņēmuma ideju, kas saistīta ar e-komerciju. Tā kā trūka pieredzes tieši ar jaunuzņēmumiem, nezināju, kā nonākt no sākotnējās idejas līdz pat posmam, kad projektam jau var piesaistīt investorus un sākt to īstenot. Uzzinot, ka biedrība "Riga TechGirls" īsteno uzņēmējdarbības pirmsakselerācijas programmu “SPRING UP”, lai sniegtu iespēju attīstīties agrīnas stadijas jaunuzņēmumu idejām, kuros vismaz viena no dibinātājām ir sieviete, nolēmu, ka ir laiks sākt darbu pie savas idejas, un šī programma var būt lielisks atbalsts. Zināju, ka kopienā ir daudzi pieredzējuši un zinoši cilvēki, kuri palīdzēs palūkoties uz ideju no citas puses.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: freepik.com/Freepik

Ne tikai gaumīgs, bet arī funkcionāls – mūsdienās viedpulkstenis ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem viedajiem aksesuāriem. Sākot ar iespēju sekot līdzi ķermeņa fiziskajiem rādījumiem un fitnesa progresam, beidzot ar saziņas iespējām, viedpulkstenis ir praktiska un mūsdienīga dāvana, kas iepriecinās ikvienu tās saņēmēju.

Lai gan viedpulksteņu piedāvājums ir plašs, Apple Watch modeļi ir īpaši iecienīti, pateicoties mūsdienīgam dizainam un inovatīvām tehnoloģijām. Ja arī tu vēlies kādu iepriecināt ar jaunu viedpulksteni, taču nezini kā izvēlēties – turpini lasīt! Šajā rakstā apskatīsim būtiskākos faktorus, iegādājoties Apple Watch dāvanai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasaris ir pārmaiņu laiks ne tikai dabā, bet neviļus arī mūsu mājokļos. Mainoties laikapstākļiem, tā vien gribas atjaunot un uzlabot savu guļvietu, lai nodrošinātu veselīgu un komfortablu miegu, lai rīti būtu moži un enerģijas pilni. Pārāk bieza ziemas sega var radīt diskomfortu, savukārt, pārāk plāna sega - var nebūt pietiekami silta vēsākās pavasara naktīs. Kā atrast ideālo līdzsvaru?

Šajā rakstā aplūkosim, kādas segas tiek piedāvātas mūsdienās, un sniegsim padomus, lai palīdzētu izvēlēties piemērotāko segu, kas nodrošinās patīkamu un kvalitatīvu atpūtu.

Lai izvēlētos sev piemērotu segu, ieteicams ņemt vērā šādus aspektus:

SEGAS PILDĪJUMS

1. dabīgie materiāli - nodrošina labu termoregulāciju;

2. sintētiskie pildījumi - piemērotāki alerģiskiem cilvēkiem. ​

Dūnu segas: vieglas un gaisīgas, nodrošina izcilu termoregulāciju;

Zīda segas: piemērotas alerģiskiem cilvēkiem, kā arī cilvēkiem, kuriem vienmēr ir karsti neatkarīgi no sezonas;​

Vilnas segas: tās nodrošina labu gaisa caurlaidību, un tām piemīt augsta mitruma absorbētspēja;

Transports un loģistika

Asociācija: airBaltic atcelto reisu ietekme uz tūrisma plūsmu Latvijā, visticamāk, būs ierobežota

LETA,06.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" 2025.gada vasaras atcelto reisu ietekme uz tūrisma plūsmu Latvijā, visticamāk, būs ierobežota, jo galvenie un stratēģiski svarīgie maršruti aviokompānijas plānos ir saglabāti, pauda Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Andris Kalniņš.

Tomēr viesmīlības nozarei bažas rada "airBaltic" amatpersonu publiskie paziņojumi par radušos situāciju, kas esot pretrunā ar iepriekš sacīto, norādīja Kalniņš, papildinot, ka bažas rada nepieciešamība pēc papildu finansējuma no valsts puses, lai nodrošinātu aviokompānijas turpmāku darbību un veiksmīgu sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

"Avioindustrijai ir izšķiroša nozīme ārvalstu tūristu piesaistē Latvijai, un jebkura nestabilitāte šajā sektorā rada riskus viesmīlības nozarei kopumā," atzīmeja Kalniņš.

Līdztekus viņš pauda, ka, ņemot vērā "airBaltic" nozīmi Latvijas tūrisma infrastruktūrā, viesmīlības nozare cer uz skaidriem un ilgtermiņā ilgtspējīgiem risinājumiem, lai nodrošinātu stabilu aviosatiksmes attīstību. "Šāda stabilitāte ir būtiska, lai saglabātu konkurētspēju un veicinātu Latvijas kā pievilcīga tūrisma galamērķa attīstību," viņš uzsvēra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2024.gadā iegūts 3,2 milj. tonnu graudu, kas ir par 436,4 tūkst. tonnu jeb 16,1% vairāk nekā 2023.gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie provizoriskie dati.

Pērn graudaugu vidējā ražība sasniedza 39,4 centnerus no hektāra jeb par 15,5% vairāk nekā gadu iepriekš, kad graudaugu ražība laikapstākļu ietekmē bija zemākā pēdējo piecu gadu laikā - 34,1 centners no viena hektāra. Vidējās ražības pieaugums vērojams visiem graudaugu kultūraugiem.

Ziemāju graudaugu kopraža 2024.gadā salīdzinājumā ar 2023.gadu palielinājās par 321,4 tūkst. tonnu jeb 15,3%, sasniedzot 2,4 milj. tonnu. Ziemāju graudaugu vidējā ražība pieauga no 41,3 centneriem no hektāra 2023.gadā līdz 47,5 centneriem 2024.gadā.

Ziemas kvieši veidoja 69,0% no visas graudu kopražas (2023.gadā - 69,5%). Vidējai ražībai no viena hektāra pieaugot par 16,4% (no 42,7 centneriem 2023.gadā līdz 49,7 centneriem 2024.gadā), ziemas kviešu kopraža sasniedza 2,2 milj. tonnu, kas ir par 289,1 tūkst. tonnu jeb 15,3% vairāk nekā gadu iepriekš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājas ārpuse ir katras mājas vizītkarte, kas nodrošina drošību, siltumu un stilu. Pareiza uzstādīšana gadiem ilgi nodrošinās durvju funkcionalitāti un energoefektivitāti. Lai nodrošinātu profesionālu un izturīgu uzstādīšanu, ir vērts izmantot augstas kvalitātes montāžas putas, kas optimāli aizpilda spraugas un aiztur aukstumu un nevēlamu troksni.

MAKROFLEX WhiteTeq PRO ir baltas poliuretāna putas, kas izgatavotas no attīrītām un koncentrētām izejvielām. WhiteTeq tehnoloģija piešķir putām raksturīgo balto krāsu, īpaši smalku šūnu struktūru, zemu izplešanos un ievērojami labāku UV starojuma izturību nekā parastajām celtniecības putām. Turklāt tām ir ārkārtīgi zema siltumvadītspēja (līdz 0,0303 W/mK atkarībā no putu uzstādīšanas apstākļiem) un izcilas skaņas slāpēšanas īpašības - līdz 63 decibeliem. Tas padara MAKROFLEX WhiteTeq PRO par unikālu produktu savā kategorijā Latvijas tirgū.

Ārējo durvju uzstādīšana soli pa solim

1. Darba vide. Uzstādot ārdurvis, ir svarīgi ievērot vairākus soļus, lai nodrošinātu maksimālu izturību un energoefektivitāti. Pirmkārt, pārliecinieties, vai darba vide atbilst atbilstošiem apstākļiem. Putu pudeles optimālajai temperatūrai jābūt no +5°C līdz +25°C. Ja pudele ir vēsāka, tā pirms tam jāsasilda līdz istabas temperatūrai. Apkārtējai videi jābūt no -5 °C līdz +35 °C. Ja durvju montāža tiek veikta aukstākos apstākļos, ieteicams izmantot MAKROFLEX All Season PRO montāžas putas.

Eksperti

Kā būvniecības nozare 2025. gadā var atgūt sabiedrības zaudēto uzticību?

Sergejs Frolovs, BLV Advisory Group vadītājs,29.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visā būvniecības nozarē nu jau aizvadītais 2024. gads ir bijis lielo projektu krīzes gads, kas ir ievērojami ietekmējis gan nozares dalībniekus, gan sabiedrības uzticību industrijas procesiem kopumā, taču tajā pašā laikā ir aktualizēti vairāki stratēģiski svarīgi jautājumi, kas skar būvniecības projektu pārvaldību, efektitivāti un kvalitāti.

Visbiežāk novērotās problēmas, kas sevī ietver neskaidri definētus darba uzdevumus, biežus aizkavējumus un izmaksu kāpumus, ir izgaismojušas nozares neaizsargātību un ir uzsvērušas vajadzību pēc pārmaiņām. Lai veiksmīgi turpinātu darboties, industrijai ir bijis nepieciešams pievērst pastiprinātu uzmanību pārdomātai plānošanai un efektīvām vadības stratēģijām.

Pētījumos un pieredzē, ko uzkrājusi BLV Advisory Group komanda, esam atklājuši vairākas vietējai būvniecības nozarei raksturīgas problēmas – daudzos gadījumos projektu īstenošanu ir bremzējusi nepieteikama uzmanība darba uzdevuma precizitātei, kas savukārt rada neskaidrības un kavējumus visā turpmākajā procesā. Tāpat dokumentācijas trūkumi nereti pieprasa visa projekta pārskatīšanu, kas ne tikai aizkavē projektus, bet arī ievērojami palielina izmaksas.

Transports un loģistika

Mapon sadarbībā ar Vācijas uzņēmumu Krone izveido automātisku datu apmaiņas integrāciju

Db.lv,14.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Mapon, kas izstrādā profesionālus un lietotājiem draudzīgus uzņēmuma autoparku risinājumus, sadarbībā ar Vācijas kravas transportlīdzekļu ražotāju Krone izstrādājis integrācijas risinājumu, kas ļauj vēl efektīvāk apstrādāt un analizēt datus loģistikas biznesā.

Kopīgi radītais risinājumus ļaus ērti saņemt tādus datus kā atrašanās vieta, aukstuma kameru temperatūra, durvju drošība, gaisa spiediens riepās, kā arī citu svarīgu informāciju no Krone ražotajām piekabēm un šasijām. Loģistikas kompānijas izmanto dažādu ražotāju transportlīdzekļus, un Mapon sistēmā klienti visus datus var apskatīt reāllaikā un analizēt vienuviet. Pārvadātājiem nebūs nepieciešams instalēt papildu iekārtas – Mapon un Krone integrācija paredz drošu informācijas apmaiņu starp abu uzņēmumu datu centriem.

Krone ir viens no nozares līderiem, un sadarbība ar šādu globāli atzītu uzņēmumu ir nozīmīgs solis Mapon attīstībā, kas pavērs jaunas izaugmes iespējas. Fakts, ka uzņēmums ar vairāk nekā simtgadīgu vēsturi un pieredzi uzticas mums, ir apliecinājums mūsu komandas prasmēm un zināšanām. Mēs strādāsim, lai pierādītu, ka viņi izdarīja pareizo izvēli, un ar kopīgiem spēkiem turpināsim attīstīt inovatīvus risinājumus loģistikas nozarei,” sadarbību komentē Mapon izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Ekonomika

ES finansējums lieliem uzņēmumiem būs vieglāk pieejams un ar labākiem nosacījumiem

Db.lv,21.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis un ALTUM vadītājs Reinis Bērziņš tikšanās laikā vienojās par kopīgu sadarbību, kur Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) ar ALTUM izstrādās jaunu metodiku, kas pavērs plašākas iespējas lielajiem komersantiem piesaistīt finansējumu projektiem, ko plānots īstenot ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis un ALTUM vadītājs Reinis Bērziņš pārrunāja abu iestāžu kopīgo sadarbību saistībā ar KEM jaunajām ES fondu programmām centralizētās siltumapgādes sistēmu efektivizācijai un biometāna ražošanas un transportēšanas nozares attīstībai. Tikšanās laikā gan ministrs, gan ALTUM vadītājs bija vienisprātis – prioritāte ir plašāka finansējuma pieejamība.

“Nākot pašam no biznesa vides, saprotu, cik svarīgi ir nodrošināt iespēju uzņēmumiem, attīstot jaunus projektus, ļaut izvēlēties sev piemērotāku un efektīvāku kreditēšanas risinājumu. Aktīvāka kredītiestāžu un mūsu perspektīvo uzņēmumu sadarbība paver iespēju veselīgai konkurencei gan starp atbalstāmiem projektiem, gan kredītiestādēm. Konkurence projektu ieceres stadijā, ir kritiski svarīga, lai pieejamo finansējumu – gan privāto, gan publisko - mēs Latvijā izmantotu mērķtiecīgi,” uzsver klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītais pusgads LPKS LATRAPS bijis nozīmīgs stratēģisko attīstības plānu īstenošanā. Lielākais Baltijas lauksaimniecības kooperatīvs, kas 100% pieder Latvijas zemniekiem, turpinājis stiprināt savu konkurētspēju un veicināt ilgtspējīgu izaugsmi. Kā liecina neauditētais pusgada pārskats, sešu mēnešu laikā apgrozījums sasniedz 167 miljonus eiro, bet peļņa 4.12 miljonus eiro.

Tāpat pērn novembrī kooperatīvs izlaida obligācijas ar 7,5% likmi, kas šomēnes iekļautas Nasdaq Baltic First North biržas sarakstā. Noslēdzot 2025.gada pirmo ceturksni, obligāciju īpašniekiem LATRAPS veica pirmo kupona izmaksu.

"Aizvadītajā pusgadā LATRAPS veiksmīgi īstenojis stratēģiskos attīstības plānus, tostarp sekmīgi noslēdzis pirmo publisko obligāciju piedāvājumu. Kooperatīva biedru lojalitāte un lielais investoru pieprasījums apliecina sabiedrības uzticību kooperatīva ilgtermiņa attīstībai un lauksaimniecības nozares stabilitātei. Obligāciju emisijas rezultātā LATRAPS darbā līdzās 1220 biedriem ir iesaistījušies arī vairāk nekā 300 investori, kas sniedz būtisku atbalstu mūsu izaugsmes mērķu īstenošanā. Šis atbalsts stiprina kooperatīva konkurētspēju un veicina Latvijas lauksaimniecības nozares pozīciju globālajā tirgū," akcentē LATRAPS Valdes priekšsēdētājs Roberts Strīpnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valdību veidojošās partijas šodien koalīcijas sanāksmē plāno spriest par lidsabiedrības "airBaltic" vadības maiņu, piektdien vēstīja Latvijas Televīzija (LTV).

Politiķu vidū neapmierinātība ar "airBaltic" vadību pastiprinājusies pēc tam, kad uzņēmums gada sākumā paziņoja par 4760 šovasar plānoto reisu atcelšanu, turklāt "airBaltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks norādīja, ka pašreizējās obligāciju saistības un to procentu likmes nav ilgtspējīgas Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" ilgtermiņa darbībai, tādēļ papildu kapitāla ieguldījums no valsts, visticamāk, ir neizbēgams.

Koalīcijā ietilpstošā Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) 3.janvārī valdes sēdē vērtēja ar "airBaltic" saistītos jautājumus. ZZS valdes priekšsēdētājs Armands Krauze pēc tam aģentūrai LETA paziņoja, ka "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss ir zaudējis ZZS uzticību un nevar turpināt vadīt uzņēmumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2025. gada vasaras sezonā ir spiesta atcelt kopumā 4 670 lidojumus saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic to ražotājs Pratt & Whitney.

Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī airBaltic Airbus A220-300 floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.

Pratt & Whitney ir informējis airBaltic par gaidāmajiem piegāžu kavējumiem arī 2025. gadā, kas nozīmē, ka daļa no lidsabiedrības Airbus A220-300 lidmašīnām nevarēs veikt lidojumus. Tādējādi lidsabiedrība ir spiesta pārtraukt lidojumus 19 maršrutos, kā arī samazināt reisu biežuma skaitu 21 maršrutā. Kopumā tiks atcelti 4 670 lidojumi, ietekmējot aptuveni 67 160 pasažierus.

"airBaltic" pārstāvji informēja aģentūru LETA, ka lidsabiedrība vasaras sezonā atcels lidojumus 10 maršrutos no Rīgas - uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gēteborgu, Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.

Transports un loģistika

Gauss: Situācija ar airBaltic atceltajiem lidojumiem ir nesamērīgi pārspīlēta politisku iemeslu dēļ

LETA,06.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija, kas sabiedrībā un publiskajā vidē izveidojusies pēc Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" paziņojuma par gandrīz 5000 reisu atcelšanu, ir nesamērīgi pārspīlēta politisku iemeslu dēļ, aviokompānijas "A" plāns ir šogad veikt akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) un sasniegt rezultātus, lai nebūtu nepieciešams papildu ieguldījums no valsts, aģentūrai LETA sacīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Komentējot to, ka Latvijas valdību veidojošās partijas pirmdien, 6.janvārī, skatīs jautājumu par lidsabiedrības "airBaltic" vadības maiņu, Gauss norādīja, ka "pieprasījums par starptautiskas aviokompānijas izpilddirektora atstādināšanu lidojumu atcelšanas dēļ parāda, ka tā ir politiski virzīta rīcība".

Gauss uzsvēra, ka viņš ir aviācijas nozares profesionālis daudz gadus. "Es varu vadīt aviokompāniju, bet es nevaru nodarboties ar politiku, un arī nenodarbošos ar politiku. Tomēr es, protams, cienu un respektēju lēmumus, kas mani ietekmē," sacīja Gauss.

Gauss uzskata, ka pēc 13 gadiem amatā, veidojot lielāko reģiona aviokompāniju un arī aviokompāniju ar vismodernāko floti, viņš ir paveicis labu darbu, kamēr tajā pašā laikā trīs Baltijas valstīs piecas aviokompānijas ir bankrotējušas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien valdošās koalīcijas partijas vēl nelēma, vai uzstāt uz Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa nomaiņu, tā vietā nolemjot gaidīti akcionāru sapulces lēmumus.

Pēc valdību veidojošo partiju sadarbības sanāksmes Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) sacīja, ka ir skaidrs, ka kompānija valstij ir svarīga, tai jānodrošina iedzīvotāju pārvietošanos un jādara to labi. "Diemžēl, gada sākumā paziņojums par reisu atcelšanu netika līdz galam izskaidrots," teica Siliņa, piebilstot, ka šāds paziņojums sākotnēji radīja nesapratni Latvijas iedzīvotājos.

Siliņa sacīja, ka koalīcija paļaujas, ka 21.janvārī plānotajā akcionāru sapulcē tiks izvērtēta esošā aviokompānijas vadība.

Siliņa piebilda, ka "airBaltic" kopumā strādā labi un darbs ir jāturpina.

Iepriekš lielākos iebildumus pret "airBaltic" vadību pauda koalīcijā ietilpstošā Zaļo un zemnieku savienība (ZZS). Šis politiskais spēks 3.janvārī valdes sēdē vērtēja ar "airBaltic" saistītos jautājumus, un ZZS valdes priekšsēdētājs Armands Krauze pēc tam aģentūrai LETA paziņoja, ka "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss ir zaudējis ZZS uzticību un nevar turpināt vadīt uzņēmumu.

Ekonomika

KNAB pārbauda Gausa iespējamo atrašanos interešu konflikta situācijā

LETA,07.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis pārbaudi, lai izvērtētu Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" valdes priekšsēdētāja Martina Gausa rīcības atbilstību likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" noteiktajiem ierobežojumiem un aizliegumiem, tostarp aizliegumu darboties interešu konflikta situācijā, informēja KNAB pārstāvji.

KNAB norāda, ka ir birojs ir saņēmis privātpersonu iesniegumus par Gausa iespējamo atrašanos interešu konflikta situācijā.

Janvāra sākumā sociālajos medijos Nacionālās apvienības (NA) pārstāvis Ģirts Lapiņš publicējis, ka "Martinam Gausam pieder Vācijas uzņēmums "MaGau GmBH", kuram savukārt pieder uzņēmums "2e systems gmbh". Šis "2e systems" ir piegādātājs "AirBaltic".

Savukārt "airBaltic" pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka "2e systems" ir "airBaltic" sadarbības partneris kopš 2006.gada jeb vairāk nekā četrus gadus pirms tam, kad Gauss tika uzaicināts pievienoties "airBaltic" kā valdes priekšsēdētājs.

Sākot vadīt "airBaltic" un uzzinot, ka "2e systems" ir "airBaltic" piegādātājs, Gauss deklarēja saistību ar šo kompāniju. Gausa valsts amatpersonu deklarācijas liecina, ka viņam pieder 100% akciju kompānijā "Magau GmbH". Vienlaikus "Magau GmbH" pieder 1,25% no "2e systems" akcijām, skaidroja aviokompānijā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA “ASNS Ingredient” zirņu proteīna rūpnīcas būvlaukumā Jelgavā šobrīd notiek aktīvi būvdarbi, plānots, ka lielākā daļa ēku tiks uzbūvētas līdz vasaras beigām.

Pašlaik jau paveikti meliorācijas darbi, kā arī sākts darbs pie ēku pamatu būvniecības, norāda Edgars Ruža, SIA “ASNS Ingredient” valdes loceklis. “Tuvāko pāris nedēļu laikā esam iecerējuši sākt ēku celtniecību un jau maijā plānojam pabeigt pirmo no tām - gatavās produkcijas noliktavu. Pārējās telpas rūpnīcas kompleksā savukārt tiks atvēlētas ražošanas procesiem. Tās varētu būt gatavas vasaras beigās. Šajā laika periodā ceram saņemt arī pasūtītās iekārtas. Lielākā daļa iekārtu nāks no Eiropas, taču daļu no tām esam pasūtījuši arī Amerikas Savienotajās valstīs. Paredzēts, ka vasaras beigās rūpnīcā sāksies montāžas darbi, kas turpināsies līdz 2026. gada rudenim, bet pēc tam speciālisti ķersies klāt iekārtu testēšanai,” stāsta E.Ruža.