Autobusu ražotāja a/s Amo Plant pagājušajā gadā strādāja ar 1 201 433 latu zaudējumiem, un tie ir vairākkārt lielāki nekā 2010. gadā, liecina Firmas.lv informācija.
Amo Plant zaudējumi 2010. gadā bija 76 022 lati. Uzņēmums pērn ir strādājis ar 2 879 393 latu apgrozījumu, un tas ir par 8,3% mazāks nekā 2010. gadā, kad Amo Plant apgrozījums bija 3 138 756 lati.
Amo Plant vadības ziņojumā teikts, ka pērn uzņēmumam radās jauns stratēģiskais partneris - Vācijas autokoncerns MAN Group, ar kuru parakstīts sadarbības līgums, kas paredz Lion's City A21 sērijas pilsētas autobusu komplektēšanu. Uz šā līguma pamata 2012. gadā parakstīts nodomu protokols par 60 autobusu pasūtījumu Krievijas uzņēmumam Mosgortrans, kas ir municipālais pasažieru pārvadātājs Maskavā.
Papildus jau iepriekš parakstītajam līgumam ar Nīderlandes koncernu VDL par reģionālo autobusu montāžu, kas ietver tiesības montēt autobusus ar izstrādāto VDL prototipu, izmantojot VDL detaļas un detaļas no citiem piegādātājiem, pērn ir panākta vienošanās par autobusu Citea jauna modeļa montāžas tehnoloģijas apgūšanu.
Papildu investīciju piesaistei Amo Plant vadība pērn nolēma izveidot R&D centru savā teritorijā, kura galvenais darbības virziens ir jaunāko transporta tehnoloģiju projektēšana un ieviešana, kā arī transportlīdzekļu pārvešanas programma uz gāzmotora degvielu, piedaloties Gazprom. Šie projekti ir orientēti uz reģionālajām transporta kompānijām Baltijas valstīs un Krievijā.
Amo Plant iecerējis sākt 12 metrus garo Lion's City sērijas autobusu ražošanu pēc koncerna MAN licences, turpināt ar pasūtījumiem nodrošināt autobusu Ambassador regulāro montāžu. Tāpat uzņēmums grasās izveidot un attīstīt pēcpārdošanas un servisa centru tīklu.
Vadības ziņojumā arī teikts, ka Amo Plant plāno īstenot projektu «Struktūrvienības izveide transportlīdzekļu no kompozītmateriāliem virsbūves detaļu ražošanai». Kopējais investīciju apjoms projektā ir 1,9 miljoni latu, no kuriem 29% jeb 551 000 latu plānots saņemt no Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļiem, bet 71% - no papildu akciju emisijas līdzekļiem vai aizņēmuma.
Jau ziņots, ka 2012. gada maijā Maskavas valdība atteikusies no ieceres pārdot tai piederošos 92,6% Jelgavas autobusu rūpnīcas kapitāldaļu un plāno tās ieguldīt Krievijā jaunveidojamā kopuzņēmumā, kura mērķis būs automašīnu "ZIL" ražošanas atjaunošana, raksta Krievijas portāls Kommersant.ru.
Maskavas vadība un Krievijas banka Sberbank plāno reanimēt ZIL automašīnu rūpnīcu, kura varētu ražot līdz pat 100 tūkst. automašīnu gadā, pārsvarā Fiat vieglos komercauto. Automašīnu un autobusu komplektāciju rūpnīcā varētu sākt arī "Hyundai" un Renault.
Sberbank un Maskavas vadības projekts paredz kopuzņēmumā iekļaut arī Krievijas Karačajas-Čerkesijas Republikā esošo rūpnīcu Derways un Latvijas rūpnīcu Amo Plant, tādējādi palielinot ražošanas jaudu līdz 150 tūkst. automašīnu gadā.
Kopējais investīciju apjoms Amo Plant ražotnē patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 62 darbinieki.
Amo Plant ir dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas vadība (92,6%), a/s AMO ZIL (4,4%), Jelgavas dome (2,6%) un a/s Ferrus (0,3%).