Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (JL) pēc uzņēmuma AMO plant apskates un izmēģinājuma brauciena ar 21.gadsimtā pirmo Latvijā ražoto autobusu atzina, ka esot patīkami pārsteigts par jauno autobusu augsto kvalitāti.
Premjers atzina, ka šis projekts ir kā paraugs virzienam, kādā jāattīstās Latvijas ekonomikai - uz ražošanu un eksportu.
Uzņēmumā AMO plant Jelgavā notika svinīgs pasākums Autobūves atdzimšana Latvijā, kura laikā kopā ar Ministru prezidentu, uzņēmuma kolektīvu un viesiem tika izbraukts pirmais kilometrs ar 21.gadsimtā pirmo Latvijā ražoto autobusu.
Uzņēmums AMO plant dibināts 2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir Maskavas valdība, AS AMO ZIL, Jelgavas dome un AS "Ferrus". Kopējais investīciju apjoms pašlaik sasniedz ap 30 miljonus eiro jeb 21 miljonu latu. Rūpnīcā ir nodarbināti 60 darbinieki.
Galvenais ražošanas process - auto izstrādājumu montāža. Tehnoloģijas elastība un daudzpusība ļauj vienlaicīgi komplektēt dažādu tehniku. Par bāzes virzienu izvēlēta autobusu ražošana.
Saskaņā ar apstiprināto ražošanas diversifikācijas programmu AMO plant ir sācis Āfrikas valstu tirgiem pilnībā adaptētu traktoru montāžu. Uzņēmums ieviesis savu izstrādni - vienkāršotu traktora virsbūvi. Visas šīs izstrādnes detaļas un mezgli tiek ražoti Latvijā.
Saskaņā ar ieplānoto darba grafiku šomēnes pēc holandiešu koncerna "VDL" licences tiek saražota pirmā pilsētas autobusu partija. Autobusi ir paredzēti Latvijas tirgum.
#1/5
AS AMO plant ražošanas vadītājs Juris Ričiks (no labās) un Ministru prezidents Valdis Dombrovskis autobusu ražotnes apksates laikā.