Gatavojoties kārtējam e-komercija pieauguma vilnim, pārtikas un ikdienas preču interneta veikals Barbora mainījis atalgojuma politiku tikko darbu sākušajiem preču komplektētājiem un kurjeriem pārbaudes termiņa laikā.
Jaunpienācējiem būs tādas pašas iespējas nopelnīt kā ilggadējiem darbiniekiem – jau no pirmajām darba dienām tiks piemērota vienlīdzīga pamatalga. Izmaiņas uzņēmuma atalgojuma politikā rosināja situācija darba tirgū un uzņēmuma attīstība, kā arī pandēmijas ietekmē radušā pieprasījuma augšana.
Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka uzņēmuma darbinieki turpmāk tiks vērtēti pēc sasniegtajiem rezultātiem, nevis nostrādātā laika. Tas nozīmē, ka visiem uzņēmuma pārstāvjiem būs vienādas iespējas iegūt uzņēmuma privilēģijas un pelnīt attiecīgu pamatalgu neatkarīgi no darba stāža uzņēmumā. Uzņēmumā ieviestie rīki un apmācības programmas ļauj sasniegt jauno darbinieku maksimālu efektivitāti un kompetenci vēl pirms pārbaudes laika beigām.
Līdz ar jauna tirgus dalībnieka ienākšanu Latvijas tirgū, konkurence par darbiniekiem mazumtirdzniecības jomā ir augusi, tādēļ uzņēmumi cenšas piedāvāt maksimumu gan esošajiem, gan jaunajiem darbiniekiem. Lai gan algu jautājums lielākoties ir tabu temats, kas tiek noklusēts līdz pat pārrunu telpas sienām, Barbora par tām ir gatava runāt atklāti, jo algas ir augušas.
Uzņēmuma kurjeri “uz rokas” saņem no 750 līdz 1100 eiro, savukārt preču komplektētāji no 600 līdz 1000. “Uzņēmumam ir jābūt lojālam pret darbiniekiem – būs tikai godīgi, ja, pateicoties darbinieku pūlēm, uzņēmuma apgrozījumam palielinoties, arī viņiem tiks daļa no ienākumiem. Tādēļ mūsu uzņēmuma politika paredz, ka motivēti darbinieki, kas izpilda vairāk, nekā norādīts dienas plānā – saņem attiecīgu piemaksu pie pamatalgas” skaidro uzņēmuma vadītāja Sanita Bērziņa.
Pandēmija tāpat ir pierādījusi, ka darba ņēmējiem, kuri iepriekš saņēmuši bezdarbnieka pabalstu ilgāku laiku, ir sastapušies ar grūtībām atgriezties ierastajā darba režīmā. Turklāt mainīgie apstākļi ir radījuši jaunas prasības, ko cilvēks sagaida no darba vietas. Tagad darbinieki vēlas lielāku elastību un rēķināšanos ar viņa vajadzībām. Slokas ielas komplektēšanas bāzes vadītājs Ričards stāsta, ka darba specifika neļauj darba pienākumus pildīt attālināti, taču pieradums pie pasīvās peļņas, atrodoties dīkstāvē, ir mazinājis darbinieku vēlmi atgriezties klātienes darba ikdienā. Tādēļ darba devējiem ir jābūt spējīgiem radīt maksimāli ekoloģisku vidi, kurā darbinieki jutīsies fiziski un emocionāli droši, kā arī domājot ilglaicīgā perspektīvā, ja slodze palielināsies – jāspēj nodrošināt pietiekami apmierinošu darba izpildes kārtību, kas nenoved līdz izdegšanai.
Uzņēmuma vadītāja atklāj, ka, prognozējot nestabilitāti un pandēmijas saasināšanos, internetveikals Barbora intensīvi gatavojas kārtējai karstajai e-komercijas sezonai un turpina paplašināt savu komandu, lai varētu apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc pārtikas preču iegādes internetā. Tiek prognozēts, ka līdz ar nestabilo situāciju valstī un pandēmijas izraisītajiem ierobežojumiem, pasūtījumu skaits atkal pieaugs un darbinieki tiks pakļautam lielam noslogojumam, līdz ar to uzņēmums palielina ne tikai pasūtījuma apstrādes komandas un plāno uzņemt 120 jaunus darbiniekus, bet arī paplašina savu autoparku.
“Mēs augstu novērtējam katra darbinieka ieguldījumu, radot visiem iespējamus peļņas nosacījumus un motivācijas sistēmu. Ir svarīgi izprast to nozīmīgumu, ko mums dod katrs individuāls darbinieks, tāpēc radīt motivējošus darba apstākļus ir ne tikai uzņēmuma pamata pienākums, bet arī mūsu personīgās cieņas jautājums,” uzsver S. Bērziņa.