Interneta veikala Barbora.lv apgrozījums Baltijas valstīs pieaudzis par 40%, sasniedzot 141 miljonu eiro.
Mazinoties pandēmijas ietekmei, mazinājās arī pieprasījums e-komercijā, taču tas neapturēja tirgus segmenta izaugsmi. Lai gan gada sākumā e-komercijā joprojām bija novērojamas 2020. gada iepirkšanās tendences, tās pamazām mainījās līdz ar ierobežojumu atcelšanu.
“2021. gadā koncentrējāmies uz klientu noturēšanu un jaunu klientu piesaisti, uzlabojot iepirkšanās pieredzi, piedāvājot jaunus pakalpojumus un samazinot šķēršļus preču pirkumiem tiešsaistē. Tāpat esam turpinājuši uzlabot pakalpojumu kvalitāti, paplašinājuši piegādes teritoriju un investējuši ilgtspējīgos risinājumos,” komentē Barbora.lv vadītāja Sanita Bērziņa.
Kā būtiskākās pārmaiņas uzņēmums min palielināto autoparku - uzņēmums iegādājās jaunas piegādes automašīnas, kuras aprīkotas ar energotaupīgiem risinājumi. Klientu pasūtījumi tiek komplektēti papīra maisos, par 50% samazinot vienreizlietojamo plastmasas maisiņu izmantošanu. Ieviests DRIVE-IN pakalpojums, sniedzot klientiem iespēju 30 minūšu laikā saņemt savu pasūtījumu pašam. Notikusi arī jauna maksājuma modeļa ieviešana, nodrošinot klientiem iespēju apmaksāt pasūtījumu klātienē un saņemt darījumu apliecinošu dokumentu elektroniski - e-pastā.
“Investēšana ilgtspējīgos risinājumos nodrošina dabai draudzīgāku saimniekošanu, kā arī ilgtermiņā samazina izdevumus,” saka S. Bērziņa.
Gada otrajā pusē Barbora.lv paplašināja savu komandu administrācijā, kā arī komplektēšanas un loģistikas centros, pieņemot darbā vairāk nekā 150 darbinieku. Uzņēmums investējis arī darbinieku labklājībā, palielinot pamatalgas, mainot atalgojuma politiku jaunpienācējiem un paplašinot motivācijas sistēmu.
“Pērn uzņēmējus būtiski satricināja darba tirgus izaicinājumi. Arī mums ir nācies pielikt lielas pūles, lai mūsu kapacitāte atbilstu augošajam pieprasījumam, tāpēc lielu ieguldījumu koncentrējām darbinieku resursu palielināšanā, kas rezultējies par gandrīz 50% lielākā uzņēmuma komandā,” teic S. Bērziņa.
Pagājušajā gadā tirgus saskārās ar vairākiem izaicinājumiem, kas bremzēja e-komercijas izaugsmi, bet vienlaikus mudināja uzņēmumu pieņemt vairākus stratēģiskus lēmumus pakalpojuma uzlabošanai. Koncentrējoties uz turpmāku izaugsmi un investīcijām, uzņēmums gadu noslēdza ar 2,2 miljoniem eiro zaudējumu.
“Prioritāte joprojām ir tirgus tālāka izaugsme, pilnveidojot e-iepirkšanās standartu un investējot attīstībā, līdz ar to esošie zaudējumi ir norakstāmi uz investīciju pamata. Tā, piemēram, loģistikas pakalpojumi veido ievērojamu daļu no uzņēmuma izmaksām. Lai piesaistītu Barbora.lv jaunus klientus, šo pakalpojumu ik pēc kāda laika nodrošinām bezmaksas, paši sedzot loģistikas izmaksas. Uzņēmuma tēriņi iepakojumam arī pieauga, jo Barbora.lv pagājušajā vasarā atteicās no plastmasas iepakojuma izmantošanas, tā vietā izvēloties papīra maisiņus, kas ir salīdzinoši dārgāki,” norāda S. Bērziņa.
Pēc S. Bērziņas teiktā, e-komercijas attīstība ir nepārtraukts process, tirgus dinamika neļauj uzņēmumam stāvēt uz vietas. Tāpēc arī šī gada izaugsmes mērķi ir ambiciozi – Barbora.lv turpina meklēt inovācijas, kas padarīs e-iepirkšanos ērtāku.
“Šobrīd uzmanības centrā ir preču piegādes ātruma palielināšana, darbību automatizācija un sortimenta palielināšana,” stāsta S. Bērziņa.
Barbora.lv nodrošina piegādes Rīgā, Jūrmalā, Salaspilī un Rīgas apkaimē. Zīmols Latvijā darbojas kopš 2017. gada un ir daļa no uzņēmuma “Radas”, kas Lietuvā pārvalda interneta veikalu “Barbora” un kura pamatnodarbošanās ir elektroniskās tirdzniecības risinājumu radīšana un īstenošana.