Atpūta

Intervija: Jārada kaut kas brīnišķīgi savs

Signe Knipše, speciāli Dienas Biznesam,20.03.2015

Jaunākais izdevums

Raimonds Kulbergs pirms nepilniem trim gadiem atteicās no veiksmīgas karjeras finanšu pakalpojumu jomā un pievērsās privātai uzņēmējdarbībai. Kā pats saka – meties nezināmajā

Viņa uzņēmums Funderful nodarbojas ar ziedojumu kampaņu izveidi augstskolām. Mērķi ir lieli – ietekmēt ziedošanas kultūru izglītības pasaules tirgos ASV un Lielbritānijā, mazāk, klauvējot pie misijas apziņas un vairāk paļaujoties uz sacensības un spēles prieku.

Katram jaunuzņēmumam (start-up) savā attīstībā nākas iet cauri tuksnesim, kurā ir liels risks, ka ūdens beigsies un spēki izsīks, pirms neauglīgais klajums tiks pārvarēts, saka R. Kulbergs, kas līdztekus uzņēmējdarbībai ir arī Latvijas Riska kapitāla asociācijas direktors un TechHub Riga valdes loceklis. Viņš cer, ka Funderful tuksneša posms ir aiz muguras.

Kāpēc uzņēmumu nosaucāt par Funderful?

Ilgāku laiku bijām bez nosaukuma. Gadu vai pusotru domājām vārdu un kolēģis Gedimins galu galā pēc neskaitāmiem variantiem iedomājās šo. Pašiem patīk un klientiem arī. Pasmejas izdzirdot.

Kas pašlaik notiek ar uzņēmumu?

Strādājot auditorfirmā Ernst &Young, iesaistījos Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) absolventu asociācijā. Sākumā viss darbs bija atbildības, misijas izjūtas dēļ – ir jādod atpakaļ skolai, jo tā man bija devusi tik daudz.

Mēģinājām aktivizēt ziedošanu. Mācījāmies no labākajām augstskolām ziedojumu piesaistē, arī no Stenfordas universitātes (ASV), bet bez atalgotas komandas, bez budžeta nevarējām sasniegt tos mērķus, ko gribējām. Tad kopā ar līdzīgi domājošiem izlēmām darīt citādi – nerunāt par nepieciešamību ziedot kā par atbildību, bet panākt, ka ziedošana ir jautra nodarbe. Izvirzījām biedējošu mērķi – ziedošanas aktivitātes ziņā pārsist Stenfordas universitāti (tajā laikā Stenfordā 34% absolventu ziedoja augstskolai). Divu gadu laikā tas arī izdevās, un tad jau šķita, ka esam labākie pasaulē un varēsim rādīt citām augstskolām, kā piesaistīt ziedojumus.

Sākot uzņēmumu, vienmēr liekas, ka ideja rokā, biznesa modelis skaidrs un atliek tikai izrakstīt rēķinus. Pusotru gadu ne tikai mūsu klienti nesaprata, kas ir tas, ko pārdodam, arī mēs paši nesapratām, kas ir mūsu pakalpojums, ko sniedzam. Atceros, kā bija sākumā... Intereses pēc vēlāk saskaitīju – kopā bija 250 zvanu un e-pastu. Katrai skolai rakstījām atsevišķu e-pasta vēstuli. Rezultāts – nulle klientu. Domājām – varbūt zvanīšanas un e-pastu vietā ir jādodas pie ziedotājiem pašiem. Braucām uz Barselonu, Londonu, Stokholmu, Oksfordu. Nulle klientu. Tad pirmais iedrošinājās un piekrita. Pēc kādas konferences, kurā uzstājāmies, pieteicās vēl viens. Viss notiek pamazām. Piemēram, Oksfordā esmu bijis piecas reizes, tagad mūs sāk uztvert nopietni. Pirms mēneša mani iepazīstināja ar vienu no Oksfordas koledžām, ar ko nebiju pazīstams. Grasījos pastāstīt par Funderful. Viņa apturēja mani, sakot: zinām par jums un jūsu stāstu, nevajag iepazīstināt. Es labāk jums pastāstīšu, kādas mums ir problēmas un mērķi. Bija ļoti patīkami just, ka ieguldītais darbs pamazām nes augļus.

Kā tagad raksturojat savu produktu?

Palīdzam iemīlēt ziedošanas procesu savai augstskolai vai citai organizācijai, kam cilvēks jūt piederību. Palīdzam to izveidot par piedzīvojumu. Tam nav jābūt racionālam procesam, ne caur iežēlināšanu. Tas var būt jautri, kaut kas, kas vieno kā grupu. Līdz ar to ziedošanai ir tālejošs efekts – kļūsti tuvāks attiecīgajai organizācijai un gribi vēl citādi iesaistīties.

Ar parasto ziedošanas formu taču arī iegūst piederības izjūtu.

Zināmā mērā. Taču, ja tava vienīgā pieredze ziedojot ir aizpildīt ziedošanas formu, tas vairāk līdzinās nodokļu deklarācijas aizpildīšanai, nevis salidojuma sajūtas iedošanai. Tu neredzi, kas ziedo. Neredzi, kāpēc citi ziedo. Tas nerada sentimentu par aizvadītajiem gadiem. Tie ir elementi, ko mēs baudām citos dzīves mirkļos – sportā, izklaidēs. Esam sapratuši: ziedotāji lielākoties ir tie, kas var tērēt ne tikai nepieciešamajam – īrei, degvielai, apdrošināšanai – , bet arī izklaidei un labsajūtai. Tad kāpēc gan ziedošana nevarētu piederēt šai otrai kategorijai, izklaidei?

No laikiem, kad vadīju ziedošanas kampaņas Rīgas Ekonomikas augstskolā, atceros, ka pirmos gados darījām to ar tradicionālu pieeju – zvanījām, rakstījām e-pastus, stāstot, ka ir liela vajadzība un ka katram absolventam vajadzētu pievienoties. Tikai pēc laika apjautu, ka šāda pieeja ir egoistiska. Mērķi ir pareizi un vajadzība arī neapšaubāmi ir, taču netiek novērtētas tā cilvēka vajadzības un intereses, kas tur maku, piemēram, piederēt grupai, būt atzītam, pamanītam. Jebkurai grupai iekšienē ir savi saspīlējumi, sacensība – starp grupām, klasēm, valstīm. Tās nevajag ignorēt, tieši pretēji – vajag izcelt.

Visu interviju Jārada kaut kas brīnišķīgi savs lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas startup Funderful noslēdz pirmo kampaņu Kalifornijas Universitātē Bērklijā

Lelde Petrāne,21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pavasarī Latvijas startup uzņēmums Funderful parakstīja sadarbības līgumu ar Kalifornijas Bērklija Universitātes Juridisko fakultāti, lai kopā strādātu pie viņu Partners in leadership absolventu ziedojumu kampaņas. Pirmā kampaņa ir noslēgusies un Funderful komanda jūtas gandarīta par sasniegto.

Mēnesi garās ikgadējās kampaņas Partners in Leadership mērķis ir nodrošināt universitātes vietu starp pasaules prestižākajām augstskolām, veicinot absolventu ziedojumus. Šogad kampaņā tika aicinātas iesaistīties dažādas absolventus pārstāvošas organizācijas – pamatā tie bija juridiskie biroji, kuri sacentās savā starpā gan par kopējo ziedojumu apmēru, gan savstarpēji par absolventu aktivitāti ziedojot.

Kā stāsta Funderful īpašnieks un vadītājs Raimonds Kulbergs, kampaņā šogad piedalījās vairāk nekā 780 ziedotāju, sasniedzot vairāk nekā 60% dalību kampaņā, kas pārsniedz tādu grandu universitāšu kā Jeilas, Pensilvānijas Universitātes, Džordžtaunas un citu rādītājus. Īpaši gandarīta Funderful komanda ir par to, ka kampana piesaistīja 22 jaunus ziedotājus – juridiskos birojus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latitude59 sēklas stadijas startup konkursā uzvar Latvijas Funderful

Anda Asere,27.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinā notikušajā jaunuzņēmumu konferences Latitude59 startup prezentāciju konkursā «TransferWise Pitch Competition» par labāko atzīts Latvijas Funderful

DB jau rakstīja, ka Funderful radīts, lai palīdzētu universitātēm piesaistīt ziedojumus no absolventiem, īpaši koncentrējoties uz tiem, kuri ir nesen beiguši skolu un nekad vēl nav ziedojuši. «Labās skolas, kas piedāvā kvalitatīvu izglītību, nevarētu pastāvēt bez ziedojumiem, un īpaši svarīga ir lojāla ziedotāju bāze, kuri ziedo regulāri un samērā nelielas summas. Lai gan lielie ziedotāji skolas nodrošina ar apjomīgu naudas daudzumu, viņu ir daudz mazāk un viņi to nedarot katru gadu. Tāpēc ir svarīga mazo ziedotāju bāze. Ir svarīgi viņus noturēt,» iepriekš DB norādīja Raimonds Kulbergs, Funderful īpašnieks. Statistika rādot – ja cilvēks savai skolai noziedo vienreiz, ir 50% iespējamība, ka šāda darbība atkārtosies. Ja jau ir bijušas pāris reizes, iespējamība sagaidīt atkārtotu ziedojumu pakāpjas jau līdz 70%, bet, ja trīs reizes, – līdz 90%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funderful, Latvijā izveidotais digitālais absolventu ziedojumu piesaistes rīks, pievienojies startup akseleratora 500 Startups divdesmitajam «iesaukumam». Kopā ar 500 Startups ieguldītajiem 150 000 ASV dolāru, Funderful piesaistījis investīcijas 360 000 eiro apmērā no Imprimatur, Startup Highway un privātajiem investoriem.

Funderful ir digitāls ziedojumu piesaistes rīks, kas palīdz universitātēm palielināt absolventu iesaisti un ziedojumus. Funderful šobrīd strādā ar klientiem 8 valstīs, kuru starpā ir Oksfordas un Kembridžas koledžas, Londonas Biznesa skola.

Raimonds Kulbergs, Funderful dibinātājs, norāda: «Katru gadu ASV vien universitātes piesaista 11 miljardus dolāru, pateicoties absolventu ziedojumiem. Ar Funderful šo skaitli var palielināt. Šobrīd koncentrējamies uz ātru izaugsmi, un pievienošanās 500 Startups ir vēl viens atspēriena punkts, kas palīdzēs mums iekarot ASV tirgu.»

Marvins Liao, 500 Startups partneris, atklāj: «Katram 500 Startups «iesaukumam» saņemam aptuveni 2000 pieteikumu. Ar šādu konkurenci uz vienu vietu, iekļūšana 500 Startups ir sarežģītākā nekā Stenforda, Jeila vai Hārvarda universitātēs. Funderful piesaistīja mūsu uzmanību Digital Freedom Festival laikā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo emitētās «zaļās» obligācijas 100 miljonu eiro apmērā ieguldīs videi draudzīgos projektos

LETA,25.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizņemtā kapitāla piesaistes plānā AS Latvenergo šogad iecerējusi veikt obligāciju emisiju līdz 100 miljonu eiro apmērā, ieguldot līdzekļus videi draudzīgu projektu īstenošanā Latvenergo kapitālieguldījumu programmas gaitā, pirmdien medijus informēja uzņēmuma pārstāvji.

Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs stāstīja, ka uzņēmuma kapitālieguldījumu programmas gaitā ir paredzēta vairāku «zaļai» domāšanai atbilstošu projektu īstenošana, kā arī vērtspapīru tirgū ir novērojams investoru pieprasījums pēc ieguldījumiem šādos projektos, tāpēc Latvenergo pieņēma lēmumu emitēt «zaļās» obligācijas. «Zaļo» obligāciju pamata prasība ir emisijas procesā iegūtos līdzekļus izmantot vienīgi «zaļajai» domāšanai atbilstošos projektos, kas saistīti ar atjaunojamiem enerģijas avotiem, enerģijas efektivitātes uzlabošanu, ilgtspējīgu vidi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijas jaunuzņēmumu Funderful nopērk amerikāņi

Anda Asere,30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radīto jaunuzņēmumu Funderful, kas piegādā universitātēm mākslīgajā intelektā balstītus komunikācijas rīkus, iegādājas Ruffalo Noel Levitz, kas ir ASV tirgus līderis ziedojumu piesaistē augstākās izglītības iestādēm.

«Ir noslēdzies nozīmīgs posms startup attīstības dzīves ciklā – tas ir novests no nulles līdz interesantam, veiksmīgam risinājumam. Man ir liels gandarījums, ka partnerim ir interese ne tikai par produktu un rezultātiem, kas sasniegti, bet tieši par komandu, kas arī ir bāze tālākai attīstībai, un tā būs tepat Rīgā. Tās būs darbavietas un nauda, kas «nosēdīsies» Latvijas ekonomikā. Daudzos citos pārdošanas darījumos ir pierādījies, ka, ja arī daļa no komandas pārceļas, vietā rodas divtik daudz vairāk darbavietu,» saka SIA Funderful dibinātājs Raimonds Kulbergs.

Līdz šim kopā ar dibinātāju komandā bija pieci cilvēki. Funderful darbinieki, kuri līdz šim strādāja ar šo produktu, turpina sadarboties ar Amerikas komandu, esot tepat Latvijā. Šobrīd ir sastrādāšanās periods, kurā jāatrod labākais veids, kā sadarboties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jomas eksperti starp potenciālākajiem jaunuzņēmumiem Latvijā min vairākus – Anatomy Next, Cake.HR, Mintos, Notakey, Sonarworks, Funderful, Twino, Mintos, Edurio, Giraffe360, Nordigen, Vividly, PlayGineering Systems u.c.

«Manuprāt, potenciālākie ir tie uzņēmumi, kas ir savā attīstībā ir tikuši tiktāl, ka viņiem ir regulāri ienākumi, nevis tikai interese par produktu. Angliski šādus uzņēmumus dažkārt sauc par «scale ups» jeb uzņēmumiem, kas ir atraduši vai ir ļoti tuvu «product-market fit» un nākamais izaicinājums ir izaugsmes paātrināšana. Ceru, ka Latvijas veiksmes stāsts MikroTik izaugs lielāks par ASV konkurentu Ubiqiuiti Networks, kas pagājušā gadā apgrozīja vairāk nekā 600 miljonus dolāru,» saka Dāvis Siksnāns, Printful izpilddirektors. Viņa favorīts jaunuzņēmmu vidū ir Anatomy Next, kas nesen ir piesaistīja 300 tūkstošu eiro investīcijas, un uzrāda veiksmīgus rezultātus pārdošanā ASV. Šis ir viens no retajiem uzņēmumiem no Latvijas ar darbiniekiem ASV. Kā otru D. Siksnāns izceļ Cake.HR, kas ir programmatūra kā pakalpojums (SaaS) produkts, kas uzņēmumiem palīdz atvieglot personālvadības procesus, automatizējot tādas lietas kā darbinieku atvaļinājumu uzskaite. «Produkts veiksmīgi attīstās jau vairākus gadus un, manuprāt, ir viens no visaugstākās kvalitātes SaaS produktiem no Latvijas,» viņš spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latitude59 jaunuzņēmumu konkursā startē arī Latvijas startup

Anda Asere,22.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latitude59 jaunuzņēmumu prezentāciju konkursā agrīnas un sēklas stadijas kompānijām piedalīsies CenOS, Coffee Pixels, HackMotion, Robotic Solutions un Funderful no Latvijas

Šonedēļ – 25. un 26. maijā – Igaunijas galvaspilsētā Tallinā notiek startup konference Latitude59, kuras ietvaros tradicionāli notiek arī jaunuzņēmumu konkurss, kuru šogad atbalsta igauņu Tāveta Hinrikus (Taavet Hinrikus) un Kristo Kārmana (Kristo Käärmann) dibinātā finanšu tehnoloģiju kompānija TransferWise. Sēklas stadijas startup konkursa balva ir desmit tūkstoši eiro no TransferWise. Kompānija to dara, lai atbalstītu vietējo startup kopienu. «Kā starptautiska kompānija ar saknēm Igaunijā TransferWise vēlas redzēt vairāk veiksmīgus jaunuzņēmumus Ziemeļvalstīs un Baltijā,» norāda Mareks Unts (Marek Unt), TransferWise Eiropas sabiedrisko attiecību vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši Latvijas Start-up uzņēmumu asociāciju.

Jaunās organizācijas mērķi ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, savienot to ar pārējo pasauli, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī esot pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiāli atklāta Latvijas start-up uzņēmumu asociācija.

30 Latvijas start-up uzņēmumu komūnas dalībnieki ir apvienojušies un oficiāli izveidojuši nevalstisko organizāciju - Latvijas Start-up uzņēmumu asociācija. Tās mērķis ir attīstīt Latvijas start-up uzņēmumu ekosistēmu, popularizēt start-up kustību Latvijā un pasaulē, aizstāvēt tās intereses un sekmēt savstarpējo cieņu un sadarbību start-up uzņēmumu starpā.

Šī ir pirmā reize Latvijas vēsturē, kad pārstāvji no tehnoloģijās balstītajiem start-up uzņēmumiem, no start-up uzņēmumu kopā strādāšanas telpām, akseleratoriem un citiem kopienas centriem, kā arī investori, riska kapitālisti, pieredzējušas privātpersonas, start-up nozari atbalstoši korporatīvie partneri un pakalpojumu sniedzēji ir sēdušies pie viena galda un apvienojušies vienā organizācijā ar kopīgiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Divi Latvijas startup prezentēs sevi uz Latitude59 skatuves

Anda Asere,18.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

31. maijā un 1. jūnijā Igaunijā notiks konference Latitude59, kuras laikā norisināsies īso prezentāciju konkurss [email protected]/* */ Estonia, kurā par sevi stāstīs arī Nordigen un Funderful no Latvijas

Funderful izstrādā platformu, kurā augstskolas var veidot ziedojumu kampaņas, savukārt Nordigen palīdz aizdevējiem automatizēt kredītņēmēju bankas izrakstu analīzi. Nordigen uzvarēja arī startup konferences TechChill Baltics 2016 jaunuzņēmumu konkursā, kā arī Rietumu FinTech Challenge.

Konkursā [email protected] Estonia par tiesībām sevi prezentēt bija pieteikušies vairāk nekā simt startup no visas Eiropas un tika izvēlētas deviņas izaugsmes stadijas kompānijas un desmit agrīnas stadijas jaunuzņēmumi. Latvijas kompānijas tiks vērtētas izaugsmes stadijas startup kategorijā. Bez Nordigen un Funderful par uzvaru cīnīsies 3D Creationist, Bike-ID, coModule, RangeForce, Reverse Resources, SprayPrinter un Timbeter. Savukārt agrīnas stadijas startup konkursā piedalās CartSkill, Craftinity, Dentilink, Dermtest, FeelingStream, Genosity Labs, Palleter, StepShot, Tebo un Wolfprint 3D.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas start-up konkursā «InnoStars Awards 2019» laureātu vidū ierindoti divi start-up uzņēmumi no Latvijas - «MedHydrogel» un «Vigo».

No kopskaitā 116 pretendentiem tika izvēlēti 15 uzvarētāji, kuri dalījās ar inovatīvajiem risinājumiem veselības aprūpē, katram balvā saņemot 25 000 eiro lielu finansējumu, apmācības un mentoru piesaisti. Latvijas start-up uzņēmēji izcēlās ar redzes aizsardzības tehnoloģiju pēc ķīmiskām acu traumām un rehabilitācijas rokasgrāmatu, kas izmanto mākslīgo intelektu. Konkursu organizē «EIT Health», kas ir viena no lielākajām Eiropas publiskā privātā sektora partnerībām veselības aprūpes inovāciju jomā.

Konkurss norisinājās jau trešo gadu, un tā uzvarētāji tika izvēlēti no 116 dalībniekiem, kuri pārstāvēja 13 valstis, kas iekļaujas «EIT Health» programmā «Reģionālā inovācijas shēma» (RIS). Kā šī gada uzvarētāji tika atzīti 15 start-up uzņēmumi no Centrālās, Austrumu un Dienvideiropas valstīm, kas joprojām turpina pilnveidoties veselības aprūpes inovāciju jomā. Ekspertu komisijas izvirzīto start-up uzņēmumu vidū bija pieci uzņēmumi no Portugāles, pa diviem no Latvijas, Polijas, Ungārijas, un pa vienam no Čehijas, Lietuvas, Itālijas un Rumānijas. Katram finālistam tika piešķirts finansējums 25 000 eiro apmērā, kā arī apmācības, individuālais mentorings četru mēnešu garumā un iespēja piedalīties divās apmācību programmās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Start Up The Season: Sievietes tehnoloģiju biznesā, finanšu tehnoloģijas un animācija

Dienas Bizness,09.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties septembrim kā oficiālajam stārtapu mēnesim Latvijā, ikvienam interesentam tiek piedāvāts bezmaksas pasākumu klāsts, kas ļauj tuvāk iepazīties ar Latvijas stārtapu kultūru un radošajām industrijām. #StartUpTheSeason iniciatīvas autori koprades telpas TechHub Riga un The Mill un biznesa akselerators Eegloo aicina uz mītapiem un piču sesijām, kuru centrā ir sievietes tehnoloģiju uzņēmējdarbībā, animācija un finanšu tehnoloģijas, informē TechHub Riga pārstāve Inese Mūrniece.

Start Up The Season iniciatīva aizsākās 24. augustā, pasludinot septembri par oficiālo stārtapu mēnesi Latvijā un sniedzot plašāku ieskatu Latvijas tehnoloģiju vidē. Iniciatīvas laikā ikvienam līdz pat 29. septembrim ir iespēja apmeklēt bezmaksas pasākumus, padziļināt zināšanas, kā arī iepazīties ar cilvēkiem, kas interesējas par tehnoloģijām un rada pasaulē konkurētspējīgus produktus un pakalpojumus.

Viens no centrālajiem iniciatīvas pasākumiem ir TechHub Riga ikmēneša mītaps, kas 10. septembrī pulcēs Latvijas stārtapu kopienu vienuviet. Mītapa centrālā tēma šoreiz ir sievietes, kas darbojas tehnoloģiju biznesā – savā stāstā dalīsies Elena Donetsa, StarTau Telavivas Universitātes Uzņēmējdarbības centra vadītāja un We Dream uzņēmējdarbības programmas sievietēm dibinātāja. Tostarp savu pieredzi, darbojoties tehnoloģiju uzņēmējdarbībā, atklās arī Rūta Jakovļeva (Furnny), Maija Anna Ludbārža (Funderful) un Alise Semjonova (Infogr.am). Mītapa beigās tradicionāli tiks piedāvāti ideju piči un tīklošanās iespēja. Mītapu atbalsta TechHub Riga stratēģiskais partneris Lattelecom, Altum un Izraēlas vēstniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) Izglītības fondam Start(it), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās, ir iecelta jauna vadītāja – Evija Goluba.

Iepriekšējais fonda vadītājs Emīls Sjundjukovs ir pieņēmis jaunus izaicinājumus biznesā un turpmāk ieņems Start(it) tehniskā konsultanta amatu.

E. Golubai ir maģistra grāds politoloģijā, studējusi Latvijā un Zviedrijā. Evijai ir vairāk nekā desmit gadu pieredze nevalstiskajā sektorā, arī šobrīd viņa ir padomes locekle Sabiedrībā par atklātību – Delna un valdes locekle Latvijas Debašu asociācijā (zināma kā «QUO tu domā?»). Tāpat Evija ir vairāk nekā piecus gadus darbojusies privātajā sektorā, kā arī strādājusi Zviedrijas vēstniecībā Latvijā par politisko jautājumu asistenti vēstniekam.

«Pēdējo gadu laikā man bija liels gods ar partneriem attīstīt Start(it). Rezultāti neizpalika – visā Latvijā ir palielinājusies skolēnu interese jēgpilni izmantot un apgūt datoriku, kā arī esam novērtēti starptautiskā līmenī – Start(it) tika nominēts prestižajai UNESCO Bahreinas karaļa Hamada Bin Isa Al Halifa informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) izglītības balvai. Šobrīd ir pienācis laiks jauniem sasniegumiem, tāpēc novēlu Evijai sekmes fonda vadībā,» uzsver E. Sjundjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā gaidāmā divsimtgade kopš vienas no pasaules vēsturē visizdaudzinātākajām kaujām izraisījusi Vaterlo mazpilsētā drudžainu gatavošanos šīm svinībām, tās iedzīvotājiem cerot, ka tagad miegainajai Briseles priekšpilsētai izdosies «atgūt» savu nosaukumu, kas vairāk tiek asociēts ar vienu no Londonas dzelzceļa stacijām vai tiltiem, vai pat ar zviedru popgrupas ABBA dziesmu.

Kādreizējais zemkopju ciematiņš, kas atrodas 25 kilometrus uz dienvidiem no Briseles un kurā šobrīd mīt 30 000 iedzīvotāju, pasaules vēsturē iegājis kā vieta, kur norisinājās pēdējā izcilā Francijas karavadoņa un imperatora Napoleona kauja, pēc kuras mūža nogali viņam nācās aizvadīt vientuļā nometinājumā nemīlīgajā Svētās Helēnas salā.

Taču, tuvojoties jūnija otrajā pusē gaidāmajām grandiozajām svinībām, no katra pilsētiņas veikala skatloga uz garāmgājējiem noraugās daudzi baltos zirdziņos sasēduši mazi Napoleoniņi vai imperatora ģīmetnes, kurās viņš attēlots tradicionālajā trīsstūrenē.

Pēc gadiem ilgas relatīvas aizmirstības Vaterlo, šķiet, beidzot iegūs Eiropā aizvien populārākā vēsturiskā tūrisma iecienīta galamērķa statusu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ekonomika patlaban nepiedzīvo labākos laikus, jo krīzes nāk viena pēc otras, turklāt atšķirīgas, intervijā Rietumu radio sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija).

«Viena situācija ir KVV Liepājas metalurgā, bet pavisam cita situācija ir zivju pārstrādes nozarē,» sacīja Sesks, norādot, ka zivju pārstrādes nozares problēmas ir jārisina starpvaldību un arī Valsts prezidenta līmenī - kā Latvijas ražotājiem «atvērt durvis» uz dažādiem eksporta tirgiem. «Šai nozarei tas ir izdzīvošanas jautājums,» sacīja Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas start-up jeb jaunuzņēmumi piesaistījuši investīcijas vismaz 110 miljonu eiro apmērā, intervijā sacīja Latvijas Start-up uzņēmumu asociācijas valdes priekšsēdētāja Jekaterina Novicka.

Viņa norādīja, ka šāda summa iegūstama no publiski pieejamās informācijas, jo par atsevišķu darījumu summām informācija netiek izpausta.

Igaunijas start-up uzņēmumi investīcijās piesaistījuši 330 miljonus eiro, bet lietuvieši - 140 miljonus eiro, atklāja Novicka. Latvijā ir 240 start-up uzņēmumi, Lietuvā šis rādītājs ir līdzīgs, bet Igaunijā ir apmēram 350 start-up uzņēmumi.

«Ar Lietuvu mums situācija ir diezgan līdzīga, un pašlaik aktīvi konkurējam, jo arī viņi ir kļuvuši aktīvi - gan valsts pusē, gan start-up komūnā,» sacīja Novicka. «Runājot par Igauniju, viņiem jau ir start-up uzņēmēji trīs paaudzēs.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus

Anda Asere,10.09.2020

Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore

Foto: Anda Asere

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim šogad Latvijas jaunuzņēmumi piesaistījuši 13 miljonus eiro, lielākās investīcijas piesaistījuši "Juro" un "Lokalise".

Tā šodien notiekošajā Latvijas Jaunuzņēmumu kopienas forumā informēja Diāna Lāce–Davidova, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas "Startin.lv" izpilddirektore. Asociācijas dati liecina, ka 2019. gadā jaunuzņēmumi piesaistīja 17,3 miljonus eiro, bet 2018. gadā – 16,5 miljonus eiro.

Riska kapitāla fonda "Change Ventures" partneris Andris K. Bērziņš norāda, ka kopumā vērojama tendence, ka saistībā ar Covid-19 izraisīto neskaidrību nedaudz samazinās finansējuma apjoms, ko piesaista jaunuzņēmumi – investīciju skaits un vidējās summas. Taču viņš uzsver, ka labas komandas arvien spēj piesaistīt finansējumu.

Šobrīd Latvijā darbojas vairāk nekā 400 jaunuzņēmumi, no kuriem kā aktīvus var uzskatīt 230. 36% jaunuzņēmumu darbojas programmatūra kā pakalpojums nozarē, 24% strādā ar finanšu tehnoloģijām un 11% ir zinātniskie jaunuzņēmumi. Kā piemērus ar lielāko ietekmi D. Lāce–Davidova min "Sonarworks", "Printful", "Printify" un "Edurio".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pilsētā Tartu notiekošajā jaunuzņēmumu konferencē "sTARTUp Day" agrīnas stadijas startup konkursā uzvarēja Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums "Jeff App".

Kopumā jaunuzņēmumu konkursā piedalījās 33 jaunuzņēmumi, kas izvēlēti no vairāk nekā 240 pieteikumiem. "Konkurence bija tiešām augsta līmeņa - šeit patiešām varēja just gan biznesa ideju, gan to izpildījuma, gan arī komandu prezentēšanas spēju apvienojumu augstā kvalitātē. Patiess gandarījums, ka ne vien spējām izpelnīties lielāko atzinību tik spēcīgā lokā, bet arī igauņu pašu vērtējumā bijām pārāki par viņu pašmāju jaunuzņēmumiem," teic Toms Niparts, "Jeff App" dibinātājs un vadītājs.

"Jeff App" ieguva 170 tūkstošu eiro investīciju no Igaunijas biznesa eņģeļu tīkla "EstBAN" sindikāta, kā arī desmit tūkstošu eiro bez saistībām no "Swedbank".

"Finansējums nāk negaidot, jo nupat esam noslēguši investīciju kārtu. Taču esam ļoti priecīgi - papildus resursiem, kas ļaus straujāk augt un piesaistīt spēcīgākus speciālistus jau tagad, "savā pusē" nu esam piesaistījuši investīciju veterānus no Igaunijas, Somijas un citām valstīm, kuri ar savu pieredzi un plašo kontaktu loku dos mums ļoti daudz," norāda T. Niparts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Rezultāti runā paši par sevi

Anda Asere,20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funderful radīts, lai palīdzētu universitātēm piesaistīt ziedojumus no absolventiem, īpaši koncentrējoties uz tiem, kuri ir nesen beiguši skolu un nekad vēl nav ziedojuši

«Labās skolas, kas piedāvā kvalitatīvu izglītību, nevarētu pastāvēt bez ziedojumiem un īpaši svarīga ir lojāla ziedotāju bāze, kuri ziedo regulāri un samērā nelielas summas. Lai gan lielie ziedotāji skolas nodrošina ar apjomīgu naudas daudzumu, viņu ir daudz mazāk un viņi to nedarot katru gadu. Tāpēc ir svarīga mazo ziedotāju bāze. Ir svarīgi viņus noturēt,» saka Raimonds Kulbergs, SIA Funderful īpašnieks. Statistika rāda – ja cilvēks savai skolai noziedo vienreiz, ir 50% iespējamība, ka šāda darbība atkārtosies. Ja jau ir bijušas pāris reizes, iespējamība sagaidīt atkārtotu ziedojumu pakāpjas jau līdz 70%, bet, ja trīs reizes, – līdz 90%. «Rezultāti runā paši par sevi – katra mūsu kampaņa augstskolām ienes vidēji par 220 tūkstošiem dolāru vairāk, nekā viņiem pašiem tas izdevies iepriekšējās reizēs, tas ir vidēji par 105% vairāk arī pēc ziedotāju skaita. Piemēram, tikai četros mēnešos Londonas biznesa skola ar mūsu rīku piesaistīja papildus 640 tūkstošus mārciņu,» lepojas Raimonds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tirgus līderis studējošo piesaistē universitātēm un ziedojumu kampaņu izstrādē Ruffalo Noel Levitz iegādājies Latvijas jaunuzņēmumu Funderful, kura dibinātājs ir Raimonds Kulbergs. Iegādes summa netiek atklāta. Funderful piedāvā universitātēm mākslīgajā intelektā balstītus komunikācijas rīkus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Digital Freedom Festival un 500 Startups konkursa uzvarētāji – Funderful and SkenarioLab

Lelde Petrāne,30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digital Freedom Festival un 500 Startups Pitch uzvarētāji ir startup uzņēmums no Latvijas Funderful and startup uzņēmums no Somijas SkenarioLabs. Uzvarētāji saņēma uzaicinājumu uz pārrunām dalībai 500 Startups akseleratoru programmā Silīcija ielejā ASV 2017. gadā.

Funderful ir programmatūras kā pakalpojuma (SaaS) izstrādātājs izglītības iestādēm, lai īstenotu finansējuma piesaistes kampaņas, piedāvājot īpaši pielāgotu mājas lapu un programmatūru. Tā klienti ir, piemēram, Oksfordas un Kembridžas koledžas, Londonas biznesa skola, ASV universitātes.

SkenarioLabs piedāvā sniegt ieskatu ēku īpašniekiem, menedžeriem par nekustamo īpašumu uzturēšanu, pārvaldīšanu un renovāciju. Tīmekļa pakalpojums balstīts uz pārbaudītu datu analīzi un dod iespēju ātri sniegt informāciju par ēku stāvokli.

500 Startups ir riska kapitāla fonds un startup akselerators, kas iegulda uzņēmumu agrīnajā (seed) stadijā un žurnāla Forbes aptaujā atzīts par vadošo pasaulē. Uzņēmums pārvalda 200 miljonu ASV dolāru investīciju portfeli un ir investējis vairāk nekā 1300 tehnoloģiju startup uzņēmumos no visas pasaules. 500 Startups portfelī ietilpst tādi uzņēmumi kā Twilio, Sendgrid, Wildfire un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan tas ir mazāk par 0,1% no tirgus, Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma "Jeff App" līdzdibinātājs Toms Niparts ir pārliecināts, ka iespējamais izaugsmes potenciāls ir milzīgs.

"Turklāt tas ir tikai mūsu pirmais tirgus Āzijā," viņš uzsver. Pirmo klientu attieksme pret risinājumu esot visnotaļ laba un atgriežas tie, kas reģistrējušies pirms kāda laika.

Uzņēmuma stratēģija šajā tirgū ietver vairākus soļus. Sākumā tas piedāvā vietējiem finanšu uzņēmumiem nepieciešamu risinājumu, kas risina pamatvajadzību: piesaista jaunus klientus. "Kad esam iekarojuši atpazīstamību un nodibinājuši attiecības, piedāvājam papildu pakalpojumus – alternatīvos datus. Augustā laidām klajā mobilo lietotni, kuru drīzumā sāksim jaudīgi reklamēt. Tuvāko mēnešu laikā lietotājiem būs arī iespēja saņemt izdevīgākās banku kredītkartes un finansējuma iespējas ar mopēda vai motocikla nodrošinājumu, kas Āzijā ir būtiski. Pakāpeniski pāriesim no tā, ka esam kā "Tinder" piemērotākā aizdevuma atrašanai uz aplikāciju īpašajiem piedāvājumiem, kas nozīmē, ka piedāvājam atrast ne vien finansējumu, bet arī apdrošināšanu, telekomunikāciju pakalpojumus u. tml. Šāds risinājums mums dos vairāk datu par lietotāju uzvedību, kas ilgtermiņā ļauj veidot kredītvērtējumu, kas ir viens no mūsu lielākajiem mērķiem," ieskicē T. Niparts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā reitingu aģentūra Standard & Poor's (S&P) pazeminājusi Grieķijas jau tā zemo kredītreitingu un norādījusi, ka valsts, visticamāk, piedzīvos maksātnespēju attiecībā uz savu komerciālo parādu nākamajos 12 mēnešos, ja nevienosies ar kreditoriem par glābšanas plānu.

S&P pazemināja Grieķijas kredītreitingu tālāk «atkritumu» teritorijā - no CCC+ uz CCC ar negatīvu nākotnes perspektīvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Ventspils tiesa atzinusi Winergy 35 miljonu darījumu par fiktīvu

LETA,15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils tiesa atzinusi vēja parku attīstītāja SIA Winergy 35 miljonu darījumu ar Igaunijas sabiedrību Firepower par fiktīvu, informē Norvik banka, kura bija cēlusi prasību tiesā un lūgusi tiesu atzīt par spēkā neesošu starp Winergy un Firepower noslēgto darījumu par ģeneratoru piegādi.

Tāpat Norvik banka bija lūgusi tiesu dzēst visas ķīlas un hipotēkas, kas nostiprinātas par labu Firepower. Firepower hipotēka pašlaik nostiprināta arī uz Winergy piederošo vēja parku. Bankas prasība apmierināta pilnā apmērā, informē Norvik banka.

Tiesa savā spriedumā norādījusi, ka patiesībā iesaistīto personu mērķis nebija tiesisks darījums, bet gan maldināt citas personas. Šo pušu nolūks bija izvairīties no saistībām pret Norvik banku.

Norvik banka norāda, ka Ventspils tiesas par fiktīvu atzītais darījums pirmo reizi tika uzrādīts Winergy izstrādātajā tiesiskās aizsardzības procesa plānā, lai tādējādi nebūtu tiesiskās aizsardzības plāns jāsaskaņo ar Winergy lielāko kreditoru Norvik banku. Lai gan pirkuma līgums starp Winergy un Firepower paredzēja 13 ģeneratoru piegādi 35 miljonu apmērā, kā nodrošinājumu šī darījuma izpildei Winergy ķīlā piešķīra vien Renault automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: kā izdzīvot start-up fāzē - pieskati savu naudu

4finance izpilddirektors Toms Jurjevs,12.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izturies pret kompānijas sākuma investīcijām un budžetu kā pret personīgajiem ietaupījumiem.

Start-up posms un tradicionāli bēdīgās beigas

Uzņēmuma vārīgākais posms ir tā pirmsākumi. Lielākā daļa uzņēmumu nepiedzīvo savu trešo un ceturto dzimšanas dienu. Latvijā pagājušajā gadā, saskaņā ar Lursoſt datiem, reģistrēti 14 965 uzņēmumi, bet likvidēti 6 402. Likvidēto uzņēmumu skaits, salīdzinot ar 2013. gadu ir palielinājies par 54,19 %. Iemesli likvidācijai var būt dažādi, bet lielākoties tas ir viens — nespēja konkurēt.

Apstākļi, kādēļ uzņēmumi nonāk šādā situācijā, ir vienkārši — ja Tu ļausi sava uzņēmuma tēriņiem augt brīdī, kad tiem nebūs seguma no Tava produkta pārdošanas — Tavam uzņēmēja sapnim pienāks beigas.

Komentāri

Pievienot komentāru