Jaunākais izdevums

Robežas starp komunikācijas nozares disciplīnām izzūd un savstarpēji integrējas, pielāgojoties jauniem apstākļiem un prasībām

Tā secināms no DB aptaujāto sabiedrisko attiecību speciālistu teiktā. «Kopumā šobrīd esam lēnas, bet stabilas attīstības posmā, kas pašreizējā situācijā ir labs rādītājs. Ir skaidrs, ka ģeopolitiskā situācija ietekmē arī sabiedrisko attiecību nozari,» teic Arnis Marcinkēvičs, McCANN Consulting valdes priekšsēdētājs. LEAD. Korporatīvā komunikācija valdes priekšsēdētāja Inga Latkovska norāda, ka nozare piedzīvo loģisku kāpumu. «Man šķiet, ka arvien pamatīgāk nostiprinām patieso sabiedrisko attiecību funkciju – sarunu un attiecību veidošanu ar iesaistītām pusēm, nozīmīgi balstot organizāciju mērķu sasniegšanu. No šāda skatupunkta nozare veiksmīgi strādā interešu pārstāvniecībā, digitālā vidē, spējot integrēt korporatīvo saturu un veidot dialogu, B2B (bizness biznesam) segmentā, lobēšanā un izmanto, protams, arī citas komunikācijas metodes. Tomēr ne jau viss ir ideāli, piemēram, joprojām ik pa laikam ieraugām prasību pēc publicitātes, kas izteikta reklāmas izmaksu ekvivalentā, kā galvenā darba efektivitātes kritērija,» saka I. Latkovska.

Visos līmeņos

Jaunā Latvijas asociācija sabiedrisko attiecību profesionāļiem valdes priekšsēdētāja Kristīne Tjarve salīdzina: agrāk sabiedrisko attiecību prioritāte bija mediju attiecības, bet tagad to papildina reputācijas vadība, sociālie mediji, sadarbība ar nevalstiskajām organizācijām, klientiem, partneriem – dažādām mērķa grupām. «Sabiedriskās attiecības iekļaujas it visās komunikācijas formās un līmeņos. Jāspēj saprast, kuras konkrētajā brīdī ir svarīgākās, kuras mērķu sasniegšanai varētu palīdzēt un kuras – kavēt,» viņa uzsver. Svarīgs faktors ir iekšējā organizāciju, uzņēmumu komunikācija, kam tās nepievērš pienācīgu uzmanību – darbinieki mājās pastāsta ģimenei, kā jūtas, ko domā, un šādā veidā informācija izplatās daudz plašāk nekā viens pozitīvs raksts medijos. «Liela loma ir biznesa vadītājiem – cik labi viņi izprot sabiedrisko attiecību un komunikācijas nozīmi, cik gatavi ir iesaistīties un cik daudz novērtē un iekļauj speciālistu vadības komandā, nevis pakļauj mārketinga, pārdošanas nodaļai,» saka K. Tjarve.

Uz sabiedriskajām attiecībām vairs nevar raudzīties šauri, papildina A. Marcinkēvičs. Robežas starp komunikācijas nozares disciplīnām faktiski ir izzudušas un savstarpēji arvien vairāk integrējas. «Nozare ir transformējusies un pielāgojusies jaunajiem apstākļiem un lielākās aģentūras piedāvā plašu pakalpojumu spektru. Ņemot vērā jaunās realitātes prasības, arī ieviestie risinājumi bieži vien ir daudzdimensionāli un apvieno sevī taktikas, kas iepriekš neietilpa sabiedrisko attiecību «instrumentu kastītē». Vienlaikus bizness vairāk apzinās komunikācijas izšķirošo lomu krīzes situācijās. Līdz ar to uzņēmumi, lai mazinātu gan iespējamos reputācijas, gan biznesa riskus investē krīzes komunikācijā un ar to saistītajās apmācībās. Tāpat bizness arvien vairāk strādā ar korporatīvās un sociālās atbildības jautājumiem,» viņš norāda.

Visu rakstu Instrumentu kastītē jauni rīki lasiet 14. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

White Label apvieno spēkus ar McCANN Rīga

Lelde Petrāne,01.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra White Label apvieno spēkus ar vienu no lielākajām reklāmas aģentūrām Latvijā McCANN Rīga.

White Label dibinātāji Kristaps Siliņš un Krišjānis Mazurs kļūst par McCANN Rīga partneriem, savukārt McCANN WorldGroup – par White Label līdzīpašnieku.

Ainārs Ščipčinskis, McCann WorldGroup īpašnieks, pastiprināti pievērsīsies integrētās komunikācijas attīstīšanai, lai stiprinātu kopējo McCann uzņēmumu grupu. Tās sastāvā ir McCANN Rīga, mediju aģentūra Inspired, digitālā aģentūra Inspired Digital, iepakojumu dizaina aģentūra BrandBox, nestandarta risinājumu aģentūra Momentum un PR aģentūra McCANN Consulting.

McCann zīmolam Latvijā ir 20 gadu vēsture.

Līdz ar White Label un McCann apvienošanos komandai pievienosies vēl divi reklāmas stratēģi - Tatjana Baranovska, kas līdz šim bijusi stratēģiskā plānotāja reklāmas aģentūrā DDB Latvija, un Bruno Vāvers, kas kā vadošais stratēģis strādājis reklāmas aģentūrā Guilty|Grey.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Spēļu biznesa asociācija: Par nodokļu paaugstinājumu nozarē šobrīd nevar būt ne runas

LETA,24.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēļu nozarē patlaban nevar būt ne runas par nodokļu paaugstinājumu, reaģējot uz nesen izskanējušo informāciju par iespējamo akcīzes nodokļa palielinājumu azartspēlēm, aģentūrai LETA uzsver Latvijas Spēļu biznesa asociācijas (LSBA) padomnieks Arnis Marcinkēvičs.

Viņš norāda, ka par jebkādu iespējamo azartspēļu nodokļa paaugstināšanu nozares pārstāvji nav informēti. Šāds piedāvājums kārtējo reizi tiek izstrādāts bez jebkādām konsultācijām ar nozari. Iespējams, tāpēc, ka nozares viedoklis šajā jautājumā ir skaidri zināms. LSBA uzskata, ka ne par kādu nodokļu paaugstinājumu šobrīd nevar būt ne runas.

Pirmkārt, pamatojuma trūkuma dēļ. Proti, tā kā nozare nav iepazīstināta ar aprēķiniem un valdības redzējumu, kā tas kopumā ietekmētu nozari un budžetu, patlaban nav iespējams runāt par kaut ko konkrēti.

Otrkārt, LSBA ir noslēgusi vienošanos ar Finanšu ministriju (FM) par pārejas posmu līdz 2019.gadam, kura laikā netiks paaugstināts azartspēļu nodoklis, atgādina Marcinkēvičs, piebilstot, ka līdz šim termiņam Latvijā ir paredzēts ieviest vienotu spēļu automātu uzraudzības sistēmu, par kuras ieviešanu un tās izmaksām atbild paši uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies biedrības Latvijas Aitu audzētāju asociācija izsludinātais iepirkums par sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas par aitas gaļu sagatavošanu un īstenošanu, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkumā tika saņemts viens piedāvājums un uzvarējuši uzņēmumi SIA McCann Consulting, SIA McCann Rīga, SIA Inspired un SIA Hansa Media.

Uzvarētāju piedāvātā līgumcena ir 1,47 miljoni eiro. Iepirkums tiek veikts ar Lauku atbalsta dienesta finansējuma palīdzību.

Kā norāda asociācija, aitas gaļas nozare ir ļoti trausla nozare un piedzīvo krīzi: aitas gaļas patēriņš, ražošanas apjomi un cenas

samazinās, bet izmaksas (elektroniskās identifikācijas ieviešanai, barībai, tradicionālajai ražošanai, piemēram, ganāmpulku pārvietošanai) paaugstinās. Turklāt palielinās aitas gaļas piegāde no trešajām valstīm. Ņemot vērā rentabilitātes samazināšanos, daudziem ražotājiem ir jāizbeidz ražošana, un tas var negatīvi ietekmēt Eiropas Savienībā pieejamās gaļas dažādību un veicināt turpmāku lauku apvidu pamešanu. Aitas gaļa ir Eiropas Savienības kulinārā mantojuma svarīga daļa, un tās ražošanai faktiski ir īpaša nozīme, īpaši apgabalos, kur ir sarežģīti saimniekošanas apstākļi, ainavas saglabāšanas un sociālekonomiskās ietekmes ziņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai popularizētu aitas gaļu, Latvijas Aitu audzētāju asociācija cer uz 1,47 miljonus eiro lielu Eiropas un valsts atbalstu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Aitu audzēšanas attīstību par vienu no šā gada prioritātēm nosaukusi Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome. DB jau rakstīja, ka Latvijas Aitu audzētāju asociācija (LAAA) izsludinātajā iepirkumā par sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas sagatavošanu un īstenošanu pagājušā gada nogalē saņemts viens piedāvājums, kas arī konkursā uzvarēja, piedāvājot līgumcenu 1,47 milj. eiro. Aitkopības nozari kampaņā stiprināt plecu pie pleca apņēmās uzņēmumi McCann Consulting, McCann Rīga, Inspired un Hansa Media. «No Briseles galīgo apstiprinājumu kampaņas finansējumam ceram sagaidīt pirmajā pusgadā,» norāda LAAA valdes priekšsēdētājs un aitu fermas Star Space Ogres novadā īpašnieks Arnis Ginters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena un aitas gaļas popularizēšanas kampaņas ilgs trīs gadus, plaša reklamēšanās notiks arī kaimiņvalstīs – nozarēm ir vajadzīgs šāds grūdiens, pamato rīkotāji; valsts jau solījusies atbalstīt, Brisele – ilgi domā, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kampaņas piedzīvos dienasgaismu tikai tādā gadījumā, ja to īstenošanai tiks piešķirts Eiropas Savienības (ES) un Latvijas valsts līdzfinansējums. Līdzekļi abos gadījumos būs jāizlieto trīs gadu laikā, no šā gada vidus līdz 2018. gadam, liecina abu kampaņu iepirkuma procedūru nolikumi.

Ja Brisele dos «jāvārdu», pusi no nepieciešamā finansējuma sniegs ES, 30%, kas aptuveni 840 tūkst. eiro nodrošinās valsts, bet atlikušo piensaimnieki un aitkopji sarūpēs saviem spēkiem. Kampaņu nodošanu izvērtēšanai Eiropas Komisijai (EK) atbalstījusi Zemkopības ministrija. Atbilde no Briseles Latviju varētu sasniegt martā vai aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa atsakās atbalstīt Latvijas piensaimnieku un aitkopju ieceres izvērst plašas mārketinga kampaņas produktu popularizēšanai un noieta veicināšanai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Gan Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība (LPCS), gan Latvijas Aitu audzētāju asociācija (LAAA) bija iecerējušas trīs gadu garumā rīkot sabiedrības informēšanas un tirgus veicināšanas kampaņas Baltijā, par ko vairākkārt ziņoja arī Dienas Bizness. LPCS konkursā uzvarēja personu apvienība, kurā apvienojušās trīs aģentūras – mediju aģentūra Mindshare, zīmolu un reklāmas aģentūra St. Brothers un sabiedrisko attiecību aģentūra Jazz Communications –, to piedāvātā līgumcena ir 1,32 milj. eiro (bez PVN). Savukārt aitas gaļas popularizēšanas kampaņu 1,47 milj. eiro (bez PVN) vērtībā uzņēmās īstenot vienīgais pretendents – McCann Consulting, McCann Rīga, Inspired un Hansa Media apvienība. Tika plānots, ka pusi finansējuma izdosies piesaistīt no ES, 30% segs valsts, kas tam jau bija piekritusi, bet pārējo – pati nozare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēļu kompānija Olympic Casino Latvia iegādājusies spēļu zāles Melnais kaķis un Vulkan. Uzņēmuma valdē norāda, ka pēc kapitāldaļu īpašumtiesību maiņas reģistrācijas jaunās zāles pārveidos par Olympic Casino spēļu zālēm - tiks mainīts ne tikai nosaukums, bet arī spēļu zāļu darbības principi, vēsta laikraksts Diena.

«Ja azartspēļu uzņēmums vēlas paplašināt savu darbību, tad apstākļos, kad jaunas atļaujas azartspēļu vietu atvēršanai netiek izsniegtas, esošo konkurentu pārpirkšana ir vienīgā iespēja darbības paplašināšanai. To sauc par tirgus konsolidāciju,» skaidro Olympic Casino Latvia valdes priekšsēdētājs Gints Pakārklis.

Azartspēļu biznesā uzņēmumu pārpirkšana ir vienīgais veids, kā attīstīties. Spēļu biznesa asociācijas (LSBA) padomnieks Arnis Marcinkēvičs uzsver, ka citu iespēju paplašināt biznesu īsti nav. «Īpaši izteikti to jūt Rīgā, kur ir daudz cilvēku, bet atļaujas jaunu azartspēļu zāļu un totalizatoru punktu atvēršanai netiek dotas vispār. Uzņēmumu skaits turpina samazināties, atsevišķi tirgus spēlētāji kļūst lielāki. Visticamāk, šādi darījumi ir, lai iegūtu esošās spēļu zāles, no kurām daļa, iespējams, tiks slēgtas, jo ir nerentablas,» skaidro Marcinkēvičs. Viņš uzsver, ka nekādā gadījumā par iespējamo monopolstāvokli uztraukties nevajadzētu. Ir vairāki lieli spēlētāji, piemēram, Alfor, Jocker un arī pats Olympic Casino, kuru tīkli ir pietiekami lieli, un nav sagaidāms, ka tuvākajā laikā tie cits citu varētu pārpirkt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Drošības nozares kompāniju asociācijai pievienojas divi biedri

Dienas Bizness,08.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības nozares kompāniju asociācija (DNKA) kļuvusi par lielāko apsardzes nozares uzņēmumu organizāciju, jo tajā uzņemti jauni biedri - SIA Securitas Latvia un SIA LDZ Apsardze, informē asociācijas vadītājs Arnis Marcinkēvičs.

Abi uzņēmumi atrodas nozares vadošo uzņēmumu vidū. Līdz ar jauno biedru pievienošanos asociācijai, DNKA pašlaik apvieno visus lielākos nozares uzņēmumus. DNKA biedri pārstāv vairāk nekā trešo daļu no visiem nozarē strādājošajiem, kopā nodarbinot 2538 cilvēkus.

«Gan Securitas Latvia, gan LDZ Apsardze pievienošanās asociācijai iezīmē būtisku pagriezienu nozares pārstāvniecībā - ja līdz šim nozīmīgākie nozares spēlētāji nav spējuši vienoties par sadarbību vienā organizācijā, lai risinātu nozares sasāpējušos jautājumus, tad tagad redzam, ka sadarbības un problēmu risināšanas virzienā ir sperts patiesi liels un nozīmīgs solis,» norāda DNKA valdes priekšsēdētājs A. Marcinkevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pētījums: Latvijas uzņēmumus nevar vērtēt kā atklātus

Žanete Hāka,17.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai neliela daļa no Latvijas Top 500 uzņēmumiem proaktīvi atklāj informāciju par sevi.

Lai gan lielākajai daļai (85%) Top 500 uzņēmumu ir izstrādātas interneta vietnes, vidēji visi Latvijas lielākie uzņēmumi publisko tikai trešo daļu jeb 36% no informācijas, kuru svarīgi zināt klientiem, sadarbības partneriem un citām ietekmes pusēm. Pat uzņēmumi ar 500 un vairāk darbiniekiem publiskojuši informāciju atbilstoši tikai 50% kritēriju.

Ceturtdien Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja Dace Helmane, Borenius partneris un Ilgtspējas indeksa eksperts Indriķis Liepa un McCANN Consulting valdes priekšsēdētājs un Ilgtspējas indeksa eksperts Arnis Vērzemnieks prezentēja jaunākā pētījuma rezultātus par lielāko Latvijas uzņēmumu atklātību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību tīkls Golin (IPG grupas aģentūra) ir atvēris biroju Rīgā, par tā vadītāju apstiprinot Elīnu Dobulāni.

Viņas vadībā Rīgas birojam vidējā termiņā esot jākļūst par tirgus līderi ne vien Latvijā, bet arī Baltijas sabiedrisko attiecību pakalpojumu nozarē.

Golin Rīgas birojā darbu turpināšot McCANN Consulting profesionāļu komandas kodols.

Golin ir aģentūra, kas piedāvā integrētus sabiedrisko attiecību, digitālos un satura risinājumus. «Go All In» ir aģentūras moto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) izsludinātajā iepirkumā par Latvijas valsts tēla pētījuma, stratēģijas un rīcības plāna izstrādi saņemti trīs pieteikumi.

Pieteikumu iesniegusi kompānija "Hill + Knowlton Limited", piedāvājot darbus veikt par 525 000 eiro, Spānijas kompānija "Bloom Consulting" par līgumcenu 530 000 eiro, kā arī SIA "McCann Rīga" ar piedāvāto līgumcenu 535 000 eiro.

Jūnija beigās LIAA izsludinātā iepirkuma prognozētā līgumcena bija 540 000 eiro.

Konkursā iesniegtas arī trīs sūdzības. Tās iesnieguši SIA "Alpha Baltic Media" un SIA "HBS Latvia", kā arī Baiba Liepiņa. Šo sūdzību izskatīšanas termiņš noteikts līdz 14.septembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Apturēta iepirkuma dēļ Latvijas valsts tēla izstrāde varētu kavēties pusgadu

Db.lv,30.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) apturējis Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) vairāk nekā pusmiljonu eiro vērto iepirkumu par Latvijas valsts tēla pētījuma, stratēģijas un rīcības plāna izstrādi, un tas procesu varētu aizkavēt par apmēram pusgadu, trešdien ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Jau vēstīts, ka LIAA konkursā pieteicās trīs pretendenti - kompānija "Hill + Knowlton Limited", piedāvājot darbus veikt par 525 000 eiro, Spānijas kompānija "Bloom Consulting" par līgumcenu 530 000 eiro, kā arī SIA "McCann Rīga" ar piedāvāto līgumcenu 535 000 eiro.

Latvijas valsts tēla izstrādei saņemti trīs pieteikumi 

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) izsludinātajā iepirkumā par Latvijas valsts...

Vienlaikus saņemtas arī trīs sūdzības par konkursa nolikumu. Iepirkuma uzraugi secinājuši, ka daļa apstrīdēto konkursa nolikuma prasību patiešām ir neatbilstošas, tādēļ 14.septembrī pieņemts lēmums par iepirkuma atcelšanu.

Raidījums ziņoja, ka atcelta, piemēram, prasība speciālistiem pēc iepriekšējas darba pieredzes vienā komandā. Kā nepamatota IUB ieskatā ietverta arī iespēja apliecināt kvalifikāciju ar vēl nepabeigtu projektu, kā arī pieredzes prasība valsts tēla pētījuma izstrādē, ietverot valstis vismaz divos kontinentos.

LIAA apņēmusies valsts tēla attīstības stratēģiju līdz gada beigām izstrādāt pati, savukārt par valsts tēla pētījumu un rīcības plānu būs jāsludina jauns iepirkums.

Sūdzības iesnieguši SIA "Alpha Baltic Media" un SIA "HBS Latvia", kā arī Baiba Liepiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Uzlabojumi gliemeža ātrumā

Lāsma Vaivare 
,06.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan vērojami nelieli uzlabojumi publiskajos apsardzes pakalpojumu iepirkumos, vēl ir tālu līdz sakārtotai sistēmai, kas neļautu konkursos uzvarēt puspelēkām kompānijām , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pagājušajā gadā divus lielus pasūtījumus saņēma kompānija, kuras samaksātais sociālais nodoklis, pēc VID datiem, atbilst apjomam, kas jāmaksā par darbiniekiem, kuri nodarbināti, apkalpojot šos pasūtījumus, bet ir zināms, ka viņiem ir vēl daudz citu klientu. Tā, neminot iesaistītās puses, joprojām neapmierinošo situāciju valsts un pašvaldību iepirkumos raksturo Drošības nozares kompāniju asociācijas (DNKA) vadītājs Arnis Marcinkēvičs. No šī piemēra izriet, – vai nu uzņēmums nevienu pakalpojumu saviem pārējiem klientiem nav sniedzis, kas ir maz ticams, vai arī valsts un pašvaldības izvēlas piegādātājus, kas nemaksā nodokļus, tikai tāpēc, ka tām vajag nopirkt lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēļu nozare briest pārmaiņām, kas liks visus spēļu automātus saslēgt vienotā tīklā, prognozējot, ka spēļu zāļu skaits samazināsies, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izložu un azartspēļu nozares neto ieņēmumi pērn sasnieguši 226,44 milj. eiro, kas ir par 31,66 milj. eiro jeb 16,2% vairāk nekā 2014. gadā, liecina Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas (IAUI) apkopotā informācija pēc uzņēmumu sniegtajiem operatīvajiem datiem.

«Situācija azartspēļu nozarē ir lēnām stabilizējusies,» atgādinot par kritumu krīzes laikā, norāda Latvijas Spēļu biznesa asociācijas (LSBA) padomnieks Arnis Marcinkēvičs, kurš azartspēles pieskaita izklaides industrijai.

Šobrīd FM izstrādā regulējumu par vienotās azartspēļu automātu kontroles un uzraudzības sistēmas ieviešanas un uzturēšanas kārtību, sistēmā iekļaujamajiem datiem un to apmaiņas kārtību, jo no 2019. gada drīkstēs ekspluatēt tikai tādus automātus, kuri pieslēgti kontroles un uzraudzības sistēmai. Līdz ar to nozare ir lielu pārmaiņu priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru