Latvijā pērn saražoti 8,564 miljoni dekalitru, no kuriem eksportēti 1,107 miljoni dekalitru, bet importēti 7,854 miljoni dekalitru alus
Tas izriet no Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču aprites daļas 2015. gada alus realizācijas datiem. DB aptaujātie eksperti un alus ražotāji to dēvē par negatīvu tendenci. Lielākas un mazākas ražotnes turpina investēt attīstībā un cerīgi raugās uz nākotnes perspektīvu Latvijā, kā arī eksporta tirgū. Visi aptaujātie cer uz karstu un garu vasaru, kā arī vietējo patērētāju izvēli par labu Latvijā ražotajam.
Ģimenes uzņēmuma SIA Abula ražošanas daļas vadītājs un līdzīpašnieks Māris Freivalds, kurš atbild par Brenguļu alus brūvēšanu, DB pauž, ka pagaidām vidējais Latvijas patērētājam noteicošais izvēles faktors joprojām ir cena. «Uz vairumu droši vien tas neattiecas, bet daļa palēnām pāriet uz interesantāku un dabīgāku alu, tas tā varētu būt. Jārēķinās, ka cilvēkiem pirktspēja ir tāda, kāda ir. Atšķirība produkta cenā starp lielajām un mazajām alus darītavām ir diezgan ievērojama,» viņš norāda.
SIA Užavas alus īpašnieks Uldis Pumpurs tendenci, ka Latvijā tiek importēts teju tikpat daudz alus, cik tiek ražots uz vietas, saista ar krasajām cenu atšķirībām.
Visu rakstu Importēto miestiņu bauda vairāk par vietējo lasiet 2. marta laikrakstā Dienas Bizness.