Turpinās konflikts starp Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju (LPUF) un IKI un Cento veikalu ķēžu īpašnieku SIA Palink par centralizēto piegāžu sistēmas ieviešanu. Federācija to sauc par Latvijas uzņēmumu diskriminēšanu, bet Palink apgalvo, ka piegāžu izmaksas, gluži otrādi – samazināsies.
Palink rīcībā esot neoficiāla informācija, ka LPUF it kā aizliegusi saviem biedriem slēgt ar to jebkādus sadarbības līgumus. Palink lūdz LPUF šādu aizliegumu, «ja tāds ir bijis», nekavējoties atcelt, «jo šāds aizliegums kropļo konkurenci mazumtirdzniecības tirgū». Palink operatīvās darbības direktore Dace Zundure apgalvo, ka, ņemot vērā uzņēmuma mazumtirdzniecības tirgus daļu, tas nemaz nav spējīgs kavēt vai kā citādi ietekmēt konkurenci.
DB jau rakstīja, par LPUF vēstuli Palink vadībai, kurā uzņēmums vainots ne tikai par Latvijas ražotāju diskrimināciju, liekot vadāt preces uz Lietuvu, bet arī par neattaisnojamu, vienpusēju izmaksu un soda naudu piemērošanu piegādātājiem. LPUF ir bažas par mazumtirdzniecības tīkla IKI darbību Latvijā. Organizējot sava tīkla distribūciju no Lietuvas, IKI spiež Latvijas ražotājus pārslēgt sadarbības līgumus ar Lietuvā reģistrētu komersantu, kas būtiski sadārdzina preču piegādes izdevumus un ietver citus papildus izdevumus un maksājumus. Ražotājiem tas rada papildus izmaksas un nevienošanās gadījumā Latvijas ražotājs var tikt izspiests no IKI mazumtirdzniecības tīkla.
Turpretī Palink administratīvais direktors Mārtiņš Egle šādu informāciju nodēvējis par maldinošu. Piegādātājiem esot ērtāk un lētāk savu produkciju nogādāt vienā vietā, šajā gadījumā Palink loģistikas centrā Paņevēžā, nevis atsevišķi apgādāt katru IKI un Cento veikalu visā Latvijā. Piemēram, pašlaik piegādātāji veicot pārvadājumus vidēji ap 7 655 000 km nedēļā, savukārt izmantojot izplatīšanas centru, tie veiktu tikai 225 000 km nedēļā. Rīgas Dzirnavnieks, kas ir viens no IKI un Cento veikalu piegādātājiem, publiski paudis, ka piegāžu centralizācija ļaus optimizēt izmaksas.