Čehijas ražotājs "Škoda Group" sadarbībā ar Igaunijas valstij piederošo pasažieru vilcienu operatoru "Eesti Liinirong", kas strādā ar zīmolu "Elron", un dzelzceļa infrastruktūras uzņēmumu "Eesti Raudtee" otrdien sāks jaunā pasažieru elektrovilciena "Škoda EMU 21Ev" pārbaudi valsts publiskajā dzelzceļa tīklā.
Elektrovilciens tiks pārbaudīts trīs kilovoltu (kV) kontakttīkla posmā starp Peskilas un Paldisku, kā arī Peksilas un Turbas stacijām.
Testēšanas periodā vilcienam bez pasažieriem jānobrauc 6000 kilometru bez lielām tehniskām problēmām. Šajā testēšanas laikā tiek pārbaudīta vilciena uzticamība un atbilstība līguma noteikumiem.
Pēc tam vēl 5000 kilometru garumā jaunajiem vilcieniem tiek noteikts periods, kad regulāro reisu apkalpošanas laikā ir iespējami neparedzēti tehniski incidenti. Katram vilcienam pēc ierašanās Igaunijā tiek veiktas vismaz 70 dažādas pārbaudes.
"Škoda EMU 21Ev" ir duāla sistēma, kas ļauj tos izmantot gan trīs kV, gan 25 kV kontakttīkla sistēmā.
Gaidāms, ka jaunie vilcieni pasažierus starp Tallinu un Tartu sāks pārvadāt nākamā gada septembrī, kad infrastruktūras pārvaldnieks "Eesti Raudtee" būs pabeidzis dzelzceļa posma starp Tapu un Tartu elektrifikāciju.
2024.-2026.gadā "Elron" no "Škoda Group" plāno saņemt kopumā 16 elektriskos vilcienus, no kuriem 11 paredzēti tālsatiksmei, bet pieci - piepilsētas satiksmei.
Jaunajos tālsatiksmes elektrovilcienos būs 236 pasažieru vietas, 15 vietas velosipēdu novietošanai, kafejnīcas zona, kā arī numurētas sēdvietas. Jaunajos piepilsētas elektrovilcienos būs 263 pasažieru vietas un 18 velosipēdu statīvu.