Stadler Rail Group Igaunijas dzelzceļa pasažieru pārvadātājam Elron piegādājusi pēdējo no 38 FLIRT tipa vilcieniem, informē uzņēmuma pārstāvji.
Abas kompānijas piegādes un nomas līgumu noslēdza 2010. gadā, bet vilcienus piegādāja ātrāk nekā sākotnēji plānotajās 240 dienās. Ar šo darījumu Elron pilnībā ir nomainījusi savu pasažieru vilcienu sastāvu pret jauniem Flirt vilcieniem, kas jau veicinājis pasažieru skaitu pieaugumu par 50% pie 1,2 miljonu kilometru nobraukuma.
Elron (toreiz Elektriraudtee) izsludināja 2009. gadā publisko iepirkumu, lai atsevišķi iegādātos 18 elektrovilcienus un 20 dīzeļvilcienus. Iepirkums noslēdzās ar Stadler uzvaru, un līgumi tika parakstīti 2010. gada augustā. Elron kopumā no Stadler pasūtīja 12 trīs vagonu un 6 četru vagonu elektrovilcienus, kā arī 6 divu vagonu, 8 trīs vagonu un 6 četru dīzeļvilcienus, kas ir līdz šim vislielākais iegādāto vilcienu skaits neatkarīgās Igaunijas vēsturē. Līguma summa par elektrovilcienu iegādi ir aptuveni 80 milj. EUR, no kuriem 85% tika finansēti no ES Kohēzijas fonda. Savukārt dīzeļvilcienu iegāde tiek vērtēta 96 milj. eiro apmērā, un to finansē ar ilgtermiņa līzingu, par kuru atbild Šveices kompānija Estonia Train Finance AG.
Elron sāka ekspluatēt pirmo FLIRT elektrovilcienu 2013. gada jūlijā un pirmo dīzeļvilcienu – 2014. gada janvārī. Šī projekta ietvaros uzņēmums pilnībā nomainīja savu ritošo sastāvu, kā rezultātā pašlaik ritošā sastāva vidējais vecums ir tuvu nullei. Kopš ekspluatācijas uzsākšanas jaunie vilcieni Igaunijas dzelzceļu tīklā jau ir nobraukuši 1 200 000 km un ir apkalpojuši aptuveni 5 milj. pasažieru braucienus.