Apvienojoties ar CSAV, kuģniecība piesaistīs 370 milj. eiro, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Iekļaujot Čīles kuģniecības Compania Sud Americana de Vapores (CSAV) konteinerpār- vadājumu biznesu, Hapag-Lloyd kļūs par ceturto lielāko līnijsatiksmes kuģniecību pasaulē, teikts kompānijas paziņojumā.
Attiecīgais līgums tika parak- stīts jau šā gada aprīlī, taču tagad saņemts akcepts no visām globālajām institūcijām, un apvienošanos paredzēts pabeigt līdz 2015. gada vidum.
Patlaban pirmo vietu ar 2,909 milj. TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) jeb 15,5% tirgus daļu ieņem APM-Maersk, otrajā vietā ir MSC (2,546 milj. TEU, 13,6%), bet trešajā CMA CGM (1,617 milj. TEU, 8,6%), liecina Alphaliner.com apkopotā informācija. Savukārt Hapag-Lloyd (950,9 tūkst. TEU, 5,1%) cieši seko Evergreen Line (948,2 tūkst. TEU, 5,1%).
Daudz ietaupīs
Tiek sagaidīts, ka līdz šim konkurējošo kompāniju konteinerpārvadājumu biznesa apvienošana radīšot pozitīvu efektu. Piemēram, plānots 300 milj. ASV dolāru ietaupījums gadā tikai uz pārvadājumu tīkla optimizācijas, ražīguma pieauguma un izmaksu samazināšanas rēķina vien. Apvienotajai kompānijai būs ap 200 kuģu ar teju vienu milj. TEU kapacitāti, gadā apkalpojot 7,5 milj. TEU. Savukārt ieņēmumi sasniegšot 12 miljardus ASV dolāru.
Apvienojot Hapag-Lloyd Āzijas un Ziemeļatlantijas reģiona pārvadājumus, kā arī CSAV spēcīgās pozīcijas Latīņamerikā, kompānija kļūšot par vadošo kuģniecību šajā reģionā, norādījis Hapag-Lloyd izpilddirektors Rolfs Habens Jansens. Tādējādi uzlabošoties arī iespējas konkurēt ar trim vadošajām pasaules kuģniecībām. Pēc viņa teiktā, visas abu kompāniju uzņemtās saistības tikšot pildītas, un darbības stilā nekādu būtisku izmaiņu līdz nākamā gada marta beigām nebūšot.
Visu rakstu Hapag-Lloyd kļūs ceturtie lielākie lasiet 4. decembra laikrakstā Dienas Bizness.