Lielo ostu projektiem Satiksmes ministrija pieprasījusi 91,5 miljonus latu nākamajā plānošanas periodā. Reformu partija uzskata, ka tas ir neproporcionāli daudz un vēlas papildu līdzekļus zinātnei un uzņēmējdarbības veicināšanai.
No Satiksmes ministrijas sākotnēji pieprasītajiem 306,5 mil. Ls Latvijas lielo ostu projektu vajadzībām Nacionālā attīstības plāna (NAP) proritāšu finansējuma ietvaros Pārresoru koordinācijas centrs (PKC) šobrīd piedāvā vien 91,5 milj. Ls. Taču arī šis skaitlis nav akmenī cirsts, jo turpināsies koalīcijas partneru diskusijas par naudas sadali NAP prioritātēm. Jāuzsver, ka vēl joprojām nav skaidrs, kāds būs Latvijai pieejamais Eiropas Savienības fondu finansējums 2014. – 2020. gadā. Līdz ar to patiesībā pagaidām tiek dalīta neesoša nauda.
PKC un SM sarunu rezultātā tapušais piedāvājums paredz atbalstīt pa diviem publiskās infrastruktūras projektiem katrā no lielajām ostām apmēram 30 milj. Ls apmērā. Kopumā katra no ostām nākamajā plānošanas periodā gan plāno investēt ievērojami lielāku summu – ap 130 milj. Ls, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas NAP izstrādes un ieviešanas uzraudzības apakškomisijas sēdē norādīja SM valsts sekretāra vietniece attīstības jautājumos Ilze Aleksandroviča.
Diemžēl politsku motīvu dēļ ir mēģinājumi tansporta nozarei būtiskajiem projekiem domāto naudu pārdalīt citām jomām, sacīja SM parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins. Nav īsti pārliecības, ka ostu pārvaldība tiktu veikta efektīvi un ka Ventspils un Rīgas ostas pašas nevarētu šos līdzekļus nopelnīt, sacīja Inga Bite (RP).
Tikmēr RP vēlas vairāk līdzekļu izglītības un zinātnes sfērai, kā arī uzņēmējdarbības attīstībai. Deputātes Zandas Kalniņas-Lukaševicas priekšlikumos NAP norādīts, ka aprēķinos izmantotā summa, kas paredzēta lielajām ostām, proti 139,66 milj. Ls uz 12.11.2012. ir neproporcionāli liela pret plānotajiem ieguldījumiem prioritātē «Cilvēku drošumspēja». Pēc DB rīcībā esošās informācijas RP piedāvājusi Rīgas un Venstpils ostām vispār līdzekļus nepiešķirt.