A/s GE Money pirmsnodokļu peļņa 2007. gada pirmajā pusgadā ir 2,2 miljoni latu, kas ir par 18% vairāk nekā 2006. gada pirmajā pusgadā. GE Money kredītportfelis jūnija beigās sasniedza 120,3 miljonus latus un bija 2,3 reizes lielāks nekā attiecīgajā laika posmā pērn, bet ienākumi palielinājās par 80%, sasniedzot 11,1 miljonus latu.
2007.gada pirmajā pusgadā GE Money turpinājis aktīvu attīstību patēriņa kreditēšanas tirgū - kredītportfelis pusgada laikā divkāršojies, bet kopš GE Money darbības uzsākšanas Latvijā 2004. gadā tas palielinājies divpadsmit reizes. Ievērojams kreditēšanas apjomu pieaugums pusgada laikā vērojams visos GE Money produktos - patēriņa kredītā, naudas kredītā un auto kredītā un līzingā. GE Money tirgus daļa privātpersonu kreditēšanas tirgū, kur nav iekļauta hipotekārā kreditēšana, ir 7%, bet tieši patēriņa kredītu tirgū 30%. GE Money aktīvo klientu skaits jūnija beigās pārsniedza 186 000 jeb 8% no Latvijas iedzīvotājiem un kopējo klientu datu bāze pārsniedza 550 000 cilvēku.
GE Money valdes priekšsēdētājs Dmitrijs Cimbers: "GE Money aktīvi attīsta tirgus pozīcijas Latvijā, taču arvien turpina nepārtraukti ieguldīt uzņēmuma nākotnes izaugsmē, to arī parāda ievērojamais kredītportfeļa pieaugums un salīdzinoši mērenais peļņas pieaugums. Šajā laika periodā veiktas investīcijas pakalpojumu piedāvājuma, kvalitātes un klientu apkalpošanas sistēmu uzlabošanā ar mērķi piedāvāt augstu kvalitāti par pieņemamām cenām. Arvien attīstām mūsu vērtīgāko kapitālu - profesionālu personālu, pirmā pusgada laikā vien darbinieku skaits pieaudzis gandrīz par 100 darbiniekiem."
GE Money kredīti pārsvarā tiek izsniegti ar fiksēto procentu likmi, tāpēc kompānija sedz visas papildus izmaksas, kas saistītas ar starpbanku likmes pieaugumu. Pirmajā pusgadā GE Money kredītu procentu likmes ir pat samazinātas - patēriņa kredītā vidēji par 5 procentiem, auto kredītā par 2 procentiem. Bet auto līzingā ieviesti tirgū garākie kredīta termiņi un naudas kredītā Latvijas pastā izveidota pastāvīgo klientu lojalitātes programma.
Līdz ar valsts makroekonomiskās vides saasināšanos, GE Money paplašinājis arī savas aktivitātes patērētāju finansiālās izglītošanas jomā. Lai mazinātu neapdomīgu kredītu ņemšanu GE Money reklāmās ieviests informatīvs brīdinājums par pārmērīgu kredītsaistību uzņemšanos un maijā kopā ar Rīgas Starptautisko ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolu izveidota sabiedriska organizācija "Naudas plānošanas centrs" (NPC), kas konsultē iedzīvotājus par personīgā budžeta plānošanas principiem un dažādu finanšu pakalpojumu iespējām un riskiem. NPC jau ieguvis ievērojamu atsaucību sabiedrībā un organizācijā jau iesaistījušies tādi sadarbības partneri kā Rīgas, Biznesa, skola, Banku augstskola, Rīgas Ekonomikas augstskola, AAS Balta, Baltijas sociālo zinātņu institūts, Factum group, Kredītrisks, psihologi, socilogi u.c. Finansiāli atbildīgi un zinoši patērētāji dos labumu visai Latvijas ekonomikai kopumā, tādēļ arī citas institūcijas un uzņēmumi tiek aicināti iesaistīties NPC darbībā un mērķu sasniegšanā
Papildus informācija:
Nora Grase, a/s GE Money sabiedrisko attiecību vadītāja, 67110198, 29565670; [email protected]