Tehnoloģijas

Gada pirmajā pusē Google «iepirkusies» par 1,3 miljardiem dolāru

Jānis Rancāns,29.07.2013

Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju kompānija Google, iegādājoties Izraēlas start-up uzņēmumu Waze, samaksājusi mazāk nekā vienu miljardu ASV dolāru. Iepriekš tika lēsts, ka Google darījums bijis 1,1 – 1,3 miljardu dolāru apmērā. Kopumā Google gada pirmajā pusē iegādājusies 15 uzņēmumus.

Darījuma summu Google atklājusi ASV regulatoriem iesniegtajos dokumentos. Iepriekš tehnoloģiju gigants izvairījās atklāt informāciju par to, cik izmaksājusi Waze pārņemšana.

Papildus Waze iegādei, Google šā gada pirmajā pusē pārņēmusi vēl 15 dažādus iesācējuzņēmumus, tostarp Makani Power, kas izstrādā lidojošus vēja ģeneratorus un Wavii, kas lietotājiem piedāvā personalizētu ziņu plūsmu. Kopumā Google gada pirmajā pusē «iepirkusies» par 1,3 miljardiem ASV dolāru.

Google Izraēlas karšu un navigācijas iesācējuzņēmumu iegādājās jūnijā. Plānots, ka sākotnēji Waze funkcionēs atsevišķi, bet vēlāk to iekļaus tehnoloģiju giganta karšu pakalpojumos.

Waze tika izveidota 2008. gadā Izraēlā. Pakalpojumu šobrīd izmanto vairāk nekā 47 miljoni cilvēku visā pasaulē. Izskanējušas prognozes, ka darījums kļūs arī par pagrieziena punktu Izraēlas iesācējuzņēmumu attīstībā. Pēdējo gadu laikā šī nozare valstī piedzīvojusi strauju attīstību, un Waze iegāde ir ierindojams starp lielākajiem sektora darījumiem.

Db.lv jau vēstīja, ka gada otro ceturksni Google noslēgusi ar peļņu 9,7 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, salīdzinot ar aizvadīto gadu, ir pieaugums 16% apmērā, tomēr vienlaikus bijis arī mazāk nekā cerējuši analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

Rīgā ir pasaulē otrais lielākais Waze lietotāju skaits

LETA,07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā autovadītāju iecienītās aplikācijas Waze lietotāju skaits ir pasaulē otrais lielākais pēc Parīzes, aģentūra LETA apliecināja Waze līdzdibinātājs Uri Levina.

Pēc viņa teiktā, aplikācija Latvijā lejuplādēta pusmiljonu reižu.

Sākotnēji Waze esot labi veicies tikai Izraēlā, un kompānija 2010.gadā teju gadu esot stagnējusi ar ļoti nelielu lietotāju skaita pieaugumu, bet pēcāk, sasniedzot kritisko masu, lietotāju skaits esot sācis augt atsevišķās Eiropas pilsētās, arī Rīgā. Lietotāju skaita pieaugumu globāli Levins skaidro ar uzlabotu algoritmu, kas ļāva ātrāk izveidot lietojamas ceļu kartes.

Uz jautājumu, kāpēc Rīgā Waze ir veicies tik labi, Levinam uzreiz skaidras atbildes nebija, jo viņa kompānija parasti nekādu tirgus izpēti un mārketinga aktivitātes jaunajos tirgos neveic. Viņš pieļāva, ka par labu Waze izplatībai varēja nospēlēt tas, ka Rīga ir salīdzinoši neliela pilsēta un daudzi par aplikāciju uzzinājuši mutvārdu ceļā. Līdzīgu efektu viņš esot pieredzējis arī citās ziemeļu valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google oficiāli iegādājusies Izraēlas karšu un navigācijas startup uzņēmumu Waze. Lai gan kompānijas neatklāj darījuma detaļas, tiek pieļauts, ka Google samaksājusi vairāk nekā 1,1 miljardu ASV dolāru.

Pagaidām Waze funkcionēs atsevišķi, bet vēlāk to plānots iekļaut tehnoloģiju giganta karšu pakalpojumos, atsaucoties uz Google paziņojumu, vēsta Reuters.

Analītiķi norāda, ka Google motivācija, pārņemot Waze, bijusi saistīta ar vēlmi savos karšu pakalpojumos palielināt sociālo aspektu, kā arī nepieļaut, ka Izraēlas uzņēmums nokļūst sāncenšu rokās. Interesi par Waze iegādi iepriekš bija izrādījusi Facebook. Sarunas ar sociālo portālu izgāzušās pēc tam, kad abas kompānijas nespēja panākt vienošanos par to, vai Waze izstrādātāji paliks Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) paplašina savu sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze. Turpmāk aplikācijas lietotāji Latvijā saņems savos tālruņos informāciju par braukšanas apstākļu pasliktināšanos un par citām aktualitātēm, informē LVC.

Waze lietotājus LVC brīdinās gadījumos, ja ziemas laikā stipri pasliktinās braukšanas apstākļi, piemēram, ir bīstami apledojuši ceļi vai to atsevišķi posmi. Tāpat LVC atgādinās autobraucējiem, kas lieto Waze, par sezonālajām aktualitātēm, piemēram, nepieciešamību aprīkot automašīnas ar ziemas riepām un citām.

«Waze sniedz iespēju uzrunāt un informēt tieši mūsu galveno mērķauditoriju - autoceļu lietotājus, autobraucējus. Ar šo paziņojumu palīdzību Latvijas Valsts ceļi informēs autobraucējus tajos gadījumos, kad uz ceļiem notiek kas ārkārtējs, piemēram, krasi pasliktinājušies braukšanas apstakļi, vai arī tad, ja nepieciešams atgādināt par periodiskajām aktualitātēm - ziemas riepu maiņu, maksimāli pieļaujamā ātruma izmaiņām uz galvenajiem autoceļiem un citām. Mēs nekādā gadījumā nevēlamies piesārņot aplikāciju ar lieku informāciju un apgrūtināt tās lietotājus, tāpēc ziņojumu skaits būs ierobežots,» stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LVC sadarbosies ar Waze

Dienas Bizness,03.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) un reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotne Waze, kuras darbību nodrošina viena no lielākajām transportlīdzekļu vadītāju saimēm pasaulē, ir uzsākušas sadarbību jaunajā Waze Connected Citizens programmā, informē LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atzīmē, ka sadarbība ar Waze ir lieliska iespēja sniegt informāciju autovadītājiem reālā laika režīmā.

Ar pievienotajiem jaunajiem datiem Waze lietotāji baudīs vēl lielāku drošību uz ceļa un saņems vairāk informācijas par būvdarbiem, maratonskrējieniem, plūdiem un jebkādiem citiem gadījumiem, kas var izraisīt kavēšanos.

Waze programmas Connected Citizens uzdevums ir palīdzēt lietotājiem, iestādēm un iedzīvotājiem kopā uzlabot savu vidi un atbildēt uz jautājumu «Kas pašlaik notiek uz mūsu ceļiem un kur?» Programma veicina efektīvāku satiksmes pārraudzību, kopīgojot Waze lietotāju sniegtos pūļpakalpojuma ziņojumus par negadījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google gatava pirkt navigācijas start-up Waze par 1,1 miljardu ASV dolāru

Gunta Kursiša,10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju milzis Google piekritis iegādāties karšu un navigācijas start-up uzņēmumu Waze, un tiek paredzēts, ka darījums notiks par 1,1 miljardu ASV dolāru, raksta ārvalstu mediji.

«Google vajag saglabāt savu pārākumu, piedāvājot navigācijas pakalpojumus, » norāda Gartner analītiķis Endrjū Frenks (Andrew Frank), skaidrojot, ka tie ir galvenais elements viņu mobilo pakalpojumu reklamēšanā.

Oficiāls paziņojums par darījumu varētu tiks izplatīts šīs nedēļas sākumā, citējot drošus avotus, pauž Bloomberg News. Zināms, ka arī sociālais medijs Facebook vēlas iegādāties satelītnavigācijas kompāniju Kalifornijā bāzēto Waze, taču Facebook nav izdevies vienoties ar Waze par darījuma cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Google apsver Izraēlas satelītnavigācijas startapa Waze iegādāšanos, kas tādējādi var izraisīt «vairāksolīšanas karu» ar Facebook, kas jau iepriekš izteica interesi iegādāties minēto kompāniju.

Interesi par Izraēlas iesācējuzņēmumu izrādījušas arī citas kompānijas, bet cena, kuru pasaules tehnoloģiju giaganti varētu maksāt par Waze iegādāšanos, var pārsniegt vienu miljardu ASV dolāru, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Bloomberg Businessweek.

Paredzmā cīņa par Waze, kas izmanto lietotāju sniegtus datus, lai uzlabotu braukšanas norādījumus, atspoguļo lielo kompāniju aizvien pieaugošo vēlmi saglabāt klientus laikā, kad mobilās ierīces sāk ņemt virsroku pār personālajiem datoriem un klēpjdatoriem.

Iepriekš publiski izskanēja Facebook plāns iegādāties Waze par vienu miljardu ASV dolāru. Tas licis rīkoties arī Google, norādījuši situāciju pārzinoši avoti. Tomēr neviena no kompānijām patlaban nav pietuvojusies sarunu noslēgšanai, un tās varot arī izgāzties, atzinuši avoti. Pastāv liela iespēja, ka Izraēlas iesācējuzņēmums, lai paplašinātu savu pakalpojumu, finansējumu varētu meklēt arī izmantojot citus ceļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pēc iespējas efektīvāk reaģētu uz notiekošo valsts autoceļu tīklā, līdzās sociālajiem tīkliem un informatīvajam tālrunim VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pievienojis jaunu komunikācijas kanālu – aplikāciju "Waze", ar kuras palīdzību turpmāk varēs informēt par notiekošo uz valsts autoceļiem, kā arī redzēt aktuālāko informāciju.

Tā kā LAU apstrādā ziņojumus, kas atbilst autoceļu uzturēšanas darbu specifikai, iesniedzot ziņojumu aplikācijā "Waze", svarīgi norādīt konkrētu bīstamības tēmu jeb apakšsadaļu. Pašlaik "Waze" piedāvā trīs bīstamības sadaļas, no kurām katrai ir savas apakšsadaļas. Ziņojumu apakšsadaļas, kuras izvērtē LAU, ir sekojošas: uz ceļa: šķērslis, bedre, sabraukts dzīvnieks; ceļa malā: pazudusi ceļazīme; laika apstākļi: ledus, plūdi.

Informācijai, kas tiks iesniegta "Waze", sekos līdzi LAU Klientu atbalsta dienests un VAS "Latvijas Valsts ceļi" Satiksmes informācijas centrs, bet tālāk šī informācija tiks nodota atbildīgajām struktūrvienībām iesniegtās informācijas pārbaudei. Ja nepieciešams, pēc autoceļu apsekošanas tiks uzsākts darbs pie neatbilstību novēršanas normatīvo aktu noteiktajā kārtībā un termiņos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autovadītāju apmierinātības indeksā Latvija ieņem septīto vietu

Zane Atlāce - Bistere,17.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir autovadītājiem septītā labākā valsts pasaulē, liecina Waze apkopotais Autobraucēju apmierinātības indekss, informē VAS Latvijas Valsts ceļi.

raukšanas pieredze Latvijā 10 baļļu skalā novērtēta ar 6,5 ballēm. Pirmajā vietā ar vērtējumu 7,5 ierindojusies Nīderlande, otrajā vietā - Francija ar vērtējumu 7,4, bet trešajā - ASV ar 7,2 ballēm.

Starp desmit labākajām braukšanai piemērotajām valstīm ir arī Čehija, Zviedrija, Apvienotie Arābu Emirāti, Ungārija, Slovākija, Itālija, Spānija un Beļģija.

Kā vissliktāko valsti, kur pārvietoties ar auto, Waze indekss uzrāda Filipīnas (Cebu pilsēta) ar vērtējumu 1,1. Priekšpēdējā vietā ir Indonēzija (Bogora) ar 2,1 balli, bet trešā no beigām ir Salvadora (Sansalvadora) ar vērtējumu 2,8. Starp desmit auto braukšanai nepiemērotākajām valstīm ir arī Kolumbija, Gvatemala, Brazīlija, Panama, Čīle un Dienvidāfrika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WAZE lietotājiem ir iespēja likt aplikācijā brīdinājumu, gadījumos, kad viņi sastopas ar apledojumu uz ceļiem, informē Latvijas autoceļu pārvaldītāja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikāciju daļā.

Sadaļā Hazard ir iespējams izvēlēties attiecīgo brīdinājuma veidu un brīdināt arī citus autobraucējus par sarežģītiem braukšanas apstākļiem. Jo vairāk autovadītāju izmantos šo iespēju, jo precīzāk un savlaicīgāk informēti par ceļu stāvokli konkrētajā laikā būs pārējie aplikācijas lietotāji.

LVC skaidro, ka tieši autovadītāji ir tie, kas pirmie saskaras ar visām aktualitātēm uz ceļa, arī autoceļu apledojumu visbiežāk viņi konstatē pirmie.

Ņemot vērā to, ka Latvijā ir otrais lielākais WAZE lietotāju skaits, šīs aplikācijas dati ir visai precīzi, jo līdzdarbojas pietiekoši liels cilvēku skaits, kas sniedz informāciju. Vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju ikdienā izmanto šo aplikāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties pavasara sezonai, valsts autoceļu uzturētāji aicina autovadītājus izmantot aplikāciju Waze, lai atzīmētu bedres, kas izveidojušās uz valsts autoceļiem, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Pateicoties LVC sadarbībai ar Waze, aplikācijas datus būs iespējams izmantot kā papildus informācijas avotu, plānojot bedrīšu remontus, kas masveidā uzsāksies aprīļa otrajā pusē.

LVC aicina autovadītājus, ievietojot informāciju aplikācijā, rūpēties par savu un citu satiksmes dalībnieku drošību un apstādināt mašīnu datu ievadīšanas laikā, vai arī lūgt to izdarīt blakussēdētājam.

LVC uzsāka sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze 2014. gada oktobrī. Aplikācijas lietotājiem ir pieejama informācija par remontdarbiem valsts autoceļu tīklā, kā arī par autoceļu stāvokli ziemas periodā. Waze aplikāciju Latvijā lieto vairāk nekā 100 tūkstoši autovadītāju, kas ir otrais lielākais lietotāju skaits starp visām pasaules valstīm, lielāks lietotāju skaits ir vien Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Labākās un sliktākās valstis autobraukšanai Waze skatījumā

LETA,13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir otrā labākā valsts, kur būt automašīnas vadītājam, izpētot savu lietotāju atsauksmes, secinājusi lietotnes Waze komanda.

Braukšanas pieredze Latvijā novērtēta ar 7,3 ballēm.

Starp desmit sliktākajām vietām, kur braukt ar automašīnu ir arī Kolumbija, Ekvadora, Rumānija, Indonēzija, Panama, Filipīnas un Kostarika.

Savukārt starp desmit labākajām braukšanai piemērotajām valstīm atrodama arī Zviedrija, Čehija, Beļģija, Francija, Itālija, Ungārija un Slovākija.

Izvērtējot savu 50 miljonu lietotāju pieredzi 32 valstīs, Waze radījis pirmo Autovadītāja apmierinātības indeksu, kurā apmierinātība ar satiksmi tiek vērtēta 10 ballu skalā.

Autovadītāja apmierinātības indekss ticis rēķināts, ņemot vērā satiksmes sastrēgumu biežumu un smaguma pakāpi, kā arī ceļu un infrastruktūras kvalitāti. Faktors indeksa noteikšanai bijis arī braucēja drošība, balstoties informācijā par satiksmes negadījumiem, riskiem uz ceļa un laikapstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) aicina autovadītājus izmantot navigācijas sistēmu «Waze», lai informētu par luksoforu bojājumiem valsts autoceļu tīklā.

LVC Komunikācijas daļā skaidro, ka turpmāk atzīme «Waze» par bojātu luksoforu ne vien norādīs pārējiem autovadītājiem par radušos sarežģījumu uz autoceļa, bet arī nekavējoties nonāks LVC atbildīgā dienesta rīcībā.

Arī turpmāk informāciju par luksoforu bojājumiem varēs nodot, izmantojot diennakts bezmaksas info līniju 80005555, kā arī ar sociālo tīklu «Facebook» un «Twitter» palīdzību.

Valsts autoceļu tīklā ir pavisam 56 luksofori. Visbiežāk to darbības traucējumi rodas Daugavpils šosejas (A6) krustojumā ar Rīgas ielu Salaspilī, bet visvairāk tos demolē uz Vidzemes šosejas (A2) Garkalnes novadā.

LVC sadarbība ar navigācijas sistēmu «Waze» turpinās jau četrus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad tradiconālā iepirkšanās ir ierobežota, bet uzplaukst e-komercija, daudzi uzdod jautājumu: “Kādas iespējas mums sarūpējis Google?“. Tas ir visai loģiski, jo par Google mārketinga iespējām ir dzirdējis ikviens mārketinga speciālists neatkarīgi no tā darbības virziena. Šajā rakstā aplūkosim to, ko tad mums piedāvā viens no virtuālās pasaules smagsvariem.

AdWords ir vēsture

Meklēšanas rezultātu pārskats liecina, ka joprojām tiek meklēti AdWords pakalpojumi. Nevar teikt, ka tas ir nepareizi, jo šāds pieprasījums meklētājā sniedz ļoti plašu atbilžu loku. Tomēr, kopš 2018. gada rudens tieši šada platforma vairs nepastāv. To ir aizvietojis cits Google produkts - Google Ads. Šis solis nebija nejaušs, bet no Google puses visai apzināts. Līdz ar to, ir vērts aplūkot, kādēļ uzņemums spēra šadu soli?

Kādi ir Google Ads pakalpojumi?

AdWords kā pakalpojums nav pazudis, bet iekļāvies jaunajā platformā. Google Ads saistās ne tikai ar darbības algoritmu atjauninājumu, bet arī ar Google centieniem apvienot visus reklāmas izvietošanas pakalpojumus vienuviet. Līdz ar to šobrīd, izmantojot vienu platformu, iespējams veidot un pārvaldīt trīs dažādus reklāmu veidus. Tie ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zināšanas digitālajā mārketingā uzņēmējam palīdz būtiski ietaupīt reklāmas budžetam paredzētos finanšu līdzekļu. Vienalga vai tas būtu viesu mājas vai matu lakas nosaukums, vai nepacietīgi meklēts autoserviss vai zooveikals – atbildi jau ierasti sniedz interneta meklētājs Google. Digitālā mārketinga aģentūras Infinitum 8 meistarklasē "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" kā jauniem, tā arī pieredzējušiem uzņēmējiem piedāvā uzzināt visjaunāko un visefektīvāko informāciju Google AdWords un Google Analytics stratēģiju izveidē.

Uz meistarklasi "Efektīva Digitālā mārketinga optimizācija" ir aicināti uzņēmumu vadītāji, mārketinga un PR speciālisti ar minimālu pieredzi darbā ar Google AdWords un Google Analytics kontiem. Meistarklase būs sadalīta divos līmeņos.

"Biznesa uzlecošās superzvaigznes" tiek aicināti jaunie uzņēmēji, kuriem ir pamatzināšanas, bet viņi vēl meklē savu mārketinga stratēģiju darbā ar Google AdWords un Google Analytics. Meistarklasē jaunie uzņēmēji varēs iegūt nepieciešamās vadlīnijas, lai interneta plašumos atrastu un pārliecināt savu klientu. Meistarklasē tik skaidrota ārējās mājas lapas optimizācija. Uzmanība tiks pievērsta Google Analytics konta galveno uzmanības punktu novērtējumam un tipiskāko kļūdu apskatei. Speciālisti stāstīs par galvenajām kļūdām, kas atbaida klientus no uzņēmuma sociālo mediju konta un citām zināšanām. Šīs un vēl citas meistarklasē iegūtās zināšanas noderēs, lai uzņēmumā realizētā mārketinga stratēģija būtu vēl veiksmīgāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google savu aizsaulē aizgājušo darbinieku dzīvesbiedriem maksās pusi darbinieka algas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google izpelnījusies slavu kā uzņēmums, kas gādā par savu darbinieku labklājību, piedāvājot dažādas «ekstras», piemēram, bezmaksas friziera pakalpojumus, uz vietas gatavotas pusdienas, ārsta pakalpojumus darba vietā, inovatīva dizaina biroju un atpūtas telpas u.c., taču pēdējā laika Google ievērojamākais jauninājums rūpēs par saviem darbiniekiem sniedzas aiz šīs dzīves robežām, vēsta forbes.com.

«Tas varētu izklausīties smieklīgi, taču mēs Google darbinieku priekšrocību sarakstā esam iekļāvuši arī «ekstras» pēc nāves,» stāsta cilvēkresursu vadītājs (Chief People Officer) Laszlo Boks (Laszlo Bock). Viņš skaidro, ka, mirstot Google darbiniekam, viņu pārdzīvojušais dzīvesbiedrs desmit gadu garumā ik gadu saņems 50% no bijušā Google darbinieka algas. Turklāt katrs Google darbinieka bērns līdz 19 gadu vecumam no kompānijas saņems maksājumu viena tūkstoša ASV dolāru apjomā, savukārt tie bijušo Google darbinieku bērni, kas būs pilna laika studenti, šo kompānijas atbalstu baudīs līdz 23 gadu vecumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. līdz 27.jūnijam «Google» rīko vērienīgu pasākumu Jūrmalā - «Google CEE Day 2018», sapulcinot 450 dalībniekus no 180 aģentūrām no 17 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīm. Tas ir līdz šim vērienīgākais pasākums, kādu «Google» saviem partneriem rīkojis kādā no Baltijas valstīm. Jūrmalā «Google» arī publiski izziņoja, ka maina nosaukumu savai galvenai reklāmas platformai - «Google Adwords» turpmāk sauksies «Google Ads».

Par to globāli tiek izziņots 27.jūnijā, kad šim produktam aprit 18 gadi.

Šobrīd lielākā «Google» partneraģentūra Baltijā ir Latvijas aģentūra «Top Media», kuras sadarbības apjoms ar «Google» mērāms vairāk nekā miljons eiro mēnesī. «Google» partneraģentūru Baltijas TOP 5 ir arī Latvijas aģentūra «Inspired eCommerce». Latvijā kopumā ir ap 40 aģentūras, kuras darbojas kā «Google» partneri, bet Baltijā šādu aģentūru skaits ir ap 120. «Google» nesniedz tiešo atbalstu klientiem. Jautājumos par «Google» reklāmas iespējām klienti var atbalstu saņemt tikai caur «Google» partneraģentūrām.

«Top Media» valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Kažemaks Baltijas izvēli «Google» vērienīgajam pasākumam skaidro ar straujo izaugsmi, kas pēdējos gados notikusi tieši Baltijas reģionā. «Latvijā ir fintech kompānijas, Lietuvā crypto valūtas startapi, Igaunijā eresidency un milzīgs startapu skaits,» precizē M. Kažemaks, piebilstot, ka «tas ir noticis, pateicoties straujai izaugsmei digitālās reklāmas jomā, kur liela loma ir tieši «Google» reklāmas iespējām audzēt dažāda veida biznesus eksporta tirgos».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz tehnoloģiju uzvaras gājienu, papīra kartes, tāpat kā grāmatas, nepazudīs, uzskata Karšu izdevniecība Jāņa sēta galvenais redaktors un līdzīpašnieks Jānis Turlajs.

Līdz ar tehnoloģiju attīstību arī Jāņa sēta no klasiskas karšu izdevniecības pārtapusi informācijas tehnoloģiju uzņēmumā, kurš, spītējot globālo kompāniju (Google, Waze u.c.) dominancei, spējis atrast savu nišu tādos IT pakalpojumos, kas saistīti ar ģeotelpisko komponentu.

«Ar karšu zīmēšanu aizrāvos jau skolas laikos. Padomijā vienkāršajam pilsonim precīzas kartes iegādāties nebija iespējams, tāpēc centos veikalā pirktās «uzlabot», papildinot to saturu ar dažādām detaļām, vai zīmēt pats. Likumsakarīga bija arī izvēle studēt ģeogrāfiju,» atminas J. Turlajs.

90.gadu sākumā J. Turlajs saņēma piedāvājumu veidot pirmo atjaunotās Latvijas autoceļu atlantu. Tā sākās viņa profesionālā karjera kartogrāfijā. Jāņa sētā viņš izveidoja aizrautīgu profesionāļu komandu, kam darbs bija kas vairāk par iztikas avotu. «Šīs pamatvērtības Jāņa sētā saglabājušās joprojām, par ko esmu ļoti pateicīgs kolēģiem un lepojos ar viņiem,» atzīst J. Turlajs. Lai arī 90.gadus mēdz dēvēt par «mežonīgā kapitālisma periodu», atskatoties pagātnē, J. Turlajs to drīzāk varētu saukt par «romantiskā kapitālisma periodu,» jo, lai arī bija jāstrādā garas stundas pieticīgos apstākļos, tika radītas jaunas lietas, kas līdz tam nebija iespējamas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) par konkurences pārkāpumiem saistībā ar tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumu noteikusi rekordlielu sodu - 2,42 miljardus eiro - ASV tehnoloģiju kompānijai Google.

Eiropas Savienības (ES) konkurences uzraugs otrdien paziņoja, ka Google «ir ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli tiešsaistes meklētāju tirgū, sniedzot nelikumīgas priekšrocības citam Google produktam - savam iepirkumu salīdzināšanas pakalpojumam».

EK noteica 90 dienas, kuru laikā Google var izbeigt konkurenci kropļojošo praksi, vai arī tai draud sods līdz 5% no māteskompānijas Alphabet vidējā globālā apgrozījuma.

ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka Google ir izstrādājusi daudz inovatīvu, noderīgu produktu un pakalpojumu, tomēr Google rīcība tiešsaistes iepirkšanās pakalpojumā pārkāpj ES konkurences likumus. «Tā liedz citām kompānijām iespēju godīgi konkurēt un ieviest inovācijas. Un vissvarīgākais, tā liedz patērētājiem Eiropā patiesu pakalpojumu izvēli un pilnīgu ieguvumu no inovācijām,» piebilda komisāre.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētāju Jāni Langi

Lelde Petrāne,18.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) pārvalda visu Latvijas valsts autoceļu tīklu, kas ir 20 000 kilometrus garš. LVC nodrošina valsts autoceļu ikdienas uzraudzību, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno un vada valsts autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Autoceļi ir valsts vizītkarte, no tiem bieži rodas pirmais un galvenais iespaids par valsti kā tādu. Turklāt ceļinieka darbs ir ļoti pateicīgs tādā ziņā, ka šī darba rezultātus var ieraudzīt un aptaustīt tūlīt, tiklīdz tie ir beigušies. Protams, es vairāk esmu ceļinieks – finansists, administrators. Mans uzdevums ir ierobežota finansējuma apstākļos «izspiest» maksimālu rezultātu – katra gada ietvaros saremontēto ceļu kilometru skaitu. Pirms kļuvu par LVC vadītāju, strādāju par LVC Jelgavas nodaļas vadītāju, pārzinu šo darbu un uzņēmuma specifiku. Uzņēmuma vadītāja amats ir loģiska izaugsme, jaunas iespējas un jauni izaicinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dienas tēma: Izraēlas startup šarms

Sanita Igaune,12.06.2015

Viena vizītes diena Izraēlā tika veltīta konferences Biomed apmeklējumam. Šajā pasākumā ar savu stendu pietiekami respektabli bija pārstāvēti Lietuvas uzņēmēji, bet no Igaunijas un Latvijas dalībnieku izstādē nebija.

Foto: Sanita Igaune

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija var daudz ko mācīties no Izraēlas startup jomā, sākot no darba vietu izvietošanas bibliotēkās, kas varētu būt īpaši aktuāli reģionos, līdz izmaiņām izglītībā un atbalstam R&D jomā , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Izraēlā ir daudz IT jomas iesācējuzņēmumu jeb startup un ietekmes ziņā šī nelielā valsts tiek minēta blakus ASV Silīcija ielejai, piemēram, Telavivā vien ir vairāk nekā 40 startup inkubatoru, turklāt šajā jomā ir bijis daudz vērtīgu darījumu. Varbūt ikdienā daudzi nemaz nav lietas kursā, ka pasaules lielākās sabiedrības veidotās satiksmes un navigācijas aplikācijas Waze dibinātājs Uri Levins ir no Izraēlas. Latvijā pērn viņš ar prezentāciju par startup jomu uzstājās Lattelecom rīkotajā konferencē «Bizness un radošums». Kā zināms, Waze 2013. gadā par 1,1 miljardu ASV dolāru tika pārdota ASV gigantam Google. Ko par šādiem līdzīgiem exit pārdošanas darījumiem domā Izraēlas uzņēmēji? Viedokļi atšķiras, no vienas puses ir vēlme populāros servisus un startup uzņēmumus, kas nozīmē arī darba vietas, saglabāt Izraēlā, tomēr no otras puses piesaistītie līdzekļi palīdz attīstīt un uzturēt startup ekosistēmu. Tādējādi tiek pievērsta un noturēta starptautisko investoru uzmanība, kas nav mazsvarīgi, apliecinot, ka Izraēla ir valsts, ar kuru inovāciju jomā rēķināties arī turpmāk. Spilgtā atmiņā palicis tas, ka vairums cilvēku neatkarīgi no sava gadu desmita ir ar stāju un mugurkaulu, kas nav mazsvarīgi. Par spīti visam viņi nebaidās sapņot lielus sapņus. Turklāt neslēpj to, ka, sasniedzot kaut kādu līmeni vai gūstot panākums biznesā, ir svarīgi neiekrist zvaigžņu slimības gūstā, lai nesadomātos, «cik esmu foršs un varens», jo reizēm, saņemot tieši kritiku var ieraudzīt realitāti. Ieteikums pat ir tāds: ja visu laiku dzirdi slavas dziesmas, cik viss ir lieliski, ir jābūt piesardzīgam, lai pārliecinātos par to, vai procesi nav aizgājuši galīgā tūtē, jo bieži zem «viss ir lieliski» slēpjas tikai lišķība un pielīšana. Daudz augstāk tiek vērtēti cilvēki, kas ir pietiekami drosmīgi, lai runātu atklāti un paustu objektīvu kritiku un varbūt nedaudz pastrīdētos. Tāpat investori, kuri operē ar miljoniem, Izraēlā pārsvarā nav sastopami dārgos uzvalkos, bet ģērbjas vienkārši un nav iedomīgi, tomēr, protams, kā visur – ir pa kādam izņēmumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Google pietuvojies izlīgumam ar Eiropas Komisiju (EK), tehnoloģiju milzi Eiropā, iespējams, sagaida vēl viena apsūdzība monopolstāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā.

Vairāku kompāniju, kurā ietilpst arī Microsoft, apvienība ICOMP vērsusies EK ar jaunu sūdzību, norādot, ka Google panākusi savu internetā dominējošo stāvokli slēdzot negodīgus līgumus, vēsta Bloomberg. ICOMP pauž uzskatu, ka Google veidojusi plašu ekskluzīvu attiecību tīklu, kuru nelegāli izmantojis, lai nodrošinātu sev izdevīgu stāvokli tirgū.

Aizvadītajā nedēļā Google Eiropas Savienības (ES) regulatoriem iesniedza piedāvājumu noslēgt mierizlīgumu strīdā par konkurences pārkāpumiem. ES izmeklēšanu saistībā ar iespējamiem Google pārkāpumiem uzsāka 2010. gadā. Google tiek pārmests, ka kompānija savā interneta pārlūkprogrammā priekšroku dod meklējumu rezultātiem, kas atbilst tās pašas sniegto pakalpojumu interesēm.

Komentāri

Pievienot komentāru