Šī vasara viesnīcniekiem solās būt laba, tomēr, pieaugot piedāvājumam, gada vidējais noslodzes rādītājs pakāpies uz leju
Pēdējos pāris gados viesnīcu tirgum klāt nākuši vairāk nekā 530 jauni viesnīcu numuri, turklāt arī šogad un nākamgad ir sagaidāms to pieplūdums. Šis pieaugums gan ir raksturīgs Rīgai, stāsta Ina Ligere, Swedbank Nekustamā īpašuma un celtniecības uzņēmumu apkalpošanas nodaļas vadītāja.
Naktsmītņu piedāvājums paplašinās, pieaugot tūristu skaitam galvaspilsētā (aptuveni par 7% gadā). Tiesa, viesu skaits aug lēnāk nekā naktsmītņu piedāvājums, līdz ar to nedaudz ir samazinājušies vidējās noslodzes rādītāji (no 55% 2015.gadā līdz 54% pērn; šāda tendence varētu saglabāties).
Patiešām aktīvi viesnīcu segmentā ir ieguldīts uzreiz pēc krīzes un arī tagad, turklāt paralēli notiek Airbnb attīstība. Toties ir kliedēti stereotipi, zudušas nepamatotas bailes par ģeopolitisko situāciju mūsu reģionā. Eiropas tūristu vēlme braukt uz Rīgu ir diezgan stabila, viņa saka.
Šobrīd tiek pabeigti projekti, kas tika sākti pirms laba laika. Projektēšana, saskaņošana, būvniecība paņem ilgu laiku, tāpēc tagad var redzēt tos objektus, kas ir sākti viesmīlības industrijai labajos gados, raksturo Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Pinnis. Viņš atgādina, ka 2010.gadā tika atjaunota samazinātā PVN likme nozarei, aktīvi strādāts pie tūrisma mārketinga. 2011.-2014.gads bija labs laiks - pieauga gan tūristu skaits, gan viņu tēriņi. Tad arī tirgus dalībnieki pieņēmuši lēmumus par jaunu projektu sākšanu. Ja tie aizvesti līdz noteiktai stadijai, kaut ko apturēt vai bremzēt nav pamata, pat ja situācija tagad ir atšķirīga, saka asociācijas vadītājs.
Piecām no astoņām pasaules mēroga viesnīcu ķēdēm ir pieredze Latvijā, to skaitā ir Accor Hotels, Best Western Hotels, Carlson Rezidor Hotel Group, Choice Hotels, Wyndham Worldwide, bet atlikušās trīs – Hilton, Kempinski, Marriott – ir pārrunu/attīstības fāzē, zina stāstīt Colliers International vadītājs Latvijā Deniss Kairāns.
Viņš gan piebilst, ka Rīgas tirgū ir novērojams nevis starptautisku viesnīcu ķēžu trūkums, bet ierobežots to pārstāvēto zīmolu skaits. Piemēram, zem Accor spārna ir vairāk nekā 20 atšķirīgu klašu zīmoli, no kuriem Latvijā ir pārstāvēti četri – Pullman, Mercure, Ibis un Ibis Styles. Pagaidām Latvijā nav neviena luksus klases zīmola, taču tas mainīsies līdz ar viesnīcas Kempinski atvēršanu.
I. Piņņa skatījumā, mūsu tirgū ir gana labs zīmolu komplekts, viņš atgādina, ka jaunums tirgū ir Park Inn, bet šogad nozare gaida Kempinski atklāšanu, arī Hilton savus plānus ar putekļiem nav apaudzējis - kādā brīdī tas Rīgā būs. Savukārt I. Ligere zina stāstīt, ka tirgū nākotnē parādīsies arī zīmols Radisson RED.
«Skatos uz katru zīmolu kā papildu veicinošu faktoru nozarei. Arī Kempinski caur saviem mārketinga kanāliem reklamē Rīgu, tai būs premium galamērķa statuss. Viņš atgādina, ka pašlaik top arī pašmāju investoru virzīti projekti: «Wellton tīkls visu laiku ir bijis ar izaugsmes ambīciju, tam ir labi pozicionēti četru zvaigžņu produkti. Šobrīd investori attīsta arī pieczvaigžņu viesnīcas projektu Vecrīgā.»
Plašāk lasiet piektdienas, 21. jūlija, laikrakstā Dienas Bizness!
Galvaspilsētā topošos projektus iespējams aplūkot raksta galerijā!
Tev Varētu Interesēt Arī:
Atsevišķām viesnīcām tas būs pārbaudījumu laiks
Viesnīcu Grand Hotel Kempinski Riga plāno atvērt vasarā