Jaunuzbūvētajā Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas daļā norisinās sliežu ieklāšanas darbi, informē Eiropas Dzelzceļa līnija.
Šobrīd klāj 1520 mm platuma sliedes kā pagaidu risinājumu, lai brīdī, kad stacijas dienvidu pusi nodos ekspluatācijā, šeit varētu novirzīt esošo vilcienu satiksmi un pasažieru apkalpošanu un turpināt būvdarbus ziemeļu pusē.
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve organizēta kārtās, nodrošinot, ka visā stacijas būvniecības laikā pasažieru un kravas vilcienu kustība cauri Rīgai notiek netraucēti. Saskaņā ar plānu, pēc visu darbu pabeigšanas, jaunuzbūvētās stacijas dienvidu pusē atradīsies jaunie Rail Baltica Eiropas platuma 1435 mm sliežu ceļi, tiem blakus - esošā platuma sliežu ceļi.
Šajā darbu posmā sliedes ir izbūvētas 910 metru jeb teju kilometra garumā. Darbus pilnsabiedrība BERERIX veic, izmantojot VAS Latvijas Dzelzceļš 1520 mm sliežu licējceltni. Veikti apjomīgi priekšdarbi, tostarp iestrādāti 2400 kubikmetri granīta balasta, kura svars sasniedz 4000 tonnas. Lai pabeigtu stacijas dienvidu pusi, jāizbūvē kopumā ap sešiem kilometriem sliežu uz gandrīz 100 000 tonnu balasta.
"Rīgas Centrālās stacija izbūve plānota kārtās, lai nodrošinātu nepārtrauktu vilcienu kustību un pasažieri ātrāk varētu sākt izmantot jauno infrastruktūru, vides pieejamības risinājumus, jaunās augstās platformas. Ja tiek rasta iespēja pārdalīt ES Atveseļošanās fonda līdzekļus, tad dienvidu puses izmantošanu varētu sākt jau 2026.gadā. Fonda pārdales piedāvājums ir izsvērts gan no tehniskā, gan saimnieciskā aspekta. Tasd ļautu valstij nezaudēt līdzekļus, un nevar novērtēt par zemu arī ieguldījumu Latvijas ekonomikā un būvniecības sektorā, jo Rail Baltica objektos strādā simtiem Latvijas uzņēmumu," skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutsche Bahn, pasūtītājs - sabiedrība ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas. Būvniecībai piesaistīts ES infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējums ar valsts budžeta līdzmaksājumu.
Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas posmā īpaša uzmanība pievērsta energoefektīvām tehnoloģijām, ilgtspējīgiem risinājumiem, vides pieejamībai, pasažieru komfortam un drošībai. Stacijā kopskaitā būs 14 sliežu ceļi un astoņas paaugstinātas platformas ērtākai iekāpšanai vilcienos. Stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve sekmēs apkārtējās vides labiekārtojumu, būs jauns Elizabetes un Timoteja ielas savienojums, kas nodrošinās labāku sabiedriskā transporta plūsmu Rīgas centrā. Tāpat taps jauna velo infrastruktūra vairāku kilometru garumā un citi uzlabojumi, kas būtiski pilnveidos pilsētas centra vidi un veicinās investīciju piesaisti.