Šajā gadā AS Madara Cosmetics apgrozījums audzis par aptuveni trešdaļu, arī nākotnē, ņemot vērā globālā pieprasījuma tendences, uzņēmums prognozē apgrozījuma pieaugumu, tikšanās laikā ar investoriem sacīja kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners.
Šā gada deviņos mēnešos AS Madara Cosmetics apgrozījums sasniedzis 6,958 miljonus eiro, kas ir par 29% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Trešajā ceturksnī Latvijas tirgū pārdošanas apjoms ir pieaudzis par 33%, un līdzīgs pārdošanas pieaugums ir bijis Eiropas Savienības valstīs (bez Latvijas), kur pieaugums veido 29%, savukārt pārdošana ārpus Eiropas Savienības samazinājusies par 26%, kas skaidrojams ar netipiski lielu pārdošanas apjomu ārpus ES 2017. gada trešajā ceturksnī. Kopumā esošie tirgi ārpus ES uzrāda stabilu darbību un ļauj prognozēt tālāku attīstību, saka kompānijas valdes loceklis Uldis Iltners. Arī Latvijā un citās Eiropas Savienības valstīs, kas veido vairāk nekā 90% no uzņēmuma biznesa apjoma, dabīgās kosmētikas segmentā saglabājas pozitīvi apstākļi un ļauj domāt arī par veiksmīgu šā gada ceturto ceturksni, kas vēsturiski uzņēmumam ir bijis spēcīgākais gada ceturksnis, viņš prognozē.
Vērtējot kompānijas pozīcijas vietējā tirgū, U. Iltners lēš, ka Latvijas tirgus kopjošās kosmētikas apjoms ir aptuveni 20-30 miljoni eiro. Madara Cosmetics apgrozījums sasniedz nepilnus 3 miljonus eiro, ko var vērtēt kā būtisku tirgus daļu, un atsevišķās preču kategorijās Madara Cosmetics produkti sasniedz pat 10% no kopējā tirgus apjoma. «Madaras pozīcijas Latvijā ir ļoti spēcīgas, esam viens no vadošajiem zīmoliem Latvijas kosmētikas tirgū, īpaši šajā segmentā,» viņš vērtē. Madara Cosmetics turpina arī ieguldīt attīstībā un šajā gadā investējusi aptuveni pusmiljonu eiro divu ražošanas iekārtu iegādē, kuras tiks uzstādītas uzņēmuma ražotnē līdz šā gada beigām. Savukārt ieguldījumi e-komercijas sistēmā un IT projektos sasniedz 216 tūkstošus eiro, arī nākamgad e-komercijas un IT projektos varētu būt līdzīgi investīciju apjomi. «E-komercija šobrīd ir straujāk augošais kanāls kosmētikas nozarē, un, kaut arī fiziskie veikali aizvien saglabā savu pozīciju, to izaugsme ir ļoti maza, cilvēki aizvien biežāk dod priekšroku iepirkties internetā,» uzsver U. Iltners.
Raksta galerijā var aplūkot, kā noritēja uzņēmuma valdes locekļa tikšanās ar investoriem un gūt nelielu ieskatu ražotnē!
#3/26
Kompānijas iekšējā laboratorijā strādā pieci speciālisti – trīs ķīmiķi, farmaceite un parfimēri. Tajā tiek testēta katras saražotā partija uz noteiktiem parametriem, un veikts produkta gala izstrādes pēdējais posms, kur tiek pielāgota produkta receptūra. Smagāko izpēti kompānija veic pie LU un sadarbojas ar Latvijas vadošajiem dermatologiem. Universitāte pētījumus veic uz ādas šūnām (viņiem ir standartizētas ādas šūnas, dažādi slāņi), kā tās jūtas, pievienojot pētāmo vielu. Kad tiek sasniegti labi rezultāti, produkts dermatologa uzraudzībā tiek testēts uz cilvēkiem.
#5/26
Uzņēmuma noliktavā tiek glabāti dažādi iepakojumi un gatavā produkcija.
#6/26
Kosmētikā atšķirībā no pārtikas nozares likums nenosaka, kas ir dabīga kosmētika, un nozarē daudzas kompānijas sastāvā ieliek dažas dabīgas sastāvdaļas un pārējās ir sintētiskas, un norāda, ka produkts ir dabīgs. Tāpēc ir sertifikācijas kompānijas, kuras pārbauda visas izejvielas un piešķir sertifikātu.
#7/26
Madara kosmētikas izejvielu pirmsākumi ir bioloģiskās lauksaimniecība. Daudzas izejvielas tiek pārstrādātas, taču procesos nedrīkst izmantot sintētiskas blakusvielas. Katrai izejvielai arī ir piešķirts sertifikāts. Divreiz gadā kompāniju auditē ECOCERT speciālisti, kuri pārbauda, kur iegādātas izejvielas.
#8/26
Kompānijas pamatražošanas telpā tiek ražoti visi produkti, izņemot cietās gabaliņu ziepes.
#10/26
Kad ražotni 2016.gadā projektējām, rēķinājāmies, ka kosmētikas tirgus ir dinamisks un mums ar savām iekārtām jāspēj ražot gan lielākas, gan mazākas produktu apjomi, nezaudējot efektivitāti un iekārtām jābūt multifunkcionālām, lai varam ražot dažādus produktus.
#11/26
Varam ražot partijas sākot no 50 kilogramiem līdz pat 2 tonnām. Dienā vidēji ražo 3-4 partijas, vidējais ražošanas laiks ir 4 stundas. Rīta pusē ražojam vienu produktu, bet pēcpusdienā – citu produktu, stāsta U. Iltners. Kompānija izmanto vācu tehnoloģijas, kopš 2006.gada Madara ir sadarbība ar Vācijas uzņēmumu, lai ieviestu ražošanas tehnoloģiju. Kompānija regulāri strādā, lai pilnveidotu procesus.
#12/26
Ja šogad kompānija plāno 10 miljonu eiro apgrozījumu, tad no iekārtu kapacitātes aspekta mēs tā var sasniegt 15 miljonu eiro apgrozījumu vai pat vairāk. Bieži vien kapacitāti nosaka nevis iekārtu teorētiskā kapacitāte, bet tieši procesu organizācija. Uzņēmums katru gadu investē arī attīstībā, un šogad investēts pusmiljons divās jaunās iekārtās, kas tiks uzstādītas līdz šā gada beigām, stāsta U. Iltners.