Zīmols Oak’a BBQ iepazīstina Latviju ar ASV barbekjū (BBQ) tradīcijām, kuras aizgūtas no Teksasas, stāsta zīmola īpašnieks Kristaps Ozols.
Guvis pieredzi Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV), Kristaps ir ideju pilns barbekjū tradīcijas ieviest Latvijā. Oak’a BBQ ietver mērču gatavošanu, kā arī pakalpojumu sniegšanu ASV BBQ tradīcijās. «Mēs cilvēkiem mācām un uzsveram to, ka BBQ mērce nav domāta tikai vasarā grilētam šašlikam vai vistai. Šīs mērces ir labs aizstājējs kečupam, lai nav tā, ka latvietis apēd divus kilogramus kečupu nedēļā. Es nebaidos runāt skaļi par to, cik latvieši savā uzturā lieto kečupu, jo esmu pietiekami runājis ar cilvēkiem un dažādiem veikalu tīkliem par šo. Latvietis kečupu ēd vairāk nekā maizi. Es gribu latviešus izglītot par gaļas gatavošanas mākslu, BBQ baudīšanas kultūru, kas ASV ir vesela kustība un ievērojami atšķiras no latviešu grilēšanas tradīcijām,» teic K. Ozols.
Zīmola Oak’a BBQ ražotne atrodas Bauskā. Šobrīd tajā top astoņas sausās sausās garšvielas un sešas mērces, bet receptes ir izstrādātas vēl astoņām mērcēm. Visas izejvielas tiek iepirktas no Latvijas uzņēmumiem. Nākotnē plānots ražot arī gaļas glazūras un marinādes. Tāpat tiek domāts arī par gaļas produktu ražošanu un fasēšanu.
Oak’a BBQ nākotnē plāno piedāvāt arī Latvijā ražotu kūpinātavu, kas taps pēc ilgām apmācībām Teksasā un ļaus saprast, kas ir īsts BBQ. Tā būs Reverse Flow tipa kūpinātava, kas dos iespēju vieglāk noturēt vienmērīgu temperatūru visā gatavošanas procesā, piebilst K. Ozols.
Lai gan zīmols tirgū ir tikai četrus mēnešus, tas jau ir atradis savu vietu tirgū un pieejams 26 veikalu tīklos un četros restorānos. Tas atrodams arī Etsy, Ebay un Amazon. K. Ozols stāsta, ka viņa mērķis ir iekarot eksporta tirgus: «Nākotnē lielie veikalu tīkli netiks uzrunāti, vairāk tiks domāts, kā piesaistīt vēl vairāk mazos veikalus un restorānus. Šobrīd mūsu produkciju var iegādāties Bauskā, Jelgavā un Rīgā. Tā kā pats esmu pavārs, uzskatu, ka ēdināšanas nozare Latvijā ir ļoti piesātināta un vairums no ēdinātājiem nesaprot, ko dara tirgū. Man nav skaidrs, kāpēc ir nepieciešamas simts kebabnīcas un tikpat daudz karbonāžu vietas,» uzskata K. Ozols.