Sports

Forbes 30 Under 30 Eiropas sarakstā - Alise Semjonova, Kristaps Porziņģis un Sabīne Pole

Lelde Petrāne, Anda Asere,23.01.2017

Jaunākais izdevums

Latvijas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogram līdzdibinātāja un grafiskā dizainere Alise Semjonova iekļauta Forbes Europe 30 Under 30 2017. gada sarakstā mediju kategorijā. Bez Semjonovas šogad Forbes Eiropas jauno līderu topā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis un jaunuzņēmuma Sorry as a Service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

A. Semjonova ir datu vizualizācijas rīka Infogram līdzdibinātāja un lietotāju pieredzes (UX) dizainere. Infogram tiešsaistē ļauj publicēt datus vizuāli uzskatāmā veidā. A. Semjonova ir arī organizācijas Riga Tech Girls iniciatore - mērķis ir izglītot un iedvesmot sievietes darbam tehnoloģiju nozarē.

Katru gadu Forbes 30 Under 30 godina jaunos līderus, uzņēmējus un ekspertus, kuri vēl nav sasnieguši 30 gadu vecumu. Šā gada sarakstā iekļauti 600 jaunie līderi no 6 kontinentiem un 51 valsts. No Latvijas topā sporta un izklaides kategorijā iekļuvis arī basketbolists Kristaps Porziņģis, savukārt e-komercijas sarakstā iekļauta jaunuzņēmuma Sorry as a service līdzdibinātāja Sabīne Pole.

«Tas noteikti ir patīkams pārsteigums un liels pagodinājums, būt iekļautai tik prestižā topā pasaules līmenī. Arī pats pasākums bija lieliska iespēja satikt tik daudz talantīgu cilvēku no visas Eiropas zinātnes, finanšu un uzņēmējdarbības jomā. Ceru, ka šī atzinība, palīdzēs arī mūsu uzņēmumam kļūtu arvien atpazīstamākam,» DB sacīja S. Pole.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas uzņēmums Sorry as a Service, kura līdzīpašniece ir arī latviete Sabīne Pole, ļauj uzņēmumiem paplašināt komunikācijas iespējas ar neapmierinātiem klientiem emocionālu dāvanu veidā

«Viens no sarežģītākajiem punktiem attiecībās ir tad, kad kaut kas noiet greizi. Cilvēki taču nepārskaita viens otram 20 eiro kā atvainošanos, jo nepieiet attiecībām tik racionāli, bet mēģina darīt kaut ko tādu, kas iepriecina, – uzdāvina ziedus, atvainojas emocionālākā veidā. Līdzīgi mēs to cenšamies ieviest korporatīvajā vidē, kur klienti to nav gaidījuši,» saka Sabīne Pole, Sorry as a Service līdzdibinātāja.

Visbiežāk neapmierinātajiem klientiem dāvina šokolādi, ziedus, ar roku rakstītas kartītes, dažādus gardumus no vietējiem ražotājiem, kuru produkti nav pieejami lielveikalos. «Tādas ļoti mīļas un cilvēcīgas dāvanas,» viņa teic. Dāvanu vērtība ir vidēji no piecām līdz 20 mārciņām. Uzņēmums necenšas risināt lielas problēmas, kur kāds ir cietis vai tiesājas. Tā specializācija ir reizes, kad, piemēram, meistars ir solījis ierasties vienā dienā, bet neieradās un tādējādi radīja neērtības, bet notikušais nav nekas katastrofāls. «Kad sākam sadarbību ar klientu, strādājam gan ar mārketinga, gan komunikāciju nodaļu un nonākam pie lietām, kas vislabāk

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jomas eksperti starp potenciālākajiem jaunuzņēmumiem Latvijā min vairākus – Anatomy Next, Cake.HR, Mintos, Notakey, Sonarworks, Funderful, Twino, Mintos, Edurio, Giraffe360, Nordigen, Vividly, PlayGineering Systems u.c.

«Manuprāt, potenciālākie ir tie uzņēmumi, kas ir savā attīstībā ir tikuši tiktāl, ka viņiem ir regulāri ienākumi, nevis tikai interese par produktu. Angliski šādus uzņēmumus dažkārt sauc par «scale ups» jeb uzņēmumiem, kas ir atraduši vai ir ļoti tuvu «product-market fit» un nākamais izaicinājums ir izaugsmes paātrināšana. Ceru, ka Latvijas veiksmes stāsts MikroTik izaugs lielāks par ASV konkurentu Ubiqiuiti Networks, kas pagājušā gadā apgrozīja vairāk nekā 600 miljonus dolāru,» saka Dāvis Siksnāns, Printful izpilddirektors. Viņa favorīts jaunuzņēmmu vidū ir Anatomy Next, kas nesen ir piesaistīja 300 tūkstošu eiro investīcijas, un uzrāda veiksmīgus rezultātus pārdošanā ASV. Šis ir viens no retajiem uzņēmumiem no Latvijas ar darbiniekiem ASV. Kā otru D. Siksnāns izceļ Cake.HR, kas ir programmatūra kā pakalpojums (SaaS) produkts, kas uzņēmumiem palīdz atvieglot personālvadības procesus, automatizējot tādas lietas kā darbinieku atvaļinājumu uzskaite. «Produkts veiksmīgi attīstās jau vairākus gadus un, manuprāt, ir viens no visaugstākās kvalitātes SaaS produktiem no Latvijas,» viņš spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais startup uzņēmējs Uldis Leiterts veicis savu pirmo eņģeļinvestīciju uzņēmumā AirBoard

«Gribu lidot ar AirBoard, tā tehnoloģija «iespārda»! Man patīk ambīcija un neatlaidība kādu redzu AirBoard komandā. Produktam ir spēcīgs potenciāls, uzņēmuma dibinātājs Elviss Straupenieks ir apņēmīgs, zinošs un ar mērķtiecīgs. Tā ir investīcija personībā, šādus cilvēkus Latvijai vajag vairāk!» saka Uldis Leiterts, startup uzņēmumu Infogr.am un Attitude līdzdibinātājs. AirBoard ir pasaulē mazākais cilvēka pilotējamais lidaparāts.

Vaicāts, kāpēc uzņēmējiem ir svarīgi ieguldīt citos uzņēmumos un ko tas dod ekosistēmai, U. Leiterts norāda, ka uzņēmēji, kuri investē tehnoloģiju ekosistēmā, to dara ar lielāku izpratni, un papildus naudai spēj dot zināšanas, kā to veiksmīgi ieguldīt. «Investīcija ir arī uzticības balsojums,» viņš teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātā datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am pārdošanas darījuma summa Ungārijā dibinātajai vizuālo prezentāciju veidošanas platformai Prezi varētu būt mērāma miljonos, pieļauj finanšu konsultāciju sniedzēja Prudentia asociētā direktore Dace Medne.

Viņa sacīja, ka šajā darījumā Infogr.am var uzskatīt par jaunuzņēmumu, kam ir negatīva peļņa, līdz ar ko klasisku vērtības aprēķināšanas metodiku piemērot nevar. «Skaidrs, ka Infogr.am nākotnes vērtība ir lielāka, nekā to nosaka šā brīža peļņa,» sacīja eksperte.

«Iespējams, ka šajā darījumā bija kāds reizinātājs jeb multiplikators lietotāju skaitam. Cik zināms, Infogr.am ir trīs miljoni lietotāju, un šis skaits, iespējams, tika sareizināts ar kādu multiplikatoru,» pieļāva Medne, piebilstot, ka ir grūti pateikt, kāds bija šis multiplikators, līdz ar ko arī darījuma summu pateikt ir grūti, tomēr, ņemot vērā lietotāju skaitu un uzņēmuma vēsturiski piesaistītās investīcijas 2,5 miljonu apmērā, pārdošanas darījuma summa, visticamāk, mērāma miljonos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

FOTO: DB viesojas datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am jaunajā birojā

Anda Asere,02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz citām telpām Infogr.am pārcēlās nesen.

«Tagad esam 35, bet iepriekšējā birojā bijām 25. Kopš ir pieaugusi pārdošanas un attīstības komanda, šķita ērtāk, ka visi ir vienā telpā un var strādāt kopā. Atšķirībā no iepriekšējā biroja atvērtais birojs šķita draudzīgāks risinājums,» Dienas Biznesam saka Alise Semjonova, Infogr.am līdzdibinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latvijā dzimuši arvien jauni jaunuzņēmumi un tie arvien vieglāk sevi piesaka pasaulē kā globāli spēlētāji

«2017. gads ir bijis pārmaiņu pilns jaunuzņēmumu vidē gan Latvijā, gan pasaulē. Kriptovalūtu investīcijas stratēģijas tiek pārspriestas taksometros, frizētavās un tirgū, kamēr par pūļa finansējumu interesējas vien retais. Latvijas jaunuzņēmumi arvien vieglāk sevi pasaulē piesaka kā globāli spēlētāji, tai skaitā piedaloties vadošajos pasaules biznesa akseleratoros Techstars, 500 Startups un Startup Bootcamp. Investīciju vide soli pa solim attīstās, gan rodoties jauniem investoriem kā TechHub Riga dibinātāja Andra Bērziņa Change Ventures, gan arī Latvijā investējot starptautiskiem fondiem, piemēram, Karma Ventures. Slush laikā organizētajā paneļdiskusijā par jaunuzņēmumu vidi Latvijā bija pilna telpa ar mediju pārstāvjiem un investoriem no Skandināvijas, Lielbritānijas, Turcijas un citām valstīm. Arī Ekonomikas Ministrija sper aktīvos soļus jaunuzņēmumu vides uzlabošanā, gan ar startup nodokļu likumu, gan akselerācijas fondiem, gan jaunuzņēmumu atbalsta speciālista pozīciju Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā. Ne visa likumdošana virzās tik gludi, kā varētu vēlēties, bet noteikti ejam pareizajā virzienā,» vērtē Ernests Jenavs, Edurio dibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alise Semjonova, datu vizualizācijas uzņēmuma Infogr.am līdzdibinātāja, intervijā laikrakstam Dienas Bizness stāsta, ka šobrīd uzņēmums nonācis punktā, kad tas ir finansiāli pašpietiekams un tuvākajā laikā papildu investīcijas nav plānots piesaistīt.

Fragments no intervijas:

Ja pareizi atceros, jums bija arī doma par video infografikām.

Jā, mēs meklējam veidus, kā iekustināt vizualizācijas, lai tās varētu palīdzēt datus izstāstīt pakāpeniski, dinamiski. Pie tā vēl strādājam.

Pirms kāda laika uzņēmums piesaistīja 1,34 milj. eiro lielas investīcijas. Vai tuvākajā laikā ir plānots piesaistīt vēl investīcijas?

Nē. Mums ir bijuši divi investīciju raundi – pirmssēklas un sēklas, šobrīd esam spējīgi sevi uzturēt un tuvākajā laikā neplānojam piesaistīt papildu finansējumu.

Un pārdot uzņēmumu?

Arī šajā jautājumā mums nav publiski izziņojamu plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru