Sociāli atbildīga investēšana ir plaša sfēra, kas ir pakļauta ļoti dažādām interpretācijām.
Pēdējo gadu laikā investīciju pasaulē populāri runāt par ētisku un sociāli atbildīgu ieguldīšanu. Jāņem gan vērā, ka aiz šiem skaistajiem vārdiem var slēpties kaut kas līdzīgs reklāmai, un, piemēram, The Wall Street Journal ziņo, ka pietiekami daudzu līdzekļu pārvaldnieku prakse realitātē rāda, ka tiem pašiem vecajiem ieguldījumu produktiem tiek piedēvēti vien jauni, šiem laikiem atbilstošāki nosaukumi, bet tas, kur šie fondi iegulda, daudz nemainās. Jau ziņots, ka dažādus sociāli atbildīgus fondus (gan aktīvi, gan pasīvi pārvaldītos), ņemot vērā aktuālo modes tendenci, arvien vairāk rada tādas milzīgas finanšu iestādes kā Goldman Sachs, BlackRock un Morgan Stanley (vai arī tiek pārdēvēti vecie fondi).
Visa rezultātā kompānijas var tikt individuāli vērtētas, piemēram, pēc ESG (Environmental, Social and Corporate Governance jeb ESG) skalas. Kopumā gan jāteic, ka nav kādas vienota globāli atzītas definīcijas par to, kas veido sociāli atbildīgus standartus. Tas dažādiem indeksu veidotājiem un citiem lēmumu pieņēmējiem ļauj šajā ziņā lielā mērā vadīties pēc savām sajūtām. «Katram ir sava definīcija par ESG. Līdz ar to mēs esam nākuši klajā arī ar savu definīciju par ESG attiecībā uz mūsu produktiem. Mēs un mūsu partneri vēlamies, lai tiek skaidri attēlots, ka konkrētie fondi ir ESG fondi. Izmaiņas to ieguldījumos gan ir minimālas,» atklāj Deutsche Bank eksperti.
Pieejamā informācija liecina, ka Deutsche Bank šogad mainījusi nosaukumu jau pieciem saviem fondiem uz tādiem, kas lielākā mērā saistās ar sociāli atbildīgas investēšanas prakses uzsvēršanu. Tiek arī, piemēram, izcelts, ka agrākie BNP Paribas Asset Management «Dynamic» fondi nu tie saukti par «Sustainable». Kompānijas pārstāvji gan piebilst, ka nosaukuma maiņa attēlo, kā šie fondi tika pārvaldīti arī pirms tam. WSJ arī raksta, ka pagājušonedēļ, piemēram, finanšu uzņēmums Touchstone Investments pārdēvēja savu Total Return Bond fondu par Impact Bond, kas būtībā ir žargons ieguldījumiem, kas it kā padara pasauli par labāku vietu.
Visu rakstu Seko modei un maina nosaukumu lasiet otrdienas, 4.septembra laikrakstā Dienas Bizness!