Tirdzniecība un pakalpojumi

Euroskor Latvijā vadītājs: Reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā

Dienas Bizness,02.06.2015

Jaunākais izdevums

Apavu ražošana ir sarežģīta, jo tajā bez roku darba iztikt nav iespējams. Ja kāds uzņēmējs izlemtu, ka tieši Latvijā attīstīs vērienīgu apavu ražošanu, tad būtu jārēķinās ar to, ka vietējais tirgus ir mazs, tāpēc būtu ļoti sarežģīti saražoto produkciju pārdot lielos apjomos, turklāt arī iekarot eksporta tirgus ar mūsu valstī ražotajiem apaviem būtu grūti. Lai Latvijā ražotie apavi būtu konkurētspējīgi eksporta tirgos, nepieciešama ļoti laba kvalitāte, sava īpaša pievienotā vērtība, turklāt vēl arī patērētājam pieņemama cena, bet tas nav viegli panākams, saka Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Mēdz teikt, ka apavu iegādes apjomi ir viens no sabiedrības labklājības reālajiem rādītājiem. Vadoties pēc šī kritērija, Latvijā labklājība aug?

Mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi. Vērtējot pēc tā, ka daudzi pircēji apavus pērk atlaižu laikā, jāsecina, ka Latvijas iedzīvotāji kļūst racionālāki. Dažādas atlaižu akcijas kļūst par aizvien spēcīgāku magnētu. Kādreiz izpārdošanas bija tikai dažas reizes gadā, mainoties sezonai, tagad bieži ir arī starpsezonu izpārdošanas. Kopumā Latvijā pircēju vidū dominē vēlme nopirkt pēc iespējas kvalitatīvāku preci par pēc iespējas zemāku cenu. Maz ir tādu pircēju, kuri lepojas, ka ir kādu preci nopirkuši par augstu cenu, daudz vairāk ir tādu cilvēku, kuri lepojas, ka vērtīgu preci nopirkuši lēti un izdevīgi. Pircējiem psiholoģiski nepieciešams gandarījums, ka par preci nav pārmaksāts.

Kāda ir vidējā viena pirkuma summa apavu veikalos?

Vasaras apaviem – 35–50 eiro, ziemas apaviem – 60–70 eiro. Pēdējā laikā pieaug arī dārgo apavu – cenā pāri 100 eiro – pirkumu skaits, bet tie nav vairākumā.

Tuvākajā laikā saistībā ar valūtu kursu svārstībām un nestabilo ģeopolitisko situāciju gaidāms apavu cenu kāpums?

Apavu materiāli kopumā kļūst dārgāki, bet tas nav milzīgs kāpums – gadā apmēram par 3% pret iepriekšējo gadu. Turklāt nelielu cenu kāpumu tirgotāji, ja vēlas, var amortizēt. Protams, eiro un dolāra kursa svārstības ietekmē apavu cenas, jo mūsu nozares uzņēmumiem, arī mums, daudzi darījumi notiek dolāros, bet preces Latvijā, kā zināms, pārdodam pa eiro.

Mēs, Euroskor Latvijā, daudzus gadus pozicionējāmies kā vadošais apavu tirgotājs mūsu valstī, bet tagad situācija mainījusies un mēs atsakāmies no šī mērķa – būt lielākajam tirgotājam. Redzam, ka tirgus ir tik liels, cik ir, un lielāks tirgus nekļūst. Arī iedzīvotāju pirktspēja ir tik liela, cik ir, un būtiski nepieaug. Rezultātā apavu tirgotāju vidū konkurence ir asa un apavu tirdzniecības uzņēmumam, sasniedzot vērā ņemamu biznesa apjomu, katrs nākamais solis kļūst dārgs un neefektīvs. Nolēmām, ka turpmāk fokusēsimies uz efektivitāti, nevis uz biznesa apjoma palielināšanu. Labāk – lai darbojas 30 veikalu, kuri kopumā ir rentabli, nekā 35 veikali, no kuriem pieci nav rentabli.

Jūsu vadītajam uzņēmumam ir veikali daudzviet reģionos, bet no reģionu pilsētām aiziet pat banku filiāles, jo esot maz apmeklētāju. Apavu veikalos ir pietiekams pircēju skaits?

Protams, nevar nepamanīt, ka reģionos iedzīvotāju skaits samazinās. Tomēr mūsu nozares uzņēmumam reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā tāpēc, ka tur konkurence nav tik asa kā galvaspilsētā, turklāt mums ir laba atpazīstamība ārpus Rīgas.

Plašāk lasiet rakstā Reģionos strādāt ir vieglāk otrdienas 2.jūnija laikrakstā Diena (10.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor nākamgad slēgs divus veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā

LETA,23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) nākamgad slēgs divus mazos veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā, informē Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš skaidro, ka tā ir daļa no uzņēmuma plānotās optimizācijas plāna. «Patlaban varam apstiprināt informāciju par viena veikala slēgšanu Tērbatas ielā. Būtībā jau ilgāku laiku šo trīs mazo veikalu rādītāji bija neapmierinoši, tāpēc plānojam veikt šādu optimizāciju.»

Savukārt 2015.gadā Euroskor plāno atvērt divus jaunus mono zīmolu veikalus, taču, tā kā līgumi vēl nav noslēgti, publiski nosaukt šos zīmolus Lūsis nevar. «Varu tikai pateikt, ka viens būs Latvijā pirmais šī zīmola veikals.»

Nākamgad plānots arī ieguldīt lielus līdzekļus vairāku Euroskor pārvaldīto veikalu renovācijā, un nākamā gada pirmajā ceturksnī tiks modernizēti četri tīkla veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais patērētājs apavu pirkšanā ir nelojāls, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Tiesa, šādi patērētāji vairāk novēroti Rīgā un citās lielākajās pilsētās esošajos daudzzīmolu veikalos, atzīmē Lūsis.

«Vidējais patērētājs ir tāds, kurš mīl eksperimentēt. Pircējs, kurš jau iepriekš nav izdomājis, ka pirks kāda noteikta zīmola apavus tirdzniecības centrā, kur ir daudz veikalu, nopirks apavus impulsa vadīts. Tā būs vairāku faktoru sakritība - labs pārdevējs, uzrunājoša izvēle, cena vai kaut kas cits,» skaidro Lūsis.

Viņš arī norāda, ka, vērojot patērētāju uzvedību, var teikt, ka Latvijas sabiedrībā ir īsa atmiņa ne tikai attiecībā uz politiskajiem procesiem, bet arī attiecībā uz iepirkšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA «Euroskor Latvijā» apgrozījums 2017. gadā bija 9,036 miljoni eiro, kas bija par 53 tūkstošiem eiro jeb 0,6% mazāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa bija 10,5 tūkstoši eiro, kas bija 22 reizes mazāka nekā gadu iepriekš. SIA «Euroskor Latvijā» gada pārskata vadības ziņojumā norāda, ka peļņas samazinājums saistīts ar pastāvīgi pieaugošo konkurenci un nelabvēlīgo sezonalitātes ietekmi.

2017.gadā SIA «Euroskor Latvijā» mazumtirdzniecības tīklu veidoja 31 apavu veikals, no kuriem 17 bija «Euroskor» daudzzīmolu apavu veikali un 14 monozīmola veikali. Uzņēmuma nodarbināto darbinieku skaits pieauga līdz 124 cilvēkiem, savukārt tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 1,603 miljoni eiro.

Pagājušajā gadā SIA «Euroskor Latvijā» uzsāka saimniecisko darbību Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums atvēra pirmos specializētos «Lloyd» zīmola apavu un aksesuāru veikalus Viļņā un Tallinā, kopā ieguldot vairāk nekā 300 tūkstošus eiro, sacīts tā gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka šogad apavu tirgotāji var cerēt uz pozitīvu dinamiku, kopumā nozarē ir sagaidāma liela spriedze un asa konkurence par Latvijā esošajiem pircējiem, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš norāda, ka kopējais apavu mazumtirdzniecības apjoms aug, savukārt straujāk par apgrozījumu aug veikalu skaits. Tas liecina, ka konkurence kļūst intensīvāka, kā dēļ strādāt ir arvien grūtāk un grūtāk.

«Lai arī šogad tirgū varam cerēt uz pozitīvu dinamiku, tomēr konkurences ziņā lielāko spēlētāju vidū nekādas pārmaiņas nav gaidāmas - liels saspringums un ļoti asa cīņa starp apavu mazumtirgotājiem turpināsies.

Pat tad, ja mēs runājam par lielākajiem spēlētājiem, jāņem vērā, ka viņiem visiem ir relatīvi nelielas tirgus daļas,» skaidro Lūsis.

Lielākie spēlētāji apavu tirdzniecībā Latvijā ir Euroskor, NS King, Eiropas apavi, Danija. Tāpat salīdzinoši spēcīgs spēlētājs ir arī CCC, kas Latvijas tirgū ienāca pirms diviem gadiem. «Gandrīz visi lielākie spēlētāji ir vienos un tajos pašos tirdzniecības centros, koridoros, un nereti mums pārklājas kāda klāsta daļa,» atzīst Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor jaunu izaicinājumu priekšā

Sandra Dieziņa,11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 gadu laikā izdevies realizēt teju piecus miljonus apavu pāru

Tāda ir SIA Euroskor Latvijā bilance, atskatoties uz līdzšinējo darbību ceturtdaļgadsimta garumā. Sākums bija ļoti drosmīgs, un tajā laikā maz kas bija tāds, ko šodien uzskatām par pašsaprotamu, atceras Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis. Euroskor saknes meklējamas Zviedrijā, kur pēc Otrā pasaules kara izceļojušie latvieši Rūdolfs un Margareta Kerli atvēra savu pirmo apavu veikalu, kura turpinājums Latvijā jau bija 1992. gadā izveidotā firma SIA Euroskor Latvijā.

«Euroskor savā laikā ir daudzus pazīstamus zīmolus atvedis uz Latviju – gan Ecco, gan Lloyd un citus,» stāsta A. Lūsis.

Turpmākie izaicinājumi būs jaunu zīmolu piesaiste, interneta veikala attīstība un tas, kā pircēju uzrunāt internetā. «Jādomā arī, kā apavu veikalu padarīt interesantāku tiem jauniešiem, kas šobrīd dzīvo tikai pa internetu,» piebilst A. Lūsis. Pirkumi internetā aug straujāk nekā veikalos, apliecina Euroskor Latvijā dati - pagājušajā gadā pieaugums interneta veikalā bija 26% pret 2015. gadu, kamēr mazumtirdzniecības veikalos – nepilns procents. Jāņem arī vērā, ka apavus tirgo arī nespecializētajos veikalos, piemēram, apģērbu un pat pārtikas veikalos. Euroskor Latvijā gan neplāno tirgot pārtiku savos veikalos, bet sortimenta paplašināšana ar aksesuāriem un citām precēm gan varētu būt iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Euroskor Latvijā, investējot nepilnu pusmiljonu eiro, paplašina savu darbību, atverot zīmola LLOYD veikalus arī Lietuvā un Igaunijā, informē uzņēmums.

Kā norāda SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis, šis ir pirmais solis uzņēmuma darbības attīstībai Baltijas valstu mērogā: «Tuvāko trīs gadu laikā plānojam izveidot 10 LLOYD zīmola veikalu tīklu Latvijā un kaimiņvalstīs.»

«Latvijas tirgus ir neliels un ļoti piesātināts ar konkurenci apavu mazumtirdzniecības nozarē, tādēļ, lai veiksmīgi turpinātu uzņēmuma izaugsmi, esam nolēmuši attīstīt tirdzniecību Baltijas mērogā,» stāsta Aldis Lūsis. 1.septembrī darbu sācis pirmais Euroskor Latvijā atvērtais LLOYD veikals Lietuvā – tirdzniecības centrā Panorama, Viļņā. Novembrī durvis vērs arī LLOYD veikals Igaunijā – Tallinas tirdzniecības centrā Viru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor peļņa pieaugusi septiņas reizes

Zane Atlāce-Bistere,23.05.2017

Apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu, norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis

Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot uzņēmuma efektivitāti, Euroskor Latvijā 2016. gadā peļņu palielinājis septiņas reizes - no 33 tūkstošiem 2015.gadā līdz 232 tūkstošiem pērn, informē uzņēmumā.

Uzņēmums pērn apgrozījis 9,1 miljonu eiro. «Veikalu tīkla reorganizācija un uzņēmuma efektivitātes paaugstināšana bijis mūsu prioritārais mērķis pēdējo divu gadu laikā, kas ļāvis mums 2016.gadu aizvadīt veiksmīgi, sasniedzot pozitīvu izaugsmes bilanci ar mazāku veikalu skaitu nekā 2015.gadā,» norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis.

Straujāko izaugsmi pērn piedzīvojis Euroskor Latvijā interneta veikals, kāpinot apgrozījumu par 26%. A.Lūsis piebilst, ka apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu.

Pozitīvo kopējo apavu tirdzniecības nozares izaugsmi veicinājis Latvijas iedzīvotāju privātā patēriņa un pirktspējas pieaugums. Pēdējo gadu tirdzniecības tendences rāda, ka cilvēki ik gadu izvēlas arvien dārgākus un kvalitatīvākus apavus, priekšroku dodot zināmu zīmolu ražojumiem, secina A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu apavu bizness ir ļoti sarežģīts - cieši saistīts ar sezonalitāti, demogrāfijas rādītājiem valstī, iedzīvotāju pirktspēju, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bērnu apavu bizness nav tik ienesīgs kā pieaugušo, bet konkurence ir spēcīga abos segmentos, atzīst DB aptaujāti mazumtirgotāji. Vieglāk klājas tiem veikaliem, kas ir nomnieki tirdzniecības centros, bet izdzīvot un pastāvēt ir iespējams arī tiem, kuru veikali atrodas citviet Rīgas ielās un arī reģionu pilsētās. Lielākoties bērnu apavus kā atsevišķu preču grupu piedāvā tirgotāji, kuru plauktos atrodamas preces arī pieaugušajiem. Tādi veikalnieki, kuri specializējušies tikai un vienīgi bērnu apavu tirdzniecībai, Latvijā ir maz.

1. septembra sindroms

Savulaik atsevišķi bērnu apavu veikali Rīgā ir bijuši Euroskor un Ecco, bet tagad tie ir aizvērti, jo šajā biznesā ir grūti nodrošināt normālus un vienmērīgus pārdošanas apjomus visu gadu. Pašlaik Euroskor viens specializēts bērnu apavu veikals ir Valmierā. «Tirgotājiem bērnu apavi ir daļa no kopējā sortimenta, kura īpatsvars svārstās no 15 līdz 20%. Tā ir salīdzinoši neliela daļa no kopējā veikala pārdošanas apjoma, bet, lai nodrošinātu bērnu produkcijas klāstu, ir jāiegulda liels darbs,» stāsta SIA Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 80 tūkstošus eiro, piektdien veikalu tīkls Euroskor atvēris jaunu veikalu Ventspilī, tirdzniecības centrā Tobago, informē veikala pārstāvji.

«Šogad strādājam pie tīkla attīstīšanas Kurzemes reģionā,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. «Jaunais veikals Ventspilī mums ļaus krietni dažādot savu sortimentu un strādāt ar dažādām pircēju grupām.»

Arī līdzšinējais Euroskor veikals Annas ielā 7 turpinās darbu, uzsver A.Lūsis, norādot, ka izmaiņas skars arī esošā veikala plauktus – tajā klientiem piedāvās apavus no nedaudz ekonomiskāku zīmolu klāsta.

«Otra veikala atvēršana Ventspilī ir viens no soļiem mūsu tirdzniecības tīkla attīstīšanā Kurzemes reģionā, norāda A.Lūsis. Septembrī pēc rekonstrukcijas jaunās un daudz plašākās telpās durvis vērs arī Euroskor veikals Tukumā, tirdzniecības centrā Tukums, Pasta ielā 14,» norāda Aldis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne,13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru