Polijas vilinājums ir tirgus lielais izmērs un tuvums Latvijai; iespējas ir daudzu nozaru uzņēmumiem, tomēr šajā valstī jārēķinās ar spēcīgu konkurenci, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Poliju galvenā biroja izveidei izvēlējušies ne vien daudzi starptautiski uzņēmumi, kuri vēlas darboties Centrālās un Austrumeiropas reģionā, bet arī Latvijas kompānijas.
«Imports no Polijas ir lielāks nekā Latvijas eksports uz Poliju, bet jāņem vērā, ka tur darbojas daudz starptautisku kompāniju, kas ražo visam reģionam, piemēram, Procter&Gamble, Danone. Domāju, ka «tīrais» imports ir daudz tuvāks mūsu eksporta apjomam,» spriež Inese Šuļžanoka, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Polijas pārstāvniecības vadītāja. «Polijā strādāju gandrīz trīs gadus un esmu novērojusi, ka pa šo laiku pieaug Latvijas uzņēmēju interese par šo valsti. No vienas puses, šis tirgus mūsu uzņēmējiem ir kārdinošs, bet, no otras puses, mazliet biedējošs,» saka I. Šuļžanoka. Poļi paši sevi sauc par Eiropas Ķīnu, jo ražo daudz un diezgan lēti. Savukārt Latvijas uzņēmēji visbiežāk izvēlas labākās izejvielas un vēlas nodrošināt lielisku apkalpošanu, kas vienlaikus paaugstina cenu, un tāpēc vairāk atbilst vidējas un augstas produktu kategorijas cenai vai pat luksuss klasei. Vēl Polijā aktuāla ir pakaļdarināšana. «Jārēķinās, ka interesantus produktus atdarina. Tas ir redzams arī Latvijā, bet Polijā tas notiek vēl plašākā mērogā. Tāpēc visu laiku jādomā par attīstību, lai cits ražotājs neizkonkurētu ar tādu pašu un lētāku produktu. Biznesu ar bailēm izveidot nevar. Daudzi Latvijas uzņēmēji Polijā ir veiksmīgi, piemēram, Norden Cosmetics, Balticovo,» saka I. Šuļžanoka.
Visu rakstu Tuvs, liels, bet arī biedējošs tirgus lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.