Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" ir radījusi konceptuālu vizuālo identitāti ar nosaukumu Born in Latvia, kas ir tapusi sadarbībā ar aģentūras "Nord ID Riga" dizaineru komandu.
"The Red Jackets" ir organizējusi domnīcas un darba grupas ar mērķi radīt vienotas Latvijas izcelsmes zīmi, ko eksportētāji varētu izmantot, ārzemju patērētājiem simbolizējot, ka nāk no Latvijas.
Viņuprāt, vienota Latvijas izcelsmes produktu un pakalpojumu izcelsmes zīme nodrošinās saskaņotu Latvijas eksportējošo zīmolu uztveri ārvalstu tirgos, kalpojot par efektīvu ilgtermiņa rīku pozitīva Latvijas ekonomiskā tēla veidošanā, kas ir īpaši svarīgi investīciju piesaistei un tūrisma veicināšanai. Kopējais jaunā zīmola mērķis ir mainīt globālo uztveri par mūsu valsti, stimulējot patērētāju izvēli par labu Latvijas precēm un pakalpojumiem, piemēram, izvēloties Latviju par starptautisku pasākumu norises vietu vai par mācību un ceļojumu galamērķi vai arī pat pastāvīgu dzīves vietu.
Tādēļ ir radīts zīmols "Born in Latvia", tam par pamatu izmantojot Latvijas karoga karmīnsarkano toni, tomēr zīmols ir arī pielāgojams katra uzņēmuma vajadzībām un tajā var tikt izmantoti gan citi krāsu toņi, gan citi starptautiski atpazīstami nosaukumi kā "Made in Latvia", "Crafted in Latvia", "Start in Latvia" un citi.
"Latvijas tēla veidošanas procesā, man ir bijis tas gods vadīt domnīcas par valsts tēlu kopā ar nozaru ekspertiem. Šajās diskusijās izskanēja Latvijai raksturīgas iezīmes - spēja ātri reaģēt un būt elastīgiem un spēja pielāgoties dažādiem izaicinājumiem. Mēs esam jaunrades lielvalsts visās jomās, esam spējīgi radīt jaunas idejas un risinājumus. Un, visbeidzot, arī krīze kā saldais ēdiens – mēs spējam izaicinājumu priekšā ātri savstarpēji sadarboties un rast izejas no pat ļoti sarežģītām situācijām. Tādēļ, apkopojot gūtos secinājumus un ideju virzienus, tika radīts zīmols "Born in Latvia", kas visus šos elementus ļoti organiski apvieno un turpmāk palīdzēs eksportējošajiem uzņēmumiem veidot stāstu par Latviju," teic "Nord ID Riga" izpilddirektors un zīmola "Born in Latvia" līdzautors Andris Rubīns.
"Latvijas Institūts un Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" kopīgi ir uzsākuši vienotas Latvijas izcelsmes produktu un pakalpojumu izcelsmes zīmes projektu. Esam pārliecināti, ka tikai kopā strādājot mēs varam veidot pozitīvu Latvijas atpazīstamību, kas ilgtermiņā radīs labvēlīgu fonu Latvijas politisko, ekonomisko, sabiedrisko un kultūras interešu īstenošanai. Identitātes zīme "Born in Latvia" ir atpazīstama arī simtgades kontekstā, tā turpinās Latvijas valsts simtgades labo praksi identitātes zīmes lietošanā.
""Born in Latvia" apliecina mūsu visu piederību Latvijai," ir pārliecināta Latvijas Institūta direktore Vita Timermane-Moora.